Skocz do zawartości

Ogrzewanie nie dziala z jednej strony


Amol

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Temat podbny byl, wiem... ale umarl ostatnio i chcialem zasmiecic nowym aby moze bardziej widoczny byl.

Jakis czas nie dzialal mi cieply nawiew po lewej w kratkach ateraz pol strony nie dziala a drugie pol grzeje jak nalerzy....

Czy ustawie 20 czy 28 stpni to te pol grzeje tak samo mocno, a druga polowa zimno:(

 

o co chodzi? Czemu tak jest ze temperature ustawiam a i tak taka sama jest dla cieplego?

Mozna jakos zresetowac ? Cos sie zawiesilo?

Gdzie szukac przyczyny i jaka moze byc?

Z gory dzieki za odpwoiedz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam dokladnie taki sam problem, a historia jest taka iz uciekal mi plyn chlodniczy wiec wsypalem tego proszku do uszsczelniania chlodnic. problem z wyciekiem sie skonczyl ale odstrony pasazerA nic nie grzeje nawet jak przestawiamtemp na 28;/

byc moze nagrzewnica sie zapchala od tego proszku. I mam male pytanko czy w dwustrefowym klimatroniku sa dwie nagrzewnice, co zrobic by grzalo normalnie na dwie strony???

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde...ja mialem wode zamiasty plynu jak kupilem i jakis syf byl jakies opilki....

Byc morze wlasnie ktos tak uszczelnial uklad i przu okazji zasyfil nagrzewnice.

Co ciekawe wczesniej tylko jedna kratka od drzwi na zimno wiala a teraz juz i tunel srodkowy pol zimne pol cieple....

Tak sie dzieje po zmianie na porzadny plyn z wody, i zauwazam nadal ubytek rzedu 50-100 ml na kilka tygodni(albo jeszcz enie jest ekstra odpowietrzony uklad i gdzies pobiera?)

 

Tak czy inaczej nei wiem co sie dzieje i nie wiem jak sie do tego zabrac, jak nagrtzewnica zasyfiona i pada to niezly balagan bedzie zeby sie dobrac do niej, i mam podejrzenia ze to ona przepuszcza gdzies i temu mam znikomy ubytek? Ale ma nadzieje ze si emyle, tak czy i naczej bede szukal rozwiazania nadal az znajde, oby zima nie byla sroga to dam rade

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety nie wiem, ale sadze ze tak bo gdzies na real oem chyba widzialem takowe zawory, moze wiec syf jeden zawalil i temu mamy problem?

Sadze takze ze jest jedna nagrzewnica a szybciej dwa zawory (po jednym na strone?).

Kolejna bolaczka BMW e90 sie robi, wolalbym jednak szybko ten problem rozwiac, ktos moze juz to przerabial??!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolacze sie do tematu ...

 

U mnie nie grzeje z tylu. Wali zimnym nawet jak pozamykam wszystkie inne kratki i ustwawie grzanie na sam tyl.

Wszystkie inne strefy grzeje prawidlowo - klima na tyl tez daje porzadanie.. tylko nie grzeje ...

 

Podpowie ktos cos ... ?

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tył chyba ma być zimny, lecz nie powiem bo nie mam ale wszystkich co znam to z tylu wieje chłodem. Kiedyś miałem R75 czyli e46 i też tylko zimne z tyłu.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wiadomo ze to klapy szwankuja jak je naprawic teraz?? Manualnie rozebrac i sie do nich dobrac trzeba czy jest jakis inny sposob?

 

cześć kolego, zrobiłeś ogrzewanie ? wina ostatecznie leżała w klapach sterujących ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc niestety nie, nie mailem okazji dobrac soe do auta non stop praca a garaz zagracony i nie ma jak wstawic auta :oops:

Teraz na male wakacje lece wiec jak tylko wroce i pogoda bedzie sprzyjac to si ebiore za to...

Postepy zdradze gdy nastapia.

 

moze ktos inny juz problem rozwiazal?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do nawiewu tył. Tam jest tak jak z przodu (na środkowych nawiewach) pokrętło przecież. I się ustawia czy ma lecieć zimne czy ciepłe. I tak to u mnie działa, jak ma grzać to grzeje. Więc jeśli nie grzeje nawiew na tylne siedzenia (pod fotelami są jeszcze też dysze na stopy) to jest coś nie w porządku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Właśnie najprawdopodobniej zaobserwowałem u siebie tą samą usterkę. Jeszcze się temu dobrze nie przyglądałem, nie chciałem się wkurzać przed spaniem :P jednak od strony pasażera na nogi leci zimne powietrze, bez względu jaką temperaturę się ustawie. Z tyłu i od kierowcy wszystko ok.

Tak jak OlegBMW napisał, najprawdopodobniej przyczyną takiego stanu rzeczy jest właśnie nagrzewnica.

Tutaj koledzy z za oceanu zmagają się z tym samym problemem:

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=504111

a tutaj niestety bardzo pesymistycznie nastawiający DIY...

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=656688&highlight=heater+core

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie ponownie!

 

Ja dodam i zapytam zarazem:

W starym plynie(a raczej wodzie) jakiego uzywal poprzedni wlasciciel bylo bardzo duzo drobnych opilkow....podejrzewam ze chlodnica albo nagrzewnica BARDZIEJ chyba sie konczy? Nie bylo cieplego od strony szyby i drzwi, teraz juz nawet na srodku z jednej strony zima a z drugiej upal....

 

Czy te opilki o czyms swiadcza? Dmuchawa pracuje raczej normalnie, tylko problem z cieplota i czasem szyba dluzej odparowuje niestety....Mam wrazenie ze czuje jak sie auto nagrzewa po kilku minuctach przez chwile lekki zapach plynu chlodniczego...ale nei ubywa mi go jakos duzo w miesiac dwa moze 50-100 ml dolalem, w zasadzie tylko na plywaku wydawalo mis ie malo i wtedy doallem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy,

 

nie wiem czy to akurat dla was ma znaczenie bo mój problem dotyczył E46 ale objawy miałem identyczne. Pomogło gruntowne czyszczenie całego układu ogrzewania, odpowietrzanie chyba z tysiąc razy i tyle samo wymienianie płynu. Nagrzewnica była sprawna (drożna), klapy sterujące powietrzem też działały prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, chciał bym poprosić szanownych użytkowników e90 320i o sprawdzenie temperatury silnika (w ukrytym menu), ponieważ w moim przypadku przy stałej prędkości 140km/h temperatura silnika cały czas rośnie i spada od około 85st. do 95st.i znowu do 85st., natomiast gdy np jadę z stalą prędkością 60km/h to temperatura się waha w okolicach 105-110st.

 

Ukryte menu >>> viewtopic.php?t=57919

 

Jeśli chodzi o brak ogrzewania po stronie pasażera, to w moim przypadku jest to wina złego odpowietrzenia układu chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to jest przy prędkościach autostradowych, ale przy około -5 na dworze, i prędkości ok 80 - 100 km/h temperatura ciągle była w okolicach 105 -110 stopni. Oczywiście po trasie jak silnik rozgrzany. Zajrzyj do tematu "sprawdzajcie temp sinika" tam dużo było o tym, a nie pamiętam dokładnie jak temperatura powinna się zachować podczas jazdy autostradą.

 

Udało Ci się pozbyć problemu grzania odpowietrzając? Mógłbyś przybliżyć jak to dobrze zrobiłeś? tzn w jakich warunkach, i w których punktach odpowietrzałeś? Bo ja, że tak powiem dość pobieżnie sprawdziłem ze 2 zaworki takie, do których miałem łatwy dostęp i nic powietrza nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę dokładnie powiedzieć jak odpowietrzyć, cały czas słyszałem bulgotanie pod kokpitem, próbowałem odpowietrzyć na różne sposoby ale mi się nie udawało, natomiast po demontażu dodatkowej elektronicznej pompki udało mi się odpowietrzyć układ chłodzenia i w końcu pojawiło się ogrzewanie z prawej strony. Zamiast pompki włożyłem 10cm rurkę. Pompkę miałem sprawną, i jutro ją zamontuję z powrotem. Nigdzie w necie nie znalazłem dokładnej instrukcji jak się odpowietrza n46, wszędzie tylko jest napisane że sam się odpowietrza. Cały mój eksperyment dał mi do zrozumienia że jednak miałem zapowietrzony układ a nie zatkaną nagrzewnice,i z tego powodu się bardzo cieszę : ] pasażer oczywiście też : ]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę dokładnie powiedzieć jak odpowietrzyć, cały czas słyszałem bulgotanie pod kokpitem, próbowałem odpowietrzyć na różne sposoby ale mi się nie udawało, natomiast po demontażu dodatkowej elektronicznej pompki udało mi się odpowietrzyć układ chłodzenia i w końcu pojawiło się ogrzewanie z prawej strony. Zamiast pompki włożyłem 10cm rurkę. Pompkę miałem sprawną, i jutro ją zamontuję z powrotem. Nigdzie w necie nie znalazłem dokładnej instrukcji jak się odpowietrza n46, wszędzie tylko jest napisane że sam się odpowietrza. Cały mój eksperyment dał mi do zrozumienia że jednak miałem zapowietrzony układ a nie zatkaną nagrzewnice,i z tego powodu się bardzo cieszę : ] pasażer oczywiście też : ]

w którym miejscu jest ta pompka??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.