Skocz do zawartości

E91 320d nierówna praca


rasta78

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Dziś zrobiłem teścik w trakcie jazdy bo ostatnio mi delikatnie nierówno pracuje na wolnych obrotach, tak delikatnie poszarpuje silnikiem jak stoję na światłach a silnik jest ciepły.

 

Pomiar zrobiony przy stałej prędkości na tempomacie ok 140 na 5 biegu i ok 3 tys. obrotów

 

http://imageshack.us/a/img46/8348/94516861.jpg

 

a tu przy prędkości ok 100km/h na 6 biegu

 

http://imageshack.us/a/img407/2614/32607178.jpg

 

ogólnie im spokojniejsza jazda tym wieksza różnica między wymaganiami a tym co dostaje. Przypominam ,że jazda równomierna bez przyspieszeń na tempomacie.

 

tu na wolnych obrotach

 

http://imageshack.us/a/img19/5899/wolneobr.jpg

 

a tu wtryski na wolnych obrotach

 

http://imageshack.us/a/img5/8975/29625177.jpg

 

co myślicie przepływka siada czy wtryski.

 

Przepływka ma ogólnie ok 300/400 różnicy pomiędzy tym co zadaje a tym co jest.

 

Wymienić ją hmm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytałem teraz ten wątek co wkleiłeś, dzięki.

Wygląda na to ,że to jednak wtryskiwacz. Ciekawi mnie jednak dlaczego ta przepływka pokazuje o tyle więcej , wolę zrobić wszystko kompleksowo.

Wtryski chyba kupie używki zamiast regeneracji.

czekam aż na ten temat przepływki Roger się wypowie, napisałem do niego :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie +1 to nie jest jakaś straszna wartość, nie ruszałbym tego

pewien znany mechanik zajmujący sie tylko naprawą aut bmw, stwierdził po diagnozie mojego auta że +1 ma duży wpływ na eksploatacje samochodu. jazda z lejącym wtryskiem może uszkodzic dpfa, zwieksza spalanie, silnik nie pracuje rowno, w skrajnych przypadkach może dojsc do uszkodzenia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytałem teraz ten wątek co wkleiłeś, dzięki.

Wygląda na to ,że to jednak wtryskiwacz. Ciekawi mnie jednak dlaczego ta przepływka pokazuje o tyle więcej , wolę zrobić wszystko kompleksowo.

Wtryski chyba kupie używki zamiast regeneracji.

czekam aż na ten temat przepływki Roger się wypowie, napisałem do niego :8)

czemu stawiasz na uzywke a nie regeneracje??? czy nie lepiej zregenerować za nie wiele wieksze pieniądze i mieć 100% działający wtryskiwacz?! Jak kupisz uzywke to skąd wiesz czy po tygodniu nie zacznie gorzej lać niz twoj stary uszkodzony wtryskiwacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo nie wiem kto może to dobrze zrobić, w necie są negatywne opinie o tych co regenerują w Poznaniu.i nigdy nie wiesz za ile się to skończy , bo panowie od napraw zawsze mówią,że to zależy od ich stanu po wymontowaniu. Wyciągną sprawdza i jak znam życie skończy się na kwocie 3 tys . A tak jeden mi leje kupie za 300 zł i jak będzie dobry to zostawię a jak nie to mechanik go odda.

Bardziej mnie interesuje czy mam dobrą przepływkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odepnij przepływkę na odpalonym silniku i zobaczysz czy będzie poprawa. A może masz przycięty EGR.. kiedy miałem problemy z wtryskiem to czuć było jak pogarsza się kultura pracy na biegu jałowym w momencie otwierania się egr przy temp roboczej 90C. W inpa było widać wtedy jak wzrasta korekta. Odpięcie na chwilę wężyka podciśnienia od egr (zamknięcie egr) powodowało poprawę korekty. Tylko że gdybyś miał zawieszony, przycinający się zawór recyrkulacji spalin to i z mocą byś miał problemy. Hmm w sumie nie robiłem jeszcze nigdy logów na tempomacie. Normalny log to lekko pod górkę 3 bieg 1000obr i pedał gazu w podłogę. Spróbuj w ten sposób..będzie widać jak mierzy przepływka..ile w maxie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Panowie :D powiem tyle, z mojego doświadczenia od dde5 w górę ... Pomimo skali balansu dla wtrysków do 3 zielone pole .

Uważam że jak korekta na wtrysku dobija do 2 to już nie jest ciekawie .

Taki wtrysk to już zagrożenie dla tłoka i nie tylko.

http://s9.postimg.org/ihxz0hn1b/IMAG0494.jpg

 

 

Co do samych wtrysków i regeneracji ...

Kiedyś pisałem o kodzie IMA- wydatku wtryskiwacza.

 

Każdy wtryskiwacz ma swój nadany na lini produkcyjnej kod IMA który określa jego wydatek. Jeśli kupujemy nowy wtrysk wkładamy go "na pierwszy cylinder"

To kodujemy komputerem - przypisujemy jego wydatek IMA pierwszemu cylindrowi . Dzięki temu komputer wie, czy danemu wtryskiwaczowi skrócić czy wydłużyć czas otwarcia wtyku .

 

Jeśli kupuję używany wtryskiwacz ( tylko od sprzedających dających gwarancję rozruchową) .

Wkładam taki wtryskiwacz w miejsce mojego uszkodzonego , koduję jego IMA do kompa w aucie ,odpalam i jeśli korekta jest poniżej 3 jadę zagrzać silniki i a co a tym idzie wtrysk. Jeśli po zagrzaniu korekta spadła do powiedzmy 1 wtrysk przeszedł pierwszy test. Następny test na zimnym, jeśli na zimnym ten sam wtrysk trzyma już korektę 1 zostawiam go . Jeśli NA ZIMNO ZNOWU ZACZYNA Z KREKTA 3 ODSYŁAM GO.

 

Często bywa że włożony wtryskiwacz używany jest "zleżały " -był składowany niewłaściwie . Wtedy bywa że początek jego pracy jest tragiczny ale po przejechaniu sie na nim kawałek zaczyna pracować właściwie. Dlatego warto dać na drodze szansę wtryskowi używanemu.

 

Co do wtryskiwaczy "Regenerowanych " 90 % firm oferujących regenerację -powie ci że IMA jest bez sensu i nie trzeba kodować . Jak zapytasz się o Nowy kod nabiorą wody w usta.

 

Są jednak firmy które ..regenerują wtryski profesjonalnie (nie czyszczą ) tylko wymieniają np.rozpylacz wraz z jego iglicą .

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRNi5QmirF3QQtQr6EeHUi_Gou4tHESpVKilxSj_1ylPjn_xmVDIg

 

Montują tak złożony wtrysk na odpowiedni sprzęt diagnostyczny i testują wydatek ,nadając nowy kod IMA, który powinno się bezwzględnie kodować do ECU przy wymianie wtryskiwacza.

 

Zastanawiające sprawy są dwie ;

Pierwsza to końcówki firmy bosch " powiedzmy "160" dla eu3 i "145" dla eu4 . Nie ma ich w sprzedaży a firma Bosch nie sprzedaje ich tak sobie na wolny rynek jako część zamienną . Może autoryzowane złady mają dostęp .. ale tak naprawdę oznaczenie końcówki jest po złożeniu wtryskiwacza nie widoczne . Więc nie wiadomo czy dostajemy do regenerowanego wtrysku końcówkę BOSCH czy dowolnego pochodzenia zamiennik.

Druga sprawa to lekceważące podejście do klienta .... " Pnie ja naprawiam wtryski -jaki kod ima" Ma pan gwarancję rok !!!

A po montażu .. podłączamy kompa i korekty szaleją .... Ponowne wyciąganie i wio do firmy regenerującej ... a tam teksy " Panie pana oryginalne wtryski padły bo zalał pan złe paliwo , teraz jedziesz pan do mnie z naprawianymi ale znowu pan zalałeś złe paliwo " , "To nie ma gwarancji na to "

 

Przykład opisany na skórze gościa który trafił po przebojach z wtryskami do mnie...

 

 

Powracając do tematu . Co do odchyłki w masie mierzonej przez przepływkę , podmienił bym do testu zwór sterujący "gruszka -egr"

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Powracając do tematu . Co do odchyłki w masie mierzonej przez przepływkę , podmienił bym do testu zwór sterujący "gruszka -egr"

 

Pozdrawiam Krzysiek

 

teraz to już nic nie wiem :( jeszcze EGR może szwankować i falszuje wskazania przepływki? hmm skad to brać na podmiankę :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz to już nic nie wiem :( jeszcze EGR może szwankować i falszuje wskazania przepływki? hmm skad to brać na podmiankę :duh:

 

Zamow z alledrogo, podmien i zobacz.

Jesli nie pomoze, to wyslij z powrotem.

Oczywiscie, czysty :)

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.