Skocz do zawartości

320d późniejsza reakcja na gaz


bezel141

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, nie mogę sie uporać z problemem późniejszej reakcji na gaz. Wciskam gaz, obroty podskocza o milimetr dwa, spadaja i dopiero zaczyna plynnie przyspieszać. Najbardziej to czuc gdy np wcisne 3ke do 3.5tys obr i zmieniam na 4ke, wtedy zmienie, pszcze sprzeglo i 2 sekundy samochod nie jedzie.

 

Mam ten objaw rzadko, raz na tydzien, tzn jak odpale i to mam to ciagle jest, czasem po zgaszeniu sie naprawi, czasem po przejechaniu troche km. Czasem objaw jest po trasie, np zrobie 100km w trasie i zacznie pozniej reagoac na gaz.

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo nowe, test przeplywki zrobie jutro.

 

Czy od nagrzania silnika, to sam nie wiem, nie myslalem nad tym. Czasem po prostu wsadam ruszam gaz na 2ce i samochod idzie po 2 sekundach zamiast od razu. Ale szybko to mija dosc, ale jak jest to bardzo irytuje.

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regenerowane, ale sprawdzane 2x.

 

Czy wyregulowane? Sam nie wiem, myśle ze tak, robione w najlepszem zakladzie na wschodzie, firma juz z dlugim stażem.

 

Przeplywomierz nie byl odpinany, ani wyciagany. Jedynie przewod ten łączący turbo, przeplywke i odme byl wyciagany.

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP

 

Problem nie wystepuje na zimnym silniku.

 

Posiadam tez szarpania od niskich obrotow do 2tys, które są też tylko na rozgrzanym silniku. Na zimnym jest wszystko ok.

 

2 bledy na komputerz

Edytowane przez bezel141
Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://img.tapatalk.com/d/14/04/07/qu7yba9u.jpghttp://img.tapatalk.com/d/14/04/07/3aduvaqe.jpg

 

 

Czy mógłby ktos pomóc w rozdkodowaniu błędów ?? Coś z czujnkiem doladowania jeden blad chyba?

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze siadac czujnik cisnienia doladowania (wpiety w kolektor dolotowy od strony szyby).

Lub masz cos nie halo ze sterowaniem zmienna geometria - mogly sie zapiec/zapiekac lopatki zmiennej geometrii.

Takie sa moje typy.

Zrob Live Data i bedziemy wiedziec.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo 4msc temu bylo regenerowane. Przed regeneracja z tego co pamietam problem tez byl. Ale bledow tych nie bylo.

 

Uzywalem szukaj, problem jest z niedoladowaniem, myslalem o czujniku sterowania turbina, ktory jest elektryczny i jest przypiety do turbiny w czarnej puszcze plastikowej.

 

Livedate w tygodniu zrobie.

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4530 - turbina nie trzyma zadanego ciśnienia.

44CC - sterownik nie może ustawić się w podanym położeniu. Opcje są dwie. Albo padł po całości, albo ktoś tak kręcił regulacją i sterownik nie może ustawić się w któreś se skrajnych położeń

 

To drugie sprawdzisz bardzo prosto. Samochód musi stać ~3min zamknięty, z zablokowanym zamkiem. Następnie otwórz centralny i słuchaj odgłosów z pod maski. Jeżeli usłyszysz kilka razy cykliczne kliknięcie (~5 razy) to regulacja jest przesterowana w którąś ze stron. Pojedyncze dwa szybkie kliknięcia są okej, ale takie w 2 sekundowe odstępy i 5 kliknięć już nie.

 

Po odryglowaniu samochodu budzone są sterowniki samochodu oraz przeprowadzane podstawowe testy. Sprawny sterownik turbo wykonuje test ustawiając się w dwa skrajne położenia - max oraz min, po czym wraca do minimum. Jeżeli to się nie powiedzie, próbuje kilka razy "na siłę" rozruszać geometrię. Jeżeli to też się nie uda, wywala błąd 44CC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

na pewno z tymi kliknięciami???

dobrze ustawiona to jak dosłownie nic nie słychać.

 

jak jest za bardzo podkręcona to są kliknięcia, potem obniżasz aż w pewnym momencie nie ma kliknięcia a wyje głośno, jeszce niżej i masz cichutkie brzeczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak bardzo chcecie to zobaczyć, to zróbcie tak. Otworzyć samochód i maska do góry. Odczekać 2 minuty a następnie przyglądnąć się sztandze turbiny i nacisnąć na kluczyku otwieranie drzwi. Zrobi dwa ruchy, góra-dół.

 

Identyczny test w tym samym czasie wykonuje przepustnica (tylko samochody z DPF).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

a o to chodzi...

próba robi się zawsze, może być źle wyregulowana a i tak będzie klik. przynajmniej u mnie

nie znam się ale regulacja powinna wyglądać mniej więcej jak z tego mojego linka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.