Skocz do zawartości

E91 N47 - Chwilowy brak mocy, obroty tylko do 1500


mlody_d

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Możliwe, że tutaj znajdę poradę.

W trakcie jazdy autem (e91 N47 automat ) nagle poczułem jakby coś mnie wyhamowało, oczywiście pierwsza myśl padł rozrząd.

Zauważyłem jednak, że auto wkręca się na obroty max 1500 i przy maksie zaczyna mocno rzucać silnikiem.

Zjechałem na parking i nie słyszałem nic nieprawidłowego w pracy silnika, nie zaświeciły się też żadne kontrolki, problem tylko z obrotami.

Po zgaszeniu auta odpaliłem je ponownie i problem znikł, silnik chodzi jak zawsze, łatwo odpala nie ma żadnych nowych drgań, moc taka sama.

Ktoś ma jakieś sugestie co mnie mogło spotkać?

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierw podłaczenie pod kompa, najlepiej w momencie jak to się stanie czy nie pokaze błedów.

 

 

pzdr. Łukasz

 

Kabel już zamówiony, teraz czekam na dostawę, może jutro uda mi się kogoś z kompem w moich okolicach znaleźć.

Nie ukrywam, że wołałbym aby to się nie powtórzyło:)

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po sprawdzeniu błędów.

Znalazłem w sumie 3 błędy:

1. Błąd dotyczący zbliżającej się wymiany dpf - coś w tym stylu

2. Błąd Internal Control Module Error - wystąpił on dwa razy

Teraz pytanie czy coś z tym robić czy czekać, aż sytuacja się powtórzy?

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj dokładny kod każdego błędu, bo inaczej diagnoza będzie średnia albo "coś w tym stylu" ...

Problem w tym, że z tego wszystkiego zapomniałem tego zrobić, zagadałem się z kolegą. Błąd odnośnie dpf sprawdzę jutro jak dostanę paczkę z kablem.

W internecie dla drugiego błędu znalazłem następujący kod: P1640

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedobrze - Internal Control Module (ROM/RAM) Error

 

Robiłeś ostatnio chipa, ktoś coś grzebał przy elektronice, odstawiałeś samochód na kilka dni do naprawy? Ten błąd wskazuje na wewnętrzny błąd sterownika przy próbie odczytu map z pamięci, mogą dziać się teraz różne dziwne rzeczy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedobrze - Internal Control Module (ROM/RAM) Error

 

Robiłeś ostatnio chipa, ktoś coś grzebał przy elektronice, odstawiałeś samochód na kilka dni do naprawy? Ten błąd wskazuje na wewnętrzny błąd sterownika przy próbie odczytu map z pamięci, mogą dziać się teraz różne dziwne rzeczy.

 

Pozdrawiam

 

Auto miało wgranego chipa pod koniec lipca.

Jeśli dany błąd jest na liście dwa razy znaczy to, że problem wystąpił dwukrotnie?

Jedyna dziwna sytuacja jaką sobie przypominam to błąd o problemie z doświetlaniem zakrętów jeszcze przed chipem.

Po zgaszeniu auta problem znikł, podobnie jak wczoraj.

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy uszkodzonej pamięci mogą być bardzo różne i występować losowo. Wystarczy, że masz uszkodzone tylko kilka komórek. Do momentu kiedy procesor nie usiłuje uzyskać do nich dostępu, błąd nie będzie występował. Jak na moje oko, sterownik do wymiany lub do naprawy (wlutowanie nowej pamięci + flashowanie). Być może ktoś coś skopał w sofcie i gdzieś trzymane są sumy kontrolne które się nie zgadzają.

 

Polecam Ci jechać tam gdzie robiłeś soft, zgłoś problem. Nawet jeżeli nie są winni, to chyba najwłaściwsze osoby które będą wiedziały znacznie więcej na temat tego typu problemów.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy uszkodzonej pamięci mogą być bardzo różne i występować losowo. Wystarczy, że masz uszkodzone tylko kilka komórek. Do momentu kiedy procesor nie usiłuje uzyskać do nich dostępu, błąd nie będzie występował. Jak na moje oko, sterownik do wymiany lub do naprawy (wlutowanie nowej pamięci + flashowanie). Być może ktoś coś skopał w sofcie i gdzieś trzymane są sumy kontrolne które się nie zgadzają.

 

Polecam Ci jechać tam gdzie robiłeś soft, zgłoś problem. Nawet jeżeli nie są winni, to chyba najwłaściwsze osoby które będą wiedziały znacznie więcej na temat tego typu problemów.

 

Pozdrawiam

 

Dzięki za sugestię.

Pojeżdżę trochę i w przypadku kiedy wystąpi błąd upewnię się co do kodu błędu, a następnie skontaktuję z firmą, która robiła chip.

W przypadku czarnego scenariusza ( wymiana kompa ) prawdopodobnie skuszę się na oryginalny zestaw performance gdzie w zestawie jest nowy komp.

Z tego co sprawdzałem to używki na allegro stoją za ok 600 złotych, pytanie tylko ile są warte i jak wygląda potem zakodowanie tego komputera.

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.