Skocz do zawartości

Zablokowana kierownica(błąd blokady)częsciowe rozwiązanie.


szymonb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ostatnio pojawił się u mnie problem z blokada kierownicy.

Najpierw zółty alert auto odpalało, potem przestało odpalać a na koniec czerwony alert.

Zauważyłem że problem jest związany z akumulatorem.

W autach z komfortowym dostępem po wywaleniu błędu blokady przestają działać też dotykowe klamki.

W momencie kiedy bateria jest słabsza niekoniecznie rozładowana elektronika od blokady wariuje.

Tak jak ktoś kiedyś opisywał prawdopodobnie mierzy ona spadek napięcia / pobór mocy konieczny do odryglowania i powyżej jakiejś wartości wywala błąd.

Wgranie nowego softu prawdopodobnie podnosi ten próg i dlatego części osób pomaga.

Przy słabym akumulatorze odczyt spadku napięcia / poboru jest przekłamany i mimo braku mechanicznej usterki wywala błąd.

Wiem że zaraz napiszecie że naładowaliście akumulatory i błąd nie znika.

U mnie było identycznie.

Po naładowaniu błąd dalej u mnie pozostał.

Wystarczy odłączyć akumulator na 4-5 minut (sprawdzałem bez sekundnika wiec taki mało dokładny zakres).

Po odłączeniu błąd się kasuje ....... no nie do końca.

Po godzinie bluzgania rozgryzłem o co chodzi z błędem.

Akumulator czyli reset musi być przeprowadzony w dokładnie takim stanie w jakim powinna znajdować się blokada po podłączaniu aku.

Jeśli zablokowała ci się blokada w pozycji otworzonej czyli możesz kręcić kierownicą musisz odłączyć akumulator na otworzonym

samochodzie z kluczykami w slocie z włączonym zapłonem. Odczekujesz 5 minut podłączasz akumulator samochód sprawdza w jakim powinien

być stanie i że blokada powinna być odryglowana jest odryglowana błąd znika.

Analogicznie jeśli zablokowała ci się w zablokowanej pozycji musisz wprowadzić auto w stan w jakim blokada się uaktywnia i odłączyć akumulator.

Uwaga na auta z alarmami. Najpierw dezaktywuj alarm ponieważ na zamkniętym aucie po odłączeniu akumulatora zaczyna wyć.

 

 

Tutaj link do naprawy blokady mechanicznie to znaczy jak rozebrać jak nasmarować itp.

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=483387

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Potwierdzam powyższe uwagi. Ja też od czasu jak okresowo doładowuję akumulator nie miałem problemu z blokadą.

Mam pytanie czy procedura kasowania błędów prze odpowiednie wyłączenie akumulatora została potwierdzona diagnoza komputerową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam powyższe uwagi. Ja też od czasu jak okresowo doładowuję akumulator nie miałem problemu z blokadą.

Mam pytanie czy procedura kasowania błędów prze odpowiednie wyłączenie akumulatora została potwierdzona diagnoza komputerową?

 

 

Na jak długo podłączyć auto pod ładowanie?

 

Błąd blokady na żółto mam już od 3 tygodni. Między czasie dostałem się do blokady i ją nasmarowałem. Auto 4,5 roku, aku raczej oryginał, ale od pół roku śmigało krótkie odcinki do pracy i z powrotem czyli bagatela 1,5 km w jedną stronę :D W trasę raz w miesiącu.

 

Kolego SZYMONB mam opcję KOMFORTOWĄ błąd się świeci ale klamki na dotyk działają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też jak ostatnio dłubałem ncsem w aucie leciało radyjko. Po pewnym czasie chcę wyjechać z garażu a tu zonk auto kaput, notabene radio gralo dalej zegary się zapalały ale pojawiła się kłódka kierownicy wystraszyłem sie że coś skopałem, odpaliłem auto na popych bo przez podpięte kable też nie ruszył. Na moje szczęscie podłączyłem aku na noc rano opalił bez problem a kłódka zniknęła.

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Potwierdzam powyższe uwagi. Ja też od czasu jak okresowo doładowuję akumulator nie miałem problemu z blokadą.

Mam pytanie czy procedura kasowania błędów prze odpowiednie wyłączenie akumulatora została potwierdzona diagnoza komputerową?

 

 

Na jak długo podłączyć auto pod ładowanie?

 

 

Ja z racji ze mam garaż zwykle podłączam na noc. Jedna uwaga nie polecam zwykłych ładowarek, bez precyzyjnej kontroli i ograniczania napiecia. Napięcie nie powinno przekroczyć standardowego jakie jest normalnie w aucie podczas jazdy czyli ok. 14,5V. Zatem ładowarka powinna mieć zabezpieczenie przed wzrostem napięcia powyżej tej granicy. Przekroczenie 15,0V może spowodować błędy w elektronice, a nawet uszkodzenia. Oczywiście jeśli odłączysz klemę od akumulatora na czas ładowania to nie ma problemu, najwyżej skrócisz mu życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam garażu a więc musiałem wyciągnąć aku. Przy okazji powiedzcie mi też macie w swoich e9X taki typ akumulatora http://img46.imageshack.us/img46/5131/230120121387.jpg?

 

Znalazłem jakis opis tutaj http://skippershop-heiligenhafen.de/skipper/02b96b9b970c45009/02b96b9b951346203/02b96b9b961239a0d.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Co do klamek moje też działały z błędem do momentu w którym błąd się wyświetlał a auto odpalało.

Wraz z blokadą odpalania traciłem tez opcje komfortowych klamek.

Co do długości ładowania akumulatora nie ma uniwersalnej :-).

Zależy od pojemności aku stopnia rozładowania temperatury na zewnątrz ładowarki itp.

Najlepiej kupić ładowarkę z zabezpieczeniami tak jak pisali koledzy napięcia żeby nie waliło powyżej 14,8-15 V oraz z czujnikiem naładowania baterii.

Taki prostownik można podłączać bez strachu że wygotujemy akumulator ponieważ kiedy jest pełny prostownik przechodzi w tryb podtrzymywania czyli 12,5 V.

Nie jest to droga sprawa ja swój kupiłem za 69 PLN i ma wszystkie te opcje plus opcja anty zwarcia czyli jak wykrywa zwarcie na klemach w aku natychmiast się wyłącza.

Ja na mrozie swoje aku ładowałem 20 godzin ze stanu 11,8V do stanu 12,5V ten sam aku w tym samym stanie latem ładowałem z 11,8 do 12,5 V w 7 godzin.

Jak widać temperatura ma kolosalne znaczenie.

Umiejscowienie aku w e90 kiepsko wpływa na jego żywotność. Z jednej strony teoretycznie lepsze rozłożenie masy z drugiej aku nawet podczas jazdy znajduje się w - temperaturach i wolniej się doładowuje. W przypadku ludzi którzy dziennie robią 10-20 kilometrów będzie się to wiązać z koniecznością doładowywania co jakiś czas.

Co do potwierdzenia skasowania błędu. Nie wiem czy nie zapisuje się w pamięci wiem na pewno ze u mnie zniknął i auto znowu normalnie odpala.

Po samym naładowaniu akumulatora błąd nadal był. Musiałem go wykasować otwierając auto wkładając kluczyk włączając zapłon i odłączając akumulator.

Po tym cyrku auto zaczęło działać normalnie.

Dziwna sprawa bo gdy podłączyłem kablami do focusa i odpaliłem focusa odłączanie nic nie dawało. Błąd nadal był mimo napięcia powyżej 13,8.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niestety nie mam garażu a więc musiałem wyciągnąć aku. Przy okazji powiedzcie mi też macie w swoich e9X taki typ akumulatora http://img46.imageshack.us/img46/5131/230120121387.jpg?

 

Znalazłem jakis opis tutaj http://skippershop-heiligenhafen.de/skipper/02b96b9b970c45009/02b96b9b951346203/02b96b9b961239a0d.php

 

Nie wygląda na oryginalny bo te instalowane w fabryce maja oznakowanie BMW. Sprawdź dokładnie czy ma gdzieś logo BMW, jeśli nie to prawdopodobnie nie jest z oficjalnej dystrybucji BMW. Co nie oznacza, że jest niedobry. Ja jako oryginalny miałem f-my BANNER, ale było też logo BMW. Teraz mam Vartę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

Ja na mrozie swoje aku ładowałem 20 godzin ze stanu 11,8V do stanu 12,5V ten sam aku w tym samym stanie latem ładowałem z 11,8 do 12,5 V w 7 godzin.

Hmm to wygląda na to że mój aku jest chyba bardzo dobry bo sprawdziłem teraz po wyjęciu z auta jakie daje napięcie..wyszło 12,6 V. Brak jakiegokolwiek na nim znaczka bmw także to nie oryginał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
12.6 v jak ma to jak nowka ,wez przesmaruj wazelina techniczna klemy

 

Pomiar napięcie bezpośrednio po jeździe niewiele mówi. Lepiej byłoby podjechać do warsztatu który sprawdza akumulatory metodą dynamiczną. Głównym objawem starzenia akumulatora jest utrata pojemności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i u mnie się to nie sprawdziło..szkoda :( Akumulator naładowałem..podpiąłem i zresetowałem zgodnie z instrukcją i dalej wita mnie żółta ikonka z blokadą. Widocznie w moim wypadku pozostaje upgrade sterownika CAS. Macie kogoś oprócz ASO kto robi to fachowo w Krakowie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykro mi :mad2: . Auto ci odpala czy start jest zablokowany ???

Blokada działa u mnie jak trzeba tylko zawsze przy otwarciu auta wita mnie ikonka blokady kierownicy na żółto..dosyć bardzo mnie to irytuje..do tego dochodzi myśl że nie wiadomo kiedy kolor żółty blokady może zmienić się w czerwony :/ Z tego co udało mi się wyczytać z historii zmian oprogramowania w module CAS to w 2008 roku w nowym sofcie została wprowadzana nowa funkcja kasowania blokady kierownicy. Wczoraj zaglądałem do blokady. Na jednym z ruchomych elementów blokady jest magnez który w sposób wahadłowy przesuwa się nad jakąś malutką kostką osadzoną na płytce elektronicznej..na moje oko jest to jakiś czujnik/mikro przekaźnik..u mnie tak jakby lekko przytarty. Nie miałem zbytnio czasu na dokonanie paru testów, ale w tygodniu postaram się to ogarnąć. Robiłeś update wszystkich modułów czy tylko CAS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten magnes o którym piszesz informuje elektronikę czy blokada jest otwarta czy zamknięta.

W zależności od pozycji. Na płytce jest jakiś czujnik tego właśnie magnesu.

Przeglądałem kiedyś rysunek techniczny tej blokady i było to właśnie opisane.

Wydaje mi się jednak ze u ciebie to jest ok ponieważ auto odpala.

W momencie kiedy nie ma sygnału z magnesu auto przestaje odpalać.

Z mojego skromnego doświadczenia wywnioskowałem że zółty błąd i odpalające auto

to oznaka za dużego poboru prądu przy otwieraniu czyli oznaka przyszłych problemów.

Zwiększony pobór może oznaczać dla auta na przykład naprężony układ kierowniczy o krawężnik.

TZN elektronice nie zgadza się pobór który jest za duży ale zgadza się pozycja magnesu czyli puszcza

dalej. W momencie w którym przestaje się zgadzać pozycja magnesu kaplica.

Możliwe że na starym sofcie masz zmniejszony próg poboru i dlatego wywala żółtą blokadę.

Ja niestety nie wiem jak jest na starym sofcie bo u mnie problem wyniknął po updacie dopiero.

Na starym sofcie też pojawił się raz czy dwa ale znikał bez odłączania akumulatora nawet.

 

Robiłem kompletny update wszystkich sterowników. W aso powiedzieli mi że nigdy nic nie było updatowane i że teraz trzeba wszystko naraz nie da się pojedynczo.

Ile w tym prawdy nie wiem w każdym razie updatowali wszystko a auto stało u nich 2 dni.

Całkiem możliwe że po updacie błąd się kasuje a przed updatem trzeba go kasować po podłączeniu do kompa (to już tylko moje gdybanie).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten magnes o którym piszesz informuje elektronikę czy blokada jest otwarta czy zamknięta.

W zależności od pozycji. Na płytce jest jakiś czujnik tego właśnie magnesu.

Przeglądałem kiedyś rysunek techniczny tej blokady i było to właśnie opisane.

Wydaje mi się jednak ze u ciebie to jest ok ponieważ auto odpala.

W momencie kiedy nie ma sygnału z magnesu auto przestaje odpalać.

Z mojego skromnego doświadczenia wywnioskowałem że zółty błąd i odpalające auto

to oznaka za dużego poboru prądu przy otwieraniu czyli oznaka przyszłych problemów.

Zwiększony pobór może oznaczać dla auta na przykład naprężony układ kierowniczy o krawężnik.

TZN elektronice nie zgadza się pobór który jest za duży ale zgadza się pozycja magnesu czyli puszcza

dalej. W momencie w którym przestaje się zgadzać pozycja magnesu kaplica.

Możliwe że na starym sofcie masz zmniejszony próg poboru i dlatego wywala żółtą blokadę.

Ja niestety nie wiem jak jest na starym sofcie bo u mnie problem wyniknął po updacie dopiero.

Na starym sofcie też pojawił się raz czy dwa ale znikał bez odłączania akumulatora nawet.

 

Pozdrawiam

 

Akumulator mam dobry tak bynajmniej wykazał tester u speca. Jeśli chodzi o teze na temat poboru prądu to może i byłaby bardziej do przyjęcie gdyby błąd pojawiał się u mnie po wejściu do auta bo dopiero wtedy blokada zostaje odblokowana..jednak w moim przypadku jest tak że błąd pojawia się już przy otwarciu centralnego zamka..przysłuchiwałem się działaniu gdy siedziałem w aucie. Po otwarciu blokada ani nie drgnie a ikonka blokada wyświetla się. Nawet gdy miałem całą blokadę wyjętą zadziałanie jest bez oporów nie przyniosło oczekiwanych efektów, ale być może przez to że przed zabiegiem nie odpiąłem na chwile aku (próba kasowania błędu). Zrobiłem również tak że powieszoną blokadę luźno wprowadziłem mechanicznie w błąd..w ten sposób że w momencie jej zadziałania silniczkiem obkręciło 3 razy a magnez nie wykonał żadnego ruchu..efekt wciąż był taki sam tzn żółta ikona blokady a myślałem że zaświeci się czerwona. Być może element z tym magnesem odpowiadającym za krańcówkę nie dochodzi do końca albo od pracy w jakiś sposób plastik gdzieś się wypracował tak że magnes jest zbyt daleko. No nic w tygodniu przyglądne się temu jeszcze, sprawdzę co i jak z działaniem tylko już z próbą odpięcia aku (kasowanie błędu). Czasem elektronika potrafi zdziałać różne niewiarygodne rzeczy także na próbę może uda mi się założyć na chwile nowy akumulator..zobaczę wtedy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z błędem było tak.

Pojawiał się zaraz po otworzeniu drzwi zanim jeszcze zdążyłem usiąść , auto normalnie odpalało.

W momencie kiedy auto przestało odpalać błąd przestał pojawiać się po otworzeniu drzwi a zaczął wywalać przy próbie odpalenia lub włączenia zapłonu.

 

Miałem robiony update wszystkich możliwych sterowników w aucie w aso 460 PLN brutto z 10 lub 15 procentową zniżka (nie pamiętam dokładnie).

 

Czyli twoje auto odpala ???

Blokada się rusza przy zapłonie czy nic się nie dzieje ???

Bez odpięcia aku nawet po naładowaniu akumulatora nic się u mnie nie zmieniło. Konieczne jest odpięcie aku i to na powyżej 4 minut inaczej błąd nie znikał.

Dodatkowo konieczne było odpięcie w pozycji w jakiej błąd się pojawił tak jak opisywałem wcześniej.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czyli twoje auto odpala ???

Blokada się rusza przy zapłonie czy nic się nie dzieje ???

Bez odpięcia aku nawet po naładowaniu akumulatora nic się u mnie nie zmieniło. Konieczne jest odpięcie aku i to na powyżej 4 minut inaczej błąd nie znikał.

Dodatkowo konieczne było odpięcie w pozycji w jakiej błąd się pojawił tak jak opisywałem wcześniej.

 

Pozdrawiam

Auto odpala odpala bez zająknięcia. Blokada również działa..nawet to słychać kiedy zamyka i otwiera. To co opisywałeś robiłem kilka razy po naładowaniu..czekałem dla pewności po 10 min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziś udało mi się pożegnać z ikonką blokady kierownicy. Nie wiem czego to jest dokładnie zasługa..ale opiszę krótko co zrobiłem ostatnio.Otóż po raz drugi dobrałem się do blokady kierownicy tylko tym razem lekko papierem ściernym przetarłem ten magnesik w mechanizmie po czym odtłuściłem magnez oraz ten malutki czujnik na płytce znajdujący się bezpośrednio pod magnesem. Papierkiem ściernym przetarłem również styki wchodzące do gniazd silniczka. Po całym zabiegu przesmarowałem smarem mechanizm suwaka i plastikowe części ruchome wewnątrz mechanizmu. Wszystko złożyłem w całość następnie reset w sposób opisany na pierwszej stronie i efekt ponownie żaden. W końcu dziś podpiąłem ponownie INPA i zrobiłem reset CAS..omyłkowo zrobiłem na odpalonym silniku dlatego przy resecie silnik zgasł..trochę spanikowałem ale patrzę a tu już nie pojawiła się ikonka blokady :D wszystko się zresetowało i odpaliłem silnik ponownie. Wcześniej kiedy robiłem reset CAS przed tym zabiegiem nic to nie dawało. Po resecie CAS sprawdziłem w INPA błędy.. trochę dziwnych nałapał ale pokasowałem wszystkie i jest gitez :D TAKŻE SUKCES :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.