Skocz do zawartości

e90 320d klapki w kolektorze.


faryzeusz405

Rekomendowane odpowiedzi

Nowy kolektor zalozony :)

 

Stary kolektor wyglada bardzo dobrze i jest czysty, tylko lekko pokryte smarem blaszki (przebieg 173 tys)

 

Te foty klapek obklejonych sadza, ktore ledwo sie ruszaja to chyba z aut z przebiegami od 300tys w gore (albo przebiegi 100% miasto)

 

Stary kolektor na sprzedaz (blaszki siedza sztywno) jak ktos bylby zainteresowany to zapraszam na priv (moglem jezdzic spokojnie z 40 tys jeszcze bez patrzenia pod maske, ale teraz jetem spokojny :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 11 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich .

 

Jestem właśnie po zabiegu usunięcia klapek i powiem tak że jednak jest znacznie odczuwalny spadek mocy :cry2: . Auto dopiero zaczyna się zbierać od 2000 obr . Chodzi jak moja stara e90 163km z regenerowaną turbiną(turbo dziura do 2tys). Byłem na warsztacie podczas demontażu kolektora i klapki były w idealnym stanie bez żadnych luzów nawet nie było na nich nagaru . Nawet przez chwile wahałem się czy jest sens je usuwać . Chyba muszę się rozglądnąć za kolektorem z klapkami w dobrym stanie . I dodam że silnik to N47 177km i dla tych którzy myślą że założenie kolektora z 318 143km który nie posiada fabrycznie klapek będzie rozwiązaniem (to tak jakby wyciągnąć klapki ze starego) tak samo auto z dołu nie będzie chodziło bo w 318 bez klapek jest inne ciśnienie 1.2 bara i auto lepiej ciągnie z dołu(turbina zaczyna pompowac już od 1200 obr) a w 320 jest 1,6 bara.

Edytowane przez faryzeusz405
Pozdrawiam Kuba:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jako użytkownik n47 przy 190 k km nakłaniam do zrzucenia kolektora, wyjecia klapek, wymycia myjka cisnieniowa, zalozenia klapek z powrotem i montazu kolektora :)
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Sam mam teraz dylemat czy zaślepiać kolektor czy nie. W piątek mam zamiar wymienić świece i przy okazji skontrolować klapki. Ale z tego co czytam w tym poście to koledzy skarzą się na słaby dół w innych wątkach nikt nie odczuł żadnej różnicy jeszcze inni mówią że auto jest żwawsze lepiej się zbiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sobote biore się za wymiane świec wiec kolektor muszę zdjąć i sprawdze klapki.W sumie zaślepki juz mam ale zawsze moge odesłać. Spotkałem dzisiaj w sklepie mechanika mówił że w jednym aucie zaślepił kolektor nie było różnicy a znowu w innej dół był tragiczny mówił że gdyby to było jego auto wolałby kolektor nowy załoźyć. Boje się właśnie tego że doł będzie słaby:-/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sobote biore się za wymiane świec wiec kolektor muszę zdjąć i sprawdze klapki.W sumie zaślepki juz mam ale zawsze moge odesłać. Spotkałem dzisiaj w sklepie mechanika mówił że w jednym aucie zaślepił kolektor nie było różnicy a znowu w innej dół był tragiczny mówił że gdyby to było jego auto wolałby kolektor nowy załoźyć. Boje się właśnie tego że doł będzie słaby:-/

Ludzie piszą, że po usunięciu klapek nie odczuli zmiany ale nie łączą tego, że przy okazji wyczyścili nie tylko sam kolektor ale również przepustnicę i egr. Wprowadzają tym samym wielu forumowiczy w błąd. Żeby móc odczuć ewentualną zmianę, to przed usunięciem klapek w kolektorze należy wyczyscić go wraz z egr i przepustnicą, pojeździć kilka dni dla porównania i potem usunąć klapki. A ja zaręczam, że wielu po takim zabiegu spadły by klapki z oczu :mrgreen: :cool2:

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sobote biore się za wymiane świec wiec kolektor muszę zdjąć i sprawdze klapki.W sumie zaślepki juz mam ale zawsze moge odesłać. Spotkałem dzisiaj w sklepie mechanika mówił że w jednym aucie zaślepił kolektor nie było różnicy a znowu w innej dół był tragiczny mówił że gdyby to było jego auto wolałby kolektor nowy załoźyć. Boje się właśnie tego że doł będzie słaby:-/

Ludzie piszą, że po usunięciu klapek nie odczuli zmiany ale nie łączą tego, że przy okazji wyczyścili nie tylko sam kolektor ale również przepustnicę i egr. Wprowadzają tym samym wielu forumowiczy w błąd. Żeby móc odczuć ewentualną zmianę, to przed usunięciem klapek w kolektorze należy wyczyscić go wraz z egr i przepustnicą, pojeździć kilka dni dla porównania i potem usunąć klapki. A ja zaręczam, że wielu po takim zabiegu spadły by klapki z oczu :mrgreen: :cool2:

Czyli polecasz wyczyścić kolektor i go narazie nie zaślepiać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sobote biore się za wymiane świec wiec kolektor muszę zdjąć i sprawdze klapki.W sumie zaślepki juz mam ale zawsze moge odesłać. Spotkałem dzisiaj w sklepie mechanika mówił że w jednym aucie zaślepił kolektor nie było różnicy a znowu w innej dół był tragiczny mówił że gdyby to było jego auto wolałby kolektor nowy załoźyć. Boje się właśnie tego że doł będzie słaby:-/

Ludzie piszą, że po usunięciu klapek nie odczuli zmiany ale nie łączą tego, że przy okazji wyczyścili nie tylko sam kolektor ale również przepustnicę i egr. Wprowadzają tym samym wielu forumowiczy w błąd. Żeby móc odczuć ewentualną zmianę, to przed usunięciem klapek w kolektorze należy wyczyscić go wraz z egr i przepustnicą, pojeździć kilka dni dla porównania i potem usunąć klapki. A ja zaręczam, że wielu po takim zabiegu spadły by klapki z oczu :mrgreen: :cool2:

Czyli polecasz wyczyścić kolektor i go narazie nie zaślepiać?

Jezeli klapki są mocno zamocowane, to wyczyścić wraz z egr i przepustnicą, a jeżeli są luźne ośki, to już zależy od środków finansowych - zaślepić lub kupić nowy kolektor.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sobote biore się za wymiane świec wiec kolektor muszę zdjąć i sprawdze klapki.W sumie zaślepki juz mam ale zawsze moge odesłać. Spotkałem dzisiaj w sklepie mechanika mówił że w jednym aucie zaślepił kolektor nie było różnicy a znowu w innej dół był tragiczny mówił że gdyby to było jego auto wolałby kolektor nowy załoźyć. Boje się właśnie tego że doł będzie słaby:-/

Ludzie piszą, że po usunięciu klapek nie odczuli zmiany ale nie łączą tego, że przy okazji wyczyścili nie tylko sam kolektor ale również przepustnicę i egr. Wprowadzają tym samym wielu forumowiczy w błąd. Żeby móc odczuć ewentualną zmianę, to przed usunięciem klapek w kolektorze należy wyczyscić go wraz z egr i przepustnicą, pojeździć kilka dni dla porównania i potem usunąć klapki. A ja zaręczam, że wielu po takim zabiegu spadły by klapki z oczu :mrgreen: :cool2:

Czyli polecasz wyczyścić kolektor i go narazie nie zaślepiać?

Mam do sprzedania moj kolektor w stanie b.d. Sam kupilem nowy a moj zostal -jak sie okazalo wszystkie klapki /oski sztywne, zero luzow.

Jak bys mial uszkodzony i chcial kupic to oddam moj za 120zł (lezy juz prawie 3 lata w garazu) jak cos zapraszam na priv. Ja tez niezunaje wyrzucania klapek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

zabrałem się dziś za wymiane świec żarowych. troche się namęczyłem nim zdjąłem kolektor ale udało się. Kolektor nie jest mocno zasyfiony klapki nie maja żadnego luzu Jutro wyczyszczę kolektor i egr i tak poskładam. Starych świec na razie bie ruszłem zapsikałem kilka razy wd na noc i rano bedę odkręcał. Mam zdjęcia z demontażu gdyby ktoś potrzebował mogę podesłać. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.