Skocz do zawartości

BMW e91 dezaktywacja poduszki pasażera


Bronx_l

Rekomendowane odpowiedzi

Osoba od ktorej kupowalem e91 wspomniala ze glownym powodem sprzedazy byl brak mozliwosci deaktywacji przedniego airbaga. Pojawilo im sie dziecko numer 3 i byla kicha.

Napewno istnieje retrofit, bo widzialem w katalogu BMW z akcesoriami do 3er. Chyba 600euro z montarzem wołali.( chyba nie obejmuje dolozenia zaczepow isofix)

 

Moze ktos zna temat i przerabial?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie zależy Ci na oryginalności w sensie stacyjki z boku deski i oem kontrolki AIRBAG OFF, to każdy ogarnięty elektryk/elektronik samochodowy Ci to zrobi. Wystarczy odpowiedni rezystor na przekaźniku wpięty w obwód i przełącznik do tego. Koszty nie powinny przekroczyć 150zł.

Jeśli retrofit BMW to nie pomogę bo nie miałem styczności :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Właśnie chyba powoli rozgryzam temat - gdyż koniecznie muszę wyłączyć airbag w moim e81

 

Znalazłem cos takiego

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/61_1974-doposazenie-wylacz-pod-pow-pasaz/vVC04357

 

Do tego trzeba zmienić centrum sterowania dachu na takie:

http://allegro.pl/lampka-wewnetrzna-oswietlenie-kabiny-bmw-e87-e90-i4193208314.html

 

Oczywiście wyłącznik można kupić taniej z używki

http://allegro.pl/wylacznik-poduszki-powietrznej-pasazera-bmw-3-e92-i4253287431.html

 

Więc w ASO tylko kabel

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/0400031-kabel-dopos-dezakt-pod-pow-pasazera/vVC04357

 

Pozostaje tylko kwestia montażu i kodowania? Czy ktoś to już ogarniał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

Dzisiaj zakończyłem montaż fabrycznego wyłącznika airbag w mojej e90. Temat jest prosty trzeba kupić wyłącznik wraz z zaślepką deski w której jest on zamontowany,oraz centrum dachowe tzw moduł FZD.istotne jest tylko aby miał sterowanie szyberdachem jeśli mamy i SOS jeśli mamy no i oczywiście lampkę sygnalizujacą wyłączenie poduszki.

We wszystkich e90/91 jakie widziałem jest wiazka do wyłacznika (nad schowkiem pasażera biała kostka z 2 kablami (pin 3 i pin1) wystarczy wpiąć do wyłacznika,Jeśli ktoś tego nie ma to trzeba pociągnąć jeszcze 2 kable od modułu airbag (z czarnej kostki pin17 do pinu nr1 włącznika oraz pin16 do pinu nr3 włącznika) Najwięcej czasu (ok 30min) zajęło mi doprowadzenie kabla z modułu airbag (pin44 w białej dużej wtyczce do modułu FZD do pierwszej o lewej wtyczki 14 pinowej (do pinu nr 7).

Po tym trzeba dopisać do modułu Cas S5DA i przekodować moduł airbag i FZD (tak aby dopasował sie do naszego auta(czujnik deszczu,sciemnianie lusterek itp).W module FZD trzeba by też zmienić nr Vin ja zmieniałem vinkfp. wyłącznik airbag współpracuje z każdym kluczykiem (nie jest dopasowany do danego auta).

Czas całej operacji max godzina wraz z kodowaniem - koszty z używek jak sie trafi to max 120zł .(ja wymieniłem też fotel na taki z izofixem -ale głównie z powodu montażu podgrzewanych foteli)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pięknie i ładnie. Ale trzeba pamiętać, że mimo wyłącznika poduszki powietrznej nie można przewozić dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy. W kodeksie drogowym, nie ma nic na temat wyłącznika poduszki powietrznej i dezaktywacji jej w celu przewożenia dziecka na przednim fotelu tyłem do kierunku jazdy. Jak samochód wyposażony jest w przednie poduszki powietrzne z przodu, to ni huhu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 lata później...

Witam


Chcę sobie dodać do E91 2010r. wyłącznik poduszki pasażera. Nie zależy mi na orginalności instalacji. Nie zależy mi na kontrolce airbag off. Planuje zrobić to na przekaźniku 12V który przerzucałby obwód airbagu pasażera na rezystor 2,2 ohm . Czy to zadziała bez problemów ? czy ktoś już w ten sposób to robił ?


Ewentualnie użyłbym orginalnej "stacyjki" airbag z tym że nie wiem czy działa ona bistabilnie czy monostabilnie ? Czy ktoś wie ?


pozdrawiam

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Hej ,kupiem na ebay-u ten panel boczny z włącznikiem/wyłącznikiem poduszki. Prosta sprawa podpinam pod istniejącą (schowaną) białą kosteczkę i .... mogę wyłączyć przekręcając kluczyk ale juz nie włączę kluczykiem.Odpinam wtyczkę i kasuje błąd tak się da włączyć poduszkę bez kodowania. Jest jakiś prosty sposób na zakodowanie tego ? dodam ,że laik ze mnie w kodowanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam


Posiadam BMW E91 2011, ze względu na małe dziecko musiałem doposażyć w wyłacznik AirBag pasażera,

...podpiałem stacyjke z kluczykiem wyłaczajacym AirBag, zmieniłem ramkę i wywaliło błąd poduszki

w podsufitce nie mam kontrolki wyłacznika AirBag, czy jak kupię FZD z kontrolka to musze ciągnac tam instalacje do tego ? Mozna ew. to jakos oszukac?

Jest tu ktoś z okolic Katowic, ze śląska kto mógłby mi z tym pomóc zakodować to i ew. doradzić co z ta kontrolką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poprzedniej stronie masz wszystko napisane. Poza przełącznikiem potrzebujesz dodatkowy przewód z modułu airbag w tunelu środkowym do lampki w podsufitce i do tego kodowanie nowej opcji wyposażenia. Muszą być te wszystkie elementy zrobione jednocześnie bo inaczej będą błędy.

Lampka mogłaby nawet zostać stara, bo jej środek jest taki sam - jest dioda od wyłącznika poduszki, różni się tylko obudową. Warto jednak zmienić lampkę/obudowę żeby nie zapomnieć kiedyś o dezaktywacji poduszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za informacje

kupiłem tą górną lampkę cos takiego https://allegro.pl/oferta/lampka-sos-podsufitki-e90-lift-9225501-8490361656?item=8490361656, ogólnie instalacja w aucie do przełacznika była, teraz pytanie czy do tej kontrolki w podsufitce tez moze byc czy raczej napewno trzeba pociagnąc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Cześć Panowie,

prośba o pomoc i wyjaśnienie.

Chcę dodać opcję wyłączenia airbaga pasażera w e90.

Kupiłem przełącznik na kluczyk.

Kupiłem lampkę w podsufitce (moduł FZD jak rozumiem) we właściwym kolorze, z diodą airbag off.

Zdarłem shcowek i wiem, że mam białą wtyczkę do podłączenia przełącznika.


Co dalej?

Wiem, że napisane jest w poście niżej "trzeba dopisać do modułu Cas S5DA i przekodować moduł airbag i FZD".

:duh:

Nie kumam, albo po prostu nie wiem. Raz tylko kodowałem e90 ale za rączkę i to tylko DRL, więc nie mam za bardzo pojęcia o systemach, ale:

CAS - car access system - dlaczego mam coś dokodować do CAS? Z tego co wiem, odpowiada za immobilizer i kodowanie kluczyków.... czemu grzebać w nim (i jak?)?

S5DA - kod wyposażenia jak rozumiem, właściwie opcja dezaktywacji poduszki powietrznej "S5DAA=Tak" (jak to wkodować? NCS Expert -> NCS Dummy i S5DAA Aktiviren?)

przekodować moduł airbag i FZD - tzn? To nie są "pasywne" moduły? w nich tez mam dodać S5DAA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Errata:

zainstalowałem i przekodowałem opcję.


Do całości prac wystarczy nam NCS Expert i Dummy. Kodowałem kablem Viaken, USB.

Laptop z WInXP i powiem szczerze, że lepiej znaleźć sobie XP... W10 daje za dużo wątpliwości i błędów. (próbowałem z niego pracować ale "zawsze coś").


1. przewody do przełącznika są w e90, nie ma od modułu airbag (ABG lub MRSZ) do lampki w podsufitce (modułu FZD)

2. Żeby dostać się do modułu airbaga (pod podłokietnikiem) nie trzeba targać tunelu, wystarczy zdjąć tylną zaślepkę, odkręcić dwie znajdujące się tam nakrętki i ponieść lekko tunel. Wtyczki są po prawej. Interesuje nas bliższa przodu. Da się ją na tyle wyjąć, żeby przy niej majstrować, po dosunięciu fotela pasażera do przodu.

3. Do CAS i NFRM dodać trzeba opcję $5DA. FA_WRITE w NCS Expert dla obu modułów.

4. W ABG (MRSZ) dodaje się dwie opcje poprzez ich aktywowanie w NCS Dummy

5. w FZD w zasadzie zmienia się tylko 1:1 opcje ze starym modułem (można zapisać sobie gdzieś odczytany FSW_PSW.TRC i otworzyć w notatniku, iść krok po kroku i patrzeć gdzie jest Aktiv a gdzie Nicht_Aktiv).

Błąd airbaga po w/w znika sam ale można oczywiście kasować pamięć błędów.

Wszystko czego trzeba się nauczyć o kodowaniu na potrzeby tego pkt jest tu: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=260787 na pierwszej stronie.

6. porada - na aukcjach często lampki sprzedawane są z poucinanymi przewodami u wtyczek. Można je rozebrać i wykorzystać te końcówki do wykonania przewodu MRSZ - FZD samemu (dolutować końcówki do jakoegoś przewodu).


Uruchomiłem sobie Inpę-P i sprawdziłem w niej instrukcjhę retrofit passenger airbag deactivation, ale nie ma tam nic pomocnego.

Polecam też info:


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

I mi udało się uruchomić wyłącznik poduszki powietrznej w mojej E91 + dołożenie isofixa do fotela przedniego. Przy drugim dziecku, młody poszedł do tyłu z żoną, a starsza córka musi siedzieć z przodu. Postanowiłem doposażyć Bunie w tą opcję.


Potrzebne nam będzie:


Wyłącznik poduszki powietrznej na kluczyk ( na allegro 19 zł + wysyłka zapłaciłem za używkę). Pod boczkiem konsoli była ukryta biała kostka gotowa do podłączenia. Ja wyciąłem otwór w tym boczku i wyłącznik ładnie wskoczył do środka:

IMG-20220220-102220-414.jpg


Potrzebne nam również moduł FZD z lampką Airbar Passenger Off (dałem 24 zł plus wysyłka za używkę):

IMG-20220220-102227-999.jpg


Zostało nam pociągnąć przewód z modułu Airbag z tunelu środkowego Pin 44 na białej kostce z prawej do Pinu nr 7 w lewej kostce 14 pinowej w module podsufitki. Przewód najlepiej było mi pociągnąć bokiem i obok głośnika pod fotelem następnie w słupku bocznym i dalej już podsufitką. Są to puste niezajęte piny w tych kostkach i dobrze mieć jakieś wsuwki ze starej kostki jak kolega wyżej już napisał i dolutować do przewodu. Następnie musimy zrobić w NCSExpert po podłączeniu się opcją Enter FA dodać opcje $5DA, następnie wybrać moduł CAS i zrobić FA_Write, i następnie zmienić moduł na FRM czy tam NFRM i tak samo FA_Write. Dalej musimy wybrać moduł ABG od poduszek i zrobić Read ECU, w NCSDummy zaznaczyć POS_1 Aktiv to jest aktywacja zamontowanego wyłącznika poduszki, i POL_1 aktiv to jest aktywacja lampki w module FZD Airbag passenger OFF. SG_Codieren i Execute job. Błędy pogasną. Przy module FZD nic nie robiłem przekodowałem go tylko pustym plikiem MAN i to wszystko. Jak będę mieć chwilę to zmienie jeszcze VIN.


Jakby kogoś interesowało przypięcie dodatkowo fotelika do isofixa to jest możliwa przeróbka fotela, ja kupiłem w serwise BMW oryginalny uchwyt isofix, numer 52107129838 niestety koszt 163 zł ale bezpieczeństwo najważniejsze, i tylko w serwisie to można dostać., wykręciłem, rozebrałem od tyłu fotel i od spodu były gotowe otwory i nawet wycięcia w gąbce pod uchwyt isofix. Wystarczy przykręcić śrubami do tych otworów i naciąć skórę w odpowiednim miejscu żeby wyszły na wierzch. I gotowe możemy wozić dzieciaczka z przodu.


IMG-20220219-090212-108.jpg

IMG-20220220-102211-411.jpg

IMG-20220220-102426-181.jpg


Jakby ktoś miałem jakiś problem to PW pomogę ogarnąć. Bo np. u mnie można było zrobić kodowanie tylko przez Revtora a przez Expertmode nie szło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.