Skocz do zawartości

Blokada kierownicy


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Mam pytanie dotyczące błędu blokady kierownicy (A116). Podobno kolejne błędy są zliczane i po przekroczeniu pewnej sumy skutkuje to trwała blokadą samochodu. W związku z tym mam pytanie czy możliwe jest skuteczne skasowanie także ich historii, a jeśli tak to w jaki sposób. W moim aucie kilka razy w ciągu kilku 2 lat miałem żółty alert i raz czerwony. Powtórne włączenie i wyłączenie zapłonu odblokowało kierownicę i nie było problemu z uruchomieniem auta. Jeżeli jest prawdą że błędy są zliczane to myślę, że warto byłoby wyczyścić rejestr. Wg mnie powstawanie tego błędu występuje zdecydowanie częściej jak akumulator jest niedoładowany. Pozdrawiam. ZW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zarejestrowani
Po części jest to prawda, a po części jest to wina softu, w późniejszych aktualizacjach poprawione. Podjedz do kolegi Teflon w Pruszkowie albo do kolegi PRMAX w Wawie , myślę że spokojnie pomogą Ci się tego pozbyc :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Mam pytanie dotyczące błędu blokady kierownicy (A116). Podobno kolejne błędy są zliczane i po przekroczeniu pewnej sumy skutkuje to trwała blokadą samochodu. W związku z tym mam pytanie czy możliwe jest skuteczne skasowanie także ich historii, a jeśli tak to w jaki sposób. W moim aucie kilka razy w ciągu kilku 2 lat miałem żółty alert i raz czerwony. Powtórne włączenie i wyłączenie zapłonu odblokowało kierownicę i nie było problemu z uruchomieniem auta. Jeżeli jest prawdą że błędy są zliczane to myślę, że warto byłoby wyczyścić rejestr. Wg mnie powstawanie tego błędu występuje zdecydowanie częściej jak akumulator jest niedoładowany. Pozdrawiam. ZW

 

Dokładnie wczoraj był u mnie kolega pmpmarcin z błędem A116 i czerwoną kierownicą z kłódką na BC. Reset licznika zapamiętanych błędów dot. blokady (Tool32) oraz update całego softu w aucie (ISSS) rozwiązał problem. Wymiana blokady kierownicy nie była konieczna.

 

Pozdrawiam :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano pojawiła mi się "czerwona kierownica" podczas parkowania. Świeci cały czas, ale mogę odpalić/jechać normalnie.

Błąd odczytany z BC to CC-ID 186, a przez DIS to: A116 CAS.

http://db.tt/WEIVxK7G (jeden błąd udało się skasować, drugi jest "Fault currently present").

Wie może ktoś (np. z doswiadczenia) ile można z czymś takim "bezpiecznie" jeździć?

Samochód mam od ok. 4 miesięcy (w tym czasie zrobione 13-14kkm) i ten błąd z blokada kierownicy nie pojawił się ani razu.

Obecnie jestem w południowej Chorwacji, ale w niedziele planuje jeszcze wypad do Czarnogóry i nie wiem czy to dobry pomysł...

 

Podobny temat:

viewtopic.php?f=70&t=112064&hilit=czerwona+kontrolka+kierownicy

 

Sent from my GT-I9100

 

Edit: roziwązanie - viewtopic.php?f=70&t=194264&p=1419233#p1424734

Edytowane przez Kibab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Ciezko powiedziec ile, jeden jezdzi pol roku i nic drugi dwa dni i siada. Na wszelki wypadek poszukaj gdzies blisko aso albo jakiegos warsztatu

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Nie zawsze kolego niestety, inpa z reguly polecisz zolta kiere z klodka, czerwona czasami pojdzie inpa a czasami niestety nalezy zrobic tzw low level reset a to tylko przez tool32

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem zrobić reset tego ELV w DIS (Function selection), ale w sumie nie wiem czy zrobiłem bo nie wiem jak tam potwierdzić ten wybór (nie ma żadnego "ok").

U mnie problem mógł się pojawić przez akumulator, po podłączeniu przez DIS mam (od czasu zakupu) warning że "battery is only 12V, connect charger". Ładowanie pokazuje 13.9V (przy temp. zewn. 35-37C).

Silniczek od blokady słyszę, że działa.

 

Sent from my GT-I9100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
To masz zle doswiadczenia, informacja o napieciu 12v zawsze pojawia sie w DISie na VM, akumulatpr nie ma tu nic do rzeczy

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To masz zle doswiadczenia, informacja o napieciu 12v zawsze pojawia sie w DISie na VM, akumulatpr nie ma tu nic do rzeczy

 

Tu nie chodzi o informacje o napięciu, tylko o większe prawdopodobieństwo złego zadziałania rygla sterowanego silniczkiem. W moim przypadku komunikat pojawia się tylko wtedy gdy rygiel nie odblokuje kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem u siebie czerwoną kierownicę ale auto normalnie paliło i jeździło kilka dni, ale nie dawało mi to spokoju i kolega chunky odezwał się że może mi to zrobić i oczywiście wielkie dzięki jeszcze raz dla Tomka 3 minuty roboty i po kierownicy czerwonej , od tamtej pory czyli kwiecień tego roku nie ma żadnych problemów .

Dodam że czerwona kierownica wyskoczyła tylko z mojej winy , włączanie i wyłączanie zapłonu jakieś 7-8 razy no i zonk .

Miałem do sprawdzenia 8szt subów Logic7 dla użytkowników naszego forum .

http://img845.imageshack.us/img845/904/logoqlq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Też miałem u siebie czerwoną kierownicę ale auto normalnie paliło i jeździło kilka dni, ale nie dawało mi to spokoju i kolega chunky odezwał się że może mi to zrobić i oczywiście wielkie dzięki jeszcze raz dla Tomka 3 minuty roboty i po kierownicy czerwonej , od tamtej pory czyli kwiecień tego roku nie ma żadnych problemów .

Dodam że czerwona kierownica wyskoczyła tylko z mojej winy , włączanie i wyłączanie zapłonu jakieś 7-8 razy no i zonk .

Miałem do sprawdzenia 8szt subów Logic7 dla użytkowników naszego forum .

A cos wiecej ?? Co bylo robione ? Kazdy probuje zarobic na forum ?? Pomoc to sie juz nie chce ?? Skoro 3 minuty zajela naprawa to chyba mozesz napisac co i czym kolega z forum to zrobil.

Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd skasowany przez DIS :D

 

0. Odpalamy DIS, łączymy się i wykrywamy model/moduły (std. procedura)

1. Klikamy na Function selection (z lewej od dołu) i wybieramy w kolumnie Functions: Service functions/Drive/CAS i w Components dwuklik na Reset internal ELV fault counter

2. Po wybraniu 'reset ELV', klikamy na Test schedule. Zaznaczamy w Own test schedule: Reset internal ELV fault counter i [>] (zielona strzalka po prawej od dołu)

3. Zaznaczamy [1] (czyli Continue service function) i ponownie [>]

4. Czekamy kilka(nascie) sekund...

5. Po zakończeniu można już skasować błąd.

6. Klikamy na Control unit functions i kasujemy błędy z CAS Car Access System

7. 'Czerwona kierownica' znika :cool2:

 

Fotki z 'instrukcji' są tutaj: https://www.dropbox.com/sh/wrt2b5ysk0zu2mt/y_vYUFlXfi

 

Na tej 'blokadzie kierownicy' przejechałem ok. 1700km (w ciągu ~21h) i nic się złego nie działo. Na jednym forum ktoś pisał, że jeździł z tym 18 miesięcy i bylo ok.

 

Edit 2013-09: Po skasowaniu ELV przejechałem 25kkm (~rok) i błąd nie pojawił się ponownie. Sterownika CAS nie aktualizowałem.

Edit 2014-11: Problem powrócił po ~60kkm (2 lata), z tym że teraz co jakiś czas pojawia się na 1-2s żółta kłodka przy wyjmowaniu klucza (wcześniej miałem cały czas czerwoną). Skasowanie ELV tym razem nic nie daje :(

Edytowane przez Kibab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Można też szybciej - Tool32 i Inpa ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Czekam na wyczesanie :shock:

 

Jak sie bedzie wszystko wszystkim na tace wykladac to nikt sie niczego nie nauczy, troche samodzielnosci :cool2:

A nie tylko siedzisz i sepisz az ktos za ciebie wszystko sprawdzi i swoje autko bedzie narazal :nienie:

 

Swoja droga jest od tego dzial odpowiedni

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Dzis stalo sie to u mnie ,auto stalo kilka dni na mrozie !Gdy dzis chcialem odpalic wsadzilem kluczyk i wyskoczyla zolta ikona kierwonicy z klodka :mad2:

Auto nie odpala ,przed chwila przyjechal kumpel i probowal mi odblkowac waszymi wskazowkami i lipa ,nic nie dziala :mad2:

Panowie czy czasem nie pozostalo mi jechac do serwisu i wymienic kolumne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najszybciej to będzie jechać do najbliższego ASO i zrobić zdaptację blokady kierownicy . Czas ok. godziny i koszt ok.150 zł .

U mnie też tak było kontrolka na żółto i podpięcie u znajomego oraz kasowanie błędu nic nie dało . W większości przypadków adaptacja wystarcza a wymiana to już sporadyczne przypadki .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy u mnie też kiedyś wyskoczyła raz ta kontrolka z kłódką na pomarańczowo na i-drive od kilka krotnie włożenia kluczyka ,ale zapaliłem,a pytanie jest czy za niedługo mogę mieć też ten problem czy jakoś temu da sie zapobiec ,nie uśmiecha się mi gdzieś stać w polu :duh:

Krzysiek a gdzie jest wo gule aso w cze-wie

Edytowane przez skrab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Nie sadze :norty:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wystarczy trochę chęci + zdolności manualne i pozbędziecie się problemu tak jak ja to zrobiłem. Mianowicie wyjąć kolumnę rozebrać blokadę przeczyścić styki potem złożyć wszystko tak jak było skasować błąd inpa i po kłopocie. Zacząć jednak należy od sprawdzenia czy aku już nie daje za niskiego napięcia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.