Skocz do zawartości

Problem ze swiatalem pozycji


turbojajko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Wczoraj zapalila mi sie kontrolka zarowki - zarwoka swiatla mijania do wymiany :norty:

Koncowka zarowki byla tak jakby troche stopiona :roll: :shock: , ale nie przepalona, ale ok wymienilem - problem nie zniknal :mad2: .

 

Dzis rano rozebralem prawa tylna strone i :

- oczyscilem miejsce gdzie byla zamontowana przytopina zarowka

- wtyczke, wszyszkie miejsca podlaczen wypryskalem kontakt sprayem

- kabelki podociskalem

- sprawdzilem bezpieczniki - wszystko ok... :mad2:

 

Dalej nie swieci :mad2:

 

Sytuacja wyglada tak...

http://www.youtube.com/watch?v=VdCv7U3r014&feature=youtu.be

 

 

Poradzcie cos,bo pomysly sie koncza .

Dzienks !

Edytowane przez turbojajko

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok sprawdzone miernikiem.

Przy wlaczonej pozycji na kostce brak napiecia :mad2:

Na pozostalych pinach cos tam pokazuje.

Co teraz ! :!: :?: :shock:

 

Dodatkowo zbadalem swiatla po lewej stronie z tylu.

Jest jakas glupia logika wbudowana...

Jak odlaczy sie zarowke ( po lewej - dzialajacej stronie) to zapalaja sie swiatla stopu :mad2:

Jak podlaczy sie z porwortem to swieca wszystkie przez 2 sekundy. Potem stopy sie wylaczaja.

 

Tak wyglada przy wlaczonych swiatlach mijania na uruchomionym silniku.

 

http://img20.imageshack.us/img20/9357/xefh.jpg

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh a gdzie jest ten frm ?? :shock: I jak to sprawdzic ...

 

Nie, nie mam dokladanych xenonow. Mam wszystko ori, lampki zwykle z ele. regulacja wysokosci.

 

Cos czuje w kosciach, ze sie cus w module swiatel zablokowalo, albo modul poszedl spac... :mad2: :|

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modół jest po stronie kierowcy przy nodze zewnętrznej (tam gdzie gniazdo obd) -trzeba zdjąć całą tą osłonę 1śruba a najpierw odkręcić wajchę od linki do podnoszenia maski 1 śruba. Masz frm1 -leży u mnie w domu taki także no worry.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok , dzieki !

To napisz mi jeszcze prosze ...

Jak to poodkrecam i dobiore sie do modulu to ktore piny mam sprawdzic ?

Btw

Znalazlem na niemieckim ebuyu pelno jest modulow frm po ok 100 € , czy w przypadku wymiany trzeba to ustronstwo kodowac z komputerem ??

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę Ci wysłać taniej. Trzeba programować i kodować. Tylko powoli znajdź problem. Masz jakąś inpę?

Ale narazie szukasz pinów 41 w X14261 lub 14 w X14260.

Zależy gdzie jest ten kolor kabla co jest w środku kostki z tyłu.

Myślę że to 41 w kostce X14261 ale sprawdź jeszcze po kolorze kabelka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno. Nie będzie łatwo wpiąć się tam.

Moduł jest na dwóch śrubach góra i dół.

Potrzebny będzie kawałek kabla aby go wetknąć do pinu w kostce tak jakby od tyłu od strony kabli. Aby rozebrać kostkę musisz podważyć zatrzaski na boku od strony kabli i w przeciwną ją wysunąć. Więcej zaczaisz jak będziesz miał to na wierzchu.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema !

 

Bylem wlasnie na kompie w BMW. Wyszlo mi, ze wisi Blad modulu oswietlania i nie da sie tego blegu skasowac :duh: .

Przymierzam sie po wieczor do rozbebeszenia boczku :twisted: i po prostu chce wypiac modul i podpiac jeszcze raz - tak dla pewnosci.

ALe juz kurcze nie wiem ... :lol: :roll: boje sie troche tego auta i jego elektroniki :mad2:

Teraz pytania :norty: :

Czy warto tykac ten modul czy lepiej zostawic fochowcom?

Jak wypne wtyczki z modulu i podepne za chwile to nic sie bardziej nie spie...li :D? ... chodzi mi o jakies gowniane elektorniczne bledy .. :duh:

Czy mozna tam psiknac kontakt sprayem ?

Czy ktos na forum , mozliwie blisko niemiec moglby mi zakodowac nowy modul ?

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie jest to błąd zwarcia. Warto to wiedzieć jak diagnozowałeś.

Mógł być spowodowany tą nadtopioną żarówką.

To dzieje się tak -jest zwarcie i włączasz światła. Za każdym razem modół rejestruje to. 60X i modół odłancza zasilanie na tym pinie i przy diagnozie wywala błąd że ecu do wymiany. Może być też coś w środku ecu.

Da się to uratować przy pomocy tool32 w pakiecie inpa. Jest tam resetowanie wszystkich pinów. Ja tego nie robiłem ale są na necie opisy tego jak to zrobić.

Jak nie bawisz się inpa to łatwiej go wymienić w twoim przypadku.

Nic tam nie psikaj. Nie rozbieraj bo to nic nie da.

Mam w domu taki modół bo zmieniłem na xenon u siebie. Znajdź kogoś kto ci to zaprogramuje i zakoduje bo jak założysz inny to światła będą działać ale nie będzie komunikacji z innymi ecu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak założysz inny to światła będą działać ale nie będzie komunikacji z innymi ecu.

 

To zdanie mnie zainteresowalo ... :norty: Czyli jak podepne nowy modul to powinno wszystko teoretycznie chodzic ale nie bedzie, sie laczyl z kompem glownym czy jakos tak, right ? :roll:

Chodzi mi o to ,ze jak tak pojezdze jeszcze troche to pewnie za jakis czas gdzies sie policja przyczepi.

Z tego co piszesz, zrozumialem ,ze mozna podpiac nowy modul, i swiatelka powinny swiecic, a zaprogramuje sobie go jak bede w PL. ...pewnie na swieta :norty:

Czy to ma szanse `? :norty:

 

I jeszcze jedno ... jak nie bedzie komunikacji z innym ecu, jakie niedogodnosci moga mnie spotkac ?

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniej więcej tak. Vin będzie nie zgodny itp.

Np. nie będzie oświetlenia w podsufitce bo nie będzie komunikacji z modułem fzd. Lusterka mogą nie grzać.

Jak zmieniłem na xenon to tak miałem. Wszystko co związane ze światłami było ale to co zależne -nie.

Jak chcesz mogę ci wysłać moduł a później się dogadamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki koledzy !

 

No wiec rozbebeszylem dzisiaj boczek i zrobilem fotki. Okazalo sie ,ze sruba byla juz wczesniej ruszana( widac na niej slady wkretaka :norty: ).

Jako ,ze auto kupilem od kolegi z pracy, zadzownilem do niego i spytalem czy cos na ten temat wie...

Okazalo sie , ze kiedys , rok po zakupie byl jakis problem z elektryka auta i zostalo to wymienione na grawancji.

Oto foty tego co zastalem :

URL=http://imageshack.us/photo/my-images/809/422z.jpg/]http://img809.imageshack.us/img809/2473/422z.jpg[/url]

 

http://img27.imageshack.us/img27/7066/mr9q.jpg

 

http://img13.imageshack.us/img13/6692/k4bn.jpg

 

Wyglada na to, ze mam modul FRM3. Czy da sie go uzdrowic w/w metoda?

 

PS.

zakup kabelka to nie problem. Patrzac na koszta , chyba wiecej bedzie mnie kosztowala przysylka do DE :wink:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jeszcze trochę inną metodę wykonaną na frm2, ale różnica jest tylko pewnie w wybraniu odpowiedniego *.prg dla odpowiedniego modułu

 

 

Connect cable to your car, launch Toolset32 and load FRM70.prg (for FRM2).

- In the window called Select job: FRM_70, select the job status_lampen_kurzschluss_counter. In the list Results select job_status and the lamp output which is shut off due to short circuit protection.

- Send the job to the car using the F5 key. You should get an answer in the Results window and the COUNTER value should be > 0. If COUNTER is = 0 then you didn't select the right lamp output. Try finding the one(s) which have COUNTER > 0. You will look at this value later to see if the short circuit reset-job actually worked.

- Now, switch job to steuern_reset_kurzschlussabschaltung. Notice that this job requires one (1) argument: lamp_nr. Lamp_nr is a number 0-255. Enter the lamp_nr to clear in the Arguments list and select job_status under Results.

- Send the job using F5. Make sure you get an answer OKAY in the Results window.

 

Note: I don't know the mapping between each lamp and lamp_nr, so I simply sent the command 64 times for all lamp_nr from 0 to 63. Try this - I guess it can't do any harm. Since lamp_nr is supposed to be an integer, I guess possible values for lamp_nr are 0-255.

 

When you have sent kurzschlussabschaltung-commands for all lamp_nr, do the first job again (check COUNTER). If everything is good, the counters which were > 0 before should now be = 0.

 

Also, I see there are two jobs which are named quite similar - steuern_lampen_kurzschlussabschaltung and _reset_kurzschluss_sperre. I don't know the difference between these two, but if one doesn't clear your counters, I would try the other one too. Both jobs require the lamp_nr-argument.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbojajko -masz najlepszy ( najlepiej wyposażony) modół jaki jest dostępny do e90. Lepszy od mojego bo oprócz ksenonu, ahl obsługuje lusterka składane itp.

Warto spróbować go zreanimować. Jak chcesz dołożyć ksenon to modół już masz.

Szukaj dobrego kabla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie !

 

Dzis spotkalem sie w Dussledorfie z kolega Chanky'm z forum (pozdrawiam ! ). W ruch poszedl laptop i program toolset32 :cool2: .

Z tego co wiem to nie udalo sie standardowa metoda wykasowac alarmu zwarcia, ale po praru probach swiatelka smigaja az milo :cool2: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :wink: .

Przy okazji Chanky zaprogramowal mi funkcje pamieci dla start-stop :cool2: ( juz za dlugo mnie to wnerwialo :twisted: )

 

Takze problem rozwiazany :cool2:

 

Btw.

Co ciekawe to modul zanotowal tylko 14 startow ze zwarciem :roll: .

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

C

 

Witam ponownie !

 

Dzis spotkalem sie w Dussledorfie z kolega Chanky'm z forum (pozdrawiam ! ). W ruch poszedl laptop i program toolset32 :cool2: .

Z tego co wiem to nie udalo sie standardowa metoda wykasowac alarmu zwarcia, ale po praru probach swiatelka smigaja az milo :cool2: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :wink: .

Przy okazji Chanky zaprogramowal mi funkcje pamieci dla start-stop :cool2: ( juz za dlugo mnie to wnerwialo :twisted: )

 

Takze problem rozwiazany :cool2:

 

Btw.

Co ciekawe to modul zanotowal tylko 14 startow ze zwarciem :roll: .

 

 

Ciekawe kto pomógł z Chankym i rozwiązaniem problemu :?: :?: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

pozdro

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.