Skocz do zawartości

e9X - czy silnik benzynowy 3.0 był odświeżany rocznikowo?


piotrek1985

Rekomendowane odpowiedzi

Ztcp były zmiany. Nowsza wersja miała ciut wiecej mocy i jest na wtrysku bezpośrednim. Zdaje się od 2008. Nowsza ma 272KM starsza 258

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za info

 

Mam jeszcze jedno pytanie, czy to poprawienie mocy odbyło się kosztem małej awaryjności? Nie wiem za bardzo co tam się w nim psuło (wiem tylko że niewiele), ale zastanawiam się czy to dodanie kilku koni czegoś w nim nie zepsuło :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze kojarzę, ale zweryfikuj to. To chyba dopiero w roku 2010 poprawiono jakieś tam mankamenty tego silnika.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za info

 

Mam jeszcze jedno pytanie, czy to poprawienie mocy odbyło się kosztem małej awaryjności? Nie wiem za bardzo co tam się w nim psuło (wiem tylko że niewiele), ale zastanawiam się czy to dodanie kilku koni czegoś w nim nie zepsuło :mrgreen:

 

Jezeli mowisz o silniku N52B30 :

2008 wymiana popychaczy i uszczelnaczy popychaczy (wada konstrukcyjna)

2009 wymiana calej glowicy (wada konstrukcyjna)

2010 zmiana konstrukcji tlokow i pierscieni (wada konstrukcjna)

 

jak na dwukrotnie silnik roku to jest strasznie duzo wad konstrukcyjnych

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli mowisz o silniku N52B30 :

2008 wymiana popychaczy i uszczelnaczy popychaczy (wada konstrukcyjna)

2009 wymiana calej glowicy (wada konstrukcyjna)

2010 zmiana konstrukcji tlokow i pierscieni (wada konstrukcjna)

 

jak na dwukrotnie silnik roku to jest strasznie duzo wad konstrukcyjnych

 

Popytałem w ASO i nikt się nie odezwał (nie liczyłem zbytnio że bezinteresownie udzielą mi takich informacji :mrgreen: )

 

Dziwią mnie te wady strasznie i niewiem na ile sie nimi kierować.... czyli co? w 3.0i trzeba uważać bo może pierdyknąć głowica i tłoki :duh: ?

 

Zastanawiam się nad kupnem 3.0i z 2007 roku i trzymać go przez kilka lat, ale jak przeczytałem o jakichś wadach tego niby niezniszczalnego motoru to zacząłem się znowu zastanawiać czy nie poczekać 3 lat i kupić "poprawiony" :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli mowisz o silniku N52B30 :

2008 wymiana popychaczy i uszczelnaczy popychaczy (wada konstrukcyjna)

2009 wymiana calej glowicy (wada konstrukcyjna)

2010 zmiana konstrukcji tlokow i pierscieni (wada konstrukcjna)

 

jak na dwukrotnie silnik roku to jest strasznie duzo wad konstrukcyjnych

 

Popytałem w ASO i nikt się nie odezwał (nie liczyłem zbytnio że bezinteresownie udzielą mi takich informacji :mrgreen: )

 

Dziwią mnie te wady strasznie i niewiem na ile sie nimi kierować.... czyli co? w 3.0i trzeba uważać bo może pierdyknąć głowica i tłoki :duh: ?

 

Zastanawiam się nad kupnem 3.0i z 2007 roku i trzymać go przez kilka lat, ale jak przeczytałem o jakichś wadach tego niby niezniszczalnego motoru to zacząłem się znowu zastanawiać czy nie poczekać 3 lat i kupić "poprawiony" :roll:

 

jezeli 3.0 to kup z konca 2010 to wtedy bedzieszmial faktycznie bardzo dobry silnik.

Wady sa opisane :

- najgorsza czyli tloki : PUMA BMW Measure no 29192927-01

- glowica : SI B 11 09 07 September 2009

 

same czesci to 6K za glowice i 5K za poprawione tloki + robocizna. Z glowica mozesz zyc (lub ja zregenerowac za tysiaka), z tlokami juz gorzej a tutaj ci dochodza jeszcze duze koszty naprawy

 

Do Aso BMW to na kawe sobie mozesz pojsc a nie zeby cos z samochodem zalatwiac

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, a co z silnikiem 2.5i ? Słyszałem że one też są dobre ale bardzo mało o nich wiem, polecałbyś kupić początek produkcji czy były w nim jakieś zmiany i też warto poczekać?

 

to dokladnie to samo. warto poczekac.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Rivasi napisał(a):

Jezeli mowisz o silniku N52B30 :

2008 wymiana popychaczy i uszczelnaczy popychaczy (wada konstrukcyjna)

2009 wymiana calej glowicy (wada konstrukcyjna)

2010 zmiana konstrukcji tlokow i pierscieni (wada konstrukcjna)

 

jak na dwukrotnie silnik roku to jest strasznie duzo wad konstrukcyjnych

 

Doedukowałem się i pomyślałem że napiszę małe sprostowanie do poprzednich wpisów, była poprawka silnika z 2006 roku w 2007 roku z powodu "tykania" zaworów hydraulicznych na zimnym silniku, ale nie psuła ona silnika, robiła tylko dziwny dźwięk przy zimnym silniku na małych trasach. Nie wiem czy było to naprawiane masowo na gwarancji ale te samochody z 2006 roku mają już takie przebiegi że tykanie, jeśli występuje, można szybko wyłapać.

 

Zmiany w kolejnym silniku od 2009 roku nie naprawiały żadnych krytycznych wad które mogły go zepsuć, chodziło głównie o osiągi. (jeśli ktoś ma więcej informacji które może poprzeć artykułem/testami to proszę o sprostowanie, szukałem na angielskich/niemieckich stronach i forach i nic więcej nie znalazłem :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, ale zauważam , ze większość silników z czasem jest poprawiana i pod koniec żywota sa ok. Nie dotyczy to wszystkich silników. Np. M47 pod koniec produkcji został wyposażony w dpf co tragicznie wpłynęło na jego awaryjność.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

tylko, że w 2010r był montowany silnik n53 i n52n. N52N był montowany tylko w lutym, kwietniu, czerwcu, lipcu i grudniu... więc znalezienie dobrego egzemplarza z 2010 z silnikiem n52n, może graniczyć z cudem... Sam w tym roku przymierzam się do zmiany swojej e87 na e90/91 i też myślałem o 325i/328i/330i ale nie wiem w końcu czy nie zostanę przy zmianie na e90/91 320i n46, obecnie mam już drugie auto z tym silnikiem (wcześniej e46 n42) i odpukać ani w tamtym aucie ani w obecnym poza zmianą oleju i wymianie kilku uszczelek (vacuum pompy e46 i e87, obudowy filtra oleju e46 w e87 też będę musiał zrobić, elektrozaworów vanosów e46) nic nie robiłem. Tylko, że 6 cylindrów... pociąga bardzo.

Sam mam, niezłą zagwostkę bo e90/e91 chciałbym zostawić sobie na parę lat... i trudno coś wymyślić sensownego, żeby nie wpakować się w kosmiczne koszty.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

aha jeśli chodzi o okresy montażu to pisałem o 325i/330i w e91, w e90 był montowany w prawie każdym miesiącu do końca produkcji czyli grudnia 2011r (ale równolegle z n53, więc trzeba uważać).

Dlatego jak zależy komuś na tym silniku to raczej tylko limuzyna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli opierasz sie na Real OEM, to chyba sie zagalopowlas. Te równolegle montowane nowe jednostki to zwykle auta testowe ktore nie trafiły do sprzedaży. N47 tez znajdzies w realOem 2006 roku i chyba nawet w 2005, ale w sprzedaży były dopiero od marca 2007

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 lata temu jak zaczynałem interesować się BMW byłem zielony ale nie chciałem innego auta. Myśląc teraz o BMW mam mieszane uczucia.... z jednej strony ładny wygodny samochód, dobrze się prowadzi, ale do ****, czy oni muszą robić tyle tych silników? :duh: żeby jeszcze większość było dobrych, a tak trzeba się naczytać o różnych wersjach silników żeby trafić na konkretny rocznik w konkretnym modelu samochodu... jakaś paranoja... dla porównania podam ravkę 4 która ma silników sztuk 2 :) jeden beznadziejny a drugi "nie do zajechania".

 

 

adrianCB - Ja z N42 mam masę problemów (obecnie przebieg około 300 000 km) i nigdy nie kupię już starego auta. Bo to, że ktoś jeździł 11 lat samochodem bezawaryjnie może oznaczać tyle że to właśnie TY zrobisz generalny remont na kolejne 11 lat.

 

K8v8M- chodziło mi o to że nie znalazłem żadnego info o tych usterkach które były wypisane o tłokach i głowicy, nikt nie narzekał, a przy naprawie za prawie 10 000 zł w 5 letnim samochodzie po gwarancji pojechałbym mocno po BMW na forach publicznych. Może było to jakoś naprawiane za darmo przez ASO ale jak napisałem, żadnego info nie znalazłem. Nie twierdzę że nie ma takich wad, a pisząc "sprostowanie" miałem na myśli swoje posty (jak się okazuje tylko w jednym pisałem o tej wadzie więc rozumiem twoje pytanie). Nikogo tutaj nie oczerniam bo sam wiem tyle co internet i oby jak najwięcej było wpisów osób które mają informacje z pierwszej ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

co do tłoków i pierścieni pierwszy raz słyszę, ale o popychaczach i co związane z tym głowicach czytałem sporo (na forach USA, UK) bo u nas i w DE najczęściej n46 jeżdżą, więc ludzie dużego styku z n52 nie mają... coż na pewno też zależy na jaki egzemplarz się trafi, co z tego że to będzie 2010 po wszystkich poprawkach jeśli właściciel nie zmieniał oleju i zajechał motor.... Generalnie, sam myślałem jak nie BMW to co? Audi odpada ze względu na silniki FSI i tylko quattro wchodzi w grę... mercedes w ogóle mi nie podchodzi... inne marki też nie, myślałem ewentualnie o LEXUSIE... ale pewnie i tam trzeba się dobrze zapoznać z tematem aby nie wtopić kasy...

A co do miesięcy i roczników to tak opierałem się na real oem.

Ja myślałem jeszcze nad e60 bo można tam znaleźć stare i chyba poczciwe m54, ale tylko w przed liftach i kółko się zamyka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

na jakie niespodzianki moge liczyć kupują E90 325i z rocznika 2007-2009 z Niemiec załóżmy ze pewnym przelotem 170-190tys km

- tłoki do wymiany?

- głowica padaka?

- popychacze?

- o nastawnikach Vanosów za 84Euro to wiem

i co jeszcze pada?

 

czy rocznik 2009 po lificie z motorem 3.0 jest duzo lepszy od 2007 roku z 2.5?

 

Odradzano mi 3.0d z racji awaryjności ale tam przynajmniej mam dużo niższe spalanie (zaoszczedze kase na naprawy? :mrgreen: ) i wciskające w fotel 600Nm po chipie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
generalnie to wszystko co wymieniłeś, głowice były wadliwe w rocznikach 2006-08/09, a problem tłoków (tylko pewna seria, chyba K, nie pamiętam) został rozwiązany od 2010, więc najbezpieczniej właśnie kupić auto z 2010. Lub zdecydować się na silnik N53 z bezpośrednim wtryskiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.