Skocz do zawartości

wymiana oleju w tylnym moście


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

Hm,ja usłyszałem opinie ze w moscie nie ma potrzeby wymiany oleju,kiedys chcialem to ustalic i ASO stwierdzilo ze skoro nie ma korka spustowego to co chce wymieniac :mad2: Edytowane przez kota
icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W wątku o obsługach ktos podał taki zapis:

 

3. At Every Second Inspection II

 

 Change oil in manual transmission while at normal operating temperature.

Change oil in rear axle while at normal operating temperature.

 Check clutch disc for wear.

 

4. Brake Fluid Service (Replace brake fluid every 2 years (time interval begins from the vehicles production date)

 

5. Cooling System Service (Replace coolant every 3 years (time interval begins from the vehicles production date)

 

6. Oxygen Sensor Service (Replace Oxygen Sensor every 100,000 miles)

 

Jeśli podano przedział czasowy co drugą "inpsekcję II", to wg mnie oznacza co czwarta wymianę oleju w silniku czyli 100-120 tys. km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Gdzieś tu ostatnio ktoś już o to pytał. Według mnie nie zmienia się oleju w dyfrze.

 

Wg. BMW nie zmienia się ale moim zdaniem olej z czasem traci swoje właściwości dlatego warto wymienić tym bardziej że koszt jest nie duży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To skoro się wymienia, to w takim razie zapomnieli o korku spustowym :norty:

 

:cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

No w sumie to mozna tez tak profilaktycznie zmieniac jeszcze dobre koła,tarcze i silnik tez czemu nie :mrgreen: :mad2:

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To skoro się wymienia, to w takim razie zapomnieli o korku spustowym :norty:

 

:cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

No w sumie to mozna tez tak profilaktycznie zmieniac jeszcze dobre koła,tarcze i silnik tez czemu nie :mrgreen: :mad2:

 

Panowie ta lista która podałem powyżej pochodzi z serwisu USA. Tam co prawda są inne warunki gwarancji, ale tez nie słyszałem aby ktokolwiek wyprodukował olej który by miał niezmienne parametry przez wiele lat. Osobiście wole wymienić olej raz na 5 - 6 lat (koszt oleju pewnie ok. 300 zł), niż potem zadawać pytanie "głośniejsza praca dyfra - co zrobić". Nie ma przymusu, każdy może robić co chce - oczywiście na swoje ryzyko, a zatem więcej powagi, a mniej sarkazmu.

A do Koty mam pytanie, oczywiście hipotetyczne - gdybyś naprawiał dyfer (np w 6 letnim samochodzie wymieniał uszczelnienia, bo pokazały się ślady oleju), to po naprawie wlałbyś z powrotem stary olej czy raczej kupiłbyś nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To skoro się wymienia, to w takim razie zapomnieli o korku spustowym :norty:

 

Spustowego brak ale jest otwór którym się uzupełnia oliwę i przez niego można wyssać stary olej :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu wlasnie o to chodzi olej jest dostepny bo jesli cos sie naprawia to nie wlejesz tego samego bo bedzie zanieczyszczony. natomiast co do wymiany w pelni dzialajacym dyfrze badz skrzyni ( bez korka) slyszalem wiele ciekawych rzeczy glownie wszystko bylo dobrze do czasu wymiany a po wymianie coraz glosniej. owszem wszystko sie starzeje olej tez. ale to nie jest hipol tylko syntetyczny olej. ja mam jeszcze inna teorie na ten temat ale jak bym napisal to zwolennicy wymian by mnie pogryzli. tak czy siak jest to sprawa indywidualna kazdego uzytkownika i nie pomysl sobie ze ci odradzam.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To skoro się wymienia, to w takim razie zapomnieli o korku spustowym :norty:

 

:cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

No w sumie to mozna tez tak profilaktycznie zmieniac jeszcze dobre koła,tarcze i silnik tez czemu nie :mrgreen: :mad2:

 

Panowie ta lista która podałem powyżej pochodzi z serwisu USA. Tam co prawda są inne warunki gwarancji, ale tez nie słyszałem aby ktokolwiek wyprodukował olej który by miał niezmienne parametry przez wiele lat. Osobiście wole wymienić olej raz na 5 - 6 lat (koszt oleju pewnie ok. 300 zł), niż potem zadawać pytanie "głośniejsza praca dyfra - co zrobić". Nie ma przymusu, każdy może robić co chce - oczywiście na swoje ryzyko, a zatem więcej powagi, a mniej sarkazmu.

A do Koty mam pytanie, oczywiście hipotetyczne - gdybyś naprawiał dyfer (np w 6 letnim samochodzie wymieniał uszczelnienia, bo pokazały się ślady oleju), to po naprawie wlałbyś z powrotem stary olej czy raczej kupiłbyś nowy.

 

 

W takim przypadku jasne ze wlalbym nowy-tak jak plyn chlodniczy przy wymianie termostatu-wymienione bo padly-nie profilaktycznie,wiec jesli dyfer padł-wymieniam i zalewam nowym olejem-to chyba normalne :cool2: :D

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

OK. Ale nadal nie rozumiem Twojego rozumowania. Co ma zużycie uszczelki do jakości oleju i skoro wg Ciebie nie powinno się wymieniać to powinieneś wlać stary. Tak samo jak awaria termostatu nie ma wpływu na utratę jakości płynu chłodniczego (oczywiście zakładam, że jest możliwość ich odzyskania bez zanieczyszczeń itp). A przy okazji w skrzyni biegów tez podobno nie ma korka spustowego, a zatem też nigdy nie wymieniać oleju?

A teraz poważnie - producenci szacują trwałość współczesnych samochodów średnio na 300 000 km, co w warunkach europejskich daje 6-8 lat i zapewne nie są zainteresowani aby reanimować je w nieskończoność tylko raczej kupować nowe, stąd zapewne takie właśnie zalecenia ASO. Poza tym działa efekt szukania oszczędności. Wykonanie otworu spustowego z korkiem jest dodatkowym kosztem, a na dodatek znacznie osłabia konstrukcję w dolnej części co nie jest bez znaczenia. U nas przeciętny przebieg jest znacznie niższy, a zatem i czas eksploatacji samochodu jest znacznie dłuższy. Osobiście uważam, że wymiana oleju z zespołach napędowych raz na kilka lat na pewno nie zaszkodzi i z pewnością może wydłużyć czas bezawaryjnej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

producenci szacują trwałość współczesnych samochodów średnio na 300 000 km, co w warunkach europejskich daje 6-8 lat

 

Nie no bez przesady. Widziałem w Niemczech mnóstwo dwuletnich aut z przebiegiem powyżej 200 tys. km (w dobrym stanie), więc nie pisz, że producent przewiduje żywotność auta na poziomie 300 tys., bo to by oznaczało, że po trzech latach jest po aucie :duh: To już naprawdę jakaś schiza. Rozumiem, że w interesie producentów jest żeby serwisować i kupować nowe auta i stosują różnego rodzaju sztuczki żeby robić to w miarę często, ale nie do takiego stopnia.

Z jednej strony piszecie, że auto sześcioletnie z przebiegiem 100 tys. na 100% kręcone, a z drugiej, że 300 tys., to już trup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
producenci szacują trwałość współczesnych samochodów średnio na 300 000 km, co w warunkach europejskich daje 6-8 lat

 

Nie no bez przesady. Widziałem w Niemczech mnóstwo dwuletnich aut z przebiegiem powyżej 200 tys. km (w dobrym stanie), więc nie pisz, że producent przewiduje żywotność auta na poziomie 300 tys., bo to by oznaczało, że po trzech latach jest po aucie :duh: To już naprawdę jakaś schiza. Rozumiem, że w interesie producentów jest żeby serwisować i kupować nowe auta i stosują różnego rodzaju sztuczki żeby robić to w miarę często, ale nie do takiego stopnia.

Z jednej strony piszecie, że auto sześcioletnie z przebiegiem 100 tys. na 100% kręcone, a z drugiej, że 300 tys., to już trup.

 

No teraz to pojechałeś - wg Ciebie trwałość samochodu nie zależy od przebiegu? Czyli jak ktoś robi 100 tys. to jego samochód powinien zrobić bez problemu 700 - 800 tys.? A jak 150 tys rocznie (widziałem w DE i taki przebieg - co prawda nie w BMW) to nawet milion?

Te 300 tys. oznacza, że w tym czasie nie powinno wymagać poważnych napraw, ale to nie jest to samo co całkowite wyeksploatowanie. Tak są projektowane główne podzespoły (silnik, uklad przeniesienia napędu itp). Po tym przebiegu koszty napraw powinny skłonić właściciela do zakupu nowego samochodu.

 

Ale to temat na zupełnie nowy wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam mam nalatane 310 tyś, z czego większość zrobiłem ja. Ludzie którzy wsiadają do samochodu są w szoku, ponieważ auto wygląda na co najwyżej 150 tyś. Dwa dni temu byłem na przeglądzie, diagnosta który dokładnie sprawdzał samochód nie dowierzał i pytał, jak to możliwe. Cała tajemnica w tym, że ja nie odpalam silnika jeżeli mam zrobić mniej niż 30km. Wszystkie trasy które pokonuję od 3 lat są wyremontowane i równiutkie. Miasto stanowi nie więcej niż 5% moich przebiegów. Do reszty kwestia pedantycznego podejścia do samochodu i wymiany podzespołów nawet profilaktycznie.

 

Przebiegiem się nie jeździ, podobnie jak kolorem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Z ciekawości zapytałem mojego kolegę mechanika, który 15 lat pracował w serwisie BMW a obecnie ma własny warsztat gdzie naprawia tylko BMW i Porsche, o tą wymianę oleju w tylnym moście(dyferencjale) i stwierdził, że w E90, E91 .... nie wymienia się oleju.

 

Sam tak rozkminiałem temat i na logikę po co zabierać się za wymianę jeśli nie ma korka spustowego, olej odsączymy strzykawką dolejemy nowy ale co z ewentualnymi opiłkami metalu, przecież tam zostaną, a to one robią najgorszą robotę. Dodatkowo skoro olej kosztuje 300zł, a ceny dyferencjałów używanych (nowego nie znalazłem) to przedział od 300 do 1000zł to po co się bawić w tą zmianę oleju, skoro np. 2 zmiany to 600zł, chyba lepiej jeździć i nie szukać sobie usterek na siłę, w razie poważnego problemu, lepiej wymienić dyfer od zaufanego pośrednika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A znacie takie powiedzenie " jak nie swędzi to nie drapać"?? U mnie w domu jest sprinter który ma napewno ponad 400k przebiegu i oleju tam napewno nikt nie zmieniał i zero problemu:p
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.