Skocz do zawartości

Koszty użytkowania E93 330d podsumowanie po 225 tys km


Rufio

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Parę lata temu przesiadłem się z E91 320d na E93 330d. (ostatnie podsumowania na końcu tematu)

Prowadziłem statystykę kosztów utkowania:

 

Przez dwa lata przejechałem 48 tys km.

Średnie spalanie 9,17 (w 320d było 7,5l) samochód ma automat i wagę większą o 240kg.

Największe średnie sapalanie 12,11l , najniższe 5,72.

 

Koszty serwisu:

Przeglądy (robione w ASO - tylko wymianę klocków robiłem w niezależnym zakładzie, bo klocki się skończyły):

oleje, filtry, hamulce,żarówki 4712 zł brutto. (w tym 850zł na zakup używanej felgi 19'' - wiosenna dziura)

Naprawy:

zatarty spryskiwacz nie chował się (wymina na nowy), zalany silniczek ustawienia lusterka (wymiana na nowy) 430zł -robocizna własna

Opony:

Kupiłem komplet używanych kól zimowych 17'' i kpl opon letnich 5860 zł

 

Razem 11 002 zł kosztów serwisu i napraw na przejechanie 48 tys km + paliwo

 

Do tego ubezpieczenie, ale to już kwestia indywidualna.

 

Jestem zadowlony. Jednak E93 z mocnym dieslem to inna liga niż rechoczące 320d z manualem, zwykłymi fotelami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tylko pozazdrościć niezawodności :cool2:

Świec żarowych nie wymieniałeś? Ja przed zeszłą zimą 2 i teraz 4 :mad2: U mnie poza kolektorem ssącym, który rozszczelnia się normatywnie między 120-150tys km nie miałem odpukać żadnych problemów.

Fajne spalanie jak na ciężkie cabrio w automacie.

Jaki masz przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to i ja napiszę o swoim aucie, może się komuś przyda.

 

E90 330d zakupiłem w listopadzie 2008r. z przebiegiem 31 tys km. Dzisiaj przebieg wynosi 87 tys.

Awarie i koszty z tym związane:

1. wycinka dpf przy przebiegu 70 tys + chip =1850 zł,

2. dwa żarniki 250 zł - wymiana własna,

3. lewy spryskiwacz około 150 zł - wymiana własna,

4. bezpiecznik 51 (centralny zamek) wymiana własna + przesmarowanie zamków,

5. bateria w pilocie - wymiana własna,

 

 

Do tego koszt opon zimowych z felgami bmw 4500, opon letnich 2500 zł + wymiana części i płynów eksploatacyjnych według interwałów bmw ale olej i wszystko co znim związane co około 20 - 25 tys km.

 

Zużycie paliwa nieprawdopodobnie niskie średnie 8.3 - 95% warszawa poza godzinami szczytu. Trasa zwykle od 6 - 7 l/100km.

 

Silnik jest genialny!

Edytowane przez karbo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To może ja dodam swoje 3 gr.

 

Kupiłem z przebiegiem 124kkm - teraz 159kkm - 1,5 roku

 

Przez ten czas: 2 wymiany oleju i filtrów, 6 świec żarowych, kolektor ssący, klocki i tarcze tył, płyn hamulcowy, dezynfekcja klimy - ok 5000zł

koła i felgi zimowe 2500zł

nie liczę zakładanie pełnego m pakietu wewnątrz i na zewnątrz oraz kół 19" performance.

 

Spalanie średnia 7-8l/100km.

 

Silnik również uważam za genialny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • Moderatorzy

Kontunuując temat.

 

Właśnie przekroczyłem 100 tys km.

Spadło średnie spalanie z całego okresu użytkowania do 9,05

 

Przy przebiegu 90 tys km musiałem wymienić tylne tarcze hamulcowe razem z klockami (2 komplet)

Z przodu dalej są oryginalne tarcze od nowości.

 

Usterki:

Wyciek z przewodu paliwowego przy filtrze - puściła opaska - usterka przy 80 tys km.

 

Całowity kosz serwisów olejowych i hamulców 7450zł na dystansie 75 tys km

Koszt opon 7500 zł

Naprawy 900zł (części i robocizna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przymierzam się do opowiedzenia o kosztach E90 318i, mam ją od nowości ho ho :o , robię dokładne oceny wydatków, bo chcę wiedzieć. Wliczając myjnię+naprawy+garaż+AC+duperele eksploatacyjne+ benzyna(PL +EU) wychodzi że kilometr w 3 roku eksploatacji kosztował 1,2zł a w 5 1,0zł. Jest dobrze :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje e91 320d mogę tylko powiedzieć jak wyglada po moich pierwszych 6300 km a dla auta 93500. Przebieg chyba prawdziwy a przynajmniej nie mam żadnych podstaw aby uważać ze jest inaczej poza obiegowej opinia.

Moje koszty serwisowe to jak narazie:

Termostaty, wymiana pasków odsprzedać silnika i klimy, napinacz paska, dolot powietrza do filtra-elastyczny, uszczelka na kolektorze przy turbo ... Po zakupie auta szukam dziury w całym i robię każdy drobiazg w kolejńosci od życzy ważnych i pilnych do nieistodtych i mogących poczekać.

 

Eksploatacja:

Filtry, olej, płyn chlodniczy, paliwo

 

Zakup zestawu zimowego:

Felgi stalowe, opony zimowe

 

Ubezpieczenia AC OC

 

Jeszcze mam do zrobienia prawa końcówkę drazka kier., wymiana lewego łącznika stabilizatora, elastyczny fragment wydechu za katalizatorem. Myśle o klatkach zawirowań i to by był koniec.

 

Na wszystko co jest związane z autem wydałem przez ostatnie 6200 km 5532zl z myciem i zakupem sciereczek do szyb.

Od tego trzeba odjąć AC OC ok 1600

Koła zimowe kosztowały 4x135zl + 4x440 zł

Serwis i utrzymanie z pielęgnacja kosztowały 1712 zł w tym kosmetyki mycie.... 1600 części i robocizna

Paliwo kosztowało mnie 2247,01 przy średnim spalaniu 6,53 L/100km

 

Calkowity koszt przejechania 1km to aktualnie 1,24 zł

Koszt paliwa na 1km 36 gr

 

Koszty całkowite idą w dół z każdym kilometrem bo największe zakupy czyli opony i ubezpieczenie stanowiące łącznie blisko 80% wszystkich dotychczasowych kosztów "niepaliwowych" są kosztem wstępnym i już nie wystąpią przez najbliższe 40000 km/rok

Zakładam ze naprawy które planuje pochłonął jeszcze 1000 zł.

Jeśli nic sie nie wyspie mocno to zakładam ze koszt caklowity kilometra po roku jazdy będzie na poziomie 50-60 gr z paliwem, filtrami i olejem.

 

PS serwis robię na oryginalnych częściach w serwisie specjalizującym sie wyłącznie w BMW jednak aso mówię nie, chyba ze mój serwis wyślemy mnie tam na jakaś diagnostykę.

 

Rozpisalem sie w nie moim temacie....sory :mrgreen:

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kupiles u handlarza to na 99 procent przebieg skrecony.

 

Koszty serwisowe na naprawy u mnie w E90 przez 100 tys km to 1100 zł. Zapłaciłem za gumke w zawieszeniu i uszczelnienie wybieraka w skrzyni biegów oraz wału. Być może niepotrzebnie. Opon nie liczę bo to bez sensu. Inne są wydatki jak ktoś ma 16 a inne przy 19 cali. Kompletnie nie da się porównać. Dodatkowo jeden jeździ aż druty wyjdą inny jak bieżnik ma mniej niż 5-6 mm. Podobnie z olejem i filtrami. Ja wymieniam co 10-15 tys km a nie wg kompa.

 

Klocki hamulcowe mam fabryczne i jeszcze długo posłużą. Chyba ze wymienię je ze starości.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli kupiles u handlarza to na 99 procent przebieg skrecony.

 

Nie chcę robić śmietnika z wątku Rufio, ale jak czytam takie proroctwa to mnie strzela. Nie widziałeś auta na oczy, nie znasz jego numeru VIN, nie widziałeś książki serwisowe, słowem nie zrobiłeś nic żeby zweryfikować pojazd kolegi, a już sugerujesz, że przebieg fałszywy... :duh:

Poza tym wrzucanie handlarzy do jednego wora też jest krzywdzące, sam czasem sprzedam zarobkowo jakieś auto i jakoś nigdy nie kręciłem licznika. Mam też znajomych co handlują i ani nie robią wałków z akcyzą, vatem, nie kręcą przebiegów, ani nie naprawiają złomów, bo teraz bardzo ciężko sprzedać samochód, takie rzeczy jak sprawdzenie VIN, wizyta w serwisie, czasem nawet dwóch, sprawdzanie auta sprowadzanego w urzędzie celnym i skarbowym to powoli norma. Kiedyś frajera łatwo było ustrzelić, teraz jest ich coraz mniej.

Jeszcze raz sorry za OT.

 

Swoją drogą Rufio, Twoja e93 to całkiem bezawaryjna autko. Pogratulować i życzyć podtrzymania dobrej passy. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kupiles u handlarza to na 99 procent przebieg skrecony.

 

Koszty serwisowe na naprawy u mnie w E90 przez 100 tys km to 1100 zł. Zapłaciłem za gumke w zawieszeniu i uszczelnienie wybieraka w skrzyni biegów oraz wału. Być może niepotrzebnie. Opon nie liczę bo to bez sensu. Inne są wydatki jak ktoś ma 16 a inne przy 19 cali. Kompletnie nie da się porównać. Dodatkowo jeden jeździ aż druty wyjdą inny jak bieżnik ma mniej niż 5-6 mm. Podobnie z olejem i filtrami. Ja wymieniam co 10-15 tys km a nie wg kompa.

 

Klocki hamulcowe mam fabryczne i jeszcze długo posłużą. Chyba ze wymienię je ze starości.

 

Po odliczeńiu tylko i wyłącznie kosztów zakupu kół zimowych stał+opony wychodzi mi 88,88 zł/100km z paliwem

 

Nie będę udowadniał ze nie jestem wielbladem, jednak szlak mńie trafia kiedy czytam/słyszę ze licznik jest cofniety. Zanim kupiłem auto obejrzało go ASO, kolega mechańik właściciel e46 i x5 i znajomy lakiernik. Nikt z nich nie wiedział jaki jest przebieg licznikowy przed obejrzeniem samochodu. Komputer we wszystkich miejscach gdzie jest zapisany przebieg wskazał to samo co licznik, koledzy oglądając auto orzekli ze jak nowe i przyznali sie ze asekuracyjnie powiedzą ze ok 100000km ale raczej nie wiecej.

Oczywiście nie dam sobie uciąć jaj za to ze nie był kręcony ale uważam ze nie widząc samochodu nie masz prawa pisać ze 99 jest kręcony. Nie widziałeś, nie jechales, nie prowadziles .... Nie pisz bo kiedyś ktoś zechce sie z tobą sie założyć i będziesz stratny o lewe jajo!

 

PS prosze nie kontynuować offtopa odnośnie kreceńia przebiegu. Temat dotyczy kosztów utrzymania auta.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie piszę na temat Twojego auta, którego nie znam lecz na temat sytuacji a w zasadzie patologii która jest w Polsce. Jeśli Twoje auto kosztowało ok 30 procent wiecej niż średnia krajowa to jest szansa, ze nie było kręcone lub nie miało innych wad. Zakładam ze mówimy o aucie sprowadzanym. Do Polski nie sprowadza się dobrych aut na handel, bo za granica są o wiele droższe niż w Polsce więc nie da się na tym zarobić. Da się zarobić wyłącznie na rozbitku aucie z ogromnym przebiegiem, utopionym, kradzionym lub takim z wyludzonym VAT. Pogadaj z kolega dziąsek. On już kilka takich super pewnych aut przerobil.

Niemiec który ma zadbane auto z niskim przebiegiem nie sprzeda Polakowi za 50 procent mniej niż może sprzedać u siebie w kraju tylko dlatego ze Niemcy odpowiadają za holokaust.

 

A wracając do kosztów eksploatacji. Podawanie kosztów z krótkiego dystansu nie jest miarodajne. Dodatkowo niestety przekrecone liczniki mocno fałszują rzeczywiste koszty eksploatacji dla danego przebiegu. Jeśli ktoś kupił auto w salonie lub od znajomego ktory kupił w salonie to powiedzmy można mówić ze raczej na 90 procent licznik wskazuje faktyczny przebieg.

 

I mam nadzieje ze ten szlak to jest na Giewont, albo w pieniny, bo mnie szlag trafia jak widzę naiwność ludzi i wiarę ze mnie się nie da oszukać bo sprawdziłem.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Po odliczeńiu tylko i wyłącznie kosztów zakupu kół zimowych stał+opony wychodzi mi 88,88 zł/100km z paliwem

 

U mnie koszt 88gr/km obejmuje też zakup kół zimowych - kupiłem kpl kół zimowych oryginal BMW 17'' razem z oponami - używane.

 

Serwisy robię w ASO.

 

Wcześniej prowadziłem to samo dla E91 320d. Wysżło nieco mniej. Bo 320d z chipem na dystansie 90 tkm spaliło średnio 7,5 litra. No i było tańsze ubezpieczenie, bo tańszy samochód. Opony też tańsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • Moderatorzy

Kontynuacja:

 

Żeby nie zakładać nowego tematu w E93 330d stuknęło własnie 125 tys km (ja przejechalem 100 tys km-samochód kupiony z przebiegiem 25 tys km)

 

Podsumowanie:

średnie spalanie 9,02

 

Wydatki na przejechanie 100 tys km

-przeglądy, olej, filtry i hamulce 10200,00 zł (części eksploatacyjne)

-naprawy 4200,00 (naprawy: spryskiwacz, silniczek lusterka, amortyzatory tył, wahacze 2 szt. tył, tuleje prżód 2 szt., osłona podwozia. termostaty)

-opony i koła zimowe 10600,00

 

Częsci zamienne oryginał BMW.

 

Odnosnie dachu zero problemów. Co 3-4 miesiące pamiętam o smarowaniu uszczelek

 

W zasadzie to koszty użytkowanie są dośc niskie. Razem z paliwem i ubezpieczeniem wychodzi 89gr/km.

 

Nie ma potwierdzenia sławetnego Będziesz Miał Wydatki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No to i ja napiszę o swoim aucie, może się komuś przyda.

 

E90 330d zakupiłem w listopadzie 2008r. z przebiegiem 31 tys km. Dzisiaj przebieg wynosi 87 tys.

Awarie i koszty z tym związane:

1. wycinka dpf przy przebiegu 70 tys + chip =1850 zł,

2. dwa żarniki 250 zł - wymiana własna,

3. lewy spryskiwacz około 150 zł - wymiana własna,

4. bezpiecznik 51 (centralny zamek) wymiana własna + przesmarowanie zamków,

5. bateria w pilocie - wymiana własna,

 

Do tego koszt opon zimowych z felgami bmw 4500, opon letnich 2500 zł + wymiana części i płynów eksploatacyjnych według interwałów bmw ale olej i wszystko co znim związane co około 20 - 25 tys km.

 

Zużycie paliwa nieprawdopodobnie niskie średnie 8.3 - 95% warszawa poza godzinami szczytu. Trasa zwykle od 6 - 7 l/100km.

 

Silnik jest genialny!

 

Dzisiaj auto ma 113 tysięcy przebiegu. Od ostatniego wpisu wymieniłem termostaty, uszczelki pod kolektorem ssącym, uszczelkę rura/intercooler, ponownie spryskiwacz reflektora.

Edytowane przez karbo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • Moderatorzy

Kontynuacja i podsumowanie po przebiegu 150 tys km (samochód posiadam prawie od nowości - od przebiegu 25 tys km)

 

Średnie spalanie 9,03

 

Od przebiegu 125 do 150 tys km.

Naprawy

- naprawa kolektora ssącego - wstawiony nowy - nie uznaję drutowania (czytaj wstawiania zaślepek)

- odpowietrznik zbiorniczka wyrównawczego

 

Eksploatacja:

- wymiana oleju i filtrów

- wymiana oleju w skrzyni biegów - oryginał ZF

 

Usterek i innych niedomagań brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • Moderatorzy

Kontynuując podsumowanie i awarię.

Po przejechaniu 225 tys (200 tys i 8 lat od zakupu)

Spis awarii od 150 tys km do 225 tys km.

170 tys. tylny mech. roznicowy i łożyska osi tyl - szum

197 tys. awaria rozrusznika

200 tys. poduszki silnika, sterownik świec, kolektor ssący, zbiornik spryskiwacze

210 tys włącznik start stóp,

W międzyczasie jeszcze amortyzatory tył, drążki kier. przód, tuleje przód i tył, łączniki stabilizatora.


Śremie spalanie z całego dystansu 9,23l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.