Skocz do zawartości

wałki równoważące e90 M47Tu2


TURBINA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem po wymiane wału korbowego w silniku M47Tu2. ( wał pękł między czwartym wykorbieniem a piatą panewką główną )

Umkneło mi przy demontażu jak były ustawione wałki wyważające.

Prosze o podpowiedz jak je poprawnie ustawic wzgledem wału korbowego.

Wał znajduje sie w pozycji ' pierwszy tłok w maksymalnym górnym połozeniu'

Czy ktos podpowie jak ustawic i zamontować zestaw wałków równowazacych ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ze Nie pomogę, ale mam pytanie przy jakim przebiegu pękł Ci wał ?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czuję tykająca bombę forumową :norty:

Przecież to nie pierwszy przypadek.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wracając do głównego wątku - podpowie ktoś jak ustawić poprawnie wałki ?

W obudowie wałków są widoczne dwa otwory, przeciwwagi posiadaja też otwory co mogłoby sugerować iż słuza one do odpowiedniego ustawienia wałków za pomocą "przyrządu".

Czy mój tko rozumowania jest poprawny ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego.

Na drugiej stronie znalazłem potrzebne informacje. Potwierdziły się moje wcześniejsze przypuszczenia.

Pozostało jeszcze złożyć góre i zapakować motor do budy.

Dodam że wał kupiłem w serwisie wraz z panewkami.

Postaram sie napisać jak wszystko się zakończyło.

Dodam że rok produkcji to 2007 przebieg potwierdzony w BMW odczytany z kluczyka zgodny z ostatnim wpisem w książce.

Skłaniam sie ku wadzie fabrycznej części gdyz nie widać innych uszkodzeń.

Dla pewności wymieniam jeszcze dwumas i koło pasowe.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpływ na to uszkodzenie ma stan koła pasowego, koła dwumasowego oraz z pewnoscią styl jazdy.

Cięzko mi powiedziec jak tym samochodem jeździł poprzedni własciciel, z tego co stwierdziłem to dwumas jest wytłuczony natomiast koło pasowe z tłumikiem drgań nie wyglada najgorzej.

Na dodatek gdy odbierałem częsci z serwisu bmw to pracownik pokazywał mi wał uszkodzony w identyczny sposób który dwa dni wcześniej pozostawił inny klijent.

Można się pokusić o stwierdzenie że gdzieś konstruktorzy przegieli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego w innych M47 sie nie sypie wał tylko w twoim :?: Przecież to wada fabryczna; nie wiem co o tym myśleć :norty:

 

Przypuśćmy, że chciałbym aby wał pękną również u mnie. Jak mam katować silnik, aby nie uszkodzić wcześniej innych podzespołów. Może mi w takim razie doradzisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego w innych M47 sie nie sypie wał tylko w twoim :?: Przecież to wada fabryczna; nie wiem co o tym myśleć :norty:

 

Przypuśćmy, że chciałbym aby wał pękną również u mnie. Jak mam katować silnik, aby nie uszkodzić wcześniej innych podzespołów. Może mi w takim razie doradzisz?

To już musisz sam sobie odpowiedzieć na swoje pytanie.

I poproś Pana Boga może cie wysłucha.

Edytowane przez skrab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchaj Skrab stalo się ze pękł. Wiem że pękają czesto a fakt ze opisalem moj przypadek wynika z dobrej woli i checi podzielenia się tą informacją z pozostałyumi urzytkownikami. Wydaje mi się że jesteś jak ta meczydupa zadająca bezsensowne pytania. Czytaj i wnos cos konkretnego do dyskusji.

Dla mnie problemem było ustawienie wałków równoważących i tylę. Otrzymałem pomoc i bardzo za to dziękuję.

Pozdrawiam i życzę szczęścia w użytkowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
To dlaczego w innych M47 sie nie sypie wał tylko w twoim :?: Przecież to wada fabryczna; nie wiem co o tym myśleć :norty:

 

Trochę tu posprzątałem.

 

Forumowicz skrab próbuje oszukiwać siebie i zaklinać rzeczywistość.

Przyjmij do wiadomości, że wały w M47 pękaja

 

Pekające waly w M47 to taka właściwość tego silnika, żadna wada materiałowa:

 

Proponuję:

site:bmw-klub.pl pękajacy wał M47

 

tylkp po co wszczynąc kłótnie i sugerować nieprawidłowe użytkowanie lub 500 tys przebiegu.

Dlatego za aktywny udział w dyskusji nie wnoszący nic konkretnego, oraz rozpoczynanie kłótni, użytkownik skrab otrzymał "nagrodę pocieszenia" :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Silnik poskładany, pracuje równo jednym słowem jest nieźle.

Doradzcie jeszcze jak można sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu tzn. za pomocą programu diagnostycznego.

Jeśli ktoś chce mogę podesłać na priv zdjęcia pękniętego wału korbowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.