Skocz do zawartości

BMW E90 320d 2006 uszkodzony wtrysk


digger123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Auto jak w temacie zwyczajnie nie zapaliło, przyjechał mechanik zapalił z samostartu i pochodziło chwile, rozebrałem cały dolot ( przy okazji sprawdziłem słynne klapki - są ok ) wykręciłem wtryski i .... na zdjęciu 1 jest uszkodzony wtrysk (mechanicznie) dla porównania na 2 "dobry" wizualnie wtrysk. 3 wtryski wyglądają ok jeden wygląda tak jak na 1 fotce, teraz pytanie jak doszło do takiego uszkodzenia, czy coś jeszcze mogło szlag trafić ?? - wtrysk już zamówiłem tylko czy coś jeszcze nie strzeliło, auto ma przejechane 170kkm udokumentowane pełna książką serwisową BMW ( i wiem kto nim jeździł przedtem ) nie sprowadzane itd. jestem 2 właścicielem, ostatni serwis bmw wymienił DPF i odmę. Podejrzewam że przy tak uszkodzonym wtrysku ciśnienie na CR było za niskie żeby auto odpaliło. Mam rację ??

 

http://imageshack.us/photo/my-images/545/28036799.jpg/ - uszkodzony

 

http://imageshack.us/photo/my-images/855/84640093.jpg/ - dobry

 

 

Zauważyłem także że nie działa mi klima ( cały panel klimatyzacji, jakby nie było zasilania, oraz brak jest sterowania lusterkami, ktoś może pomóc w zlokalizowaniu bezpiecznika. Wymontowałem panel klimatyzacji żeby zobaczyć czy czasem jakaś wtyczka się nie poluzowała - ale wszystko jest wpięte poprawnie, ale mam tylko dwie wtyczki podpięte ( takie standardowe BMW z łapką) ale jest jeszcze jedno gniazdo do którego nic nie było wpięte, czy to normalne ?? od czego jest to dodatkowe gniazdo ( szukałem we wnęce czy czasami nie leży gdzieś blisko ale nic nie znalazłem ), na fotce zaznaczyłem dwa złącza które mam podłączone i strzałką to które było puste.

 

 

http://imageshack.us/photo/my-images/543/img7495i.jpg/

 

Podłączyłem INPA i zczytałem błędy - nic w klimie nie było ale jest kilka w silniku ktoś pomoże w identyfikacji "kind of error" ??

 

4222 Cylinder 2 : Activation interrupted

4152 Whirl valve

3F01 Charge pressure sensor

4212 Cylinder 1 : Activation interrupted

4232 Cylinder 3 : Activation interrupted

4242 Cylinder 4 : Activation interrupted

4B90 Rail prssure controle at engine start

441C Injector cilinder 1: activation

442C Injector cilinder 2: activation

443C Injector cilinder 3: activation

444C Injector cilinder 4: activation

 

podejrzewam że:

44xC to ze względu iż mam wypięte wtryski na wszystkich cylindrach

42x2 to że świece wypięte podejrzewam

4B90 wypięta jest wtyczka od CR

3F01 to pewno coś z turbiną ( ale nie mogę nigdzie znaleźć type od error) albo to że ma EGR odpięty

4152 no i to, to pewno te klapki ( zastanawiam się czy przy okazji ich nie wywalić) stanie się coś złego ??

 

jakie jest oznaczenie kodowe silnika 2.0 diesel w mym aucie zawsze myślałem że to M57 ale INPA nie chce się z nim połączyć za to łączy się z N45 i M54 nie wiem czy poprawnie

 

http://imageshack.us/photo/my-images/33/nowebl.jpg/

 

oraz zrzut softu zainstalowanego w samochodzie

 

http://imageshack.us/photo/my-images/193/modulysoft.png/

 

przeszukałem też internet ale nie mogę znaleźć informacji czy INPA będzie wstanie wkodować mi wtryski od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wtryskiwacz wygląda na nadpalony, jakby przestał dawkować albo dawkował bardzo słabo i powodował niekorzystne warunki pracy.

Klapki mogą wyglądać na dobre ale urwią się i będzie psikus, jest sporo na forum o klapkach, ludzie zadowoleni po wywaleniu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy z tymi klapkami? Owszem jest duzo tematow o klapkach ale dotycza sie innych silnikow.

Nie slyszalem jeszcze o uszkodzonych klapkach w silniku M47N2.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli co wywalać czy nie - też jestem zdania że po coś one tam są jakby były tak zbędne to BMW dawno by je wyrzuciło, nie wiem ja w innych modelach ale u mnie są one metalowe przykrecone na dwa torxy. co z resztą problemów, mogło się jeszcze coś uszkodzić ??. Gdzie zacząć szukac poszukiwań zaginionego zasilania do panelu klimy i sterowania lusterek, ( reszta w samochodzie działa poprawnie - prznajmniej do teraz nie zauważyłem nic co by nie działało) także podejżwam że zawiódł jakiś wspólny punkt tych dwóch układów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja widzę problem w tym że mimo że auto nie odpalało to zamian najpierw podłączyć pod kompa sprawdzić błędy czy tez profilaktycznie wcześniej sprawdzić wtryski. To mechanik przyjechał i odpalał auto ze startera. Przecież to hardcore, teraz to nie mam nawet pewności czy przez starter to się nie zrobiło. Poza tym nie zaobserwowałeś złej pracy silnika wcześniej, trzęsienia, nadmiaru spalania ?

Jak wtrysk był uszkodzony to teraz nie wiem czy tłoka nie masz wypalonego.

Poza tym masz błąd ciśnienia w kolektorze dolotowym, trzeba sprawdzić parametry pracy silnika, jakie doładowanie jak działa turbina, bo może sam czujnik w kolektorze jest zwalony a może go też odłączyłeś?

Proponuje poskładać silnik do kupy i zrobić dobra diagnostykę.

Co do klapek to wedle życzenia, jak są w dobrym stanie nie widać uszkodzeń nie maja luzów siedzą dobrze to wyczyść i zostaw, jak ci przeszkadzają to usuń. Jak dla mnie jest to taki sam wymysł jak EGR czy DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy z tymi klapkami? Owszem jest duzo tematow o klapkach ale dotycza sie innych silnikow.

Nie slyszalem jeszcze o uszkodzonych klapkach w silniku M47N2.

 

1. słabo słyszałeś, u mnie w silniku M47N2 były jeszcze klapki starego typu, te cioensze, niepowlekane, takie same jak w M47N 150 KM

 

2. szkoda, że autor wątku nie podpiął komputera przed demontazem elemntów silnika, nie wiadomo teraz czy błędy są efektem wypiętych elementow czy rzeczywiscie pokazują w czym problem.

 

3. rozumiem, że do wyciągnięcia wtryskiwaczy niezbędne jest najpier zdjecia kolektora dolotowego? czy da się to zrobic bez zdejmowania dolotu?

 

4. Gdzie zamówiłeś wtrysk?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak jak to się mówi mądry Polak po szkodzie, nie zrobiłem diagnostyki wcześniej. Nic nie czułem aby silnik jakoś inaczej pracował telepał się czy inne tego typu historie.Tak żeby wyjąć wtryski trzeba zdjąć całą górę, i mikrofiltr razem z obudową, co do błędu doładowania to muszę looknąć czy odłączyłem wtyczke od tego czujnika. Inpa podaje błędy a po nich KIND OF ERROR czyli rozumiem ze jet to rodzaj błędu ( otwarty obwód, za wysoka rez itd ) czy ktoś ma rozpiskę co który numerek oznacza. Teraz tak myślę sobie ze jak autko stoi takie rozebrane kilka dni ( bo czekam na nowe podkładki pod wtryski ) to na bank układ paliwowy się zapowietrzył, jest jakąś procedura odpowietrzania ???

 

co do klapek to są z takiej cienkiej blachy ( zółtawy kolor - po wyczyszczeniu ) ;

 

bez rozbebeszenia całości nie bedzie chyba dało sie ustalić czy tłok jest cały

 

przy wyciąganiu wtrysków co zauważyłem to ( patrząc od przodu ) 1,2,4 gniazda miały suche i czyste, 3 który szlag trafił był cały zasyfiony czarną maźią ( ala sadza pomieszana z ropą ) i jak czysciłem samo gniazdo to spód był cość mocno zabrudzony tak jaby miedziana podkładka przepuszczała )

 

wtrysk mam z dawcy ( rozbite doszczętnie auto - ten sam rok ten sam silnik - nr wtrysku te same ) mam znajomego na szrocie więc udałem się z skrytym załącznikiem w postaci płynnej waluty i sobie wyjołem co potrzebowałem - auto na budziku miało 100kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie wtrysku nie zapomnij go dopisać, poza tym dobrze byłoby wyjąc więcej wtrysków i wybrać najlepszy

bo nie wiesz czy dobry wyciągnąłeś :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan tłoka można sprawdzić endoskopem, urządzenie drogie ale zapytaj może jakiś warsztat ma/pożyczy.

 

Co do kodowania wtrysków to jedne sie koduje drugie nie, a w związku z tym że BMW często modyfikowało silniki trzeba porządnie dopytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtrysk ma nr 0445110216 jakby ktoś miał informacje i chciał się podzielić jak sprawdzić kody wtrysków w inpa ( o ile się da ) to było by bosko

 

 

teraz najlepsze

 

a więc tak autko poskładane ( na fotce kilka błędów po odpaleniu ) - wiem że mam na bank jedną świece do wymiany

 

http://obrazki.elektroda.pl/1761601500_1322908557_thumb.jpg

 

http://obrazki.elektroda.pl/9937576100_1322908586_thumb.jpg

 

JBBF nie mogę znaleźć nigdzie tych błędów

DDE

43F2 Electrical extra heater : Activation interrupted - co to takiego ???

4222 to na bank świeca żarowa na 2 cylindrze ( patrząc od przodu mam racje )

DSC nie mogę znaleźć nigdzie tego błędu

KLIMA to samo nic nie moge znaleźć

 

ktoś pomoże w rozszyfrowaniu

 

Ale teraz magia

 

jak założę opaskę na EGR ( na końcówkę doprowadzającą spaliny do dolotu ) auto nie chce odpalić

jak zdejmę tą opaskę auto dopala i chodzi równo - kupa dymu wali z EGR

 

świadczyło by to o nie drożności układu wydechowego - ale jak mam zdjętą opaskę to z rury też idą spaliny

 

jakieś sugestie - coś spieprz.... przy montażu - wszystkie wtyki podłączone ( tak mi się wydaje ) klapki wywalone

za wszelkie sugestie z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo mylisz DPF z katalizatorem, albo DPF był dokupowany w salonie, albo w ogóle później został zamontowany celem obniżenia emisji spalin.

Po rozkodowaniu VIN masz wpisane że jest Euro4 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też zbaraniałem ale myślę że, to nie DPF tylko katalizator - ma tylko jeden czujnik ( jeśli to robi różnicę )

 

próbowałem dopalić auto bez tego katalizatora i dalej takie same objawy - jakby spaliny nie miały gdzie ujść, z chwilą jak odłączę rurkę doprowadzającą spaliny do EGR - tak że mają swobodne ujście auto pali na dotyk. Koledzy pomóżcie bo już po woli zaczyna mnie osłabiać to auto. Turbiną zakręciłem palcem wałek kręci się bez oporów

 

poniżej porobiłem kilka fotek okolic - może ktoś podsunie jakąś propozycje - mi to wygląda tak jakby kolektor wydechowy miał zatkany wylot na turbinę - wydech, bo przewodem od EGR lecą spaliny

 

http://imageshack.us/g/684/dsc04911rn.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Co do DPFa, pisałes, że na ostatnim serwisie była wymiana DPFa i odmy, więc jak mogli wymienić DPF jeśli auto miałoby go nie mieć? Do puszki DPF od góry powinna wchodzić sonda lambda, czujnik temperatury i taki metalowy króciec na który nakłada sie gumowy przewód (w srebrnej otulinie) i to jest najprawdopodobniej czujnik ciśnienia. Jeśli masz tylko jeden czujnik to coś nie halo. To czy masz filtr DPF czy nie sprawdzisz bardzo prosto, wsadź palec do wnętrza końcówki wydechu i przetrzyj. Jeśli nie bedzie sadzy na palcu a tylko zwykły brut to bedziesz wiedział, ze jest filtr.

2. Moim zdaniem coś musi być nie tak z zaworem EGR, może jest jakoś zacięty non stop? Wyjmij rurkę prowadzącą spaliny z kolektora wydechowego do zaworu EGR (tak jak mówisz, ze zawsze wtedy odpala. I przy zdjętej Puszcze DPFa zobacz czy z turbiny wydobywają się spaliny. Jeśli kompletnie nie a całość idzie na rurkę do EGRa to rzeczywiście może być coś z kolektorem wydechowym. Jesłi spaliny normalnie wydobywają się z turbiny to stawiam na EGR

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak auto nie ma DPF tylko katalizator, poprzedni właściciel powiedział że w serwisie wymieniali DPF a ja to zwyczajnie przeklepałem wymieniali ( jeśli już to)

katalizator. Zaparłem się na ten samochód i znalazłem przyczynę - po odłączeniu katalizatora ledwo ledwo spaliny lecą przez turbo ( dlatego jak odłączyłem przewód doprowadzający spaliny do EGR auto odpalało ).

 

Aktywator waste gate nie działa prawidłowo, przy podpiętej wtyczce do turbiny aktywator jest na samym dole ( domniemywam tylko że jest to pozycja zamknięta ), jak odłączyłem wtyczkę i ponownie podłączyłem, aktywator robi pełen ruch góra dół i tak zostaje ( chyba sie resetuje ) jednak przy odpalaniu pozostaje na dole( poz zamknięta). Przy odłączonej wtyczce podniosłem go trochę jakieś 2-3 mm i auto dopala normalnie. Teraz pytanie mam uszkodzony aktywator waste gate czy zwyczajnie niezaadoptowany ?? i da się go jakoś zaadoptować aby pracował normalnie ?? Czy jeszcze coś innego ??

 

 

chyba że jeszcze tak myślę miałem błąd czujnika doładowania, jeśli on wysyła zły sygnał to wastegate też działa nie prawidłowo, ale tak czy siak auto chyba powinno odpalić nawet jak ten waste gate jest zaknięty to sapliny powinny przelecieć przez łopatki turbiny na zewnątrz, mam racje ??

 

po odpięciu czujnika doładowania "sztanga" od wastegate idzie do góry i auto odpala, brak błędu od tego czujnika - czy jest on uszkodzony - albo jakoś nie zaadoptowany ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak auto nie ma DPF tylko katalizator, poprzedni właściciel powiedział że w serwisie wymieniali DPF a ja to zwyczajnie przeklepałem wymieniali ( jeśli już to)

katalizator. Zaparłem się na ten samochód i znalazłem przyczynę - po odłączeniu katalizatora ledwo ledwo spaliny lecą przez turbo ( dlatego jak odłączyłem przewód doprowadzający spaliny do EGR auto odpalało ).

 

Aktywator waste gate nie działa prawidłowo, przy podpiętej wtyczce do turbiny aktywator jest na samym dole ( domniemywam tylko że jest to pozycja zamknięta ), jak odłączyłem wtyczkę i ponownie podłączyłem, aktywator robi pełen ruch góra dół i tak zostaje ( chyba sie resetuje ) jednak przy odpalaniu pozostaje na dole( poz zamknięta). Przy odłączonej wtyczce podniosłem go trochę jakieś 2-3 mm i auto dopala normalnie. Teraz pytanie mam uszkodzony aktywator waste gate czy zwyczajnie niezaadoptowany ?? i da się go jakoś zaadoptować aby pracował normalnie ?? Czy jeszcze coś innego ??

 

 

chyba że jeszcze tak myślę miałem błąd czujnika doładowania, jeśli on wysyła zły sygnał to wastegate też działa nie prawidłowo, ale tak czy siak auto chyba powinno odpalić nawet jak ten waste gate jest zaknięty to sapliny powinny przelecieć przez łopatki turbiny na zewnątrz, mam racje ??

 

po odpięciu czujnika doładowania "sztanga" od wastegate idzie do góry i auto odpala, brak błędu od tego czujnika - czy jest on uszkodzony - albo jakoś nie zaadoptowany ??

 

Kolego mylisz się, jak waste gate jest na dole to łopatki od turbo są na maxa otwarte, zamykają się powoli dopiero od 2000 obrotów silnika w górę. Weź go na kompa i sprawdź dokładnie ciśnienie doładowania (w tym czujnik), ciśnienie na szynie CR, przepływomierz. Moim zdaniem w czujniku jest problem lub w ciśnieniu doładowania ( lewe powietrze utrata szczelności). Jak odepniesz waste gate to auto załapuje tryb awaryjny i dlatego ci odpala.

Poza tym to trzeba auto przelecieć dobrze DISem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok rozumiem ale czy to powodowałoby iż spaliny nie mają jak się przedostać przez gorącą stronę turbiny, ( sztanga jest na samym dole ) z chwilą jak odepnę mu czujnik doładowania w kolektorze, sztanga się dźwiga lekko i samochód zapala, ( wydaje mi się iż nie jest to waste gate tylko zmienna geometria łopat, sterowana przez ten silniczek )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc poskładałem auto, podłączyłem INPA poniżej zrzuty, auto kopci na biało na maxa,

 

1 przepływka chyba leży jak trup

2 dlaczego po odłączeniu przepływki mam dalej pomiar poza zakresem?? nic sie nie zmienia ( dlatego też z chwilą jak podłącze czujnik ciśnienia doładowania to sztanga od turbo idzie w duł i auto nie ma jak oddać spalin

3 jak wkodować wtrysk aby dawka była mniejsza ??

4 oczytałem w iNPA ciśnienie, i czujnik wygląda na sprawny przy odłączonym ( zgaszony silnik pokazuje 899.99 mbar) a podłączony ( przy wyłączonym silniku -1014.89 co jest chybva ciśnieniem atmosferycznym)

5 wtrysk był wymieniony na cylindrze 2

6 wiem ze mam na tym cylindrze rąbniętą świece ale czy to ma aż taki wpływ na kopcenie na biało ??

 

wie ktoś jakie tam siedzą świece ?? nie chce rozbierać żaby tylko zobaczyć, a muszę kupić nową.

 

mam też pare błędów

43F2 Elec. Spare Heater Control

4222 glow plug

4bc2 air mas flow meater - wiadome bo go dołączyłem

4bc7 input air temperature ( to chyba idzie tez z przepływki )

4ba1 input air temperature signal

3f01 bost presure ( odłączony czyjnik w dolocie )

http://img696.imageshack.us/img696/7606/dawki.png

korekty dawek paliwa

http://img585.imageshack.us/img585/6681/przeplywka.png

http://img12.imageshack.us/img12/9348/przeplywka2.png

 

 

odłączony czujnik ciśnienia - zgaszony silnik

http://img607.imageshack.us/img607/3734/odlaczony.png

 

 

 

podłączony czujnik cisnienia - zgaszony silnik

http://img641.imageshack.us/img641/7618/podzlaczony.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wypięciu przepływomierza wartości w inpa się nie zmieniają w ogóle, przy odłączonym czujniku doładowania jak odpalę, to czy mam wpiętą przepływkę czy nie auto kopci tak samo i odczyty inpa są takie same

 

a przy wpiętym przepływomierzu silnik reaguje na wciskanie pedału gazu? bo jak nie reaguje to ewidentnie przepływka szrot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.