Skocz do zawartości

[E91] 320D DPF problem


camel1010

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, moze doradzicie co zrobić z filtrem DPF

 

Pod koniec września przytkał mi się Filtr cząstek stałych, wyświetliła się żółta ikona auto zrobiło się mulaste.

Pojechałem do Rogera z Nysy i temat ogarnął.

Wymieniłem klapkę wygaszającą i termostaty, podobno to one miały wpływ na zabicie filtra.

Dzisiaj problem powrócił znowu auto straciło na mocy, żółtek również się zaświecił.

Nie wiem co robić wywalić ustrojstwo..?? znowu przepalić..??

Proszę doradźcie co robić..??

Jeżeli usunąć to gdzie, macie jakiegoś sprawdzonego mechanika..?? Mieszkam w Grójcu i byłoby genialnie gdybym nie musiał za daleko jechać w grę wchodziłaby Warszawa Pruszków Radom.

Jeżeli przepalić ponownie to gdzie, kto mógłby pomóc w tym temacie..?? Wawa, Pruszków Radom.

Aha Auto w najbliższym czasie będę sprzedawał stąd tyle dylematów

 

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem ten sam problem . Co 15- 20 K km. zapychał się filtr i ikonka miedzy zegarami oraz silnik w stanie awaryjnym ze spadkiem mocy .

Wypalałem kilka razy w ASO - koszt 400 zł . aż w końcu pojechałem do KreatoraMocy w Warszawie i wycieli mi to ustrojstwo , wgrali nowy program oraz mały program na podniesienie mocy . Razem koszt ok. 1800 zł .Katalizator i cała puszka zostaje na miejscu .

 

Jeśli jednak auto sprzedajesz to może warto go wypalić gdyż nowy właściciel może marudzić ,że go nie ma i coś było kombinowane . :nienie:

Nie będzie to oszustwo gdyż auto sprzedajesz kompletne z działającym filtrem . :wink:

 

Tu masz namiary :

http://www.kreatormocy.pl/

 

Na tym forum jest kilku tunerów , którzy również wykonują takie usługi w tym temacie :

viewtopic.php?f=70&t=130083

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Lodzi tez daleko nie masz ... robimy kompleksowo , wszystko na miejscu . Moz3my wyplic lub odrazu usunac .

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem do Rogera z Nysy i temat ogarnął.

Jeśli problem powrócił to znaczy że problem jest :cry2: coś powoduje to że ten filtr się zapycha ,lub nie wypala.

 

W ramach zabawy ,hobby i mojej ciekawości, możemy jeszcze raz pogrzebać w Twoim aucie.

Jeśli zdecydujesz się na wycieczkę do mnie , wydasz tylko na paliwo .

Nie wezmę od ciebie pieniędzy , pomoc kolegi z forum , koledze z forum :mrgreen:

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem do Rogera z Nysy i temat ogarnął.

Jeśli problem powrócił to znaczy że problem jest :cry2: coś powoduje to że ten filtr się zapycha ,lub nie wypala.

 

W ramach zabawy ,hobby i mojej ciekawości, możemy jeszcze raz pogrzebać w Twoim aucie.

Jeśli zdecydujesz się na wycieczkę do mnie , wydasz tylko na paliwo .

Nie wezmę od ciebie pieniędzy , pomoc kolegi z forum , koledze z forum :mrgreen:

 

Pozdrawiam Krzysiek

 

sory ale muszę: WOW, więcej takich mechaników w naszym kraju !!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Koledzy za pomoc.

W poniedziałek umówiony jestem tu http://www.klinika-bmw.pl/kontakt/ nie wiem, znalazłem w necie, mam tylko 75km pojadę zobaczę

może poradzą sobie z wypaleniem.

 

Jeżeli nie to Kris w styczniu melduję się :) będzie wycieczka do teściowej a z Wrocka to już tylko kawałek do Ciebie

 

Jeszcze raz ogromne dzięki dla Was wszystkich

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem do Rogera z Nysy i temat ogarnął.

Jeśli problem powrócił to znaczy że problem jest :cry2: coś powoduje to że ten filtr się zapycha ,lub nie wypala.

 

W ramach zabawy ,hobby i mojej ciekawości, możemy jeszcze raz pogrzebać w Twoim aucie.

Jeśli zdecydujesz się na wycieczkę do mnie , wydasz tylko na paliwo .

Nie wezmę od ciebie pieniędzy , pomoc kolegi z forum , koledze z forum :mrgreen:

 

Pozdrawiam Krzysiek

Krzychu jesteś wielki :cool2:

Szkoda tylko że tak rzadko zaglądasz na to forum :(

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych, wypalanie DPF w Opocznie zakończona wielką klapą.

Doktor Radek nie dał rady, tak więc na wypalanie filtrów nie ma co tam jeździć. Szkoda czasu i paliwa.

Człowiek uczciwy, nie dał rady nie skasował ani grosza :cool2:

Przynajmniej zachował się jak należy :cool2:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Znalazłem odrobinę czasu aby opisać rozwiązanie problemu z DPF'em

 

Tak więc wybrałem się do Krzyśka do Nysy. Miejscowi nie dali rady i jako jedyne wyście polecili wycinkę DPF'a

A ja nie chciałem tego robić,

 

350km 4 godziny roboty i wyjechałem z nowym filterkiem (wypalonym) auto chodzi jak należy zbiera się już od 1700-1800

 

Filtr udało się wypalić pozostało poszukiwanie przyczyny tak szybkiego zabicia. Komp podłączony i analiza wszystkich parametrów pracy silnika podczas jazdy.

Diagnoza... turbina nie dmucha jak należy. Zła mieszanka, dymienie... spowodowało zabicie.

 

Krzysiek nie dał za wygraną, padło hasło Regulujemy Turbo.

klucze w dłoń i regulacja turbiny...

kolejne kilometry z kompem na kolanach, postoje macha w górę i regulacja...

Zawzięty człowiek i wielki ukłon i szacunek Krzychu dla Ciebie.

Wielu zlało mnie ciepłym moczem

Mam nadzieję że poparzenie od turbiny długo nie dokuczało :)

 

Dobra rada dla wszystkich Jak problem z Dpfem śmigajcie do Rogera w Nysie. Chłopak wie jak reanimować nawet totalnie zabite Filtry.

Daje rade nawet z zabitymi na amen, auto nie odpala laweta i do Nysy

 

Krzysiek, dzięki

 

PS za zmarnowane pół soboty nie skasował mnie nawet grosza a i akumulator mi wymienił za free

Jak obiecał tak zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

camel1010 tzn. Mariusz to równy gość .

 

Coś widziałem że się kręci , zaatakował z zaskoczenia . :mrgreen:

Powiedział że idzie po fajki do sklepu . A przyniósł dwie krowy 0,7 :mrgreen: :duh: :duh: :duh:

Mistrz !!!!!!!

 

Do auta podszedłem bez stresu ,jak filtr się zabija , to gdzieś jest problem.

Mam nadzieję że problem udało się wyeliminować i filtr będzie żył :norty: :norty: oby jak najdłużej.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam bym sie wybral do Nysy...ale to pół polski..;( mam problem z podlaczeniem auta pod komputer i znalezienie jakich kolwiek sterowników...poprostu nie wykrywa samochodu..szczerze to nigdzie nie probowalem uderzac z tym problemem do nikogo,sam podejmowalem proby ale inpa ale swojej e92 nie moge tym ogarnac wogole.e90 podlaczam bez problemu a tej ni cholery;/ tez mam chyba problem z dpf bo ostatnio zapalila mi sie kontrolka filtra;/ a moze jest ktos kumaty z kierunkow warszawa-siedlce i sprobuje mi to ogarnac?:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam środek Liquid Moly do DPF, tym bardziej dla kogoś kto więcej dieslem po mieście śmiga.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
U mnie jest to samo, jak przepale na autostradzie przy dużej prędkości przez około 60km jest ok na jakieś dwa dni, potem auto znowu jest zamulone, i kręci do 3,5tyś. Może to być też coś z mieszanką, turbafką czy też przepalić go jeszcze raz na dłuższej trasie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
spróbuję odgrzać kotleta może ktoś cos podpowie, auto to x3 z opisu dpf czyszczony cisnienia jeszcze w normie, regeneracja uruchamia sie juz samoczynnie, brak błędów w sterowniku, jednak sadza nie wypala się do zera zatrzymuje się około 20g, a później szybciutko rośnie rekord to 70km miedzy regeneracjami, jeżeli jedzie sie typowo stylem emeryta to ta sadza powoli rośnie, ale juz jak mocniej ciśnie sie gaz to sadza "rośnie w oczach". Próby przelewowe ok, przepływomierz nowy, przetwornik cisnienia nowy, turbo po regeneracji sterowane elektronicznie, świeży filtr powietrza, nowe termostaty, nowa odma, egr wyczyszczony na błysk (jednak strasznie ciężko pracuje znaczy ciężko go wcisnać, jak już to idzie to płynnie), nowe przewody podciśnienia, czujnik ciśnienia spalin nowy ori (sewis bmw), powietrze nadąża aktualne/oczekiwane, jednak ciśnienie doładowania moim zdaniem kuleje testowałem 3 bieg i but oczekiwane/obecne przy 2tys obr !2500.92/2388.91; przy 2,5tys obr 2439.91/2159.91; przy 3tys obr !2501.92/2354.91 no i 3,5tys obr 2481.92/2202.91 (te wykrzykniki były obok cyfr) Czytałem w tym wątku o regulacji turbiny na aucie ale w moim przypadku chyba tak się nie da, nieszczelności sprawdzałem nic nie znalazłem jedyne co to turbina mi podpada widze delikatny wyciek oleju takie intensywne pocenie po stronie jak turbo pcha powietrze do IC na łaczeniu wkład żeliwny odlew korpusu, czy takie różnice w doładowaniu moga być przyczyną kopcenia i szybkiego przybywania sadzy??? Turbo do poprawki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo ewidentnie coś kuleje kwestia sterowania bądź złej regeneracji. Jest jeszcze opcja jakiejś nieszczelności w dolocie przez co ucieka ciśnienie. Sam olej to normalny objaw dostaje się przez odme. Niewłaściwe doładowanie zbyt mała ilość powietrza skutkuje nadmiernym zadymieniem więc to napewno jest przyczyna. Filtr po prostu nie jest w stanie poradzić sobie z taką ilością sadzy. Szybko to skontroluj bo zapcha się na amen i kolejne wydatki. Co do nieszczelności ustań w garażu bądź przy jakiejś ścianie czym kolwiek i pogazuj. Jeśli będzie nieszczelność usłyszysz takie charakterystyczne syczenie uciekającego ciśnienia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.