Skocz do zawartości

330d pisk przy odpalaniu


Michał 330xd

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Witam

Od jakiegoś czasu przy odpalaniu auta słychać pisk.

Koło pasowe, napinacz, rolka prowadząca i pasek wymieniane jakieś pół roku temu.

Poniżej wrzucam filmiki odpalania zimnego i ciepłego silnika.

 

Zimnyhttp://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=L37mRYXAVe4

Słychać delikatny pisk

 

Ciepły

Pisk znacznie bardziej słyszalny. Dodatkowo w chwili kiedy silnik zapala trzęsie budą.

Niedawno byłem w ASO i pytałem co może być przyczyną, ale panowie stwierdzili, że wszystko jest ok.

Ja mam na razie dwie opcje . Pierwsza to, że koło pasowe zaczyna padać, druga to kończący się dwumas.

Jeżeli ktoś ma pomysł co może być przyczyną to proszę o podpowiedź.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 107
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

W drugim filmiku to ja tam słyszę ale piszczącego ptaka :norty: - tak piszczy że aż uszy puchną i ten dźwięk z rozruchu zimnego silnika to przy nim pikuś :wink:

U siebie mam identyczny objaw. Kiedyś gdy wymieniłem rolki i pasek 6PK (Gates a później Contitech) , to przez kilka dni czy tygodni było cicho przy rozruchu. Wydaję mi się że to po prostu pasek ślizga się na kole pasowym i aby rozwiązać problem, trzeba moim zdaniem wymienić również koło pasowe.

Czytałem też kiedyś na forum, że pasek kupiony w ASO rozwiązuje problem, ale nie wiem na jak długo (bo u mnie na oryginalnym, choć już starym - też piszczało).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na faktycznie ptaki zaczęły piszczeć jak na złość.

Zastanawiam się czy nie zareklamować koła pasowego. Część kupiona i zakładano w ASO, teoretycznie nie powinno być problemu z reklamacja.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na faktycznie ptaki zaczęły piszczeć jak na złość.

Zastanawiam się czy nie zareklamować koła pasowego. Część kupiona i zakładano w ASO, teoretycznie nie powinno być problemu z reklamacja.

 

Jeśli koło jest pół roczne i zwłaszcza że oryginalne, to ja bym wykluczył je jako problem pisków.

 

W starych kołach pasowych powierzchnia styku jest bardzo wyślizgana przez pasek i wtedy może dużo łatwiej piszczeć niż w przypadku nowego koła pasowego.

 

Jeśli twój pasek nie był kupiony w serwisie bmw, to może kupić u nich i zobaczyć jaki będzie efekt.

Podobno paski z serwisu (wyczytałem kiedyś na tym forum) mają inną powierzchnie styku z kołem (są jakieś mikroskopijne włoski) i podobno efekt pisku nie występuje (przynajmniej na początku).

 

Jak już pisałem u mnie przy nowych paskach Gates i Contitech , przez jakiś czas nie było pisku, ale po paru tygodniach problem powracał (rolki z napinaczem nowe z ASO).

 

Możesz jeszcze wypróbować specjalny spray do pasków klinowych, ale jak już chcesz tego użyć - to kup jakiejś dobrej firmy np. :

http://www.autokosmetyki.pl/w%C4%82%C5%BArth_do_paskow_klinowych_z_specjalna_dysza_spray,p860.html?manufacturers_id=74

 

Ja mam chyba taki i jest średni:

http://www.autochemia24.pl/product-pol-667-Permatex-preparat-do-konserwacji-i-regeneracji-paskow-klinowych.html

może i konserwuje, ale pisków jakoś wyraźnie nie likwiduje.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na kole przejechałem dokładnie 12 tys km. Po wymianie nie piszczało. Piski pojawiły się nie dawno.

Pasek raczej odpada. Jakby to była wina paska to na ciepłym silniku pisk powinien być słabszy, a u mnie jest odwrotnie.

We wtorek jadę do mojego mechanika na oględziny, może coś znajdziemy.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to samo, tylko, że pisk na zimnym w ogóle nie występuje, natomiast jak się trochę zagrzeje to piszczy przy odpalaniu i gaszeniu.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A co myślicie o trzęsienie budą przy odpalaniu na ciepłym silniku.

Na zimnym nie trzęsie, a na ciepłym przy każdym odpaleniu.

Czy może to być dwumas ?

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne o ile można się tak wyrazić piski, bo wszystkie jakimś dziwnym trafem z pod maski brzmią tak samo :)

Jak się okazał niestety już po wymianie wszystkich pasków i rolek piszczała pompa od wspomagania.

Nikt przy pracującym silniku nie był w stanie zdiagnozować źródła pisków, aż kierownica nie zaczęła ciężko chodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Odnośnie pompy wspomagania to czasem (bardzo rzadko) jak było zimno przy maksymalnym skręcie lekko zapiszczała, a właściwie zasyczała.

Czy jak się zdejmie pasek od pompy to można odpalać auto?

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał, myślę że jak odpalisz tylko na chwilę aby sprawdzić jak sam silnik startuje to raczej bezpieczne. Masz jeszcze drugi pasek od wspomagania wiec wypadałoby dwa zrzucić.

Wiem, ze ja bym tak zrobił ale tylko aby sprawdzić jak pali. Czy to prawidłowe? Nie wiem :duh:

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zobaczę co powie na to mechanik.

Ale czy do pompy nie jest oddzielny pasek? Ten długi idzie przez cały osprzęt za wyjątkiem pompy.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że to koło pasowe(tłumik drgań skrętnych) miałem tak samo, tylko że na ciepłym. Radze koło do reklamacji, jak ma niewielki przelot.

Możesz śmiało zrzucić dwa paski na czas odpalenia, ja tak robiłem i wtedy będziesz pewny czy to koło :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dłuższym siedzi klima, pompa wody i alternator. Na krótszym jest tylko pompa od wspomagania kierownicy.

 

Tu masz pompę wody w tle z lewej strony na górze. Musi ją też ciągnąć - nie ma bata.

 

http://realoem.com/bmw/diagrams/k/x/229.png

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że wszyscy mają ten sam problem po wymianie paska, rolek i koła pasowego - a myślałem że jedynie ja :lol:

 

Po prostu pasek zamiennik jest szitowy ( ja mam Contitecha) po rozgrzaniu delikatnie się wydłuża i powstaje poślizg na którejś rolce - u mnie na rolce od alternatora. Co właśnie ciekawe przez pierwsze 2-3 tkm tego objawu nie było!!

 

ROZWIĄZANIE banalnie proste (zastosowałem u siebie) - kupujecie świeczkę (najzwyklejszą, bezzapachową :mrgreen: ) odpalacie auto i przytrzymujecie przy pasku - tak aby się rozprowadziło. Problem znika :lol: :lol: :lol:

 

Wszystkiemu winne są zamienniki pasków i tyle... żałuję, że wyrzuciłem stary pasek, teraz chętnie założyłbym stary i sprawdził co będzie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po prostu pasek zamiennik jest szitowy ( ja mam Contitecha) po rozgrzaniu delikatnie się wydłuża i powstaje poślizg na którejś rolce - u mnie na rolce od alternatora. Co właśnie ciekawe przez pierwsze 2-3 tkm tego objawu nie było!!

Ja pasek wymieniałem trochę wcześniej niż koło (jakieś 3 tygodnie). Po założeniu koła pisku nie było. Wydaje mi się że to nie wina paska.

Wrzucam jeszcze jeden filmik odpalania ciepłego silnika. Słychać potrójny pisk.\

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że wszyscy mają ten sam problem po wymianie paska, rolek i koła pasowego - a myślałem że jedynie ja :lol:

 

Po prostu pasek zamiennik jest szitowy ( ja mam Contitecha) po rozgrzaniu delikatnie się wydłuża i powstaje poślizg na którejś rolce - u mnie na rolce od alternatora. Co właśnie ciekawe przez pierwsze 2-3 tkm tego objawu nie było!!

 

ROZWIĄZANIE banalnie proste (zastosowałem u siebie) - kupujecie świeczkę (najzwyklejszą, bezzapachową :mrgreen: ) odpalacie auto i przytrzymujecie przy pasku - tak aby się rozprowadziło. Problem znika :lol: :lol: :lol:

 

Wszystkiemu winne są zamienniki pasków i tyle... żałuję, że wyrzuciłem stary pasek, teraz chętnie założyłbym stary i sprawdził co będzie.

 

Pozdrawiam

 

Mój stary oryginalny pasek 6PK piszczał, później kupiłem Gates - parę tygodni spokoju. Później kupiłem nowe rolki z napinaczem w serwisie i pasek Contitech poza serwisem i znów było parę tygodni spokoju. Dziś już wszystko jest w normie...czyli piszczy przy rozruchu jak młody sokół :norty:

 

Nie ma za dużych uślizgów paska po zastosowaniu świeczki? Wosk powoduje zmniejszenie tarcia.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem wszystko jednocześnie, koło pasowe, obydwa paski, rolki. Zostawiłem tylko stary napinacz - bo jest sprawny.

Na zimnym silniku jest wszystko ok, zero piszczenia itd, jak tylko się rozgrzeje to zaraz pojawiał się pisk. Myślę że to albo pasek się delikatnie wydłuża i napinacz nie da rady wybrać luzu albo rzeczywiście coś z materiałem paska jest nie tak, że się ślizga. U mnie pisk idzie na kółku od alternatora.

 

Po posmarowaniu świeczką było wszystko ok, tyle że po 700 km już znowu zaczyna popiskiwać. Wku!@#$ mnie to niesamowicie...

Pasówkę zamówiłem Corteco...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś specjalnie wsłuchiwałem się w dźwięk przy odpalaniu, i pisku nie było.

Koło od alternatora chyba jest wymienne, ale czy to na dłuższą metę rozwiąże problem - raczej nie. Można pomyśleć o tym, aby dopasować do alternatora koło ze sprzęgłem - jak to robi dużo osób w E39 530d lift. Koło po przeróbkach pasuje od jakiegoś mercedesa...ale to już poprawianie fabryki :duh:

 

Szkoda że patent ze świeczką jest krótko trwały.

 

Mi wydawało się, że pisk występuje na kole pasowym (nigdy się dokładnie nie wsłuchiwałem), ale może się mylę.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Byłem dzisiaj u mechanika i po wspólnych oględzinach wykluczyliśmy koło pasowe.

Głównym podejrzanym jest pasek od pompy wspomagania lub koło na pompie.

Za dwa tygodnie ustaliłem termin. Na początek założymy stare oryginalne paski, a jak to nie pomoże to sprawdzamy wszystko po kolei.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.