Skocz do zawartości

[E90] 320i gaśnie i nie chce zapalić


smith574

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów,

mam problem z moją 320i. Wczoraj auto zgasło mi na zakręcie, po czym nie chciało odpalić. Samochód kręcił, nawet silnik niby się uruchamiał wskakiwał na obroty, po czym gasł [nie reagował na gaz] i następnie nie dało się tego powtórzyć do momentu wyłaczenia zapłonu (nie mam systemu keyless, kluczyk wkładam w "szparę"). Po około 15-20 minutach, auto zapaliło na dotyk (zostawiłem go nie ruszałem), dojechałem na parking pomanewrowałem i zostawiłem zapalony - zgasł po 5 minutach (całkowicie na chodzie przez 15 minut). W południe z szefem poszliśmy sprawdzić napięcie na AKU, było 12.3 V więc wydaje się ok (jak już napisałem z kręceniem nie ma problemu). Do domu wracałem nie oszczędzając obrotów - byłem jeszcze na zakupach (postój 30 minut na parkingu) - wszystko było ok. Dziś rano gdy chciałem przeparkować samochód sytuacja się powtórzyła, auto odpaliło "na dotyk" (-11 C stopni), po 15 minutach zdechło, również nie chciało odpalić (po 30 minutach bez próby odpalenia zadziałało). Zaparkowałem na docelowym miejscu, zostawiłem na jałowym wysiadłem, sprawdziłem co pod maską itd. po 10 minutach nagle zgasł i ta sama sytuacja (nie chce zapalić). Prędzej tego typu sytuacja nie miała miejsca(a nie jeżdzę mało, do 2-3 tysiacy km miesięcznie).

 

Prędzej (miesiąc temu) samochód również mi nagle zgasł, i nie chciał od razu zapalić, ale po chwili ruszył - nie było problemów przez 3 tysiące kilometrów.

 

W czerwcu tego roku ktoś mi napsuł trochę w aucie m.in. zdemolował wlew od paliwa, porysował bok, wtedy po raz pierwszy auto mi zgasło - dałem do mechanika, wymienił filtry paliwa i było ok.

 

W sierpniu wywalił mi wąż od chłodnicy - wymiana w ASO, a jak byłem na wymianie oleju + filtrów kabiny to mój mechanik zauważył uszkodzony czujnik położenia wału na bloku silnika (ten od przodzu jak się patrzy, leciał olej przez niego) - wymienił na nowy (nazwał go chyba czujnikiem położenia wałku rozrządu). Zdarzają mu się również falowania obrotów na niskich (rzadko, raz - dwa razy na 1000 km). Mechanik wspominał coś o błędach "nie przepustnicy" ale tego czegoś co zajmuje się sterowaniem dopływu paliwa (czy jakoś tak), stwierdził że jeśli nagle będą problemy z obrotami, lub zacznie gasnąć w czasie jazdy, należy się tym zająć (jakaś grubsza robota).

 

Samochód kupiony w 2015 w lutym, nie było z nim problemów do momentu jak mi go porysowali, później też nie było problemów.

 

Charakterystyczne jest to, że teraz mamy stosunkowo spory mróz - -10 C stopni i nagle pojawił się problem (dotychczas nie eksploatowałem auta w taką pogodę).

 

Zasadniczo nie mam jak teraz zostawić autka u mechaniora, więc liczę, że ktoś ma pomysł, (doświadczenie

) co się dzieje.

 

Samochód stoi cały czas pod gołym niebiem, bez instalacji gazowej, tankuje róznie albo 98, a ostatnio wlało mi się 95 z lotosa.

 

Z góry dziękuje za pomoc/sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak padnie i nie bedzie chcial odpalac to włóż kluczyk wcisnij sam start bez sprzegła i posluchaj czy pompa paliwa pracuje.

najlepiej byloby kompa podpiac i zobaczyc czy sa jakies bledy.

bez kompa to mozna sobie gdybac. podlej mu do pelna paliwa bo to czasem reanimuje zacinajaca sie pompe na jakis czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem ponownie test tym razem samochód zgasł po 6 minutach. Faktycznie te objawy wskazują na coś związanego z paliwem pompą. Dodam, że przed zgaśnięciem usłyszałem identyczny dźwięk jak przy załączeniu zapłonu (z centralnej/tylnej, częsści samochodu), takie cyknięcie i zaciągnięcie - jestem niemal przekonany, że jest to dźwięk pompy (przy pierwszym wrzuceniu zapłonu dźwięk występuje, jak wyłączymy zapłon i włączymy ponownie dźwięku nie ma). Spróbuje jutro doturlać się na stacje, i zalać jakimś lepszym paliwem (shell mam obok, jest tam jakieś "lepsze" paliwo).

 

A powiedzcie mi, czy jest to możliwe aby pompa tak nagle zdechła/ nie dawała rady ? Czy są jakieś inne rzeczy które mogą to spowodować ?

 

Poniżej filmik do momentu zgaśnięcia.

https://youtu.be/6xGHIJPyXhM

 

Próba odpalenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedz na komputer bo moze byc roznie, od czujnika walka do sterownika silnika.

dziwne te ogromne wachania obrotow. Mialem podobne problemy ale bez falowania i u mnie jak odpalil to juz nie zgasł ale potem jak go zgasilem to mozna bylo krecic i krecic i nie zapalil zeby potem po jakims czasie jak odstal swoje znow zaplic.

Na komputerze wyszlo ze jest brak polaczenia ze sterownikiem silnika wiec mechanik ogarnal solidnie temat od strony elektroniki i smigam dalej.

bez podpiecia pod kompa to mozna tak polowe auta wymienic a nie o to chodzi zeby isc w koszta .

A pompe to chyba slychac tylko za pierwszym razem a potem byc musial znow wyjac kluczyk i na nowo.

nie jestem pewien.

Jedz do fachowca albo do serwisu bmw i niech diagnozuja ,naprawiac nie musisz u nich.

Bo w koncu dojdzie do tego ze gdzies pojedziesz i padnie na amen i ci zostanie laweta.

Jak mechaniory zobacza te objawy albo pokazesz im filmiki to beda wiedziec o co biega.

Ja bylem u goscia ktory robi tylko bmw od 20 chyba lat i ogarnal temat jak nalezy i niskim kosztem bez wymiany polowy auta.

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
witam prawdopodobnie ci pompka paliwa padla dostan sie do niej i ja podloncz na sztywno i niech z 30 min pochodzi i zobaczysz czy przez ten czas sie nie wylonczy jak tak to wiesz co juz padlo lub pada a to jest silniczek elek.. to tak by wskazywalo na te objawy do sprawdzenia samemu pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochod stoi u mechanika. Sprawdzany był immobilizer (jest dodatkowy) - działa, podłączenie pod komputer nie wykazuje żadnych błędów, ciśnienia i odczyty są ok (tak twierdzi mechanik, zajmuje się samochodem od początku i zasadniczo naprawia BMW X).

 

Samochód dalej odpala bez zająknięcia i gaśnie po 5-7 minutach, z tym że u mechanika robi tak bez przerwy (pewnie dlatego, że zostawia go na jałowych obrotach, nie gazuje tak jak ja robiłem). Przy wszystkich aktualnych próbach samochód jest podłączony do prostownika (na wszelki wypadek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam prawdopodobnie ci pompka paliwa padla dostan sie do niej i ja podloncz na sztywno i niech z 30 min pochodzi i zobaczysz czy przez ten czas sie nie wylonczy jak tak to wiesz co juz padlo lub pada a to jest silniczek elek.. to tak by wskazywalo na te objawy do sprawdzenia samemu pozdrawiam.

 

Pompa była sprawdzana tak jak napisałeś - ciśnienie jest ok, pracuje bez najmniejszego problemu. Świece też są ok. Mechanicznie auto wydaje się ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz ta pompke tak ja ci pisalem bo moze byc tak ze ona przerywa tak ja mialem tyle ze mam lpg i diagnoza byla latwiejsza gdyz odpalilem i bylo slychac jak pompka przerywa na pare sekund pozniej znowu chodzi i tak w kolko tylko sprawdzenie cisniena niem nic do rzeczy bo jak przerywa to ci zrobi cisnienie musisz ja na sztywno podlonczyc i bedziesz wiedzal 10min roboty pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz ta pompke tak ja ci pisalem bo moze byc tak ze ona przerywa tak ja mialem tyle ze mam lpg i diagnoza byla latwiejsza gdyz odpalilem i bylo slychac jak pompka przerywa na pare sekund pozniej znowu chodzi i tak w kolko tylko sprawdzenie cisniena niem nic do rzeczy bo jak przerywa to ci zrobi cisnienie musisz ja na sztywno podlonczyc i bedziesz wiedzal 10min roboty pozdrawiam

 

Sprawdzone dwojako:

pompa wymontowana i sprawdzona,

na wszelki wypadek zamontowana NOWA pompa

 

Problem dalej występuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź silnik valvetronica - ten metalowy silnik na pokrywie zaworowej .

 

Odłącz go i zobacz czy nadal sinik będzie gasł . Po odpięciu powinien wejść w tryb awaryjny i działać z mniejszą mocą . Jeżeli nie zgaśnie to masz winowajcę .

Może też to być pompa vacum , ona też coś ma do wolnych obrotów ale nie wiem w jakim stopniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pompa przykręcona jest z tyłu głowicy i dostęp jest trudny. Aby się do niej dostać trzeba wymontować filtr kabinowy i podstawę plastykową do której jest mocowany. Do odkręcenia trzech śrub mocujących pompę potrzebny jest klucz nasadowy bardzo krótki z grzechotką o bardzo małym skoku (bez tego nie ma mysleć o demontażu) i bardzo szczupłe dłonie. Ja podchodziłem do tego trzy razy zanim nie dorobiłem odpowiedniego klucza. Pomocne jest też lusterko na wysięgniku w celu zlokalizowania śrub (3xM6 z łbem sześciokątnym 10mm). Radze najpierw na allegro w ofertach sprzedażny poszukać takiej pompy aby zobaczyć jak wygląda i wiedzieć czego szukać oraz jak są zlokalizowane śruby. Można też trafić na fotkę wymontowanego silnika z widoczna pompą. Powodzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Członkowie klubu

Czy autor tematu rozwiązał problem?

Mam czasami podobny problem i szukam rozwiązania. U mnie gaśnie raz na jakiś czas ale przeważnie niedługo po odpaleniu, czyli jak jest jeszcze niedogrzany. Gaśnie w momencie wrzucenia na luz, np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Problemów z późniejszym odpaleniem raczej nie ma, jak również nie wyświetla żadnych błędów.

Edytowane przez hashin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam! miałem podobne objawy czasem przerywał ,a to zgasł przy zrzuceniu biegu a to stracił połowe mocy aż w końcu odpaliła zgasła i została tylko laweta, po wymianie pompki paliwa jak ręką odjął, a błędy na kompie zmylały gdyz były z valvetronicka i serwa ,może zbieg okoliczności a może słaby aku,dodam iż ciężko dostać pompe gdyż to chodliwy towar (tak usłyszałem od wielu sprzedawców) koszt pierburga 1000zł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.