Skocz do zawartości

sygnalizowanie na jakim biegu jedziemy


shadowman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chcialem sie dowiedziec jak uruchomic funkcje aby moje BMW E91 pokazywalo sygnalizuje na jakim biegu jade i kiedy go najlepiej zmienic skrzynia manualna wczesniej mi [pokazywalo i nie wiem dlaczego zniknela ta funkcja wyswietlalo w liczniku w miejscu zegarka temperatury itd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naciskasz przycisk komputera ok 3sek. aż się pojawią w miejscu gdzie były podpowiedzi o biegach strzałki. Oczywiście przycisk naciskasz wtedy gdy nie masz wybranej żadnej opcji komputera (tylko puste pole).

Gotowe.

http://i42.tinypic.com/2u7vjag.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nadal nie wiem co wy w tym widzicie. U mnie podpowiedz zmiany biegu wyskakuje z reguły przy 2k obrotów(+/- 10%), a co za tym idzie zmiana biegu wiąże się ze spadkiem obrotów do prawie 1k obrotów. Co raczej nie jest dobrym rozwiązaniem dla dwumasy i innych podzespołów. Do tego dochodzi raczej zły wpływ na dpfa (w przypadku diesla). Chyba że u mnie podpowiedz zmiany biegu działa nie prawidłowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ile czasu Ty ten bieg zmieniasz, że spada Ci o 1k :norty:

PS Pisałem już kiedyś, że nie jest wcale tak, że zawsze pokazuje zmianę w okolicach 2k. W zależności od tego jak szybko przyspieszasz i na jakiej płaszczyźnie się poruszasz wskazania są inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To najwyraźniej u mnie nie działa tak jak należy, nie zdarzyło mi się by podpowiedź zmiany biegów pojawiła się w innych granicach jak 2k obrotów. Jeżeli miałbym się sugerować podpowiedzią to zmieniałbym bieg przy 2k, także kolejny bieg zbił by obroty silnika poniżej 1,5k.

Z tego co zaobserwowałem to nawet jak przyspieszam na 3 trójce i obroty rosną do 3k to już mi pokazuje bym zmienił na 5 bieg, co spowodowało by jedynie zadławienie silnika... stąd moja opinia że to zbędny bajer.

 

Jutro zaobserwuje z ciekawości jak mi się zachowuje sygnalizacja przy wzniesieniach, czy tu również zachowuje się podobnie jak na prostych odcinkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie było ... gdzies mi sie obiło że ta opcja wszeła ilka misiecy przed liftingiem ... w kazdym razie roczniki 2005 i 2006 nie ogarniają tego :/

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet jak przyspieszam na 3 trójce i obroty rosną do 3k to już mi pokazuje bym zmienił na 5 bieg

To znaczy, że przyspieszasz delikatnie i 5 byłaby wskazana. Ja często zmieniam biegi przy 2tys jadąc w korku gdy przyspieszenie jest bliskie zeru. Bez przesady z tym dbaniem o obroty. Jak ruszasz na jedynce to też przechodzisz przez niskie obroty. Zdaża mi się przyspieszać na maxa mając 1.5tys gdy nie ma czasu na redukcję - i słychać że silnikowi nie sprawia to żadnych trudności - chociaż oczywiście jeśli jest możliwość to redukuję aby osiągnąć co najmniej 2tys, gdy turbina pracuje na max mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozkręć na 2-gim biegu auto do ok 4 tyś obrotów i wcale sie nie zdziwie jak komputer ( przy stałej predkosci ) pokaże aby wrzucić 6-sty bieg.

Generalnie komputer sugeruje zawsze najwyższy możliwy bieg na którym jest osiągalna żądana siła napędowa - ciąg.

Wszystko zalezy od obrotów na jakich pracuje w tej chwili samochód, na jakie wejdzie po sugerowanej zmianie i co ma zapisane w komputerze ... bo podejrzewam ze w kompie są algorytmy dostosowane do seryjnego softu i po chipie teoretycznie oprogramowanie sugerujące zmiany biegów może nie działać optymalnie.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie było ... gdzies mi sie obiło że ta opcja wszeła ilka misiecy przed liftingiem ... w kazdym razie roczniki 2005 i 2006 nie ogarniają tego :/

 

Pojawiło się wraz z wprowadzeniem silnika N47. W Silnikach M47 tej funkcji nie znajdziemy.

Sprzedam:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie było ... gdzies mi sie obiło że ta opcja wszeła ilka misiecy przed liftingiem ... w kazdym razie roczniki 2005 i 2006 nie ogarniają tego :/

 

Pojawiło się wraz z wprowadzeniem silnika N47. W Silnikach M47 tej funkcji nie znajdziemy.

W październiku 2007 i nowszych.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozkręć na 2-gim biegu auto do ok 4 tyś obrotów i wcale sie nie zdziwie jak komputer ( przy stałej predkosci ) pokaże aby wrzucić 6-sty bieg.

Generalnie komputer sugeruje zawsze najwyższy możliwy bieg na którym jest osiągalna żądana siła napędowa - ciąg.

Wszystko zalezy od obrotów na jakich pracuje w tej chwili samochód, na jakie wejdzie po sugerowanej zmianie i co ma zapisane w komputerze ... bo podejrzewam ze w kompie są algorytmy dostosowane do seryjnego softu i po chipie teoretycznie oprogramowanie sugerujące zmiany biegów może nie działać optymalnie.

Nie wiesz to nie pisz. Jak sie pociągnie obroty w okolice mocy maksymalnej to pokazuje zmianę na wyższy bieg o jeden, tak by uzyskać maksymalne przyspieszenie. Wskaźnik jest więc nie tylko do jazdy eko.

Natomiast przy jeździe na niskich obrotach wskazanie do redukcji zależy od obciążenia. Na dwójce nie każe redukować natomiast im wyższy bieg i wyższe obciążenie tym sugeruje wyższe obroty. Np. W 318d wystarcza obrotow do jazdy na szóstym biegu od ok 80km/h. Wystarczy jednak lekko nawet nacisnąć gaz czy jechać pod górkę by zasugerował redukcję na piąty bieg. Zasadniczo uważam utrzymywanie prędkości w okolicach górnego zakresu sugerowanych obrotow za sensowne (pow 1600). Silnik płynnie rozwija obroty w zasadzie od obrotow jalowych, ale jasne jest, ze nie ma co przesadzać, szczegolnie na wyższych biegach, gdzie obciążenie jest większe. Oczywiscie pisze o jeździe ze stała prędkością po prostej, do mocnego przyspieszenia bezwzględnie redukcja i obroty powyzej 2,5 -3 tys.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeanalizuj zdanie "najwyższy możliwy bieg na którym jest osiagalna..." A pózniej pluj na ludzi bo osmieszasz sie po raz kolejny...

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeanalizuj zdanie "najwyższy możliwy bieg na którym jest osiagalna..." A pózniej pluj na ludzi bo osmieszasz sie po raz kolejny...

To nie ja pisze bzdury, ale co gorsza jak widzę nawet nie wiesz, mimo zwrocenia uwagi w którym miejscu je napisałeś. :mad2:

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O !! Mistrzu !! Oświeć mnie, gdzie ja nieświadomy swojej małości wobec Twego oblicza popełniłem błąd !!

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie u mnie musi być coś nie tak z tym wskazaniem, wczoraj jadąc pod niewielkie wzniesienie (góra borkowska - Kraków) wciśnełęm mocno pedał gazu (2 bieg około 2,1k obr. sugerowało 3 przy bodajże 2,6k obr. już czwórkę). Później na odcinku prostym również chciałem to przetestować ruszając gwałutownie z świateł, wskazania podobne.

 

ps. rocznik 2007 wczesień silnik n47.

ps. jeżeli ktoś jest z Krakowa i działa mu to inaczej niż mi to chętnie bym się przyjżał:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa prawidłowo. Dopóki nie przekroczysz sensownego z punktu mocnego przyspieszenia zakresu obrotow to jest wskaźnik do jazdy ekonomicznej. Pociągniesz wyżej obroty i pojawi sie z powrotem wskazanie do wyzucenia trójki, ale trzeba przekroczyć ok 4 tys rpm ztcp.

 

Tutaj to ładnie widać.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe aż tak się nie znęcałem nad moim silniczkiem... A jeżeli przy takiej jeździe sugeruje zmiane biegów przy wyzszych obrotach, to tym bardziej uważam że jest to zbędny bajer..

ps. nie wiem jak wy ale ja na początku użytkowania samochodu sugerowałęm się tym co pokazuje komputer. Zmieniałem biegi tak jak wskazywał komputer, obserwowałem jednocześnie wskazania eco, średnie spalanie itp. Później zaczełem jeździć po swojemu, czyli zmiana biegów w granicach 2,6k średnie spalanie znacznie lepiej wyglądało w porównaniu do jazdy z sugestią komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest żadne znęcanie się. Po prostu nie wykorzystujesz możliwości tego silnika. Został zaprojektowany by kręcić się do 5 tys obr. Kilkanaście lat temu mercedes produkował diesle które moc maksymalną osiągały dopiero przy 5,5 tys obrotów, więc pewnie kręciły się co najmniej do 6 tys.

Te diesle są zaprojektowane mechanicznie tak by bez problemu wytrzymać do co najmniej 5,3 tys rpm. W niektórych odmianach N47 dopiero przy takich obrotach jest "odcinka".

Nie wiem jakie osiągasz spalanie. Mi się udaje jadąc zgodnie z sugestiami komputera osiągać mniej więcej tyle co podaje producent. Tj. średnio nieco poniżej 5/100 a w spokojnej trasie nawet ciut poniżej 4l/100. Ostatnio żona pochwaliła się spalaniem w drodze do pracy i z powrotem wg. kompa 3,6l/100. Komp zaniża względem tego co jest w rzeczywistości o ok 8%. Zaznaczam, że silnik po chipie na 175KM

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaża mi się dojść do 5k obrotów podczas bardzo gwałutownych "startów" jednak staram się tego unikać i dochodzić do 4k. Co do spalania jest odzielny temat jak ktoś pewnie zaraz zacznie sugerować.. mój rekord to Kraków - Hel spalanie średnie z dystrybutora 4,7 obecnie oscyluje w graniach 6 - 8 litra.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.