Skocz do zawartości

Demontaż DPF


Marcin 69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam wielka prośbę do osób zorintowanych w temacie demontażu dpf. Mam potrzebe wyjęcia DPF z Bmw E-91 320d 163km. Zależy mi na wskazówkach praktycznych jak sie do tego zabrać, ile to roboty, ile czasu ? Cz ktoś to już robił ? Filtr DPF mam zamiar oczyścić chemicznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche podłączam się pod pytanie i dorzuce to czego już się dowiedziałem

 

Ja potrzebuje zdmontować filtr, żeby wypatroszyć go z wkladu (oczywiście katalizator i wszystkie czujniki zostają) + zmiana w ECU. Mam nadzieje, ze rozwiąze to w końcu problem z przybywającym olejem.

 

http://translate.google.pl/translate?js=y&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http://tis.bmwcats.com/&sl=ru&tl=pl

 

1. Generalnie do zdemontowania filtra trzeba dostać się do klamry spinającej górny kołnierz filtra z turbospreżarki, jest tam śruba z nakretką, która trzeba odkrecić, widać ją dobrze patrząc od góry obok obudowy filtra powietrza. Nie wiem czy będzie można dostać się do tego od góry demontując kanał dolotowy do filtra powietrza czy od dołu. Od dołu wkłądajac rekę za filtrem od strony skrzyni biegów moze być cieżko, mam nadziej, że będzie jakieś dojście od strony przedniej osi. Po odkręceniu śruby klamre trzeba delikatnie rozchylić (rozgiąc)

 

2. Odpięcie czujników, prawdopodobnie wtyczki są pod obudową filtra powietrza

 

3. odkrecenie 2-4 srub mocowania filtra w jego dolnej części, dostęp bardzo dobry od dołu

 

4. odkręcenie rury wydechu od filtra i przesunięcie całosci ku tyłowi aby można było wyjąc filtr.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...odkręcenie od turbiny tylko z góry...reszta w większości od dołu, czujniki po prostu wykręca się

...co do przeróbki samej puszki, osobiście radzę wspawać zaraz pod katem przesłonę, jeśli kat także wylatuje...zaraz pod czujnikami i odprowadzić spaliny do wylotu rurką... nie zostawiać jej pustej.

 

fotki z dzisiejszej wycinki...lejkowa przesłona od strony wlotu, czujników:

http://img853.imageshack.us/img853/4062/dpf2.th.jpg

od wylotu, widać wspawaną rurkę

http://img542.imageshack.us/img542/4336/dpf3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...w dzisiejszym i owszem, to było 318d 143KM dłubnięte ze 150 na 175KM więc miało prawo zadymić...zazwyczaj w serii nie dymią po wycince...wcześniej było już na czyszczeniu w aso, ale pomogło tylko na krótko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wczoraj został usunięty DPF

 

1. Od góry zdemontowano tylko kanał dolotowy doprowadzający powietrze do puszki z filtrem powietrza, żeby był lepszy dostęp do klamry i wtyczek

2. U mnie nie było wykręcania czujników, zostały wypięte czujniki z kostek umieszczonych na takiej listwie pod puszką filtra powietrza. Ta listwa jest demontowana z uchwytu, co pozwoli na łatwiejszy dostęp do kostek.

3. Od góry został zsunięty jeszcze przewód gumowy (w aluminiowej foli ochronnej) z króćca w górnej części filtra

4. Klamrę odkręcamy długą przedłużką z końcówką wałem kardana (żeby było wygodniej) + nasadka. Odkręcamy od góry bo jest to tylko śruba wkręcana w klamrę, nie ma żadnej nakrętki od dołu. Po wykręceniu śruby rozchylamy czymś delikatnie klamrę. To wszystko co do zrobienia od góry

5. Od dołu odkręcamy osłonę pod silnikiem, odkręcamy klamrę łącząca wydech z dolną końcówką filtra DPF. Zdejmujemy wydech z dwóch wieszaków elastycznych, żeby można było wysunać nieeco cały wydech ku tyłowi.

6. Wyciągamy filtr z wydechu, odkręcamy 4 śruby mocujące podstawę filtra do silnika + uchwyt (taka cienka poprzeczka). Wyciągamy filtr

7. Puszkę z DPFem należy przeciąć do okoła wzdłuż spoiny pierwszej od góry (jak dobrze pamiętam). To coś w rodzaju kołnierza gdzie wsuwa się górna częśc puszki w dolną, wysuwamy (czasem przy delikatnym użyciu) młotka i wszystko na widoku. Zwróćcie uwagę na miesjce rozcięcia puszki bo wkład DPF w puszce zajmuje z 2/3 miejsca a pod katalizatorem jest jedynie z centymetr wolnej przestrzeni.

8. Rozkruszamy wkład filtra (warto mieć rękawiczki i maskę) dłutem albo wiertlem, i wydłubujemy. Generalnie całość powinna wyjść tak, że zostaje goła czysta puszka bez absolutnie żadnych pozostałosci filtra (u mnie wyglądało to tak jakby nigdy wcześniej tam filtra nie było.

9. Dodatkowo u mnie został przyspawany pod katalizatorem pierścień zabezpieczający przed ew. opadnięciem katalizatora (ponoć w niektórych markach tak się zdarzało). Ja nie zastosowałem u siebie przegrody i rurki jak radzi GCS zmniejszającej objętość puszki, wychodze z założenia, że jak zostawiam katalizator to powinno być ok. Ale to już jak kto uważa.

10. Zsunać dwie połówki, zespawać, zamontować z powrotem w aucie.

11. Zrobić zmianę softu w firmie tuningowej tak aby sterownik silnika traktował, że w aucie nigdy nie było filtra DPF.

 

Jak na razie auto zachuje się tak samo jak przed wycinką, nie widze, żadnej różnicy. NIe zauwazylem też zwiększonego dymienia (przy rozruchu to norma) ale podczas jazdy jest ok. No i mam nadzieje, że pozbyłem się tego cholernego problemu z przybywaniem oleju.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...mam takie doświadczenia, że pozostawiając pustą puchę, mogą występować nagłe, krótkotrwałe overboosty, co powodować może szarpnięcia i utraty mocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natek daj znać jak z tym olejem będzie.

 

Nie zrobiło się głośniej po usunięciu DPF-a ?

 

Po wywaleniu DPFa i wymianie oleju zrobiłem juz 800 km ale nie sprawdzałem jeszcze oleju (za wyjątkiem tuż po wymianie), Poczekam jeszcze z 1000 km, zeby odczyt był wiarygodny

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam koledzy czy po wycięciu dpf-a trzeba wspawać pierścień zabezpieczający czy coś w tym stylu,czy nie wydmucha otuliny która jest w koło katalizatora ???

 

trzeba

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie gośc od tłumików przyspawał pod katem taki pierścień, który nie zaburzy przepływu spalin w kacie a na pewno go podtrzyma.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, zostałą mi zwiekszona moc ze 143 do 168KM i odczucie jest znaczace, samochod zrobił sie bardziej elastyczny, jezeli chodzi o spalanie to zmian nie ma zadnych, cały czas na poziomie ok 7L (jezdze caly czas po warszawie). Ogolnie rzecz biorac to drazni jedynie kopcenie i smrod spalin z wydechu

 

Pozdrawiam

 

Paweł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Strasznie slaby przerost, ja do czasu aktualizacji sterownika kilka dni temu mialem program na 189km i 380nm a dpf mialem na miejscu

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...hmmm, no i zdziwiłbyś się jak wyglądałby "dymeczek" w tak zmodzonym autku, gdyby go na miejscu nie było :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Domyślam się bo pomimo DPF moja rureczka od środka była pełna sadzy jak palcem się przejechało :norty: Ale teraz już chipa nie ma i chyba Grzesiu w okolicach kwietnia-maja się u Ciebie pokażę bo szlag mnie trafia z tymi osiągami teraz :evil:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.