Skocz do zawartości

Jakie jet turbo e90 2.0 163km


Fokus lodz

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli chodzi o turbinę, mam pytanie trochę związane z tematem. Czy mając ogólne pojęcie o mechanice, posiadając potrzebne narzędzia tzn klucze, nawet prasę to wyciskania łożysk itp, można sobie taką turbinę zregenerować samemu? Potrzebne są do tego zadania jakieś naprawdę specjalistyczne narzędzia aby przeprowadzić taką regenerację? Pojęcie o mechanice oczywiście mam. Lubię podłubać sobie przy samochodzie. Zawsze wszelkie naprawy które nie wymagają ingerencji jakichś specjalistycznych narzędzi, wykonuję sobie samodzielnie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że tak.. możesz sam zakupić zestaw naprawczy - jeśli oczywiście masz taką możliwość - kpl. uszczelnień, uszczelek, łożyska i się bawić. Ale czy ja wiem czy to gra warta świeczki. Regenerują to przecież ludzie - nie roboty.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostęp do części mam jak najbardziej. Mam w rodzinie osobę która prowadzi warsztat blacharsko mechaniczno lakierniczy i przez tą osobę mogę kupić praktycznie wszystkie części do różnych samochodów, oczywiście sporo taniej niż kosztują one w sklepie. O tym że to robią ludzie ja wiem :). Ale nie zawsze jesteś w stanie wszystko zrobić sam. Może potrzebne są jakieś specjalne narzędzia do ustawiania później tej turbiny. W temacie turbin aż tak bardzo się nie orientuje i nie wiem czy jej regeneracja wiąże się wyłącznie z wymianą części i czy nie trzeba przypadkiem później jej wyważać, ustawiać geometrii itp. To dość precyzyjne ustrojstwo dlatego właśnie pytam, może jest Ktoś na forum kto siedzi w tym temacie :).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej kupic uzywana. Jak bedziesz sam regenerowal to nawet jak wszystko zrobisz zgodnie ze sztuka to polegniesz na wywazeniu, a bez wywazenia to nie wiem ile pociagnie taka turbina, ale na pewno nie za dlugo.

Idac droga kupna z drugiej reki mozesz zadzwonic do tunera jakiegos i porozmawiac, czy tuner nie wymienilby ci na wieksza z zmiana programu. Ale to juz sugestia jezeli chcialbys zmianiac program.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie myślałem że turbinę trzeba odpowiednio wyważyć. Ja nie pytałem dlatego że chcę wymieniać czy coś bo dopiero będę bliżej wakacji szukał samochodu. Pytam tak czysto teoretycznie na przyszłość jakby coś wyskoczyło, jak to technicznie wygląda :). Dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli chodzi o turbinę, mam pytanie trochę związane z tematem. Czy mając ogólne pojęcie o mechanice, posiadając potrzebne narzędzia tzn klucze, nawet prasę to wyciskania łożysk itp, można sobie taką turbinę zregenerować samemu? Potrzebne są do tego zadania jakieś naprawdę specjalistyczne narzędzia aby przeprowadzić taką regenerację? Pojęcie o mechanice oczywiście mam. Lubię podłubać sobie przy samochodzie. Zawsze wszelkie naprawy które nie wymagają ingerencji jakichś specjalistycznych narzędzi, wykonuję sobie samodzielnie.

Pozdrawiam.

 

Ja nie wieżę że można samemu zregenerować turbinę bez specjalnych maszyn, profesjonalnym zakładom czasem nie uda się tego zrobić poprawnie a co dopiero samemu. Tu można zobaczyć jaki sprzęt posiadają do regeneracji turbin, wtrysków, pomp wysokiego ciśnienia: http://naprawa-wtryskiwaczy.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samemu to można co najwyżej zapieczoną zmienną geometrię wyczyścić, wymienić turbinę na nową / zregenerowaną lub jeszcze ewentualnie wymienić sterowanie.

W domowych warunkach nie ma szans na zregenerowanie turbiny. Zapomnijcie o tym.

Oprócz wymiany samych części w turbinie, podstawa to wyważenie/doważenie wirnika.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o turbo to są mitsubishi i później były garett. Pierwsza to porażka brak oryginalnych części do regeneracji są jakieś ale to Chińszczyzna miałem tą turbinkę znajomy po długich poszukiwaniach wstawił mi w końcu garetta i śmiga samochodzik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
wstawił mi w końcu garetta i śmiga samochodzik.

 

ale tak bez przeróbek , i masz normalne osiągi ?

napisz cos więcej :)

 

Odpowiadam dość późno wiem ale testy były osiągi są normalne brak błędu śwista aż miło. Miałem też problem czy zostać przy Garetta ale rozwiał się mój problem gdy odwiedziłem mojego znajomego który podpowiedział mi żebym zostawił jeśli działa ok. w tygodniu sprzedaje ok 5 turbin używanych z czego 5 to mitsubishi raz na jakiś czas ktoś bierze garetta. Także raczej zostanę przy nim. A ta turbina była w silnikach bez dpf również 163ps do dpf pchali mitsubishi - jak dobrze wyczytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.