Skocz do zawartości

GPower SKI/SK2/SK2CS dla M3 E92. Opinia, opis, recenzja.


wujekwaldus

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc wszystkim zainteresowanym.

 

Jako ze ani na polskich ani na zagranicznych forach nie znalazlem tego typu informacji postanowilem co - nieco napisac odnosnie

zestawu GPOWER SKI do BMW M3 E92.

Calosc zorganizowala i zamontowala mi firma MOTO-SPA prowadzona przez tutejszego forumowicza Kokos'a. Wykazal sie on pelnym

profesjonalizmem i zaangazowaniem w projekt, za co jestem mu bardzo wdzieczny.

 

Zacznijmy moze od tego co najbardziej nas interesuje:

1) OSIAGI

Moj egzemplarz w serii legitymowal sie moca 388 koni (8% mniej niz podaje producent) oraz 366 nm momentu obrotowego.

http://s8.postimg.org/yndguvlw5/hamownia_Przed.jpg

Taka moc i moment zapewnialy mi osiagi mierzone na racelogic:

0-100: 4.9s

100-200: 10.8s

1/4 mili: 13.1s @ 178 km/h.

 

Po zamontowaniu kompresora GPOWER SKI moc samochodu wzrosla do 462 koni (GPower deklarowal 520) oraz 471 nm (GPower deklarowal 525 nm)

http://s8.postimg.org/xjtcix191/hamownia.jpg

0-100: 4.4s,

100-200: 8.1s

100-250: 8.3s

1/4 mili: 12.4s@194 km/h

1609m: 30.3s@274km/h

https://www.youtube.com/watch?v=Si3n-_LexQo

 

Osiagi SK2 na Stronie 27.

 

 

Podsumowanie: jesli przeczytal bym ze po wydaniu tylu pieniedzy mam przyrost +42 konie wzgledem serii to nie kupil bym tego za cholere.

ALE... Wrazenia sa niesamowite, jesli chodzi o osiagi. Auto zbiera sie od samego dolu i czuc popularne "kopniecie w fotel"

wszedzie i zawsze, nawet jak jedziesz 200 na 6 biegu. Po roku uzytkowania GPower dal "gratis" softa z nielimitowanym VMAX, 333 km/h na liczniku to 304 km/h na gps i jest limiter, dalej nie chce isc :)

https://www.youtube.com/watch?v=esv7tf08eTY

 

Ja osobiscie z osiagow jestem ZADOWOLONY, auto bije M6 V10 a taki bym zamysl zamontowania kompresora.

Dla porownania podam wam kilka innych czasow jakie mierzylem RaceLogiciem. (100-200 km/h)

SLS Roadster: 8.7s

E63 AMGs 4Matic: 8.6s

M6 V10: 9.2s

M5 V10: 9.8s (z pasazerem)

I gdzies znalezione w internecie: Lamborghini Gallardo (500ps) 9.4s.

Przyznacie ze moje 8.2s robi wrazenie, prawda ;)?

 

2) JAZDA

Malo sie o tym pisze, ale jazda doladowanym samochodem wymaga troche wiecej uwagi niz wolnossacym. Przedewszystkim pamietamy

nie tylko o rozgrzewaniu oleju ale takze o jego chlodzeniu. Wiec po ostrzejszej jezdzie musimy te 20-30 sekund poczekac

zanim wylaczymy silnik.

Auto stalo sie bardziej elastyczne, przyspiesza z kazdych obrotow z kazdego biegu, seryjne M3 WOGOLE nie ma porownania.

Niestety sa tez wady, wada moze byc dzwiek w chwili gdy utrzymujemy pedal gazu, albo go puszczamy. Slychac wtedy jak

powietrze krazy w okolicach kompresora, co w praktyce brzmi jak woda spuszczana z kibla. Doslownie.

Za to dzwiek podczas przyspieszania? Bajka, jakby startowal odrzutowiec ktory wsysa wszystko co znajduje sie dookola,

ten dzwiek bardziej mi sie podoba niz rasowy bas Audi RS czy Mercedesow AMG, nie wspomne juz o miedzygazach przy redukcji, ktorym

obecnie dodatkowo towarzyszy swist powietrza opuszczany z kompresora.

Spalanie uwaga -> spadlo ;) (przynajmniej srednie).

Przed zamontowaniem kompresora mialem srednia w okolicy 14-15 litrow, co pozwalalo mi na przejechanie okolo 400 kilometrow na baku po miescie.

Obecnie mam srednia 13-14 litrow co w praktyce wyglada tak ze jak mam przejechane 400 kilometrow to wlaczy mi sie "druga rezerwa".

Oczywiscie czy agresywnej jezdzie spalanie wzroslo i to znacznie, mozna by powiedziec ze wskazowka od paliwa rusza nam sie w oczach (bo tak faktycznie jest)

Czym wiec jest spowodowane nizsze spalanie? Otoz aby zamontowac GPower'a nalezy miec wgrany najnowszy soft silnika oznaczony kodem: 240E (ja mialem 80E).

Z tego co zauwazylem to po wgraniu tego softu minimalnie ale zauwazalnie trzyma sie wyzsza temperatura oleju oraz wody. Co skutkuje nizszym spalaniem.

Kompresor zaczyna dzialac od okolo 2 tys obrotow. Zatem jazda do 2 tys obrotow wplywa na: nizsze spalanie, a kompresora w ogole nie slychac.

(2 tys obrotow na 6 biegu u mnie to okolo 80km/h) jest to wystarczajaca predkosc aby swobodnie poruszac sie po miescie.

 

Podsumowanie: Jest to idealne rozwiazanie (moim zdaniem) podnoszace moc silnika do jazdy na co dzien. Jadac po autostradzie

mozna albo bardzo szybko przyzwyczaic sie do tego halasu kompresora, albo wlaczyc glosniej radio :)

 

3) KOSZTA I SERWIS.

Kompresor zakupilem "w promocji" na 30 lecie firmy GPower. Normalnie ten kompresor kosztuje 8199 euro netto, w promocji byl za 4199 euro netto.

Jednak jak to w promocjach bywa nalezalo dokupic:

- soft "zwiekszajacy" moc do 520ps. (500 euro netto)

- kabelek GFlash (240 euro netto)

- wgranie nowego softu w ASO BMW (600 pln - [Takie znizki tylko z MOTO-SPA]!)

- koszta montazu: ~2,5 tys pln. (w tym umycie i nawoskowanie samochodu oraz zabezpieczenie wnerza na zime, taki mini detaling :) )

- g power oferuje zdjecie limitera predkosci ale kosztuje on 850 euro netto (!) Tutaj nie bede oszczedzal w slowach, chyba ich

pogibalo ;)

 

Gpower zaleca wymiane paska napedzajacego kompresor co 10 tys km,

oleju w silniku co 10 tys km,

oleju w skrzyni biegow co 20 tys km,

oleju w dyferencjale co 20 tys km,

swiec co 10 tys km,

oraz w miare mozliwosci robic czeste inspekcje silnika.

 

Coz, musze przyznac ze niewiele sie to rozni od tego jak dbalem o Mke obecnie, zatem w tym przypadku nic mi sie nie zmienilo.

No, moze wymiana oleju w skrzyni biegow (dla manuala to koszt 100-150 pln)

 

Po zakupie naturalnie zakupilem i zmienilem olej (silnik/skrzynia/dyfer) w MAutoCzesci u Adama (uzytkownik: gorik79) ktory oprocz wymiany oleju,

dodatkowo fachowym okiem rzucil na jakosc montazu wykonanego przez firme MOTO-SPA i potwierdzil ze wykonali kawal dobrej i porzadnej roboty.

 

Podsumowanie: nie wiem czy zaplacil bym za ten kompresor 8199 euro netto, czyli ponad 40 tys pln brutto (!).

Natomiast mysle ze na pewno ten kompresor jest wart ceny, ktora za nia zaplacilem. Czestosc i gestosc serwisu mnie nie przeraza.

Gdyz wlasciwie nie zmienila sie z mojego punktu widzenia. Minusem w lato na pewno beda nie szybko a BARDZO SZYBKO zuzywajace sie opony w tylu.

 

4)SUBIEKTYWNA OCENA.

Pomimo malego wyniku z hamowni jestem bardzo zadowolony. Jesli masz M3 i myslisz nad zwiekszeniem mocy, dzwon do GPOWERA i zamawiaj zestaw :)

Ale sa tez minusiki...

- waga zestawu: - 52 kg (-10kg stare graty) daje to +42 kg do masy auta. Sprawdze na Torze w Poznaniu, ale mam wrazenie ze ta mase sie czuje.

- slabe opaski elastyczne ktore trzeba co jakis czas "korygowac" nawet jak niewiadomo jak mocno je dokrecisz.

http://s8.postimg.org/xz4mbxn6d/opaski.jpg

- halas wody z kibla.

- trzeba przeznaczyc dodatkowy budzet w okresie letnim na opony ;)

 

To Chyba tyle.

Zobaczcie sobie jeszcze zdjecia z montazu i inne takie ;)

 

http://s8.postimg.org/z26d4xead/image.jpg

http://s8.postimg.org/exhed79ud/image.jpg

http://s8.postimg.org/ji3ks4tjp/image.jpg

http://s8.postimg.org/650fpioph/image.jpg

http://s8.postimg.org/djprhwal1/image.jpg

http://s8.postimg.org/6vt5var2t/image.jpg

http://s8.postimg.org/im73cojv9/image.jpg

http://s8.postimg.org/5jbgtetn9/image.jpg

http://s8.postimg.org/kul9u0qz9/image.jpg

http://s8.postimg.org/bx55aenx1/image.jpg

http://s8.postimg.org/ya8ajgzh1/image.jpg

http://s8.postimg.org/h4q8ev4id/image.jpg

http://s8.postimg.org/o2pr72d91/image.jpg

http://s8.postimg.org/ifxznc045/image.jpg

http://s8.postimg.org/3y0sfc8t1/image.jpg

http://s8.postimg.org/mrmlcc711/image.jpg

http://s8.postimg.org/mhf2szset/image.jpg

http://s8.postimg.org/swe3pnz4l/image.jpg

http://s8.postimg.org/xxlhr16l1/image.jpg

http://s8.postimg.org/xyvfkg8et/image.jpg

http://s8.postimg.org/w8ceiyqvp/image.jpg

http://s8.postimg.org/w9qxq4i39/image.jpg

http://s8.postimg.org/6s8j6j0d1/image.jpg

http://s8.postimg.org/dwqcfk7md/image.jpg

http://s8.postimg.org/m3ic74xp1/image.jpg

http://s8.postimg.org/febsr4cd1/image.jpg

http://s8.postimg.org/u02tfd95h/image.jpg

http://s8.postimg.org/43952r5hx/image.jpg

http://s8.postimg.org/ndg5m6rh1/image.jpg

http://s8.postimg.org/j1rjx6kk5/image.jpg

http://s8.postimg.org/8sz2rcwid/image.jpg

http://s8.postimg.org/isykkzx5h/image.jpg

http://s8.postimg.org/9z7o3wa6t/image.jpg

http://s8.postimg.org/xepl98txx/image.jpg

http://s8.postimg.org/qcrnn1qc5/image.jpg

http://s8.postimg.org/qqszmnafp/image.jpg

http://s8.postimg.org/kr58izpn9/image.jpg

Edytowane przez wujekwaldus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 587
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gratuluje realizacji projekt i dzieki za wyczerpujacy opis :) Zazdroszcze w pozytywnym tego slowa znaczenia ;) M3 z pewnosci daje teraz jeszcze wiecej radosci z jazdy, natomiast zastanawia mnie fakt czemu nie dobiles do mocy deklarowanej przez tunera? Przedstawiles sprawe firmie G-Power? Co oni na to?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam ciezki dzien w pracy i tak jakos mnie naszlo na pisanie ;)

Gpower zglosilem sprawe od razu, chcieli pomiary cisnienia doladowania, sond lambda i innych cudow, na razie nie wiem czym ani jak mam to zrobic wiec odpuscilem temat "na po zimie" gdzie auto asekuracyjnie zostanie sprawdzone na jeszcze jednej hamowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kolego to tylko zostaje pogratulować :cool2: ale u nas w Polsce to niestety się nie przyda :oops: tyle koni, bo możemy tylko rozpędzić się do 140 km/h i to na wspaniałej autostradzie :mrgreen: tak to zostaje rozpęd do 90 km/h i to nie wszędzie :nienie: :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ciekawe czy jest jeszcze szansa załapać się na tą promocję? Za takie pieniądze to każdy kto ma M3 powinien zakładać kompresor! Poważnie taniocha!

 

Fajnie opisane :) Miłego śmiagania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super opis, bardzo dobrze się czytało :)

 

Takie informacje są najlepsze, a nie marketing firm które wciskają kit gdzie się da. Fajnie że G-Power zrobił promo -50%, to za tą cenę myślę że warto robić tego moda. Oczywiście jak ktoś ma M3 i mocy brakuje :D Cena za montaż według mnie też dobra. A czy G-Power daje jakąś gwarancję? Na zestaw czy na silnik? W sensie że nie zrobi bum :)

 

@Waldek, Ty masz seryjny wydech w aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kolego to tylko zostaje pogratulować :cool2: ale u nas w Polsce to niestety się nie przyda :oops: tyle koni, bo możemy tylko rozpędzić się do 140 km/h i to na wspaniałej autostradzie :mrgreen: tak to zostaje rozpęd do 90 km/h i to nie wszędzie :nienie: :P

 

Dokladnie masz racje, dlatego mi tak malo pali :D bo przepisowo jezdze ;)

 

Super opis, bardzo dobrze się czytało :)

 

Takie informacje są najlepsze, a nie marketing firm które wciskają kit gdzie się da. Fajnie że G-Power zrobił promo -50%, to za tą cenę myślę że warto robić tego moda. Oczywiście jak ktoś ma M3 i mocy brakuje :D Cena za montaż według mnie też dobra. A czy G-Power daje jakąś gwarancję? Na zestaw czy na silnik? W sensie że nie zrobi bum :)

 

@Waldek, Ty masz seryjny wydech w aucie?

 

Gpower daje gwarancje jesli jest auto mlodsze niz 3 lata i ma mniej niz 60 tys przebiegu. Pierwszego kryterium nie spelniam. Zatem gwarancji nie ma ;)

Wydech normalny, mysle nad tyatnowym akrapem, ale to juz druga polowa 2014... jak mi nie bedzie szkoda kasy i jakas promocja bedzie... :)

Niedlugo do odpisu dolacze takze filmiki, z przyspieszania, dzwieku, glosnosci pracy itp itd.

 

Ciekawe czy jest jeszcze szansa załapać się na tą promocję? Za takie pieniądze to każdy kto ma M3 powinien zakładać kompresor! Poważnie taniocha!

Fajnie opisane :) Miłego śmiagania :)

 

Jeszcze sa zestawy ;)

Dzieki!

 

nie chce wiedziec co bedzie jak Waldkowi zacznie brakowac mocy ......

Ja matka boska pieniezna bedzie mi sprzyjac to Lipiec 2016 bedzie auto ktore 0-200 bedzie robic w czasie <9s.... ale na razie mocy nie brakuje ;) Teraz bede raczej w szedl w redukcje masy dla:

- lepszych osiagow:)

- lepszego prowadzenia ;)

 

Gratuluję takiego Diabła :twisted:

Wiadomo dlaczego w serii miał tylko 388KM? Nie trzyma mocy jak RS4 :roll:

Mki tak seryjnie maja 380-390 koni. Nowka z fabryki 2012 DKG miala mierzone 390....

Mki nie trzymaja 8-10% RS'y FSI: 15-20%. Wyobraz sobie ze kupujesz RS5 ktore w papierach ma 450 koni a na hamowni 370. To dopiero boli ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda teraz kwestia trakcji? Na jakich oponach śmigasz?

na letnich nie sprawdzalem trakcji "z miejsca" tj: na jedynce. Za to na dwojka i w gore na seryjnych letnich oponach (265 z tylu) nie ma kompletnie zadnych problemow z trakcja.

Za to na zimowkach... https://www.youtube.com/watch?v=2JeekWVKNDQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konkretnie, zgodnie z upodobaniami i z największa dbałością o szczegóły (poziom lux :cool2: ) :cool2: :cool2:

 

szczerze gratuluję podejścia do auta i tematu modyfikacji :cool2: :cool2:

 

opisana ocena/wrażenia: pełen podziw za obiektywizm :cool2: aby więcej takich osób :cool2: , nie tylko na forum ale i w życiu :cool2: :cool2:

 

czekam mocno na opis z wyników torowych, interesuje mnie jak wpłynie całokształt prac na czasy, mody musza wpłynąć na całokształt kierowcy, z przewidywalnego auta zrobiłeś walecznego fighter'a, który zbytnio nie będzie wybaczał błędów (tak mi się wydaje choć nigdy "czymś takim" nie jeździłem)....

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swietny opis, fajnie ze w koncu znalazles chwile zeby opisac caly zabieg i oddczucia. Moim zdaniem swietnie zainwestowane pieniadze, a robota KoKoSa jak zwykle z wysokiej polki.

 

Osobiscie wyrzucil bym te paski z tylu, ale to juz kwestia gustu.

 

:cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tylu wyrzucilem, z boku na na grillu zostawilem bo ma to jakis klimat ;)

 

A jesli chodzi o obiektywizm.. coz, nie lubie takiego suchego chwalenia i "oh ah - jakiego to wspanialego moda nie zrobilem...." wady jakies tam sa, ale trzeba sie nauczyc z nimi zyc... zalety w moim subiektywnym odczuciu rekompensuja wady. ;)

 

Jestem tez w kontakcie z innym kolega z krakowa ktory zamontowal GPOWER SK1, tylko ze on ma dodatkowo jakis wydech w samochodzie zrobiony, na hamowni wyszlo mu: 490 koni, a tez doplacil za program "+20ps" (520...) ciekawe ile wlascicieli GPowerow zrobilo pomiar na hamowni ;) chociaz jak patrze na pomiary na RaceLogic M5BoardDotCom i tam 600konne m3 dkg z pasazerem robi 100-200 6.1 to TO ROBI WRAZENIE....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny opis Waldek.

 

I dziwna sprawa...

 

"Jeno" 462 HP i 8,9s 100-200 ? To czas godny 500-550 konnych superaut o tej masie co M3.

 

SLS to superauto o dużej mocy 571 HP...no i ten czas 8,7s 100-200 to wcale nie jest wynik poniżej przeciętnej dla tego modelu, gdyż rekordowe 100-200 oscylują dla SLS coupe w okolicach 8-8,2s. A roadster jest troszke wolniejszy

 

Chyba, że temu race logicowi nie można do końca ufać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Gratuluję, tak jak mówiłeś na zlocie długo nie została wolnossąca :twisted: Fajnie też że szczerze opisałeś temat pomiarów na hamowni, miłego upalanka :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomiary sls'a byly jak on byl "nowka" tj mial 900km, mogl byc nie dotarty jeszcze przez co komputer nie dostarczal "full power". Taka teoria ;)

fakt, 462 km i 8.9 100-200 przy masie 1700KG to jest hardkore, ale wynik jest powtarzalny a licznikowo jest 8 sekund. Wiec pomiary sie pokrywaja.

Ciekawe bo np: gallardo 500ps, 1500kg ma 9.4s, ale tam sporo zabiera 4x4.

 

Jest jak jest:) po zimie pojade na hamownie VTG gdzie sprawdza mi cisnienie doladowania i inne parametry jakie chce gpower i zobaczymy ;) teraz na zime moc mi nie potrzebna, jezdze do 2-2,5 tys obrotow i mam spalanie 13 l po miescie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten mod to naprawdę wielki skok do przodu, teraz z taką mocą nie masz za wielu przeciwników :norty: :cool2:

Po opowieściach na zlocie od kilku osób wiem że ogarniesz tego potwora :cool2:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do nietrzymania mocy...to chyba w ogóle te mocne/bardzo mocne/ super mocne silnika N/A tak mają...po prostu nie wytrzymują starcia z turbodoładowanymi jednostkami

W Ferrari 458 dochodzi do sytuacji, że są seryjne egzemplarze, które 0-200 robią w 9,5-10s (egzemplarze z 570-580 HP) a są modele co mają problem żeby 0-200 zrobić w 12s.

 

 

Waldek nie wierz za bardzo w takie cuda jak 100-200 w 6,1 s w 600 konnym M3. Takie czasy są w stanie zrobić tylko trzy supersamochody najwyższej możliwej klasy (od podstaw zbudowane do jak najlepszych osiągów) - wiesz doskonale jakie - Mp4-12c , Aventador i Berlinetta (pomijam hypercars - Veyrona i spółkę).

 

Tutaj M3 ESS 625 z Toyo 888 ! :

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.