Skocz do zawartości

[E92] N47 - biały dym - Prośba o pilną odpowiedź!!!


Dorth

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety kilka dni temu rano auto strasznie ciężko odpaliło aż zatrzęsło całą budą, więc szybko je zgasiłem. Odpaliłem ponownie i było wszystko ok jednak po przejechaniu ok 500m zacząłem robić za lokomotywę. :cry2: Wielka biała chmura dymu się za mną ciągnęła. :cry2: Niestety dym o słodkawym zapachu a po otworzeniu zbiorniczka płynu chłodzącego mało korek nie wystrzelił takie było ciśnienie. (auto przejechało 500m po staniu całą noc) :mad2: Domyślam się, że niestety puściła uszczelka pod głowicą bo to są jej typowe objawy. Wcześniej nie zauważyłem nic niepokojącego, płyn chłodniczy wymieniany w listopadzie 2012.

 

Auto to E92 320d 2008r. 177KM (N47) z przebiegiem 110tys. km.

 

W związku z tą "przygodą" mam parę pytań:

 

Jeżeli to uszczelka to jaki będzie orientacyjny koszt naprawy? Zdaję sobie sprawę, że dokładnie określić się nie da ale prosiłbym o jakieś widełki cenowe. ( przy pytaniu w warsztacie chce wiedzieć czy nie szukają jelenia żeby go poroża pozbawić :| )

 

Czy ktoś w Poznaniu mógłbym polecić warsztat, który zajmuje się takimi przypadkami i nie ma cen z ASO? :wink:

 

Dzwoniłem do mechanikabmw.pl i gość powiedział, że może to być EGR (bo miał taki przypadek w 3.0l dieslu)( :?: ) a jeżeli to uszczelka to trzeba wyjąć cały silnik a to już jest koszt 2tys zł ( :?: :!: :?: ) oraz "przy okazji" zrobić rozrząd no bo jak już wyjmie silnik. Fakt zaczął mi ostatnio szurać.

 

Co z tym nieszczęsnym rozrządem? tzn. czytałem w innym temacie o zestawie naprawczym z ASO ale czy warto wymienić i szuranie nie powróci?

 

Z góry dzięki za pomocne odpowiedzi. :wink:

Edytowane przez Dorth
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak był biały dym, to do wymiany było turbo i kolektor ssący. Sprawdź poziom oleju!

 

Jak silnik pracował i otworzysz korek od coolantu to zawsze będzie ciśnienie.

 

Nigdy, w żadnym z samochodów które miałem nie zdarzyło się żeby wywaliło mi uszczelkę pod głowicą, więc w tej kwestii nie jestem ekspertem, ale wydaje mi się, że w przypadku naszych samochodów komputer od razu zasygnalizowałby błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm.... W N47 jest w ogóle bagnet? :shock: Bo chyba go nie widziałem, jeżeli chodzi o poziom oleju na komputerze to dzień przed awarią był ćwiartkę ponad minimum i spadł od maxa przez ostatnie 15tys km. Zapomniałem dodać, że jak wróciłem wieczorem czyli po jakiś 12h do auta to przy otwieraniu korka nadal było duże ciśnienie aż wywaliło wodę. Na komputerze tylko na chwilę się zapaliła lampka check engine a tak poza tym nic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No głupiej chyba się nie dało tego umieścić. :mad2: Kręciłem się koło tego czegoś jednak nie dało się łatwo wyciągnąć to dałem sobie spokój. :duh: Jakby było za mało czy za dużo oleju to pewnie na komputerze by się coś pojawiło a nic takiego nie miało miejsca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób mogę ją sprawdzić? Auto stoi pod blokiem i narzędzia mam tylko podstawowe. :| Tylko czy z powodu tej chłodniczki podniósłby się poziom oleju (dzień przed był 1/4 a teraz jest max)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej oleju by nie przybylo w silniku ale o niego bym sie nie martwil jezeli mowisz, ze jest ok. Odlacz przewody chlodzace od egr - wstaw w nie jakas mniejsza rolke i zamknij jakimis cybantami aby byl obieg pomijajacy EGR.

Po czym pojezdzij i zobacz czy kopci.

Uszczelki pod glowica bardzo zadko padaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie, moja e61 (12/2007 n47) przy 170tys km zaczęła dymić na biało + słodki zapaszek. Stało sie to na drugi dzień po dłuższej trasie. Takim parowozem zrobiłem jeszcze tysiąc kilometrów do domu. Dojechałem. Okazało się że blok miedzy cylindrami pękł.

 

A bałem sie pękających łańcuchów rozrządu... Skończyło sie wymianą kompletnego silnika wraz z osprzętem z e60 2010r 60tys. Także pozytywnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Czyli 5-6tys. cały silnik + rozrząd, który zaczął mi szurać. :mad2:

A jaki byłby orientacyjny koszt naprawy uszczelki pod głowicą tzn. robocizna? Bo uszczelka to koszt 300-400zł, planowanie głowicy ok. 200zł i robocizna :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Niestety okazało się, że uszkodozny jest blok silnika ( pęknięcie między 2 a 3 cylindrem). Mam pytanie ponieważ pojawiła się możliwość zakupu bloku silnika z wałem i tłokami z wersji C ( ja posiadam A) bo w sumie tylko blok potrzebuję. Czy będzie to pasować? Wydaje mi się, że powinno być ok ale czy ktoś ma pewną wiedzę w tej kwestii? Jest to tańszy wariant naprawy bo cały słupek od wersji C to koszt ok 4tys. :( A ja jak się okazało mam sprawne wszystko oprócz bloku, którego samego cieżko dostać. Czy może lepiej szukać całego słupka z wersji C bo A jest praktycznie nieosiągalne? Zależy mi na szybkiej odpowiedzi.

Czy jest różnica w bloku od wersji C 184KM i 177KM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym poście w/w tematu jest napisane, że bloki różnią się numerem a tak poza tym wszystko jest identyczne dlatego zadałem to pytanie. Mam jednostkę A i chcę włożyć blok od C jak w w/w temacie ma inny numer ale czy będzie pasować?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.