Skocz do zawartości

E92 Kierownica nie odbija po skręcie


Power6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam problem z kierowaniem w e92. Mianowicie kierownica po skręcie kołami nie odbija z siłą jaką powinna i nigdy całkowicie nie wraca do centralnej pozycji. Za każdym razem trzeba ją lekko kontrować, do tego wspomaganie jakby ciężej chodziło(układ nie aktywny) W znajomym warsztacie i serwisie Bmw dowiedziałem się, że prawdopodobnie po objawach jest to problem wadliwej maglownicy lub pompy wspomagania. Próbując usunąć usterkę wymieniłem pompę i płyn(bardzo osadzony) a potem maglownicę bez skutku, po czym zabrałem auto na zbieżność, żeby wycentrować kierownicę. Auto prowadzi się jak na początku bez najmniejszych zmian. Teraz zaczyna wychodzić, że nie był to problem wspomagania a zawieszenia. Miał już ktoś może podobny problem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem może być jakikolwiek luz w zawieszeniu lub zatarte/zadzerwiale łożyska amortyzatorów. Aby je sprawdzić wystarczy podważyć plastikowe osłony na nakrętce amortyzatora. Kiedyś dostała mi się tam woda i zadzerwialy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak odbicia = uszkodzone łożyska amortyzatorów. Serwis niech odda pieniądze, bo odbijanie nie ma nic do układu kierowniczego. Ewentualnie można było jeszcze myśleć o kącie wyprzedzenia, ale to było bardzo mało prawdopodobne.

Obajw typowy dla dowolnej marki, nie tylko BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy jak lekko skręcisz kierownicę to ci ściąga ? Przy łożyskach mamy w zasadzie 3 objawy:

brak odbicia, samochód ściąga przy jeździe na wprost, po skręcie jeśli nie ma odbicia, ale jeśli minmalnie skręcimy koła jadąc na wprost to wraca i trzeci objaw to powrót do "luźnej" (dobrej") jazdy na wprost po przejechaniu przez "wyboje" np tralka przed skrzyżowaniem.

Listwa była ( jest) krzywa ? Dlaczego ? Był wypadek ? Łożyska amortyzatorów to typowa usterka eksploatacyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe że problemem jest maglownica ale kolega już coś tam robił. Generalnie za prostowanie kierownicy odpowiada kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy także on powinien być sprawdzony i to najlepiej w ASO -nie każdy warsztacik może to poprawnie zrobić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe że problemem jest maglownica ale kolega już coś tam robił. Generalnie za prostowanie kierownicy odpowiada kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy także on powinien być sprawdzony i to najlepiej w ASO -nie każdy warsztacik może to poprawnie zrobić.

Masz rację. Wspomniałem powyżej. Ale kąt wyprzedzenia tak naprawdę ulega zmianie tylko w przypadku uderzenia kołem w krawężnik czy tego typu przeszkodę. Bo jak są zużyte jakieś elementy gumowo-metalowe to trzeba je wychwycić, wymienić i większości przypadków kąt "wróci" na swoje miejsce.

Jakieś zabrudzenia przedostały się do maglownicy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pisze o swoim przypadku, zbieżność i kąty zostały ustawiane w jednym z najlepszych zakładzie w 3 mieście (po zmianie amortyzatorów i sprężyn) który stwierdził że wsio jest oki i auto na pewno jest proste.

W moim przypadku kierownica lekko odbija, lecz nie jest to tak samo jak w mercedesie ale merc ma elektryczne serwo. Kierownica w moim przypadku nigdy nie cofa się do pozycji "0". Nie wiem czy listwa jest krzywa czy prosta, ale na podnośniku wszystko chodzi lekko tzn bez włączonego silnika. Nie sprawdzaliśmy jak silnik jest włączony. Kolega mechanik już miał takie przypadki z maglownicami, ja zaś się przyzwyczaiłem i mi to nie przeszkadza. Jest jeszcze jeden pozytyw jak puszcze kierownice to zawsze prosto jedzie :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lopico,

Skoro zawsze jedzie prosto to dowód, że odbija. Gdyby było coś zapieczone ( łożyska sprężyn) czy krzywe - listwa to blokowało by się w jakiejś pozycji i auto ściągało. Skoro wszystko jest "luźne" to kąt wyprzedzenia robi swoje i autko ciągnie na wprost :D

 

W rowerze czy dowolnym wózku z kółkami umieszczonymi nie centralnie pod górnym mocowaniem też masz zjawisko odbijania kół dzięki kątowi wyprzedzenia. Zaobserwujesz je tylko gdy pojazd jest w ruchu. Koła w górze pozostaną w pozycji, w której je ustawiłeś, chyba, że zadziała grawitacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jescze jedna sprawa -w mercedesie jest dużo większy kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy więc koła mają łatwiej wyprostować się a wspomaganie nie ma nic do tego. W bmw żadko kiera wraca do pozycji "0" przy małych prędkościach. Wraca blisko "0" a reszta należy do kierowcy. A to jest spowodowane szerokimi oponami i oporem jaki stawiają.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za wasze zinteresowanie tematem. Wciąż nie wiem co jest przyczyną, nie jest to moje pierwsze BMW i wiem, że coś jest nie tak. Dałem się przejechac autem kilku znajomym, żaden nie zauważył niczego podejrzanego.. Nie jest to coś co się rzuca w oczy zaraz po odpaleniu silnika ale jednak kierownica w czasie skrętu nie stawia takiego oporu by wrócic do położnia "0" jaki powinna. A po powrocie ze skrętu wraca ale nie do całkowitego "0" dlatego jest poblem z jazdą na wprost bo cały czas potrzebuje drobnej pomocy. Wydaje mi się, że teoretycznie mogłyby byc to łożyska mimo, że nie ma żadnych dzwiękowych objawów jednak ja już sam sobie postawiłem pierwszą diagnozę z maglownicą więc teraz chyba wrócę do ASO..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 1 rok później...
Jeśli potrzebuje pomocy do utrzymania jazdy na wprost to przyczyna jest gdzie indziej. Na to może mieć wpływ nawet nierówne ciśnienie w oponach. Najczęściej zbieżność kół zarówno przodu jak i tyłu.

 

czy rozwiązałeś swój problem? Bo mam identyczny, pojawił się u mnie po uderzeniu samochodem w krawężnik. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 6 miesięcy temu...
  • 3 lata później...
Panowie, w przypadku nieodbijania kierownicy pierwszą jak i najtańszą rzeczą jest ustawienie geometrii, nie pytajcie się czy pomogło, bo nie znamy Waszego przypadku. Ja mogę powiedzieć, że przy wymianie drążków kierowniczych bez ustawionej geometrii kierownica nie odbijała, na geometrii był duży rozjazd z przodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
w BMW e90 w układzie kierowniczym hydraulicznym przed lifetm 2006 Kierowonica chodzi bardzo ciężko i przy prędkosci 50km/h ona nie odbija do poziomu zero. Jeździłem już tak 4 beta i wszedzie tak samo. Dopiero przy wyższych prędkościach ona odbija jak należy :D Te typy tak mają to nie passaty ze kierownica przy 100 chodzi jak szalona lekko. Ona w BMW ma stawiać opór
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.