Skocz do zawartości

e91 2.0 diesel, zapycha sie DPF


sskrzypekss1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wczoraj wieczorem wyskoczył komunikat o zapychaniu się filtra DPF cytuje

"praktiker filter gesort weiterfahr bmw serice prufen lassen"

na razie auto w tryb serwisowy nie weszło, jeździ normalnie ale komunikat pojwia sie po każdym odpaleniu auta i przejechaniu kilku kilometrow

Raczej nie będe go czyścić ani bawił sie w drogie półśrodki, chce go usunąć.

Miałem juz jedno auto z tym filtrem, tez miałem problemy poniewaz jeżdze w 95% po miescie w korkach, wiem ze po usunięciu DPFa auto w koncu zaczęło bezproblemowo działać.

Moje pytanie to ile czasu myślicie ze mi pozostało aż całkiem sie zapcha? Gdzie w okolicach Rzeszowa Jarosłąwia lub Przemyśla znajde fachowy warsztat który usunie profesjonalnie to ustrojstwo. Za tydzien wybieram sie do Bułgarii autem i chyba lepiej nie jechac z zapchanym filtrem.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zarejestrowani
Powyżej 60kmh, ja zawsze jak sobie programowo wymuszam to lece 80kmh-90kmh ( około 3tys obr) i tak po około 10km jest wypalone a wydechu jeszcze przez 40 minut sie dotknąć nie da

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Skad wiesz ze nie wypalal ? Na autostradzie jest to wlasciwie nie wyczuwalne a i chumura jaka czasami ludzie opisuja praktycznie sie nie zdarza

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skad wiesz ze nie wypalal ?

 

Bo zapychał się aż odcinał moc i po pojechaniu na serwisowe wypalanie i przejeździe z kompem po autostradzie wszystko wracało do normy. Rozmawiałem z elektronikiem ze stando i twierdził że nie we wszystkich było wypalanie automatyczne, dopiero po lifcie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wypali się jak macie walnięte termostaty , bo proces wypalania zaczyna na dogrzanym silniku. Ja mam prawie nowy dpf ale z racji latania 80% po mieście pewnie się kiedys zapcha. Chociaż na trasach mam cięzką nogę i ran na tydzień dostanie w palnik 200 km trasy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skad wiesz ze nie wypalal ?

 

Bo zapychał się aż odcinał moc i po pojechaniu na serwisowe wypalanie i przejeździe z kompem po autostradzie wszystko wracało do normy. Rozmawiałem z elektronikiem ze stando i twierdził że nie we wszystkich było wypalanie automatyczne, dopiero po lifcie było.

 

Bzdury gadal. Patrz instrukcja. Pewnie trafiłeś na jakiegoś gawędziarza. A z tym termostatem to może być jedna z przyczyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pojawia się taki komunikat:

http://img225.imageshack.us/img225/9382/jjjhi.jpg

 

Nie odczuwam straty mocy, innych dźwięków z silnika, większego spalania. Jedyne co zauważyłem to jak wyświetlany jest ten komunikat na pierwszym biegu po dodaniu gazu puszcza dyma z wydechu. Polatałem trochę po autostradzie ale nic to nie dało.

http://img850.imageshack.us/img850/7875/mtiu.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wczoraj wieczorem wyskoczył komunikat o zapychaniu się filtra DPF cytuje

"praktiker filter gesort weiterfahr bmw serice prufen lassen"

na razie auto w tryb serwisowy nie weszło, jeździ normalnie ale komunikat pojwia sie po każdym odpaleniu auta i przejechaniu kilku kilometrow

Raczej nie będe go czyścić ani bawił sie w drogie półśrodki, chce go usunąć.

Miałem juz jedno auto z tym filtrem, tez miałem problemy poniewaz jeżdze w 95% po miescie w korkach, wiem ze po usunięciu DPFa auto w koncu zaczęło bezproblemowo działać.

Moje pytanie to ile czasu myślicie ze mi pozostało aż całkiem sie zapcha? Gdzie w okolicach Rzeszowa Jarosłąwia lub Przemyśla znajde fachowy warsztat który usunie profesjonalnie to ustrojstwo. Za tydzien wybieram sie do Bułgarii autem i chyba lepiej nie jechac z zapchanym filtrem.

pozdrawiam

 

Witam ponownie, wymieniłem termostaty bo rzeczywiście któryś był padniety. Sprawdziłem w ukrytym menu i temperatura silnika na trasie wynosiła w zależności od jazdy 67-72 stopnie. Pojeżdze chwile i zobacze czy sie dpf wypali. teraz mam 89-90 stopni. Pytałem rownież w pewnej firmie zajmującej sie usuwaniem dpf/fap od kilku lat, powiedzieli mi że w samochodach takich jak moje czyli po modyfikacji sterownika na około 180km trzeba dpf koniecznie usunąć. Nie usunięcie DPF w tak zmodyfikowaym silniku może skutkować uszkodzeniem silnika.Nie powiedzieli mi nic wiecej, nie mam pojęcia co ma piernik do wiatraka, ale nie znam sie więc sie mądrzył nie bede. Może gość ma i racje, a co wy o tym sądzicie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Powiem tak, moje ma 180koni i dpf od jakis 50tys km nie widze problemow, chyba ze ktos nie potrafi robic porzadnie programu to wiadomo o co chodzi :)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyświetlała mi się ta sama informacja na ekranie jak pokazał dex55 - u mnie w jęz. angielskim. Też co jakiś czas chmura białego dymu z wydechu. Byłam w kilku zakładach w moim mieście żeby wymusić wypalanie, jeździłam na wysokich obrotach zgodnie z zaleceniami i nic. W końcu dostałam namiary od kolegi z forum do zakładu i usunęli mi ten cholerny filtr - zakład w Niepołomicach koło Krakowa. Jak wykonywali pomiary ciśnienia to dziwili się , że ten samochód jeszcze jeździ. Teraz zero problemów , oprócz tego , że rura wydechowa jest brudna. I jeszcze jedno: samochód nie ma już mocy fabrycznej 177 koni.

Wg badań jakie wykonali jest max 156. Nie wiem czy zapchany filtr zawinił czy jest inna przyczyna. Nie jestem w stanie powtórzyć tłumaczenia fachowców. Musiałam się z tym pogodzić. I tak jest super jazda w samochodzie "przyklejonym " do asfaltu. mój samochód - E91 2008. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dla odmiany podam odwrotną historię. U mnie komputer sam przeskoczył z 60 tyś km do zrobienia na DPF, na 200 tyś km. Szukałem w instrukcjach serwisowych i tak może się stać, jeżeli przez pierwsze 100 tyś DPF wypala się bez żadnych problemów oraz ciśnienie zwrotne mieści się w zakresie tolerancji. Samochód w 90% robi trasy nie krótsze niż 30km z prędkościami 100km/h+ bez zatrzymań.

 

Jeżeli filtr się już zapcha, to już niedługo padnie (analizując przypadki z forum). Trzeba wyskakiwać na trasy kiedy wszystko jest jeszcze w porządku co zapobiegnie takim sytuacjom.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak sie zdecydowałem i wywaliłem dpfa. Efekt : nie przybywa oleju, auto lepiej przyśpiesza, spalanie spadło, Jedyny minus to sadza w rurze wydechowej.

 

ale kopci Ci z tyłu ? czy tylko rurka brudna? ile taka zabawa kosztuje?

tylko rurka od środka brudna. kopcenie jest praktycznie nie zauważalne. rozpędzałem sie na maxa do 200km/h, kręciłem do 4 tys. za mną jechał kolega i kopcenie praktycznie było nie zauważalne. Jedynie przy starcie na 1 biegu przy 4 tys obrotow i pedale w podłodze lekko pojawia sie czarna mgiełka na sekunde. taka zabawa w mojej okolicy kosztuje 900zł. warsztat miałem sprawdzony, kolega usuwał u nich dpfa w zimie i od tamtej pory cieszy sie bezproblemową jazdą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...przy modyfikacji pow 180KM DPF musi być usunięty???!!!...co za niekompetencja i naciągactwo!!!...zrobiłem dziesiątki modów w tych silnikach na ok. 200KM...i jakoś zasuwają bezproblemowo...usuwanie DPF w BMW to ostateczność...jeśli są problemy, należy dokładnie zdiagnozować osprzęt filtra, temperatury na wydechu, ciśnienie wydechu, termostaty, zazwyczaj drobiazg decyduje o braku możliwości samoregeneracji (dopalania) DPF :duh:

...wystarczy poczytać forum, wszystko zostało już opisane...ale cóż, teraz jest sadza na rurce :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.