Skocz do zawartości

BMW 320d E 91 biały pył z kratek nawiewów


HannibalKG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od kilku dni z kratek nawiewów zarówno z przodu jak i pasażera wylatuje drobniutki bialy pył przy dużych obrotach wentylatora jest go bardzo dużo , cały samochód wewnątrz jest nim pokryty, co może być tego przyczyną, czy to może być czynnik chłodniczy w klimatyzacji? Jeżdżę tym samochodem od 2 lat nigdy nic takiego się nie dzialo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się pod posta koledzy wiem że już dużo było o tym pisane ale nic na temat .Ja też tak mam w Swojej :D buni teraz w zimie będzie dobrze bo jeżdżę bez klimy ale jak tylko klimę włączę to potem ten biały proszek właśnie wylatuje z kratek nawiewu :mad2: (filtr przeciwpyłkowy, na pewno to nie)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=160961&p=1158956#p1158956 - czy użycie wyszukiwarki jest aż tak bolesne?

 

Wadliwy parownik marki DENSO. To co wylatuje z nawiewów to najprawdopodobniej tlenek glinu, winna jest warstwa zabezpieczająca parownik przed utlenianiem, to wada konstrukcyjna (parownik jest aluminiowy). W teorii, aluminium wystawione na działanie warunków atmosferycznych powinno wytworzyć w tych miejscach cienką szczelną warstwę z tlenku glinu która powinna stanowić zabezpieczenie przed dalszym utlenianiem.

 

Rozwiązanie problemu jedno, wymiana parownika zlokalizowanego przed nagrzewnicą. Cała deska rozdzielcza do demontażu, cena samego montażu oraz demontażu deski w ASO nie licząc robocizny związanej z wymianą parownika to ~1500zł netto.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tydzień temu demontowałem deskę w swojej e92.

Zajęło ok 2-3h

Demontaż tuneli środkowych

Listew ozdobnych

Schowka

Osłon nad nogami

Kierownicy

Zegarów

Radia

Klimatronika

Potem schodzi cała deska.

Można ogranąć samemu bez specjalnej wiedzy....

Crejzus :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbiórka to jedno ale dochodzi wymiana parownika, napełnianie klimy. Dzwonilem do ASO parownik 1500, a wymina 2000 !!!, koszmar, a jazda z tym proszkiem w powietrzu pewnie nie jest za zdrowa. Przy normalnej pracy nawiewow nie jest tego dużo, ale przy max nawieiwie to już leci tego sporo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Tydzień temu demontowałem deskę w swojej e92.

Zajęło ok 2-3h

Demontaż tuneli środkowych

Listew ozdobnych

Schowka

Osłon nad nogami

Kierownicy

Zegarów

Radia

Klimatronika

Potem schodzi cała deska.

Można ogranąć samemu bez specjalnej wiedzy....

 

Wszystko fajnie, ale może ktoś może napisać trochę szczegółów jak zdjąć tunel, deskę a w końcu nagrzewnice z parownikiem. Mówiąc szczerze nie wiem jak się do tego zabrać. Może ktoś ma fotki jak to wyjąć i na co zwracać uwagę aby czegoś nie urwać.

Czy ktoś może coś poradzić na ten temat??? :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam od kilku dni z kratek nawiewów zarówno z przodu jak i pasażera wylatuje drobniutki bialy pył przy dużych obrotach wentylatora jest go bardzo dużo , cały samochód wewnątrz jest nim pokryty, co może być tego przyczyną, czy to może być czynnik chłodniczy w klimatyzacji? Jeżdżę tym samochodem od 2 lat nigdy nic takiego się nie dzialo.

 

Bialy prosze z nawiewu ?? :cool2: Moze byc to oplacalne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.