Skocz do zawartości

M47N2 DPF - Jak zdiagnozować czy działa klapka gasząca


dontgs

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Od jakiegoś czasu trzęsie mi budą przy gaszeniu silnika. Czy jest jakiś sposób zdiagnozowania klapy gaszącej silnik? Czy można uruchomić auto bez rury dolotowej, żeby sprawdzić klapę, czy jest to bezpieczne dla silnika i otoczenia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak widać, że coś tam się rusza. Od niedawna mam bujnięcie autem przy gaszeniu, aczkolwiek nie zawsze i nie mam pojęcia co może być przyczyną i od czego to zależy czy bujnie czy nie. Zmieniłem przez to cały napęd pasowy i bez zmian. Nie mam pojęcia czego szukać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było bujanie budą (jeśli masz to na myśli czyli że telepie całym autem) przy włączaniu i wyłączaniu okazało sie czego można było sie domyśleć że auto nie chodzi na wszystkie świece no i tak też było 3 był zepsute chodziło tylko na 1 świece temu telepało przy zapalaniu i gaszeniu samochodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz kostkę od klapy i będziesz wiedział jaka jest różnica w gaszeniu.

 

Bez sprawnej klapy gaszącej nie ma szans na wypalanie dpf.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz kostkę od klapy i będziesz wiedział jaka jest różnica w gaszeniu.

 

Bez sprawnej klapy gaszącej nie ma szans na wypalanie dpf.

 

A czy może być tak, że nie zawsze się domyka? Bo trzęsie czasem mocniej, czasem słabiej, czasem w ogóle nie trzęsie, a patrzyłem klapka za każdym razem się obracała. Jutro skorzystam z Twojej rady i odłączę kostkę, zobaczymy co będzie się działo.

 

U mnie było bujanie budą (jeśli masz to na myśli czyli że telepie całym autem) przy włączaniu i wyłączaniu okazało sie czego można było sie domyśleć że auto nie chodzi na wszystkie świece no i tak też było 3 był zepsute chodziło tylko na 1 świece temu telepało przy zapalaniu i gaszeniu samochodu.

U mnie auto odpala w temp. +15 stopni więc nie potrzebuje jakiegoś strasznego grzania świec, zresztą przy odpalaniu nic się nie dzieje. Nie rozumiem tylko jaki związek mają uszkodzone świece żarowe przy gaszeniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie mają żadnego, kolega musiał się pomylić.

Klapa może się niedomykać, można dokonać jej kalibracji po przez kompa.

 

Jednak gdyby się nie domykała to raczej zawsze a nie czasem ale to tylko moje przypuszczenia.

Zdzwoń się z Rogerem on podpowie czy elektronika sterująca może raz działać raz nie.

 

Oprócz odpięcia kostki zagaś silnik ręcznie przekręcając klapę, czasem bujnie ale delikatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odpięciu kostki gaśnie identycznie jak czasem mu się zdarza. Przy gaszeniu samochodu klapą ręcznie samochód buja minimalnie, ale to i tak nie to samo jak było kiedyś. Wcześniej nawet nie drgnął

 

Znalazłem jeszcze coś takiego, prośba o potwierdzenie czy klapa nadaje się do naprawy, mniej więcej przy tym przebiegu się to zaczęło :)

 

http://img22.otofotki.pl/obrazki/vs996_klapa.png

 

Przy okazji jest jeszcze to, nie mam pojęcia czego dotyczy i nie chce się skasować.

 

http://img22.otofotki.pl/obrazki/mq947_im.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Błąd 483D dotyczy klapy gaszącej. Jest z nią problem. Wymagana regeneracja lub wymiana na sprawną. Z tym błędem nie wypalisz DPF’a i mogą występować problemy z kontrolowanym, łagodnym gaszeniem motoru.

 

Błąd 41ED występuje w autach, które mają zmodyfikowany program w sterowniku silnika.

 

Pierwszy wykasujesz po usunięciu usterki a drugi jeśli wgrasz seryjny soft.

 

Pozdrawiam :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam od siebie że świadomy użytkownik nie powinien jeździć z uszkodzoną klapą , bo tak jak wyżej zostało wspomniane system pomimo potrzeby przepalenia filtra nie może i tego nie zrobi. Dalsze jeżdżenie z taką awarią doprowadzi do poważnego zatkania filtra DPF w konsekwencji totalne zamulenia auta i tryb awaryjny.Ponadto jak się przekroczy pewne mierzone przez system wartości ciśnienia spalin, to system nie pozwala przepalać serwisowo tylko każe wymieniać filtr.

Oczywiście system można oszukać ale ...temat jakby nie o tym.

 

Suma sumaru klapę można naprawić ..polecam skromnie siebie , filtr DPF zabity ,zatkany na amen ,stosując odpowiednia procedurę również można przepalić nie wykręcając go z auta. Powiem więcej każdy filtr bmw można na aucie wypalić do stanu niemal fabrycznej nowości :mrgreen: Nie wymienia się filtrów DPF w BMW .

Amen.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PrMaX ;-) i Roger - fachowa porada!

Ja miałem u siebie kiedyś nie wpiętą kostkę do klapy (prawdopodobnie była za słabo wpięta - być może przez moją nieuwagę), efekt był taki że telepało przy gaszeniu oraz nie mógł wypalić się DPF. Wywaliło po paru tygodniach / miesiącach błąd filtra, pośpieszyłem się i wyczyściłem chemicznie, co skończyło się brakiem wypalania sadzy (błędy już się nie pojawiły).

(Gdy wywaliło błąd filtra DPF, to spalanie było normalne, moc również, wydech czysty. Mogłem pojeździć dłużej i może dpf by się wypalił).

Na szczęście sprzedałem stary filtr, trochę dołożyłem i kupiłem prawie nówkę w dobrej cenie.

Edytowane przez chris99

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Mógłby ktoś mnie nakierować gdzie znajduje się klapa gasząca oraz kortka do niej (zakładam, że w okolicy) ;) Ewentualnie dajcie znać czy jest to w jakimś manualu. Ostatnio też zaobserwowałem bujanie budy, nie przeszkadza mi to wielce ale jak ma mieć to wpływ na DFP to wolałbym się tym zająć, rodzinę mam w okolicach Nysy więc jak coś będzie nie tak to będzie trzeba uderzyć do Rogera ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, bula87 Pozycja 3 na schemacie.

http://static.bmwfans.info/images/epc/MTg4MzI5X3A=.png

"Przepustnica " w sobie ma pozycjoner krokowy magnetyczny .

Komp steruje nią na różne sposoby sygnałem PWM (modulacja szerokości impulsu)

Przy Codziennej normalnej eksploatacji auta , przepustnica jest otwarta ,komp zamyka ją przy wygaszaniu silnika aby odciąć powietrze od dolotu. To jest pierwsza funkcja,druga jest bardziej złożona ...przymykanie procentowe dolotu podczas przepalania filtra cząstek stałych -do tego aby właściwie przymykać przepustnicę jest wykorzystywany precyzyjny pozycjoner elektroniczny w środku. Jeśli jest uszkodzony i komputer nie może ustawić wyliczonego przymknięcia zapisuje błąd : 483D -Throttle valve actuator

Gdy moduł padnie całkiem i nawet nie "dygnie " komp zapisuje błąd : 43E2 43E2 Throttle valve actuator, Control

 

Pierwszy i drugi błąd w konsekwencji nie daje wyboru bo przepustnicę trzeba wymienić lub naprawić.

Jeśli się tego nie zrobi , po jakimś czasie dojdzie błąd 480A 480A system of partical filter

Kod usterki 480A występuje gdy komputer zarejestruje zbyt wysokie ciśnienie spalin przed DPF. Gdy ten błąd jest w pamięci komputera , komputer nie będzie próbował samoczynnie przepalać DPF ,będzie przerywał procedury rozpoczęte wymuszone nawet w funkcji serwisowej.

Następny błąd który pojawi się jeśli nic nie zrobimy z awarią to :

Kod usterki 481A występuje już w "krytycznym stadium". I informuje o tym fakcie poprzez iDrive lub OBC . Informacja będzie się pojawiać zawsze po 10 minutach od włączenia i wyłączenia silnika jeśli tylko w pamięci DDE jest zapisany błąd 481A. W zależności od wielkości ciśnienia spalin ,komp wrzuca tryb awaryjny i skutecznie odcina paliwo.. wtedy bmw zaczyna mocno zamulać.

 

Gdy dojdzie do 481A i wymieni się przepustnicę skasuje błędy , to sytuacja się nie zmieni ,błąd powróci ,wtedy zostaje :

1-wymiana filtra DPF na nowy -tak radzą serwisy i DIS-wiadomo kasa.

2-wlanie poprzez dolot czujnika ciśnienia spalin, środka obniżającego temperaturę spalania cząstek stałych w filtrze (podczas jazdy powiedzmy 400st. wystarczy aby spalić sadzę bez trybu przepalania podczas normalnej jazdy)

3- włączyć przepalanie serwisowe , oszukać kompa i jechać aż przepalanie dojdzie do końca. :cool2:

Po czym powtórzyć procedurę i mamy filtr jak nowy ,kasujemy błędy i auto zaczyna śmigać jak z salonu. :mrgreen:

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie, w wolnej chwili i jak trochę cieplej będzie to potestuje tą klapkę. A co do błędów to jakiś miesiąc temu byłem na wymianie filtrów i olejów i podobno na diagnostyce żadnych błędów komputer nie przedstawiał.

Pytanie moje czy tymi wynalazkami z Allegro: "ELM 327 Bluetooth" będę w stanie zobaczyć te błędy? Teoretycznie ma opcję odczytu błędów silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, dołącze do tematu.Padła u mnie ta klapka gasząca (przepustnica) niestety. Znalazłem na allegro używke. Wymieniłem, działa. Niby wszystko OK ale pojawił się jeden problem przy obrotach do ok. 2000obr/min muli mi silnik.

Jak powoli przyśpieszam lub jak zwalniam i następnie powoli przyśpieszam na chwile mi przymula. Jak staram się jadąc utrzymać obroty na na stałym poziomie ale poniżej 2000 to zaczynają lekko falować (zaczyna odczuwalnie "skakać" trzęść przód-tył). Powyżej 2000 obrotów (czy delikatnie poniżej jak włączy się turbina) nic się nie dzieje.

Próbowałem przejazdu z odpiętą klapką i problemu nie ma.

Obserwowałem też zachowanie klapki podczas powolnej jazdy i ani drgnie.

Spotkaliście się z takim objawem? co może być tego przyczyną?

Myślałem że klapka jest jeszcze w jakiś sposób uszkodzona ale przy normalnej jeździe nie się nie porusza, a przy gaszeniu sprawnie domyka.

Widzę, że na tej kostce (przechodzi dalej), która podłącza klapkę gaszącą jest jeszcze jakaś sonda w rurze dolotowej ale czy może powodować takie objawy? tylko w sumie co to ma do rzeczy jeśli odpinam tylko klapkę do testów i wszystko działa tzn nie trzęsie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Mam takie pytanie, tydzień temu kupiłem E83 2.0d 06r, po podpięciu pod komputer mechanik stwierdził że "przepustnica" do wymiany. Ale słyszałem, że w takich wypadkach falują obroty lub przy wyłączeniu może zatrząść autem. U mnie żadne z tych objawów nie występuję. Zastanawiam się czy jeszcze raz pojechać, skasować błędy i na drugi dzień znów sprawdzić czy błąd wyskakuje. Auto jest z Francji i czy możliwe by było, że tam ktoś błędu po naprawie nie skasował ? czy ten błąd powinien się sam zdezaktywować po wymianie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

mam e60 530d 231KM ostatnio zdiagnozowałem tak bez przyczyny o pokazał mi komp stały bład przepustnicy opisywany wyżej. Auto nie dwało żadnych oznak, moc, spalanie wszytko normalnie. Jak zdjałem rure od intercoolera klapa w przepustnicy nie chciałą nawet drgnac ( trzeba sprawdzac po odpieciu wtyczki, gdy wtyczka jest zapieta nawet na wyłaczonym, zapłonie komputer delikatnie dosłownie pól milimetra przymyka klape i w takiej pozycji utrzymuje. Recznie wtedy nie da sie jej ruszyc). Rozebrałem i okazało sie że mam wyłamane 2 zeby na kole zebatym w napedzie i sie zblokował. Rozebranie nie jest ani trudne ani łatwe trzeba troszke umijetnosci manualnych i proste narzedzia :)

 

 

U mnie po naprawie przepustnicy pojawił sie bład 480A. Czy wystarczy ze go skasuje osiagne parametry do serwisowego wypalania czyli 75st cieczy i 240st na dpf wtedy go wypali czy jesli ten bład sie pojawia to juz nie da sie wymusic wypalania ?

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Mam pytanie odnośnie klapy gaszącej/przepustnicy. Czy ktoś spotkał się z dziwnym objawem nierównej pracy silnika na wolnych obrotach. Nierówna praca wynika z zamykania się i otwierania klapy gaszącej (zaobserwowałem to w silniku).

Czy spotkał się ktoś z takim objawem u siebie? Czy to związane z usterką klapy czy może sterowanie jej pracą wariuje?

Silnik N47 318d e90

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.