Skocz do zawartości

Wymiana maglownicy na EPS (elektryczną)


Vince

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z nieco topornym wspomaganiem w e90 (moje dośw. z autem z 2006r.), zainteresował mnie temat możliwości (na razie jedynie teoretycznej) wymiany maglownicy hydraulicznej na elektryczna. Chciałbym pominąć kwestie zasadności takiej wymiany a jedynie poruszyć aspekt ew. możliwości instalacji.

Z szybkich poszukiwać wynika że systemy takie były montowane jako opcja od 2006 roku (wg wds). Instalacja polegałaby na wymianie obecnego magla na elektryczny (identyczne mocowanie), podłączenia się pod szynę ptcan (np. h,l,wup, piny 1,2,45 w jbbf(X14271)) oraz podłączenie zasilania.

http://i61.tinypic.com/nqxy84.jpg

W związku z tym że moduł eps jest zintegrowany z silnikiem elektrycznym, a czujniki skrętu z kolumną, teoretycznie nie powinno być potrzeby instalacji żadnych dodatkowych elementów w aucie.

 

Wygląda to na stosunkowo łatwe, ale zastanawiają mnie pewne kwestie, mianowicie:

1. Czy kodowanie modułu będzie skomplikowane ? Czy należy dodać nowy wpis do VO (zakładam że tak, ponieważ ncs nie będzie miał szans żeby zobaczyć nowy moduł), jeśli tak to jaki ?

2. Czy pozostałe moduły auta będą współpracowały z eps bez przekodowania (ew. wymiany) - np. podawanie aktualnej prędkości dla opcji SA216

3. Czy BMW przewidziało możliwość takiej zmiany i czy w ogóle ma to szanse zadziałać ? :)

 

Z góry dziekuje za konstruktywną dyskusję :)

Edytowane przez Vince
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając (sobie) na 1 pkt. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC91&mospid=48825&btnr=32_1660&hg=32&fg=12 realoem twierdzi że potrzebna jest opcja S1CBA ($1CB w VO).Dodatkowo opcja 216 (servotronic) dla modułów od 09.2009r, bedzie wymagała kodu FSC. Postaram się to zwerfikować ASAP.

 

 

* Po sprawdzeniu okazuje się że po dodaniu $1CB w VO, pojawiła sie mozliwość kodowania eps w NCS. Także mały sukces :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

I po wszystkim, stara maglownica, przewody pompa i inne graty wyrzucone, a na jej miejscu jest już eps.

Pierwsze wrazenia sa zgodne z oczekiwaniami, na postoju wspomaganie jest bardzo mocne, natomiast podczas jazdy się usztywnia. W związku z tym że przy okazji wymieniłem w zasadzie całe zawieszenie i musze zrobić geometrię, bardziej rzetelna relację z jazdy zrobię za jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku dniach uzytkowania, moge smiało powiedzieć, ze eps to rewelacja. Przy -10 mrozie po odpaleniu auta wspomaganie uruchamia się od razu i działa idealnie. Przy poprzedniej maglownicy nie rzadko musiałem odczekać dłuższą chwilę żeby olej się rozgrzał. Po za tym nie ma zadnych "mikro przycięć", ani charakterystycznego dla zwykłego magla stuku przy maksymalnym skrecie.

Eps w miescie sprawuje się genialnie, na trasie róznica jest mniejsza (dzieki servotronic odczucia sa podobne do tych co przy mech. maglu) . Jedyne nieudogodnienie jakie zauwazyłem to wieksza tendencja do lekkiego odbijania kierownicy na dłuższych łukach. Ale prawdopodobnie kwestia odpowiedniego kodowania.

 

Prezentacja z Z4:

Edytowane przez Vince
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku:

eps (06.2009 z aktywnym servotronic) z wiązką (a raczej jej częscią) - 400zł,

przewody (grube) zasilające, ciekien do ptcan/wup w jboxie, opaski termokurczliwe, peszele, oczka do zasilania i inne pierdoły - 30zł

No i oczywiście chwila wolnego czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, super mod :cool2: Czy masz wiedzę na temat podłączenia tego wspomagania w 335d? Bo nie jestem pewien czy to wspomaganie EPS występowało tylko w 2.0d?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja silnikowa nie ma znaczenia. I tak jeśli nie miałeś wcześniej eps to żadnej kostki nie uświadczysz. Podłączamy się (lutujemy bądź dodajemy kostkę) do junction box (za schowkiem, wtyczka X14271) pod piny 1,2,45 (kolory w kablu z eps są zgodne z tymi w jbox). DSC też jest podłączone pod pt-can więc podejrzewam że tam też można próbować sie wpiąc. Zasilanie wg uznania. Ksiązkowo powinno byc do bezpieczników w skrzynce akumulatora.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Po co zmieniać na elektryczne ? Ja mam hydrauliczne i działa fajnie, nie widzę wad. W Czym niby eps jest lepsze ?

 

Czytałem,że podobno obniża spalanie o ok. 0,4l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Po co zmieniać na elektryczne ? Ja mam hydrauliczne i działa fajnie, nie widzę wad. W Czym niby eps jest lepsze ?

 

nie musisz wymieniac pompy wspomagani co rok jak jezdzisz duzo.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W moim przypadku:

eps (06.2009 z aktywnym servotronic) z wiązką (a raczej jej częscią) - 400zł,

przewody (grube) zasilające, ciekien do ptcan/wup w jboxie, opaski termokurczliwe, peszele, oczka do zasilania i inne pierdoły - 30zł

No i oczywiście chwila wolnego czasu.

 

Mam pytanie, skąd wiedziałeś, że EPS jest z aktywnym Servotroniciem? To nie jest tak, że każdy magiel z EPS może być wyposazony w Servotronic (216)? Pytam z ciekawości, bo widzę, że są jakieś małe różnice w tych maglach, patrząc na numery OE.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Przekładał ktoś jeszcze może zwykły magiel na EPS w silniku N47? Z tego co widziałem to potrzeba jeszcze krótszy pasek i rolkę, żeby wstawić w miejsce pompy. Interesuje mnie tylko kodowanie, jak to wygląda i czym trzeba kodować, bo wszystko inne sam sobie zrobię bez problemu. Chcę przełożyć w E84, bo tragicznie ciężko się w nim kręci na postoju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku:

eps (06.2009 z aktywnym servotronic) z wiązką (a raczej jej częscią) - 400zł,

przewody (grube) zasilające, ciekien do ptcan/wup w jboxie, opaski termokurczliwe, peszele, oczka do zasilania i inne pierdoły - 30zł

No i oczywiście chwila wolnego czasu.

 

Mam pytanie, skąd wiedziałeś, że EPS jest z aktywnym Servotroniciem? To nie jest tak, że każdy magiel z EPS może być wyposazony w Servotronic (216)? Pytam z ciekawości, bo widzę, że są jakieś małe różnice w tych maglach, patrząc na numery OE.

 

do 09.2009 we wszystkich można było tę opcję aktywować. W moim przypadku jeszcze przed kodowaniem, sprawdziłem w inpie i była ona aktywna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.