Skocz do zawartości

STEROWNIK TURBINY BMW e90 2,0D MITSUBISHI


nygus 320d e91

Rekomendowane odpowiedzi

POMOCY!

 

Mam padnięty sterownik i nie mogę go nigdzie dostać. Może ktoś z Was ma pewne źródło takich rzeczy lub wie gdzie można to dostać.

W oryginale występuje on jako jedna całość z Turbo ale wiem, że da się wymienić go oddzielnie. Kwestia dostępność tej części.

 

Dzięki za jakiekolwiek informacje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Tak szukałem i jest tylko ten. Niestety na zdjęciu tego nie widać ale ma uszkodzoną kostkę. I jest problem typu:

Jeśli kupię ten sterownik to może być dobrze a może być źle. Ponoć trzeba go kalibrować z turbiną.

Jeśli będzie ok ale przez parę miesięcy a później turbo padnie to poniosę tylko bezsensowne koszta.

Super byłoby gdybym wiedział, że wszystko będzie lux. Wymieniłbym go od razu ale...

Sterowniki te wymieniają przy regeneracji tylko czy to dobry pomysł.

Co myślicie koledzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój brat jakieś 2-3 miesiące temu wymieniał taki sterownik koledze a E90 320d 2006r - turbina Mitsubishi. Po wymianie auto ożyło i nic nie wymagało kalibracji.

Może zadzwoń do tej firmy (bo u nich kupił sterownik od ręki).

http:/www.stary-kisielin.wpolsce24.pl/firma,1349085,PHU+TOKARSKI.html

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ze rrzeba kalibrowac, zeby sterownik we wlasciwy sposob zmieniawl ustawieie lopatek, bo albo nedize to robil za mocno albo za slabo w ktoras strone i bedzie caly czas " napiety" przy maxymalnym wychyleniu albo opuszczeniu i zaraz sie spierdzieli ....

 

 

 

Pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo że lepiej by było to skalibrować, ale w praktyce nie zawsze jest to konieczne.

Jeśli będziesz miał dostęp do sprzętu kalibrującego, to na pewno warto to zrobić, nawet dla świętego spokoju.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę nowa od regenerowanej różni sie tylko obudowa która zostaje stara. Jak środek jest nowy można przyjąć ze jest jak nowa. Pytanie pozostaje czy ktoś zrobił dobrze regenerację jak tak to niczym pod względem mechanicznym sie to nie różni od nowej. Bo montaż jak i wyrażenie wirnika itp jest identyczne i tez robią to ludzie.

 

 

Pzdr.Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regeneracja = reklamacja

3 x wyjmowałem turbine na gwarancji po regeneracji - panowie od regeneracji twierdzili ze to pierwszy taki przypadek :).

zazwyczaj wyglada to tak : stara obudowa + nowy chinczyk w srodku.

kupic druga uzywana (nie robiona) lub nowa i po problemie - kilka osob na tym forum miało takie samo doswiadczenie jak ja - ktos nawet musiał wymienic silnik po regeneracji sprezarki poniewaz sie rozleciała i motor umarł :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie miałem zbyt wielkiego wyboru.

Chciałem nową turbinkę ale okazało się że jest trudno dostępna i trzeba czekać.

Więc byłem zmuszony wziąć tą która była - po regeneracji.

Gość zapewniał mnie że robi na częściach GARRETT'a i mogę być spokojny.

Zobaczymy, mam wstawione już to maleństwo. Betka odzyskała swoją zadziorność i

mam moc pod prawą stopą. Nic nie jęczy, nie świszczy. Syczy jak poprzednia także

póki co jest dobrze. Zobaczymy jak będzie dalej.

Muszę ją teraz troszkę oszczędzać żeby się ułożyła.

Długo trzeba tak uważać czy nie jest to konieczne?

Pozdrówka! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe, turbina Garrett do 3.0d 231 km tańsza niż Mitsubishi do 2.0d 150/163 km.

http://allegro.pl/turbosprezarka-bmw-e60-e61-530d-3-0d-170kw-231km-i2488246891.html

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mnie pocieszyliście... :/ Szukałem ale jak widać niedokładnie i zbyt szybko.

W dodatku turbo jest w Siedlcach - 65km ode mnie:/

Ojoj - teraz należy tylko mieć nadzieję, że moja regenerowana będzie dobrze jeździła.

Dzięki za info koledzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest dobrze zregenerowana to możesz być spokojny, jak części są ok, wirnik dobrze wyważony to oprócz obudowy to jest jak nowa turbina.

 

Gorzej jak coś jest nie tak i gdzieś zaoszczędzili :) ale nie dramatyzuj na zapas i dbaj o nowe turbo :)

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbiny mitsubishi podobno jest trudniej regenerować (takie są opinie), ale jak robiła to dobra i solidna firma, to powinno być dobrze.

 

Ja zakładałem kiedyś regenerowana turbinę Garretta do E46 lift 150km 2.0d CR, i turbina pracuje w aucie już od 4,5 roku (teraz od ponad 2 lat pod sterami mojego kumpla) i zrobiła ze 100 tyś km, a może więcej.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy może ktoś wie jak ustawić cięgno od zmiennej geometrii, bo rozregulowałem swoje, po regeneracji turbina przeładowywała, więc lekko popuściłem śrubkę, to ładowała dopiero od 3,5 tyś, potem znowu podkręciłem to wstaje od 2,4 tyś, i dalej już nie mogę, bo skończyła się regulacja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę sie pod pytanie wyżej.

Ostatnio też miałem wymienianą turbinę i cięgno było ruszane i w końcu ustawione mniej więcej na środku. Samochód jeździ jak wcześniej, turbina załącza się wtedy kiedy trzeba.

Czy to znaczy że udało mi się i wszystko jest ok czy to że dmucha wtedy kiedy trzeba wcale nie znaczy że cięgno jest ustawione tak jak powinno?

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej ja dziś rozbierałem z moim mechanikiem trochę rzeczy w aucie w celu kontroli. Kolektor wyczyszczony klapki w stanie idealnym postanowiłem je jednak zostawić przeczyściłem i wsio się trzyma bardzo dobrze i chodzi idealnie. Przeczyściłem EGR bardzo nie był zawalony gdzieś ze 2mm nagaru no ale wyczyszczony. Zmieniłem odmę choć stara była raczej ok nie widziałem żeby coś było z nią nie tak, chociaż póki co nie wywaliło mi ani razu niskiego poziomu oleju co mnie cieszy bo wcześniej zapalał się ZAWSZE praktycznie co jazdę. Przeczyściłem też czujnik w kolektorze ssącym.

 

Ale do rzeczy, u mnie było cykanie pod maską po gaszeniu auta albo po otwarciu pilotem, okazało się że zawór sie rozregulował, nie odkrecił ale sam musiał sie rozregulować w sobie. bo TAK CIĄGNĄŁ ze az naprężał się i cykał bo odpuszczał na sekunde i znowu ciągnął. Obniżyliśmy go mniej więcej tak jak na słynnnym filmiku z regulacją tego zaworu ze sterownikiem i zrobiliśmy praktycznie tak samo napina do góry nic nie brzęczy itp itd. Jak już prąd puści ten zawór praktycznie nie ma nic luzu do góry tak jak na filmiku, oczywiście nie na 1 raz to się udało ale za 3 podejściem zostawiliśmy jak jest, trochę pojeżdżę i zobaczę jak będzie zawsze można potem o 1/4 - 1/2 obrotu podregulować. Efekty prac turbo ładuje prawidłowo i auto ciągnie zdecydowanie lepiej, turbo wstaje poniżej 2k czyli tak jak powinno być i czuć odrazu takie "pierdolnięcie mocy" i ciągnie ładnie, z racji że auto jest po chipie to ma ciśnienie doładowania podciągnięte do 1.7bara, no i w inapie jest 1.7-1.720-30, rozmawiałem z Grześkiem z krk od chipów i mówi że jest ok i że jak tak było z zaworem to powinno być to poprawione. Sprawdziliśmy też zmienna geometria " na luzie " chodzi idealnie płynnie w pełnym zakresie zero zacinania oporów no idealnie, wirnik czysty luzów nawet wzdłużnych BRAK nawet mikrona się nie rusza wirnik no i chodzi delikatnie i luźniutko.

 

po jeździe przegoniliśmy auto w sumie na 5 biegu 210 zrobiło bez większego trudu no końcówkę dociągał ale szło ok na 6 bieg nie było miejsca :). Błędów BRAK niczego. Jak coś wyniknie to będe dawał znać póki co jest SUPER. aha raczej nei zrobi się tego na mirzenie gwintu itp trzeba to zrobić najlepiej z urzadzeniem reguliującym ale jak widać da się też tak jak ja zrobiłem, ale ja mam w planach przy najbliżeszj okazji podjechać do kogoś kto ma sterownik i podregulować to ciut dokładniej choć uważam ze napewno jest 100x niż jak ciągneło to cięgno az sterownik brzeczał i puszczał z braku mocy.

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załącza sie od ok 1800-1900rpm. Chcialem zrobic zdjęcie tego cięgna ale musiałbym zdjąć dolot. Gwintu wystaje tyle, że jak teraz na to patrze to po przykręconym cięgienku wystaje gwintu pół milimetra
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sugeruj się tym na ile wystaje śrubka, rozbierz sobie dolot powietrza do filtra, tak zebyś miał dostęp do turba wsadz kluczyk do auta i wyjmij, na sterowniku bedzie napiecie przez jakiś czas i wychyli ono na maxa cięgno od zmiennej geometrii. posłuchaj czy nie brzęczy od nadmiernego naciągnięcia, potem poczekaj az napięcia nie bedzie już na tym cięgnie ( może ono lekko drgać póki ma prąd, bo to elektrozawór ), poczekaj az napiecia nie będzie i palcem zobacz czy możesz go podnieść jeszcze odrobine ( w górę ) jak tak to trzeba ciut podregulować choć micro luz tam jak najbardziej może być, jak skręcisz ustawienie za mocno i zmienna geometra sie nie bedzie otwierać do końca to turbo może przeładowywać, dobrze potem przejechać sie z inapą i zobaczyć ile MAX ładuje jak bedzie tam 2.600 - 2.630 to jest ok, jak wybije ci więćej to przeładowuje, tzn więcej mam namyśli 2.7 - 2.720, bo jak będzie 2.630-2.640 jest ok to bedzie w PIKU na maxa jak bedziesz cisnął. Jak ci wybije za często 2.7 to podreguluje o 1/4 obrotu, pojeździj chwilę i zobacz znowu na inapie, jak ci ładuje.

 

A tak jak ci wstaje od 1.800-1.900 to wstaje dobrze.

 

 

Oczywście uważaj żeby nie obniżyć tego kapturka za nisko bo wstawać bedzie ok ale nie bedzie się otwierać do konca i bedzie przeładowywać, stąd powtórzę jak już prąd w aucie po wyjeciu kluczyka po paru min puści zobacz czy możesz jeszcze unieść ten kaptórek wyżej jak tak to trzeba to poprawić, do momentu aż ruchu będzie myślę MAX 0.5mm, najlepiej WCALE ale trzeba uważać żeby nie skręcić za mocno, wg mnie lepiej jak podejdzie to bez napiecia o te 0.5mm niż nie będzie się o te 0.5mm otwierać.

 

 

Sposób może upierdliwy i łatwiej to zrobić zewnętrznym sterownikiem i 20x szybciej no ale sterownik kosztuje 8.5k :)

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyspiarz tyle że to nie ja jestem autorem tametu a wyglada to tak jakby odpowiedź była do mnie ;P

Po przeczytaniu tego co napisałeś nasuwa mi się pytanie czy po wymianie turbo u mnie może być tak że turbo przeładowywuje a jeździ się ok?

Tak jak juz pisałem - ciegno było kręcone w jedną i druga stronę i w końcu zostało na chybił-trafił. Po wymianie turbiny jeździ się bardzo dobrze.

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie moze byc na chybil trafil jak dasz z nisko to owszem turbo bedzie startowac prawilowo ale w gornym zakresie jak sie do konca nie otworzy zmienna geometria bedzie przeladowywać. O ile i czy bedzie to problem nie wiem :) kup interfejs za 60 podlacz sie przejedz sie i zobacz ile pompuje na maxa jak bedzie tam okolo 2.600 albo 2.620-30-40, jak w piku wskoczy na sekunde na 2.680- pod 2.700 to ok jak cały czas trzyma wiecej znaczy sie ze ciegno jest za nisko i nie otwiera w pelni łopatek.

 

Pzdr. Łukasz

Edytowane przez wyspiarz.wolin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.