Skocz do zawartości

320d Drżenie silnika po remoncie.


maciek1982

Rekomendowane odpowiedzi

Witam problem mam taki ze po remoncie silnika M47tu2 163km + chip ten drży i przenosi drgania na cala bude.

Silnik po obroceniu panewki byl rozlozony, kupiony uzywany wal wraz z panewkami korbowodowymi i korbowodami (wal sprawdzony i jest ok). Oczywiscie zdjeta byla glowica, szlifowana i zalozona sprowrotem. Zalozone nowe pierścienie.

Po zlozozeniu silnik chodzi rowno, w inpie zadnych bledow nie ma no ale drży. Korekcje na wolnych obrotach na 1 i 3 cylindrze sa okolo -0,5 na pierwszym i +0,6 na trzecim. Na drugim i czwartym sa w granicach zera albo ~0,1. Podczas jazdy wszystkie korecje dążą do zera.

Dodatkowo samochod ma jakby troszke mniej mocy ale nie duzo. Rowniez leci duzo dymu jak wyjmie sie bagnet (separator odmy byl dokladnie umyty).

 

Mechanik stwierdzil ze drgania sa poniewaz za bardzo scisneli go na poduszkach, wiec poluzowali silnik, ustawili i skrecili od nowa i nadal drży. Powiedzial ze maly brak mocy jest najprawdopodobniej przez to ze pierscienie sie jeszcze nie ulozyly i czesc cisnienia idzie w miske. Rowniez dlatego ze pierscienie nie sa ulozone to cisnienie ktore idzie w miske wylatuje bagnetem, idzie tez do odmy a ta dalej pcha to do turbiny (zdjelismy przewod odmy ktory idzie do turbiny to leci z niego dym i do duuużo).

A to że drży to też pewnie wina pierscieni bo teraz poki sa nie ulozone to silnik nie ma jeszcze takiej kompresji jaka miec powinien i ze przez to prawdodpodobnie drży.

 

Co o tym myślicie koledzy?

Dlaczego drzy?

Dlaczego leci dym z bagnetu?

Dlaczego troche mniej mocy? Dodam ze samochod po chipie na 200km/400nm i dzisiaj 0-100km/h robi w 8,2s przy automatycznej skrzyni biegow. Kiedys robil w granicach 7,6s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe, że zostały źle ustawione masy wyrównoważające:

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/x/j/195.png

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=11_3320&hg=11&fg=20&lang=pl
http://bmw.workshop-manuals.com/1_Series_E87/120d_M47T2_5-door/index.php?id=354

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za sugestie, do mechanika bede mogl zajrzec dopiero w poniedzialek.

Z tego co zrozumialem to kreska na kole od pompy oleju ma sie spotykac z kreska na kole walu korbowego oraz z kreska od walkow balansujacych? (strona 355)

Bo to co jest na str 344 to nie do konca rozumiem :|

 

http://bmw.workshop-manuals.com/1_Series_E87/120d_M47T2_5-door/index.php?id=355

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.