Skocz do zawartości

N43 wymiana wtryskiwaczy.


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Witam. Czeka mnie wymiana wtryskiwacza w N43. Czy ktoś to robił samodzielnie - na co zwrócić uwagę? Głównie mam pytanie o kodowanie (zapisanie w systemie nowego wtryskiwacza). Dysponuję wyłącznie INPĄ. Jakie będą objawy jeśli wymienię i nie zrobię rejestracji - czy możliwy będzie dojazd do kogoś z komputerem w celu rejestracji. Jak sprawdzić używany wtryskiwacz czy jest nadal sprawny?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana prosta, nic nie powinno Cię zaskoczyć. Polecam przed wymianą zostawić auto na noc albo chociaż kilka godzin, żeby zmalało ciśnienie w przewodach paliwowych.

Do kodowania INPA wystarczy, sama operacja banalna, na pewno poradzisz sobie sam -

Trzeba tylko uważać na kolejność wtryskiwaczy - patrz viewtopic.php?f=48&t=238242. Przy wyciaganiu starego wtryskiwacza zapisuj sobie jego wartości, a obok wartości z nowego - łatwiej będzie się nie pogubić. BTW - INPA może pokazywać wartości +/- 1 w porównaniu z rzeczywistymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

i jak poszło ? Bo ja mam właśnie do wymiany 4 wtrysk, cały czas otwarty, niestety kręciłem długo i paliwo poszło na katalizator i wywala rurą. Zastanawiam się czy dać po gazie na zimnym by wydmuchało czy odpinać wydech.

U mnie męczyłem się 1 h godzinkę by go wyciągnąć za ucha, a następnego dnia przyszedł jeden mechanik dokręcił do wtrysku przewód paliwowy i za niego pociągnął 3 razy i poszło.

Jutro będzie nowy wtrysk na miejscu, zrobię zdjęcia jak ktoś potrzebuje.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 7 miesięcy temu...
  • 3 lata później...
Witam wszystkich,mam problem z wtryskiem nr.1,podczas jazdy z temp silnika ok.60-70 stopni na mieszance uwarstwionej sprawność wtryskiwacz tastverhältnis injector wynosi 85% i w momencie depnęcia na gaz silnik ma drgania.Na rozgrzanym silniku sprawność wtrysku wynosi 70-75% w trybie uwarstionym i przydpieszanie idzie gładko,na mieszance jednorodnej jest 40-50%.Czy ten wtryskiwacz nadaje się już do wymiany i czy sonda nox może powodować takie rzeczy,błędu nie wywala ale nie działa idealnie.Trochę dziwnie zachowuje się podczas testu,napięcie spada nawet na minus a odczyt z sondy lambda skacze z 1 do 32 i z powrotem.Obecnie siedzą u mnie wtryski z indeksem 9,czy mogę wymienić jeden wtryskiwacz z nowszym indeksem 11,na forach niemieckich piszą,że wszystkie powinny mieć ten sam? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Witam.


Od niedawna jestem w posiadaniu E92 (2.0 170hp). Od początku miałem problemy z pracą silnika na wolnych obrotach. Do tego od czasu do czasu czułem w środku zapach paliwa. Finalnie okazało się, że jeden wtrysk się nie zamyka i leje paliwo cały czas. Chcę go zamienić na używkę. Aktualnie mam 3 różne rodzaje wtrysków (chodzi o oznaczenie na końcu). Mam 2x 7589049-01, 1x -03 i 1x -09. Czy to jest ok? Czy po prostu ktoś kiedyś wymieniał po jednym i nie zwracał uwagi na oznaczenia? Muszę wymienić ten z oznaczeniem -03. Czy to różnica jaki wtrysk dostanę? Czy warto zwracać uwagę na te oznaczenia?


Drugie pytanie - adaptacja wtrysków. Domyślam się, że te kody, które są na wtrysku określają jego wydajność gdy jest nowy. Co w sytuacji gdy będę zakładał używkę? Czy zakodowanie go na wartości podane na nim w sytuacji gdy jest już trochę zużyty nie będzie miało wpływu na złe działanie? Czy oprócz tego kodowania da się jeszcze przeprowadzić jakąś kalibrację, która uwzględni jego zużycie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak chcesz pakować używane wtryski to daj sobie spokój z tym samochodem.. dramat, same Janki. Na matizy i Lanosy się przerzucić, bo do tego się nadajecie.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski z indexem 11 powinny być tylko i wyłącznie w komplecie razem

 

jakis czas temu wymienialem wtryski nr 1 i 4 (bank1) na nowe z indexem 11

stare na banku 2 sa z indexem 9 i wszystko smiga

wkodowane i readoptowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.


Od niedawna jestem w posiadaniu E92 (2.0 170hp). Od początku miałem problemy z pracą silnika na wolnych obrotach. Do tego od czasu do czasu czułem w środku zapach paliwa. Finalnie okazało się, że jeden wtrysk się nie zamyka i leje paliwo cały czas. Chcę go zamienić na używkę. Aktualnie mam 3 różne rodzaje wtrysków (chodzi o oznaczenie na końcu). Mam 2x 7589049-01, 1x -03 i 1x -09. Czy to jest ok? Czy po prostu ktoś kiedyś wymieniał po jednym i nie zwracał uwagi na oznaczenia? Muszę wymienić ten z oznaczeniem -03. Czy to różnica jaki wtrysk dostanę? Czy warto zwracać uwagę na te oznaczenia?


Drugie pytanie - adaptacja wtrysków. Domyślam się, że te kody, które są na wtrysku określają jego wydajność gdy jest nowy. Co w sytuacji gdy będę zakładał używkę? Czy zakodowanie go na wartości podane na nim w sytuacji gdy jest już trochę zużyty nie będzie miało wpływu na złe działanie? Czy oprócz tego kodowania da się jeszcze przeprowadzić jakąś kalibrację, która uwzględni jego zużycie?

 

jezeli sie zdecydujesz na uzywki to loteria, mozesz trafic na dobre i zuzyte bo ich sie nie regeneruje

sprawa z kodowaniem wyglada tak samo

musisz przeprowadzic adaptacje od nowa *skasowac stare i zrobic nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zaadoptować to możesz bezdomne dziecko, a nie wtryski... Natomiast jeśli chodzi o adaptacje, to idę o butelkę dobrej whisky, że nie są one u ciebie poprawnie przeprowadzone - właśnie ze względu na mieszanie indexow ... 11 to zupełnie poprawione wtryski i nie do końca współgrają z poprzednimi rewizjami. Wyjatkiem jest taki sam komplet na danym banku. Natomiast na jednym banku nie mieszał bym 11 i starszych.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaadoptować to możesz bezdomne dziecko, a nie wtryski... Natomiast jeśli chodzi o adaptacje, to idę o butelkę dobrej whisky, że nie są one u ciebie poprawnie przeprowadzone - właśnie ze względu na mieszanie indexow ... 11 to zupełnie poprawione wtryski i nie do końca współgrają z poprzednimi rewizjami. Wyjatkiem jest taki sam komplet na danym banku. Natomiast na jednym banku nie mieszał bym 11 i starszych.

 

Mozesz podac zrodlo skad masz takie zaadoptowane dane?

Jak mialem problem ze swoimi wtryskami korzystalem.z pomocy goscia z bimmerprofs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

no własnie Kaspars o tym na blogu wspominał... sobie poszukaj to znajdziesz.

 

Index 10 & under have different calibration & construction to 11 & above & can't be mixed in the same cylinder bank

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
.wysprzeglik niekoniecznie jeśli jest nowy i nie używałeś nadmiernej siły. Uszczelka jest do wymiany za każdym razem

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.wysprzeglik niekoniecznie jeśli jest nowy i nie używałeś nadmiernej siły. Uszczelka jest do wymiany za każdym razem

Tzn. chciałbym wyjąć wtryskiwacze celem weryfikacji ich stanu, stąd moje pytanie, więc skoro siedzą tam nie wiadomo ile już czasu to może lepiej kupić też nowe wysprzęgliki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.