Skocz do zawartości

BMW 320d E 91 biały pył z kratek nawiewów


HannibalKG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od kilku dni z kratek nawiewów zarówno z przodu jak i pasażera wylatuje drobniutki bialy pył przy dużych obrotach wentylatora jest go bardzo dużo , cały samochód wewnątrz jest nim pokryty, co może być tego przyczyną, czy to może być czynnik chłodniczy w klimatyzacji? Jeżdżę tym samochodem od 2 lat nigdy nic takiego się nie dzialo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się pod posta koledzy wiem że już dużo było o tym pisane ale nic na temat .Ja też tak mam w Swojej :D buni teraz w zimie będzie dobrze bo jeżdżę bez klimy ale jak tylko klimę włączę to potem ten biały proszek właśnie wylatuje z kratek nawiewu :mad2: (filtr przeciwpyłkowy, na pewno to nie)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=160961&p=1158956#p1158956 - czy użycie wyszukiwarki jest aż tak bolesne?

 

Wadliwy parownik marki DENSO. To co wylatuje z nawiewów to najprawdopodobniej tlenek glinu, winna jest warstwa zabezpieczająca parownik przed utlenianiem, to wada konstrukcyjna (parownik jest aluminiowy). W teorii, aluminium wystawione na działanie warunków atmosferycznych powinno wytworzyć w tych miejscach cienką szczelną warstwę z tlenku glinu która powinna stanowić zabezpieczenie przed dalszym utlenianiem.

 

Rozwiązanie problemu jedno, wymiana parownika zlokalizowanego przed nagrzewnicą. Cała deska rozdzielcza do demontażu, cena samego montażu oraz demontażu deski w ASO nie licząc robocizny związanej z wymianą parownika to ~1500zł netto.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tydzień temu demontowałem deskę w swojej e92.

Zajęło ok 2-3h

Demontaż tuneli środkowych

Listew ozdobnych

Schowka

Osłon nad nogami

Kierownicy

Zegarów

Radia

Klimatronika

Potem schodzi cała deska.

Można ogranąć samemu bez specjalnej wiedzy....

Crejzus :)
Odnośnik do komentarza