Skocz do zawartości

DYI : Wyswietlanie T° oleju zamiast tymczasowego spalania


Rivasi

Rekomendowane odpowiedzi

Szukalem już od pewnego czasu sposobu na wyświetlanie temperatury wody i oleju w E9x. Rozwiazania typu Awron jeżeli bardzo praktyczne sa dla mnie mało estetyczne w E9x a zalozenie dodatkowych miernikow laczy się z montażem sond bo nie da się w prosty sposób zinterpretować danych z BMW aby je wyswietlic na zegarach analogowych.

 

Jednak zauwarzylem ze w M3 i 335i zamiast tymczasowego spalania jest wyswietlana na zegarach temperatura oleju. Jest mało proawdopodbne aby BMW wymyslilo specjalnie ta funkcje dla tych modeli i na 99% jest ona dostarczana do zegarow w innych modelach tylko ze nie jest wyswietlana.

 

Kolega Ratatouille98 z jednego z forum francuskich podjal temat i oto DIY jak to zrobić.

Uwaga :

Poniższy coding działa dla :

M57D30UL, M57D30TU2, M57D30LTÜ, M57D30TOPTÜ, Wszystkie silniki benzynowe oprocz N43B20OL

nie dziala dla : M57D25, N57D30, M57D30, M57D30OL, N57D30OL, M57D30TOP, N43B20OL,wszystkie silniki dizla 4 cylindrowe I wiekszosci dizli pre lift.

 

UWAGA zrobic save wartosci gdyby trzeba bylo wrocic do orginalu.

 

Etap 1 : oDpalic Tool32: potem , Datei ==> SGBD, Gruppendatei Laden (F3)

 

Etap 2 : zaladowac plik komb60.prg

 

Etap 3 : Wybrac Job «codierdaten_lesen» a argument «0x3105»i execute 1x

 

Etap 4 : wyswietli sie nowe okno z wynikiem.

 

Etap 5 : Skopiowac zawartosc do edytora tekstu po usunieciu podwojnych spacji i wszystkich innych dodatkowych znakow.

 

Etap 6 : Przed C4 dodac serie znakow (ponizej na zolto) i wynik powinien wygladac jak ten :

01 01 01 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 18 00 00 00 00 05 31 00 C4 40 0D 05 00 36 00 67 00 98 00 CA 00 00 00 BC 01 78 03 35 05 10 07 6E 03

 

Wartosci na zolto powinny byc wprowadzone dokladnie jak powyzej

Wartosci na czerwono powinny byc zastopione wartosciami podanymi w "tabelkach" na koncu w zaleznosci od skali (50 do 150 czy 70 do 170) ktora chce sie miec.

Wartosc na niebiesko to checksum i zmieni sie po kazdej modyfikacji

Wartosc na zielono jest kodem ktory sluzy do aktywowania albo tymczasowe spalanie (6E) albo temperature oleju (6F) albo inna funkcje ktora bedziecie chcieli przypisac. Tutaj przy temperaturze oleju trzeba zmienic na 6F.

 

Tak powinien wygladac ciag po modyfikacji (w zaleznosci od skali na wyswietlaczu) :

01 01 01 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 18 00 00 00 00 05 31 00 C4 40 0D 62 00 7B 00 94 00 AD 00 C6 00 00 00 BC 01 78 03 35 05 10 07 6F 03

 

Etap 7: wracamy do Tool32, wybieramy job c_checksumme i kopiujemy powyzszy zmodyfikowany wynik (bez interlini i podwojnych spacji jezeli sie pojawily) do Arguments przy skreslonym polu DATA i execute 1x.

 

tak bedzie wygladal nowy wynik i tylko checksum sie zmieni (tutaj z C4 na 25) :

01 01 01 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 18 00 00 00 00 05 31 00 25 40 0D 62 00 7B 00 94 00 AD 00 C6 00 00 00 BC 01 78 03 35 05 10 07 6F 03

 

Etap 8 : Wybrac job c_c_schreiben i skopiowac nowe dane ponownie do arguments przy skreslonym polu DATA i execute 1x

 

Etap 9 : wybrac job steuergeraete_reset i tylko execute 1x

 

Etap 10 : wybrac job steuern_oeltemperatur i w arguments wpisac 100 (dla skali temperatury 50-150). Jezeli wskazowka pokazuje dokladnie 10 na zegarze tymczasowego spalania do znaczy ze dobraliscie dobre wartosci (patrz ponizej). Jezeli nie to musicie dalej probowac.

 

Etap 11 : jezeli wszystko juz gra to wybieracie job steuern_oeltemperatur_aus i execute 1x

 

Oczywiscie aby wyglad byl tak funkcjonalny jak sam coding, trzeba wymienic tarcze zegarow albo na 335/M3 albo prosciej na tego typu naklejke :

 

http://i.ebayimg.com/00/s/NzM3WDExMDU=/z/JfQAAOSwl9BWL7Qa/$_57.JPG

 

Pomoc : Wartosci korekty wachaja sie miedzy 46 a 48 a dla wersji Kombi HIGH, WARTOSC 48 jest perfekcyjna.

 

Pomoc dwa : dla ludzi obrazeni z matematyka, oto konwersje w zaleznosci od korekty (46, 47 lub 48) DLA skali temperatury 50 do 150, jezeli ktos bedzie potrzebowal to samo dla SKALI 70 do 170 prosze dac znac, dopisze.

 

 

skala 50-150 i korekta 46 (w kolejnosci sa podane temperature + korekta = Wartosc Decima = Wartosc Hexadecima ):

50+46 = 96 = 60

75+46 = 121 = 79

100+46 = 146 = 92

125+46= 171 = AB

150+46= 196 + C4

 

skala 50-150 i korekta 47 (w kolejnosci sa podane temperature + korekta = Wartosc Decima = Wartosc Hexadecima ):

50+47 = 97 = 61

75+47 = 122 = 7A

100+47 = 147 = 93

125+47= 172 = AC

150+47= 197 = C5

 

skala 50-150 i korekta 48 (w kolejnosci sa podane temperature + korekta = Wartosc Decima = Wartosc Hexadecima ):

50+48 = 98 = 62

75+48 = 123 = 7B

100+48 = 148 = 94

125+48= 173 = AD

150+48= 198 = C6

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawde nic nie opusuje tylko tlumacze. A autor specjalnie tak to zrobil aby ludzie ktorzy nie uzywaja Toolsa sobie nie zrobili kuku zaczynajac od tego. Moge wyslac screeny jezeli potrzeba.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to moze (na pewno :) ) jest lepiej opisane :cool2: ale nie znalazlem jak szukalem.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Dzięki Rivasi za poradnik. Przeczytałem go 2 razy ( i speediego też) i chyba dam radę, oczywiście jeśli wszystko będzie jak w instrukcji. Trochę się obawiam, bo nigdy nie kodowałem, ale chcę mieć temperaturę wyświetlaną, więc trzeba spróbować. Za parę dni się do tego zabiorę, pomysł musi nabrać mocy, a ja pewności ;)

 

p.s. powinno być DIY zamiast DYI w tytule :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskaznika temperatury wody nie ma zapewne z powodu wykorzystania elektrycznej pompy w niektórych wersjach silnikowych. Pompa wody może wynosić czasami 80 a czasami 100 stopni co mogłoby niepokoić kierowców...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przecież jest w ukrytym menu temp. wody i w kierownicach performance i czasami ludzie zakładają kontrolki zamiast nawewów (i też tam jest ).

Wydaje mi się ze to kwestia programowania układu w zegarach KOMBI ( wtedy można było by nawet wkodować w wyświetlacz po środku) ale nikt z nas nie jest informatykiem i nie mamy takiej wiedzy aby pobawić się w dopisanie do programu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, programowaniem zajmuje się programista a nie informatyk. I mylisz się, są tu programiści (np ja :) )

 

Nie można ot tak sobie napisać programu do kombi. Na pewno niejeden z nas bardzo chętnie by sobie taki wgrał, ale połączenie wyspecjalizowanego sprzętu i odpowiednio zabezpieczonego oprogramowania w praktyce to uniemożliwia.

 

Jedna opcja to wykorzystać luki ktore zostawiło BMW i liczenie no to że bedzie ich jak najwięcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak z mojego punktu widzenia, mam wrazenie ze tak jak w kwestiach mechanicznych jestesmy w polsce do przodu to jak chodzi o programowanie to juz jestesmy z tylu. Jak widzialem co robia ludzie we francji w E9x czyli sourroubd view orginalny z X5, wyswietlanie wszystkich wartosci (olej, woda, natezenie, mieszanka air/fuel, doladowanie turbo i inne) na zegarach analogowych przechodzac przez procesor ktory tlumaczy dane z BMW, E91 M3 z napedem na 4 kola (to glownie problem programu) albo podnoszenie mocy w nie zaturbinowanych N52 to w wiekszosci wypadkow wydaje sie to nie do zrobienia specjalista u nas.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Gdyby każdy kto choć trochę ogarnął programowanie chciał dzielić się wiedzą z innymi, to może powstałaby grupa ludzi robiacych takie rzeczy. Niestety u nas większość chce przyrobić na wszystkim i jest jak jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie hashin powiedzial co mi chodzilo po glowie a nie chcialem sie narazac na atak patriotyczny :) jednak to chyba nie tylko kwestia pieniedzy tylko wiedzy dzielonej. Mialem przypadek u mnie gdzie chce na zegary zewnetrze rzucic temp wody oleju i air/fuel ratio i specjalista z wroclawia mi powiedzial ze umie to zrobic ale ze finansowo nie bedzie sie to oplacac. jak powiedzial ile by chcial za to i powiedzialem ze dla mnie ok to nagle sie okazalo ze chyba jednak sie nie da :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.