Skocz do zawartości

Biały dym, spadek mocy - turbina


Kowal4574

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dziś podczas pięknej podróży najprawdopodobniej strzeliła mi turbina. Mam 320d 163 km- objawy najpierw spadek mocy, brak przerzucania biegów - potem jak się zatrzymałem i zgasiłem silnik myśląc, że może się komputer zawiesił, poleciało dużo białego dymu z rury. Świstu jakiegoś nie było słuchać. Samochód zaprowadzony do mechanika dziś się pewnie dowiem co to, ale na 90% turbina, mam nadzieje, że może uszczelka pod głowica ... ale zobaczymy. Pytanie moje takie, jestem ze świętokrzyskiego i poszukuję firmy, która bardzo dobrze regeneruje turbiny - najlepiej województwo Mazowieckie, Łódzkie albo Małopolskie. Drugie pytanie- wiadomo, że zregenerowana turbina jest tańsza i nie wiadomo kiedy znów strzeli, ale może macie jakieś swoje doświadczenia i czy polecacie kupno regenerowanej ? Z tego co wiem nowa 4 tys kosztuje, a takiego wydatku nie planowałem z dnia na dzień

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja jestem przed wymianą na regenerowaną gdyż padło sterowanie zmienną geometrią( raz moc normalnie raz brak z dołu lub z góry obrotów ) . Jutro rano stawiam auto i zobaczymy jak się będzie zachowywać.

Koszt banalny gdyż w aso wyliczyli mi z wymianą 7.000 zł . a z regenerowaną ( 1000 zł + oddać starą , 200 olej , 400 wymiana , ok. 120 zł. uszczelki itp.) wychodzi

raptownie ok. 1800 zł. Różnica jest kolosalna i warto zaryzykować zwłaszcza ,że jest gwarancja rok czasu na regenerowaną . Dostałem z turbiną wykres jej ustawień , gwarancję oraz instrukcję wymiany co i jak wyczyścić itp. Podawałem numer sterownika aby dobrali taki sam i elektronik ustawiał wszystko przed wysłaniem. Turbina Mitsubishi . Jurto dam znać jak wyszło .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam nigdy problemów z programem . Zawsze tylko mówię ,że mam aby coś nie popaprali . W ASO nikt się temu nie dziwi gdyż jak mówią jest to nagminne i często stosowany zabieg . Raz w Aso chcieli tylko gwarancję na chipa i wykres z parametrami . Ja robiłem w Kreatorze Mocy w W-wie i jest to znana firma dająca gwarancję swoich usług . Jeśli nie ma przesady z momentem to chip nie ma wpływu na turbo . Znam kilka osób które z chipem już ponad 100.000 km. nalatali i nic się nie dzieje . Ja mam już 250.000 km na liczniku i w Aso wykryto właśnie awarię sterownika . Tak sobie myślę ,że jeśli sama turbina jest ok to może ją oddam do tej samej firmy na zmianę sterownika i sprawdzenie ogólnego stanu . Schowam do szafy i niech leży w zapasie . :nienie:
Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to współczuję . W mojej to poza wycięciem zapchanego dpfa to pierwsza usterka a śmigam już 2,5 roku .

Miałem taką wpadkę z Oplem Vecrtą samochód 3 letni a po zakupie wydałem 1/3 ceny zakupu na remont więc chyba nie można winić auta czy marki za taki stan ale poprzednich właścicieli . U mnie praktycznie poza czasowymi spadkami mocy z winy tego sterownika auto chodzi normalnie nie ma efektu dymienia czy dziwnej pracy turbiny i silnika .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji regeneracji turbiny, z całego serca polecam oddać do warsztatu cały samochód na kompleksową usługę tzn. demontaż, regeneracja, montaż wraz z olejami, filtrami i czyszczeniem dolotu.

 

Już to kilka raz opisywałem i zawsze wszystkich przestrzegam. W moim przypadku serwis źle zregenerował turbinę, ewidentnie dali ciała. Ponieważ wszystko robili oni, nie mieli na kogo zwalić i musieli oddać pieniądze. Ostatecznie zamontowałem nową turbinę, jednak nie poniosłem konsekwencji błędu warsztatu - nie zapłaciłem ani złotówki za nie swój błąd prócz kosztów fabrycznie nowego turbo. Całość była wykonana w renomowanej firmie przez wielu chwalonej, nazwy nie będę podawał, uznaję to za ich pojedynczy wypadek przy pracy.

 

Jeżeli oddasz do regeneracji samą turbinę a ta padnie, będziesz bezradnym świadkiem kłótni warsztatu który montował turbo z warsztatem ją regenerującym. Niestety w przypadku turbin Mitsubishi (taka siedzi w Twoim silniku) to bardzo częsty scenariusz, więc uważaj.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko problem jest taki, że jakbym chciał zawieźć , z tego co wiem do Tomaszowa Mazowieckiego no to muszę liczyć lawetę na 70km pewnie koszt też niezbyt fajny. Jutro podpinają pod komputer i będę wszystko wiedział i decydował . Napiszę naturalnie tutaj co wyszło z tego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i przyszła diagnoza od mechanika - potwierdziło się rozwaliły się łopatki w turbinie. Turbina do regeneracji , zapchany katalizator i do wymiany filtr odmy. Teraz pytanie - mechanik powiedział, że katalizator można wyjąć - czy to prawda? Nie pojawi się jakiś błąd silnika, spadki mocy itd ? Ile może kosztować katalizator do 320d 163km?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko regeneracja 4000 turbo + uszczelki, wymiana oleju i filtrów ,robocizna to około 5000 . Dobra regeneracja gdzie wymieniają cały środek turbo i wyważają wirnik profesjonalna maszyna 1200 pln i jest jak nowa . Cala zabawa wychodzi 2000 bo jeszcze musisz wymienić olej i filtry . 3000 pln w kieszeni . Pozdro . ( Ja tak zrobiłem 2 lata samochód zapierdziela jak cacy . Aha i istotne jest to czy DPF jest w dobrym stanie , bo jak nie to temp spalin jest za wysoka i przypala wirnik w turbo )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się, że mam wersje bez DPF-u ale ręki nie dam sobie urwać .... Akurat szczęście w nieszczęściu, że miałem zrobić serwis auta i kupiłem olej i wszystkie filtry, więc tak czy siak musiałem to wymienić , zostaje turbo , filtr odmy i wyjęcie tego katalizatora... mam nadzieję, że wszystko będzie śmigać jak należy bo zamierzam włożyć serce w to auto, a nie rok pojeździć i sprzedać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się, że mam wersje bez DPF-u ale ręki nie dam sobie urwać .... Akurat szczęście w nieszczęściu, że miałem zrobić serwis auta i kupiłem olej i wszystkie filtry, więc tak czy siak musiałem to wymienić , zostaje turbo , filtr odmy i wyjęcie tego katalizatora... mam nadzieję, że wszystko będzie śmigać jak należy bo zamierzam włożyć serce w to auto, a nie rok pojeździć i sprzedać

Jeśli rura wydechowa jest prosta i w miarę czysta to masz DPF , jeśli rura jest skierowana do dołu i jest okopcona to nie masz fabrycznie DPF-a :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie dostałem telefon od mechanika, że DPF jest zapchany... Trzeba go wymontować razem z katalizatorem. Istnieje taka możliwość czy to wymyślona usterka? Ma przejść jakiś test na jakieś normy i podobno trzeba będzie nowy program w silnik wgrywać... Koszty rosną a pytanie. Zmieni się coś po wyjęciu DPF-a ? Tzn pewnie będzie kopcił i będzie żywszy a poza tym ? Ktoś wymontowywał DPF-a? Jakie koszty tej całej operacji ? Zmieszczę się w 1000 zł ?

Czytałem na forum, żeby nie wymontowywać DPF-a i katalizator, jak zapytałem czy mogę zostawić katalizator to dostałem odpowiedz, że firma, która regeneruje turbinę wtedy nie da gwarancji- coś mi tu nie pasuje bo dlaczego niby ma nie dać gwarancji jak chce się katalizator wstawić.. proszę o pomoc bo nie wiem co robić ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wycinałem w Kreatorze Mocy + program + chip + hamownia . Koszt całości ok. 1500 zł . Auto czasem przy gwałtownym dodaniu gazu potrafi lekko zadymić i tyle .
Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Artuj ma rację regeneracja to lipa :mad2: Dziś mechanik wymienił turbo i niestety lipa :duh: Turbina sobie pogwizduje , moc dopiero między 3 a 4 tyś obrotów . Już zamówiłem całkowicie nową( 3690 zł.) i jutro montuję . Dobrze ,że mogę tą regenerowaną oddać i odzyskać kasę . Nie wiem dlaczego ale w przypadku BMW nie da rady nigdy oszczędzić - zbyt skomplikowane auta . :wink: Dam znać jurto jak auto śmiga po wymianie na nową .
Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja niestety nie mam pieniędzy w tym momencie na wymianę na nowe turbo zwłaszcza, ale zobaczymy jak to będzie wyglądać- w piątek albo sobotę mam auto do odbioru i nie wiem czy od razu nie zrobić mały chiptuning przy okazji nowego programu. Boję się tylko wycięcia tego katalizatora z DPF-em mam nadzieję, że będzie wszystko ok i będę mógł jeszcze pojeździć z 2-3 lata bez większych wymian, jak byłem zakochany w mercedesach tak to BMW sprawiło, że się zakochałem w nowych trójkach nie mówiąc o e92. Obym mógł się cieszyć tym autem jak najdłużej. Będę informował na bieżąco, jutro czeka mnie spotkanie z osobą, która będzie mi program wgrywać to napiszę wam mniej więcej ile koszt wyniesie tego wszystkiego. Dzięki chłopaki za pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Znajomy ma zregenerowaną w e90 320d z 2005 i bardzo ładnie turbo pracuje. Nie wydaje dźwięków, wstaje jak powinno.

 

Właśnie takim opiniami się sugerowałem a firma sprzedająca turbo renomowana i najlepsze maszyny ma :mad2:

Niestety w moim przypadku nic nie zaoszczędziłem na regeneracji a walczyć ze sterownikami , gruszkami , cięgłami i śrubkami regulacji mam po prostu dosyć .

Trochę to takie może się uda a może będzie dobrze . Jest wiele opinii na ten temat ale same firmy które regenerują ( tam kupiłem nową ) mówią ,że to loteria gdyż nie do końca da się wysterować zmienną geometrię turbiny w warunkach warsztatowych oraz dobrać odpowiedni sterownik turbiny , który musi mieć ten sam numer jak padnięty . Doradzili mi brać nową choć mogli sprzedać regenerowaną :nienie: W lagunach czy vectrach mówił jest sprawa prostsza a w BMW najpewniej kupić nową . Inni mówią znowu ,że turbin ze zmienną geometrią się nie regeneruje a to ,że można to już wiadomo jak to jest u nas da się zaoszczędzić to czemu nie a biznes kwitnie i problemy również o czym sam się przekonałem .

 

Jeśli chodzi o wycinanie dpf to przecież katalizator zostaje . Wgrywają nowy program dla auta bez filtra lekki chip dla fanu z jazdy i tyle . :cool2:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem auto po regeneracji turbo. Samochodzik chodzi ładnie , lekko słychać turbinę , troszkę śmierdzą spaliny ale jak się olej wypali z układu wydechowego to będzie dobrze , auto ładnie reaguje - dziś jeszcze zamierzam zrobić 200 km i zobaczyć jak wygląda jazda. Koszt wszystkiego 2750 zł - w tym wymiana filtrów pasków (te części nie wliczone w cenę ) . No i zwróci się kasa jeszcze za sprzedaż filtra. Mam nadzieję, że to koniec problemów- czas pokaże. Co do tego ile dałem za to auto no to 35 tys- nie przepłaciłem. Kupiona pod Wrocławiem od inwalidy. A co do Merca no Merc to Merc, teraz jest 2gim samochodem w rodzinie, ale zamierzam zmienić za rok na coś nowszego albo jakiegoś SUVa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.