Skocz do zawartości

[e92-325i] Rozkodowanie bledow


domelsnake

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jakis czas temu zakupilem sobie takie ustrojstwo jak BMWhat ktore laczy sie bo WiFi z appka na iPhonie.

 

Przeskanowalem sobie samochod wczoraj i wyskoczylo mi kilka bledow - mozna to jakos rozszyfrowac??

 

 

- Intake Vanos variable cam control test / Inlet VANOS control / Control input-VANOS BAnk2 / Inlet VANOS, mechanics

 

- Crankshaft - intel camshaft, cBMW 2A82

Crankshaft - intake camshaft / Lambda probe front catalyst, sensor-line / Lambda probe before catalyst / Differential pressure sensor, intake manifold: Signal (BMW 2A98)

 

- Break pad wear VA / VASP / DSC ECU Intern / ECU internally: Runtime MICRO2 / Internal Error (BMW 5DE0)

 

- EWS4 fault (BMW A10A)

 

- Input P N signal fault from EGS (BMW A0B1)

 

 

Na desce nic sie nie swieci. Jakis czas temu zaswiecila mi sie na zolto kontrolka od recznego - klocki..? ale nastepnego dnia juz bylo ok.

 

Sprawdzilem ze do wymiany klockow mam jakies 5k mil tyl i 6k mil przod.

 

 

Czy ktos wie czego moga dotyczyc te bledy i jak to najlepiej ugryzc?

 

Wiem ze soft nie jest najlepszy i przydalaby sie chocby INPA ale z podstawowymi operacjami daje sobie rade - kasowanie bledow....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak naprostą apke to ja bym powiedział ze jest całkeim spoko.

Pokazuje błedy zapisane w histori, które nie były skasowane. Wiec najpierw skasuj i przeskanuj jeszcze raz.

Moze sie okazac ze te błedy sa juz wyelminowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak naprostą apke to ja bym powiedział ze jest całkeim spoko.

Pokazuje błedy zapisane w histori, które nie były skasowane. Wiec najpierw skasuj i przeskanuj jeszcze raz.

Moze sie okazac ze te błedy sa juz wyelminowane

 

 

Hej jedker,

 

To juz ktorys raz szczerze mowiac. Kasowalem je wczesniej ale widac ze wracaja...

 

Z tego co sie zdazylem zorientowac to jest to problem z Solenoid valve (SOLV)

 

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=486201

 

I tutaj go znalazlem:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=WB32&mospid=49557&btnr=11_3736&hg=11&fg=15

 

 

Ponoc sa 2 takie same - ktory wiec wymieniac? Za co ta czesc jest w ogole odpowiedzialna??

 

 

 

 

 

 

Ok, doczytalem:

 

2A82 Intake VANOS solenoid

2A87 Exhaust VANOS solenoid

 

Wyglada mi to na Intake VANOS solenoid do wymiany....

 

 

 

 

Tu jest jak wymienic:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Proponuję zamienić miejscami albo solenoidy, albo czujniki położenia wałków (do solenoidów lepszy dostęp jeśli się nie mylę).

Wtedy będziesz wiedział, czy wina leży po stronie czujnika czy po stronie solenoidu.

jasne bedzie wiedzial jak wywala ssacy i wydechowy i co mu da zamiana miejscami jak wali bledu obydwu ?

Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim za odpowiedzi.

 

Przeskanowalem samochod jeszcze ze 2 razy przez weekend i bledu nie widzialem.

 

Tak jak pisalem na decce nic sie nie swieci ale pamietam ze blad juz kasowalem kilka miesiecy temu.

 

Czy moze byc tak ze "Selonoid" (lub czunjik polozenia walka) "pada" i co jakis czas pokazuje mi taki blad czy szukac przyczyny gdzie indziej?

 

Mysle ze narazie zostawie i bede co jakis czas sprawdzal co sie tam dzieje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być tak, że któraś część Ci się kończy.

Ale można też w przypadku problemów z vanosem doszukiwać się przyczyny w oleju. Warto zerknąć czy nie masz 'budyniu' pod korkiem, który pojawia się przy dziadkowym stylu jazdy i ciągłym niedogrzewaniu silnika.

Rzecz kolejna, solenoidy jest łatwo wyciągnąć i przeczyścić, może są w nich jakieś opiłki, albo oringi są już tak kiepskie, że przepuszczają olej i ciśnienie jest za niskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być tak, że któraś część Ci się kończy.

Ale można też w przypadku problemów z vanosem doszukiwać się przyczyny w oleju. Warto zerknąć czy nie masz 'budyniu' pod korkiem, który pojawia się przy dziadkowym stylu jazdy i ciągłym niedogrzewaniu silnika.

Rzecz kolejna, solenoidy jest łatwo wyciągnąć i przeczyścić, może są w nich jakieś opiłki, albo oringi są już tak kiepskie, że przepuszczają olej i ciśnienie jest za niskie.

 

 

 

Budyniu nie ma a zona jak "dziadek" raczej nie jezdzi, nie widze zadnego oleju wokol solenoidow wiec chyba o-ringi nie nie przepuszczaja.

 

Bede monitorowal jeszcze jakis czas i zobacze - najwyzej je przeczyszcze i wymienie o-ringi, jesli nadal bedzie to samo zamienie je miejscami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli wewnętrzny oring ;) U mnie to część nr 3 http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/obrazek/160554/686x484

To chyba od Twojego http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=WE31&mospid=50509&btnr=11_3967&hg=11&fg=15, patrz część nr 2

Zamiana miejscami to 10minut roboty, dziwię się, że jeszcze tego nie zrobiłeś ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli wewnętrzny oring ;) U mnie to część nr 3 http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/obrazek/160554/686x484

To chyba od Twojego http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=WE31&mospid=50509&btnr=11_3967&hg=11&fg=15, patrz część nr 2

Zamiana miejscami to 10minut roboty, dziwię się, że jeszcze tego nie zrobiłeś ;p

 

Przeskanowalem po raz kolejny kompa i nie ma zadnych bledow. Na razie nie bede ruszal. Zobaczymy z czasem jak sie to potoczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszcząc solenoidy i wymieniając oringi nic nie popsujesz a będziesz wiedział w jakim są stanie. U mnie wewnętrzne oringi wyglądały jak pogryzione a zewnętrzne rozpadły się po ściśnięciu.

Potem jakiś brud się dostał do środka jednego z solenoidów i miałem błąd na jednym a po zamianie był na drugim.

 

Wypłucz je w nafcie albo w środku do czyszczenia (hamulców, silników) , wysusz a potem porządnie wypłucz w oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszcząc solenoidy i wymieniając oringi nic nie popsujesz a będziesz wiedział w jakim są stanie. U mnie wewnętrzne oringi wyglądały jak pogryzione a zewnętrzne rozpadły się po ściśnięciu.

Potem jakiś brud się dostał do środka jednego z solenoidów i miałem błąd na jednym a po zamianie był na drugim.

 

Wypłucz je w nafcie albo w środku do czyszczenia (hamulców, silników) , wysusz a potem porządnie wypłucz w oleju.

 

O ringi wewnetrze jak i zewnetrzne mozna kupic osobno?

 

W tym mozna je wyplukac?:

 

http://www.eurocarparts.com/ecp/p/car-accessories/car-maintenance-accessories/maintenance-fluids-and-greases/maintenance-fluids/?542770341&0&cc5_858

 

Jak dlugo powinny sie moczyc w break cleanerze/oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cleanerze nie za długo. Ja miałem zmywacz uniwersalny (typowo do hamulców i silnika) w sprayu z ostrym ciśnieniem. Więc sporo pryskałem. Potem powietrzem ze sprężarki a na koniec sporo i długo płukałem w oleju.

Do moich można było oddzielnie ale to taki koszt że lepiej je mieć bo ryzyko że się rozlecą. Nowe ciasno wchodzą więc ostrożnie jak z kobietą :D i zapamiętaj jak głęboko siedzą bo ktoś na forum wcisnął nie do końca a trzeba je docisnąć.

 

Chyba lepiej kupić coś w sprayu. No i nie potrzeba calej bańki. Ja miałem 0,5l albo 0,75l i mi sporo zostało.

A co do typu środka do mycia to może zapytaj "Rivasi" bo on jest dobry w środkach chemicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że oringi można kupić osobno. Nawet na jakimś forum widziałem rozmiary, tylko chyba do innego silnika.

Nie musisz ich kupować w ASO. Kupisz je po 2zł w jakimkolwiek moto tylko rozmiar trzeba znać.

Od biedy możesz wyciągnąć stare i ze starymi do sklepu iść, albo nawet z solenoidem to Ci dobiorą na miejscu, to na pewno najtańsza opcja ;D

Zaoszczędzisz tyle, że starczy na środek którym przeczyścisz solenoidy :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cleanerze nie za długo. Ja miałem zmywacz uniwersalny (typowo do hamulców i silnika) w sprayu z ostrym ciśnieniem. Więc sporo pryskałem. Potem powietrzem ze sprężarki a na koniec sporo i długo płukałem w oleju.

Do moich można było oddzielnie ale to taki koszt że lepiej je mieć bo ryzyko że się rozlecą. Nowe ciasno wchodzą więc ostrożnie jak z kobietą :D i zapamiętaj jak głęboko siedzą bo ktoś na forum wcisnął nie do końca a trzeba je docisnąć.

 

Chyba lepiej kupić coś w sprayu. No i nie potrzeba calej bańki. Ja miałem 0,5l albo 0,75l i mi sporo zostało.

A co do typu środka do mycia to może zapytaj "Rivasi" bo on jest dobry w środkach chemicznych.

 

 

Banke akurat mam na stanie 5l Break Cleaner ale tak jak mowisz pewnie lepiej bedzie cos w sprayu - cos poszukam.

 

Jesli mowisz o plukaniu w oleju to zostawiles je w tym oleju na 1-2h czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko wypłukałem porządnie dwa razy i skręciłem. Ale możesz trochę potrzymać żeby ten środek czyszczący nie dostał się do silnika.

Co do uszczelek w zwykłym sklepie to nie wiem...

Muszą być dobrze dobrane bo inaczej nie będzie trzymać ciśnienia. A za grube jeszcze gorzej bo będziesz wciskał na siłę i mogą się ponadrywać. Oczywiście nowe uszczelki pokryj olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko wypłukałem porządnie dwa razy i skręciłem. Ale możesz trochę potrzymać żeby ten środek czyszczący nie dostał się do silnika.

Co do uszczelek w zwykłym sklepie to nie wiem...

Muszą być dobrze dobrane bo inaczej nie będzie trzymać ciśnienia. A za grube jeszcze gorzej bo będziesz wciskał na siłę i mogą się ponadrywać. Oczywiście nowe uszczelki pokryj olejem.

 

Wyglada na to ze mozna kupic caly komplet uszczelek do tego:

 

Pozycja nr 2:

 

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=WB32&mospid=49557&btnr=11_3736&hg=11&fg=15

 

Pozycja nr 4 (O-ring) to do czegos innego chyba...

 

 

Znalazlem ostatnio troszke wolnego czasu i poniewaz blad ciagle powracal zabralem sie za wykreceniu obu solenoidów, wyczyszczenia ich (sprezone powietrze) oraz wymiana obu uszczelek.

 

Solenoidy zamienilem miejscami aby sprawdzic gdzie tak naprawde lezy problem.

 

Jak sie cos odezwie dam znac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.