Skocz do zawartości

Problem z Webasto 320D


Cov

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem z Webasto, (pewnie nie ja pierwszy i nie ostatni) :wink:

W zeszłym roku (zeszły sezon) wszystko działało bez problemów, niestety w tym już nie :|

Pierwsze odpalenie Webasto jesienią było już podejżane, bo jak przyszedłem do samochodu to było słychać że coś dzieje się pod maską, ale było zimno w samochodzie, i z nawiewów leciało zimne powietrze. Niestety kolejnym razem Webasto już się nie chciało włączyć. Przy włączaniu z pilota, na panelu zapala się symbol wiatraczka, i gaśnie po sekundzie.

Pojechałem do specjalisty od Webasto, walczył z autem cały dzień, i jego diagnoza, że samo Webasto jest w porządku, a problem jest po stronie samochodu (sterowania) i podejrzewa, że to może problem ze sterowaniem od klimatronika, ale sam nie wie do końca. Twierdził że wyciągnął Webasto z auta i na stole uradzenie odpala i jest sprawne, a także że podpinał inne swoje piece do samochodu i też nie odpalały z samochodem, i rozłożył ręce. :(

 

Przeglądałem forum związane z tematem, no i pomyślałem, czy czasem nie jest problem od strony kodowania? Czy urządzenia mogą się wykodować ?

 

Pozdr.

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Sytuacja kolegi Cov jest moim zdaniem prosta - świetnie że zdiagnozowano sam piecyk (skoro działa to nie jest zablokowany) - teraz wystarczy zdiagnozować autko i powinno wywalić co nie działa, np. dodatkowa pompka wody. Istnieje co prawda szansa że jakiś kabelek się przetarł lub co bardziej prawdopodobne złącze się zabrudziło (pompka paliwa przy zbiorniku do sprawdzenia) ale od strony piecyka fachowiec na pewno to sprawdził a w samym aucie jak nie grzebane to nic się nie uszkodziło. Kwestii bezpiecznika nie wspominam jako zbyt trywialnej. Objawy po włączeniu wskazują że auto widzi jakiś problem i nie uruchamia Webasto.

Jak ktoś potrzebuje więcej informacji jak to działa to radzę poszukać na forum wątek o Webasto, gdzie kolega artuj wyjaśnia sposób odpalania dogrzewania postojowego w opcji "by pass" czyli ze sterowaniem przez klimatyzację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co panikować, poszły szczotki w dodatkowej pompie wody.

 

Diagnoza to 3 minuty. Rozgrzej silnik, następnie wyłącz i uaktywnij funkcję "REST" na panelu klimatyzacji. Jeżeli po 3 minutach będzie leciało już zimne powietrze, to nie działa pompka. Otwórz maskę, i po lewej stronie (przed kierowcą) poszukaj dwóch okrągłych puszek z kabelkami na wężu chłodniczym. Kiedy funkcja REST jest włączona, stuknij czymś w tą jasną puszkę (silniczek). Jak ruszy, to szczotki. Jak nie ruszy, to też pewnie szczotki ale w stanie już agonalnym.

 

Ogarnięty elektryk samochodowy wymieni szczotki na samochodzie, bez demontażu pompki. Po tym zabiegu, po prostu odpal Webasto i po krzyku.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
w moim przypadku funkcja rest działa bez zarzutu, ciepłe powietrze dmucha dość długo.. :?:

a próbowałeś kilka razy odpalić? Po letniej przerwie tak zalecają. Jeśli nadal nie działa to może tylko piecyk się zablokował (robi to po kilku nieudanych rozruchach). Diagnostyka samochodu powinna dać odpowiedź na większość pytań. Czy Webasto uruchamiasz z klimatyzacji czy z pilota? Jeśli z pilota nie działa to najpierw trzeba sprawdzić z menu. Daj znać czy są jakieś postępy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
bezpośrednio z panelu idrive.

to tak jak pisałem - sprawdzić bezpiecznik i najlepiej zrobić diagnostykę samochodu. Auto sprawdza kilka elementów zanim uruchomi piecyk i błędy wyjdą na 100% - wtedy będziemy mogli doradzić jak to usunąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rezerwy paliwa, to zimą staram się nie mieć mniej paliwa niż pół zbiornika, podobno gdy jest mało paliwa, to szron zbiera się w zbiorniku, przez co jest więcej wody w zbiorniku... ile w tym prawdy nie wiem :)

Co do bezpiecznika to przyznam się nie sprawdzałem jeszcze :) z tego co znalazłem to bezpiecznik nr 7 tak?

 

Pozdr.

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Co do bezpiecznika to przyznam się nie sprawdzałem jeszcze :) z tego co znalazłem to bezpiecznik nr 7 tak?

Nie wiem jak jest w fabrycznie montowanych Webasto ale dla doposażenia wygląda to tak: do 03/2007 albo F07 ('by pass" czyli jak fabryczny) albo bezpiecznik F68 ('in line"), 03/2007-09/2007 bezpiecznik F07 lub F73, po 09/2007 bezpiecznik F23 lub F91(po 03/2007 miejsce to samo tylko nazwa inna). Bezpiecznik 20A w wersji np. Maxi. Mówię tu jedynie o bezpieczniku piecyka. Telestart jeśli jest czasami miał oddzielny bezpiecznik.

Jak widać trudno powiedzieć który to bezpiecznik - powinno być na rozpisce w klapce zamykającej skrzynkę bezpieczników, w schowku na rękawiczki.

Miłego szukania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, również mam problem z webasto. Bunia e90 320d. Typ piecyka: Webasto Thermo Top V

 

Około rok temu wywaliło mi błąd świecy zapłonowej w webasto. Skasowałem go i piecyk działał poprawnie ale zaniepokojony korzystając z wyszukiwarki natknąłem się na autoryzowany serwis webasto: All Happy Andrzej Ingarden http://allhappy.efirma.fm/, niestety wtedy byłem ich chyba pierwszym klientem z tego typu piecem (nie udało im się z nim podłączyć i ogólnie stwierdzili, że jest ok). Więc po skasowaniu błędu, sprawę olałem :-/

 

Dwa tygodnie temu piecyk odmówił posłuszeństwa. (taa... akurat jak by się najbardziej przydał... około -7 codziennie i zamarzający deszcz/śnieg )

Objawy:

 

Start z pilota (baterie sprawne). Po wysłaniu sygnału na panelu klimy zapala się na 1 sekundę wiatraczek a później gaśnie wszystko. Pod maska słychać dźwięk (około 1s., nie wiem czy to przekaźnik czy jakaś pompka) i wszystko stoi... nawet nie próbuje starować...

 

Start z idrive. Po załączeniu ma identyczne objawy jak z pilota.

 

Kolejne próby nic nie zmieniły. Co sprawdziłem:

- paliwo w baku zawsze ponad pół baku,

- akumulator jest dobrze naładowany,

- dodatkowa pompka wody (poprzez funkcję "REST" daje ciepło ponad 5 minut... później wyłączyłem)

- z idrive, funkcja przedmuchu działa porwanie (możliwość wyboru obok podgrzewania)

- bezpiecznik sprawdzę dopiero dzisiaj (ale wątpię, żeby był przepalony)

- byłem w PIM z czymś innym... przy okazji na moja prośbę spróbowali zdiagnozować webasto, nie połączyli się z nim i brak błędów w DIS (próbowali ponoć również dwoma innymi programami, bez rezultatu, ale chyba nie INPĄ) co może oznaczać padnięty sterownik :-(

 

Zdarzyło mi się jeździć od punktu do punktu w krótkich odstępach czasu przy niskich temperaturach, gdzie nie miałem wpływu na samoczynny start webasto. Co mogło spowodować zablokowanie pieca.

 

Nie posiadam osobiście żadnych programów diagnostycznych ani kabli aby się z czymś połączyć w tym samochodzie.

 

Moje pytanie do was:

Czy da się jakoś zdiagnozować sterownik webasto w warunkach domowych? Jak? (może gdzieś podpiąć multimetr, oscyloskop? ma odpowiadać jakaś ramką?)

Czy po zablokowaniu się webasto od ilości nieprawidłowych uruchomień nie powinno wyświetlić jakiegoś błędu? (widocznego np. w DIS)

Co jeszcze mógłbym sprawdzić?

I czy możecie kogoś polecić z okolic Krakowa co by mógł pomóc?

 

Napisałem również posta w dziale polecane warsztaty:

viewtopic.php?f=10&t=5735&start=420

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Objawy:

 

Start z pilota (baterie sprawne). Po wysłaniu sygnału na panelu klimy zapala się na 1 sekundę wiatraczek a później gaśnie wszystko. Pod maska słychać dźwięk (około 1s., nie wiem czy to przekaźnik czy jakaś pompka) i wszystko stoi... nawet nie próbuje starować...

 

...

 

- byłem w PIM z czymś innym... przy okazji na moja prośbę spróbowali zdiagnozować webasto, nie połączyli się z nim i brak błędów w DIS (próbowali ponoć również dwoma innymi programami, bez rezultatu, ale chyba nie INPĄ) co może oznaczać padnięty sterownik :-(

 

Zdarzyło mi się jeździć od punktu do punktu w krótkich odstępach czasu przy niskich temperaturach, gdzie nie miałem wpływu na samoczynny start webasto. Co mogło spowodować zablokowanie pieca.

 

...

 

Moje pytanie do was:

Czy da się jakoś zdiagnozować sterownik webasto w warunkach domowych? Jak? (może gdzieś podpiąć multimetr, oscyloskop? ma odpowiadać jakaś ramką?)

Czy po zablokowaniu się webasto od ilości nieprawidłowych uruchomień nie powinno wyświetlić jakiegoś błędu? (widocznego np. w DIS)

Co jeszcze mógłbym sprawdzić?

I czy możecie kogoś polecić z okolic Krakowa co by mógł pomóc?

 

Objawy bardzo podobne do kolegów i nie ma co się załamywać że sterownik padł. Cov ma przetestowany, sprawny piecyk a samochód i tak go nie odpala.

Nie znam sytuacji kiedy się Webasto TTopV samo odpala. Tylko z pilota, ręcznym włączeniu lub po zaprogramowaniu czasu!!!! Zapewne chodzi Ci o dodatkową pompkę wody ale skoro chodzi REST to ona działa poprawnie. Nie będzie zatem błędów wynikających z przerywania pracy Webasto przez krótkie przejazdy. Piecyk mógł się zablokować tylko z innych powodów.

Proponuje poszukać informacji na forum o interfejsach do Webasto - bez takiego interfejsu ciężko będzie określić co z nim nie tak. Inna metoda - bardziej "naturalna" to diagnostyka INPĄ o której wspomina Artuj. Można podobno uzyskać te same informacje o piecyku co przez interfejs Webasto a ponadto zdiagnozujemy od razu połączenie z samochodem!!!!

Szukaj kogoś z INPA z Twoich okolic.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)All Happy Andrzej Ingarden http://allhappy.efirma.fm/, niestety wtedy byłem ich chyba pierwszym klientem z tego typu piecem (nie udało im się z nim podłączyć i ogólnie stwierdzili, że jest ok). Więc po skasowaniu błędu, sprawę olałem :-/(...)

 

Nie byłeś pierwszy. Mi dwa lata temu wykonywali generalny remont mojego piecyka. Wymiana świecy oraz całego paleniska, łącznie z podgrzewaczem paliwa na oryginalnym zestawie naprawczym.

 

Czy da się jakoś zdiagnozować sterownik webasto w warunkach domowych? Jak? (może gdzieś podpiąć multimetr, oscyloskop? ma odpowiadać jakaś ramką?)

Nawet prze INPE pójdzie. Tylko trzeba łączyć się przez moduł IHKA a następnie Auxulary Heating. Webasto nie występuje na liście jako oddzielny moduł, dlatego wiele osób nie może go znaleźć i się z nim połączyć. Można nie tylko odczytywać błędy i je kasować, jak podglądać na żywo parametry pracy oraz uruchamiać różne testy.

 

Czy po zablokowaniu się webasto od ilości nieprawidłowych uruchomień nie powinno wyświetlić jakiegoś błędu? (widocznego np. w DIS)

Wyświetli. Trzeba wykonać później ponowną inicjację. U mnie poszło nawet z poziomu INPY.

 

I czy możecie kogoś polecić z okolic Krakowa co by mógł pomóc?

 

Warsztat w którym byłeś jest najlepszy w okolicy. Mają tylko jeden problem - nie mają najnowszych elektronicznych narzędzi diagnostycznych. U mnie Webasto gasło. Odpalało, po czym gasło i kupa dymu. Ostatecznie zdecydowałem się na demontaż oraz rozbiórkę w celu diagnostyki. Wtedy już wszystko zdiagnozowali jak należy i działa do dzisiaj.

 

3 dni jeździłem ze zdemontowanym Webasto, nie ma z tym problemu. Kable zaślepili, oraz na wąż chłodniczy zamontowali kolanko aby nie zablokować obiegu. Później podjechałem już tylko na ponowny montaż naprawionego piecyka.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh

 

Znowu wszystko nie tak... chciałem w weekend przetestować funkcję "REST" no i sprawdzić nieszczęsną pompkę, niestety nie udało się :|

Funkcja "REST" nie chciała się włączyć w ogóle :( ( byłem pewien że uruchamiałem ją niedawno przed mrozami), no i oczywiście sprawdziłem temperaturę silnika... i tu zonk, nie mogłem go rozgrzać powyżej 50-55C :| podejrzewam, że to jest powód dlaczego "REST" nie chciało się włączyć , wiec najpierw do wymiany termostaty, a potem grzebanie z pompką i Webasto :|

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Mieliście rację :cool2: , problemem okazały się szczotki od dodatkowej pompy wody, po wymianie obydwu termostatów i wstawieniu szczotek Webasto ożyło :lol:

Przy pierwszym odpaleniu poszła taka chmura dymu, że myślałem że mi się auto pali :mrgreen: ale po chwili było już normalnie.

 

Dzięki jeszcze raz Panowie za pomoc :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tragedii, szczotki z allegro z przesyłką 25zl , dwa termostaty + rura dochodząca do filtra powietrza (stara była lekko popękana i jakby za krótka) to koszt 370 zl w ASO, 2x 4l Prestone 80 zl, czyli razem niecałe 500zl. Robocizna moja, sam się za to zabrałem w sobotnie popołudnie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.