Skocz do zawartości

[n47] Przybywający olej


Dreamek

Rekomendowane odpowiedzi

Mam znów problem z przybywającym olejem. Przedstawie po krótko historię która może coś rozjaśni.. a mianowicie, rok temu przejechałem dystans z Krakowa na Hel (wakacje) - jechałem nocą także bez zamulania itp. Po przyjeździe z wakacji po około 2 tygodniach zaobserwowałęm że poziom oleju mam na max. Po kilku dniach pojawiła się ikonka że poziom oleju jest za wysoki. Olej wymieniłem i do tej pory wszystko ok (9 miesięcy).

 

W maju tego roku byłem we Wrocławiu wiadomo z Krakowa do Wrocławia prowadzi autostrada także jazda również dynamiczna. Po powrocie zaobserwowałem nieznaczny wzrost poziomu oleju. Dwa tygodnie temu na weekend wybrałem się do Budapesztu również trasa - powrót i poziom oleju wzrósł także brakuję mu do maxa jakieś 2 może 3 mm.

 

Z moich obserwacji wynika że poziom oleju wzrasta jedynie po trasie co dlamnie jest zaprzeczeniem wszystkiego. Z tego co wyczytałęm i dowiedziałęm się ostatnim razem wynikało że przybywanie oleju wiąże się z zapychaniem DPFu, czyli częsta jazda po zakorkowanym mieście itp. u mnie z moich obserwacji wynika że poziom oleju wzrasta po dłuższych trasach. Termostaty są ok trzymają temp. w zakresie 88 - 110*C. Jazda po zatłoczonym Krakowie (z systematycznym piątkowym przelotem autostrada (20km)) nie powodowała wzrostu oleju.

 

Za 3 tygodnie wybieram się ponownie w dłuższą trasę i nie chciałbym by dopadła mnie ikonka ze zbyt wysokim poziomem oleju.

 

Macie jakieś pomysły rozwiązania problemu? Ewentualnie jest ktoś z Kraka kto mógłby podpiąć mój car pod kompa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Co do odmy sprawdze ją później być może to jest powodem mojego niepokoju.

Co do temp. to fakt faktem w różnych temperaturach sprawdzałem poziom oleju, tym bardziej że ostatnio było dość gorąco. Postaram się sprawdzić jutro nad ranem poziom oleju i zobacze czy faktycznie jego stan sie podniósł.

Martwi mnie jedynie ten zbig okoliczności że zawsze to po większej trasie się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeżeli masz silnik 177kM N47 to o odmoie zapomni ( niema co wymieniać ) .W tym silniku występuje w formie bezobsługowej , co najwyżej możesz sprawdzić i profilaktycznie wyczyścić membranę.

Czy poziomy sprawdzałeś bezpośrednio po tych długich trasach , czy miedzy czasie przejechałeś chodź jedną lub więcej krótkich tras , nigdy nie wiemy kiedy uaktywni się proces wypalanie PDF-a. Nie jest powiedziane że koniecznie na długiej trasie .Zależy to między innymi od ciśnienia ( stopnia zapchania).

Pamiętam jeden przypadek opisany przez jednego kolegę w którym sprawcą nie był DPF lecz ,przeciek paliwa z pompy paliwowej do miski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar dokonywałem kilka dni (czasem nawet mijał tydzień) po trasie, zapominam sprawdzić bezpośrednio po powrocie. Rano sprawdzę jeszcze poziom oleju, gdy silnik nie będzie nagrzany. Do tej pory żadna kontrolka o zapchanym dpf mi się nie zaświeciła więc w agonalnym stanie chyba nie jest:)

Dla przypomnienia:

silnik n47 177km, 2007 wrzesień

przebieg: 212k km

 

W piątek jadę do mcarsa na wycenę wymiany zderzaka (PZU wystawiło śmieszną ofertę kosztorysową) - mam nadzieję że coś mi doradzą jeżeli chodzi o ten olej, choć na wiele nie liczę.

 

Nie dostrzegłem żadnego wycieku patrząc od góry (kanału niestety nie mam). Jedyna rzecz który jest jeszcze dziwna to temat viewtopic.php?f=70&t=217561, nie wiem czy to ma z tym jakiś związek - ile kroć monitoruje napięcie na aku tyle kroć nie ma tego dziwnego objawu:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz silnik 177kM N47 to o odmoie zapomni ( niema co wymieniać ) .W tym silniku występuje w formie bezobsługowej , co najwyżej możesz sprawdzić i profilaktycznie wyczyścić membranę.

Kolego no właśnie nie jest tak jak piszesz. :nienie: To, że odma nie posiada w tym silniku wymiennego filtra to oczywistość. Nie oznacza to jednak, że odma w N47 nie ulega awarii, a ulega i trzeba wtedy całą obudowę wymieniać (w ASO około 1500 zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Napiszę Ci więcej hassassyn , ASO zaleca profilaktycznie wymianę ( obudowy ) pokrywy głowicy co 100tys.km.Ja mam przejechane 170tys. inni znacznie więcej, raz profilaktycznie i z ciekawości przemyłem membranę. Poza tą membraną i sprężynką którą ją dociska z odpowiednią siłą (utrzymuje właściwe ciśnienie) nie ma innych części mechanicznych które wchodzą w skład odmy w N47+ kanały w pokrywie. Nie kojarzę by ktokolwiek opisywał jakikolwiek problem wynikający z niewłaściwej pracy odmy w tym silniku. Przytocz bo nie pamiętam choć jeden przykład opisany na forum gdzie odma w N47 uległa awarii i trzeba było wymieniać całą pokrywą głowicy nr. 01 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NX31&mospid=50464&btnr=11_4083&hg=11&fg=15&lang=pl

Na wskutek wadliwie działającej odmy , jaki by to nie był silnik , oleju może jedynie ubywać a nie przybywać :nienie: !!

Kolega Dreamek jak pisze nie sprawdzał nigdy stanu oleju bezpośrednio po długiej trasie. Może, podkreślam może być to zbieg okoliczności , proces wypalania DPF-a uaktywniał się po powrocie, na krótkich trasach gdzie nie miał odpowiednich warunków od pełnego , prawidłowego , jednorazowego wypalenia. Ja właśnie z tego powodu usunąłem sprawnego DPF-a i problem z " przybywaniem oleju "od tego czasu nigdy nie powrócił .

Edytowane przez Andrzej62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wskutek wadliwie działającej odmy , jaki by to nie był silnik , oleju może jedynie ubywać a nie przybywać :nienie: !!

Najpierw przybywa oleju, rośnie ciśnienie, a później go wywala najsłabszym punktem.

 

Przytocz bo nie pamiętam choć jeden przykład opisany na forum gdzie odma w N47 uległa awarii i trzeba było wymieniać całą pokrywą głowicy

Nie muszę daleko szukać, bo mi w ASO zalecili wymianę całej obudowy.

Wiem jak wygląda odma w N47, bo ją wielokrotnie czyściłem, więc zbędne Twoje opisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niesprawna odma powoduje zwiększenie ciśnienia ale tylko podczas pracy silnika. Po wyłączeniu i odczekaniu (tak jak się to zwykle robi przed pomiarem poziomu oleju) raczej nie ma szans żeby odma powodowała zwiększenie poziomu oleju. Jest bardziej tak jak pisze Andrzej - przy niesprawnej odmie raczej będzie go ubywać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyłączeniu i odczekaniu (tak jak się to zwykle robi przed pomiarem poziomu oleju) raczej nie ma szans żeby odma powodowała zwiększenie poziomu oleju.

No właśnie, tylko kolega który założył temat nie do końca tak postępował przy sprawdzaniu poziomu oleju :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na wskutek wadliwie działającej odmy , jaki by to nie był silnik , oleju może jedynie ubywać a nie przybywać :nienie: !!

Najpierw przybywa oleju, rośnie ciśnienie, a później go wywala najsłabszym punktem.

 

Przytocz bo nie pamiętam choć jeden przykład opisany na forum gdzie odma w N47 uległa awarii i trzeba było wymieniać całą pokrywą głowicy

Nie muszę daleko szukać, bo mi w ASO zalecili wymianę całej obudowy.

Wiem jak wygląda odma w N47, bo ją wielokrotnie czyściłem, więc zbędne Twoje opisy.

Bzdury to Ty piszesz .

Co ma piernik do wiatraka , nikt Ci nie zabrania wymiany pokrywy ( jeszcze raz pisze , podaj z jakiego powodu ? ) , z kogoś ASO muszą żyć . Więcej czytaj,czytaj ... nie krytykuj tych co mają odpowiednią wiedzę .

Tak jak pisałem wcześniej, niesprawność odmo nigdy nie powoduje przybywania ojeju - nie wprowadzaj innych w błąd :nienie: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ma piernik do wiatraka , nikt Ci nie zabrania wymiany pokrywy ( jeszcze raz pisze , podaj z jakiego powodu ? )

Już myślałem, że mi zabroniłeś i nie będę mógł. :oops:

Wywalało olej rurką odprowadzającą do filtra powietrza.

 

nie krytykuj tych co mają odpowiednią wiedzę .

A kto Cię krytykuje człowieku? Uspokój się, bo skaczesz jak pchła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Napisałeś : '' Wywalało olej rurką odprowadzającą do filtra powietrza."

 

Tak... , jak już to za filtrem a nie do filtra .

Masz niesłychanego pecha , nie przypomina sobie żeby jakikolwiek inny użytkownik N47 spotkał ten problem na wskutek niesprawnej odmy . Paru właścicieli N47 jest na tym forum , silniki eksploatowane już od 2007r . Pewnie przeoczyłem ciekawy temat ,podaj chodź jeden opis ( prosiłem już wcześniej )?

 

Perą postów wyżej napisałeś :

- " Może odma jest niesprawna i dlatego przybywa oleju w silniku? Sprawdzałeś odmę? "

 

Zdecyduj się, sam sobie przeczysz , wylewało olej rurką czy przybywało go :wink: . Tym sposobem oleju ubywa , a nie przybywa ,bo zostaje następnie zassany wraz z powietrzem i spalony przez silnik. Skąd niby miało by go przybywać w silniku ? Oleju nigdy nie przybędzie jeżeli sami go nie dolejemy . Jego poziom może się podnieś tylko na wskutek przedostania się najczęściej nie spalonego paliwa z komory spalania po ściankach cylindrów do miski olejowej-skutek uboczny nieprawidłowego procesu wypalania DPF-a . Wydawało by się że jest to sprawa na tyle oczywista że bezsporna ,a jednak .Chyba że aniołki w nocy dolewają .

Taki samochód to jak kura znosząca złote jaja . Wlejesz raz olej ,a jego na wskutek niesprawnej odmy przybywa i przybywa , można go sprzedawać :lol: .

Po raz kolejny proszę Cię abyś rzeczowo wyjaśnił w jaki sposób na wskutek niesprawnej odmy przybywa oleju w silniku ?

Odpowiedzi rzeczowej się nie doczekamy , chyba że takie jak do tej pory . Dlaczego ? - bo nie można wytłumaczyć argumentami czego co nie istnieje i .

Pomylić może się każdy , nie każdy potrafi się do tego przyznać .

Tak jak już pisałem, bez urazy .Więcej czytaj mniej kombinuj, nie wprowadzaj innych użytkowników w błąd i nie narażaj ich na bezsensowne w tej kwestii, nie małe koszta !

Każdy może ,nie musi wysnuć odpowiednie wnioski z tego co napisaliśmy ,nie mam w tym żadnego interesu aby wbrew jego woli kogokolwiek przekonywać nawet do słusznego stwierdzenia i tyle.

Jestem spokojny , nie skacze ale trochę się kręcę,wiercę :wink: .

Edytowane przez Andrzej62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dzisiaj rano jak i popołudniu poziom oleju i niestety jego poziom jest taki jak przy ostatnim pomiarze czyli podniesiony. Brakuje jakiś 2 mm do max. Dziwi mnie to że jeżdżąc po mieście pół roku stan oleju nie zmieniał się a wracając z trasy jego stan podnosi się... zastanawiam się jak to możliwe...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Śmiem twierdzić że, niestety ciężko będzie komukolwiek udzielić Ci sensownej odpowiedzi z właściwą argumentacją na taką dolegliwość . Odkąd jestem na forum prawie trzy lata , nie czytałem o takim przypadku . Odwrotnie, tryb miejski przypadków od groma . Tak jak już pisałem , na forum znany jest chyba tylko jeden przypadek kiedy to sprawcą nie był DPF, tylko pompa paliwowa . Oś napędowa pompy paliwowej napędzana jest za pośrednictwem zębatki z łańcuszka rozrządu .Według autora paliwo z pompy przedostawało się do miski olejowej silnika poprzez utratę szczelności osi pompy z simeringiem . Pisałeś że nie widzisz żadnego wycieku w okolicy pompy , ten przeciek nie jest w stanie zaobserwować z zewnątrz . Tak jak pisałem , paliwo spływa bezpośrednio do,a nie po silnika . Tylko w takim przypadku oleju "powinno przybywać " niezależnie czy pokonujesz długie czy krótkie trasy . Oby Ci się udało namierzyć sprawce ,co nie będzie chyba łatwe ,obym się mylił . Napisz jak co .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej62 - Ty pseudo-fachowiec jesteś. Nie mieszaj koledze w głowie. Najpierw piszesz, że jest tylko jednak możliwość kiedy przybywa oleju, a poźniej, że nie można stwierdzić dlaczego przybywa :duh:

Więcej czytaj, a mniej pisz, bo zadajesz pytania, na które już dawno padła odpowiedź :lol: Nikogo na koszta nie narażam, niczego nie stwierdzam kategorycznie. Sugerowałem koledze sprawdzenie odmy

Może odma jest niesprawna i dlatego przybywa oleju w silniku? Sprawdzałeś odmę?
i to od Niego zależy czy to zrobi czy nie. Możliwe, że nie to jest przyczyną problemów.

Twoje filozoficzno-logiczne wywody odnośnie argumentowania :D :D :D Nieźle się uśmiałem. Prawie jak Arystoteles :cool2:

Pozdrawiam i przyznaję się do wszystkich błędów, które popełniłem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzięki za uznanie ,ale co z tego jak moja odma nie chce produkować oleju :cry2: dlatego umówiłem się z ASO na wyminę pokrywy za 1500 zł :lol: . Tak jak przypuszczałem , pusta retoryka zamiast konkretnych odpowiedzi , ale co tu pisać ? Jaka wiedza takie posty :cool2:

Przeczytałem kilka Twoich innych postów które również dużo wniosły do tematów ,ale za to jesteś aktywny .

Przypomni sobie albo spytaj rodziców , o powiedzenia jednego z lekarzy serialu - Szpital na peryferiach :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś może stan płynu chłodzącego, może dostaje się do oleju (peknięty blok silnika?) - sprawdź czy nie ubyło go w momencie zaobserwowania przybywania oleju. Też możesz sprawdzić czy olej nie dostaje się do płynu. A to że dzieje się tylko w trasie, to może przez "temperature+czas"?

Jeżeli z płynem chłodniczym jest ok, to chyba pozostaje chyba tylko paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś może stan płynu chłodzącego, może dostaje się do oleju (peknięty blok silnika?) - sprawdź czy nie ubyło go w momencie zaobserwowania przybywania oleju. Też możesz sprawdzić czy olej nie dostaje się do płynu. A to że dzieje się tylko w trasie, to może przez "temperature+czas"?

Jeżeli z płynem chłodniczym jest ok, to chyba pozostaje chyba tylko paliwo.

 

Jutro sprawdzę choć teraz zaczynam się martwić z tego powodu że swego czasu dolewałem płynu bo trochę go zeszło. Jutro z rana aż z ciekawości sprawdze czy znów go nie ubyło. Jeżeli diagnoza się potwierdzi to jednoznacznie oznacza to pęknięty blok silnika? jakie mogą być jeszcze dodatkowe objawy? koszty itp.?

 

Moje subiektywne odczucie jest takie że wzrosło spalanie tzn. jest podobne jak w okresie ostrej zimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.