Skocz do zawartości

318d LCI wycieki oleju, zdj.


pablo294

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem. Pojawił się u mnie taki oto malutki wyciek oleju, razczej pocenie z tej rureczki. Jest to denerwujące bo jest tego coraz więcej. Jak wymieniałem olej u mechanika to mi powiedział, że poci mi sie trochę przy intercoolerze. Więc moje pytania. Co to za karbowana rureczka i czy ten wyciek oleju na pierwszym zdjęciu to z tej rurki czy z tego intercoolera? Jak sie tego pozbyć ?

http://imageshack.us/a/img248/1624/dsc00382xm.th.jpg

http://imageshack.us/a/img812/5120/dsc00381gk.th.jpg

http://imageshack.us/a/img21/8416/dsc00380pi.th.jpg

Sprzedam:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Do wymiany masz na pewno przewód karbowany od separatora oleju. Częsta przypadłość siników N47.

 

W ASO występuje pod nr 13 71 7 803 842 i jest to poprawiona wersja o zwiększonej średnicy.

 

Co do fotografii przedstawiającej wąż łączący turbo z intercooler'em czyli tzw. przewód powietrza doładowującego to sprawdź szczelność właśnie tego przewodu.

 

Łatwo go zdemontować i wzrokowo ocenić czy nie jest uszkodzony.

 

Warto także sprawdzić stan uszczelki kształtowej (tej przy turbo) oraz pierścienia kształtowego uszczelniającego (tego przy chłodnicy inercooler).

 

Nie są drogie… jeśli byłaby konieczna wymiana.

 

Pozdrawiam :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Rureczka karbowana wymieniona, wymiana prościutka. Co do węża to na allegro znalazłem dwa rodzaje http://moto.allegro.pl/bmw-3-320-e90-e91-rura-intercoolera-i2731752416.html i taka http://moto.allegro.pl/rura-intercoolera-bmw-3-x1-e90-e91-e92-e93-e84-2-0-i2759989016.html . Ja mam tą drugą jednak wiekszość jest tych pierweszych . Czy możliwe, że 320d a 318d ma inny ? Jakie wy koledzy macie ?
Sprzedam:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Rureczka karbowana wymieniona, wymiana prościutka. Co do węża to na allegro znalazłem dwa rodzaje http://moto.allegro.pl/bmw-3-320-e90-e91-rura-intercoolera-i2731752416.html i taka http://moto.allegro.pl/rura-intercoolera-bmw-3-x1-e90-e91-e92-e93-e84-2-0-i2759989016.html . Ja mam tą drugą jednak wiekszość jest tych pierweszych . Czy możliwe, że 320d a 318d ma inny ? Jakie wy koledzy macie ?

Szukaj rury konkretnie do silnika 2.0d N47 318d lub 316d. Od 320d nie będzie pasowała bo ma inną średnicę przy intercoolerze i turbinie.

Zarówno 1 jak i 2 rura jest od 320d i nie będzie pasowała.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Ale ja właśnie mam taki jak w drugiej aukcji (patrz. zdjęcia wyżej) jak inni koledzy w 318d maja ?

Ale wg. numeru części, która jest podana w aukcji, rura jest od modelu 320d. W 318d jest inna średnica rury...

Sprawdź po numerze w ETK...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Do wymiany masz na pewno przewód karbowany od separatora oleju. Częsta przypadłość siników N47.

 

W ASO występuje pod nr 13 71 7 803 842 i jest to poprawiona wersja o zwiększonej średnicy.

 

 

Pozdrawiam :cool2:

 

Koledzy, ta rureczka w tamtym czasie była wymieniana, był jakiś czas spokój i teraz zauważyłem, że znów coś się tam poci. Jakieś rady ?

Sprzedam:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to kwesia opaski zaciskowej?

producenci zakladaja opaski bez możliwości ich mocniejszego scisniecia (robione na miare). przewody często daja się obrucic co oznacza, ze w układzie pod ciśnieniem moze pluc olejem. kup sobie skrecana i wymien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany masz na pewno przewód karbowany od separatora oleju. Częsta przypadłość siników N47.

 

W ASO występuje pod nr 13 71 7 803 842 i jest to poprawiona wersja o zwiększonej średnicy.

 

 

Pozdrawiam :cool2:

 

Koledzy, ta rureczka w tamtym czasie była wymieniana, był jakiś czas spokój i teraz zauważyłem, że znów coś się tam poci. Jakieś rady ?

W takim razie nie rurka jest tu winowajca, tylko prawdopodobnie odma. Radziłbym to sprawdzić. Bo niesprawna odma może uszkodzić silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.