Skocz do zawartości

BMW 320d - gehenna. Pomocy.


Łukasz Prokopowicz

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni Użytkownicy forum,

 

zwracam się do Was z prośbą o pomoc. Problem dotyczy wyjątkowo felernego egzemplarza BMW 320d, którego historia opisana została przez mojego ojca w tekście poniżej. Dodam od siebie, że sprawa została najpierw skierowana do naszego dealera w Warszawie BMW Fus, a następnie do centrali w Polsce. W związku z brakiem oczekiwanej reakcji zdecydowaliśmy się wysłać sprawę do centrali w Niemczech (adres: kundenbetreuung@bmw.de). Jeżeli macie pomysł gdzie można się jeszcze z tym zwrócić, będę bardzo wdzięczny za pomoc.

 

Pozdrawiam,

Łukasz Prokopowicz

Warszawa

 

Zwracam sie z uprzejma prosba o partycypacje w kosztach naprawy mojego samochodu. Historia tego egzemplarza jest awaryjna i to wlasnie osmielilo mnie do wystosowania tego pisma. Nowy samochod zakupiony w warszawskim salonie w pazdzierniku 2007 juz po kilku tygodniach doznal pierwszej awarii - nastapila wymiana turbosprezarki. kolejna usterka to trudne do zdiagnozowania uszkodzenie kolektora ssacego (postoj kilkutygodniowy), potem wymiana pompy wodnej, nastepnie nastapilo urwanie kola zamachowego (pasowego) i ogruchotanie sasiadujacych elementow. Ponownie wymiana pompy wodnej. Teraz nastapila powazna awaria pompy wysokiego cisnienia i rozlegle komplikacje w calym ukladzie zasilania. Koszt materialow (czesci) miedzy innymi pompy, wtryskiwaczy, listwy zasil., koniecznych do wymiany to suma ponad 15.000 PLN. Szanowni Panstwo, samochod ma przebieg 125.000 km, wiek niespelna 4 lata, serwisowany byl regularnie w stacjach autoryzowanych, tankowany zawsze paliwem podwyzszonej jakosci - w tych warunkach ilosc usterek troche zaskakuje. Kupujac go kierowalem sie prestizem marki, pozytywnymi opiniami, aura wozu pozycjonowanego bardzo wysoko. Jestem czlowiekiem po szescdziesiatce i spodziewana niezawodnosc pojazdu byla priorytetem przy zakupie. Prosze serdecznie o przychylne spojrzenie na moja prosbe. Calosc dokumentacji eksploatacyjnej znajduje sie w serwisie AUTOFUS, wczesniej zas w BAWARII Czerniakowska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Ja przepraszam za to co napiszę, ale wszystkie wymienione tutaj usterki wyglądaja jak by ktoś celowo zażynał auto bądź kompletnie nie potrafił jeżdzić O_o

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. historia jest awaryjna? chyba historia awaryjnego egzemplarza

2. koło pasowe i zamachowe to dwie różne rzczy

3. myśle, że szanse na powodzenie tej akcji są niewielkie. O ile można wnosić o partycypacje w kosztach naprawy auta, gdzie jest dopiero chwile po zakończeniu okresu gwarancyjnego (to i tak dobra wola firmy) tak w przypadku auta czteroletniego to ja na ich miejscu równiez nie poszedłbym na to.

4. to, że egzemplarz jest wyjątkowo awaryjny nie ma nic do rzeczy, istotne tylko czy awarii ulegała jedna i ta sama rzecz a teraz tak samo czy różne. Jeśli poszczególne rzeczy były wymieniane na gwarancji to w chwili wymiany danej części na nową biec gwarancja na to od nowa. Ale tu już trzeba byłoby przeczytać dokładnie warunki gwarancji.

5. nawet jeśli gwarancja nic o tym nie mówi to można skorzystać z prawa chroniącego konsumenta (warunek auto kupione na osobę prywatną, nie na firmę czy leasing), mam na myśli wymiana danej części i 2 lata ochrony

6.jeśli z autem cały czas coś się dzieje i to niekończąca sie historia z nowymi usterkami, awariami to osobiście pozbyłbym się auta i kupiłbym cos innego rozsądnego, np Fiata a w BMW moja noga więcej by nie postała. Porządne BMW skończyły się w latach 90tych, teraz to wszystko jest robione na jedno kopyto jesli chodzi o trwałosć

7. koszty naprawy układu paliwowego w ASO 15 koła? A kto każe wam naprawiać auto po gwarancji w ASO? Taka naprawa w zakladzie specjalizującym sie w układach paliwowych to max 1/3 tego co w ASO

Edytowane przez Natek

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za stwierdzenie ale potrzeba było aż 4 lata aby stwierdzic, że to jest awaryjny egzemplarz??? O ile taki jest to nalezało zacząc jeszcze na gwarancji i to drodze sądowej ... poza tym nie przezentujesz stanowiska ASO co do awarii, które wystąpiły ... czy masz opinie rzeczoznawcy na temat awarii tego auta? ... Twoje subiektywne stwiardzenie, że jesteś rozczarowany jakością i oczekujesz partycypacji w kosztach napraw jest naiwne o ile nie masz dokumentacji co do przyczyn i częstotliwości awarii tego auta ... BMW prowadzi statystyki awarii i jest wielce prawdopodobne, że nie będą pasowały do tego co opisujesz ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

medialnie nic nie załatwisz...jak jesteś pewny, że przyczna leży w aucie to tylko Sąd, minus jest taki, że jak będziesz miał odpwowiednie opinie od rzeczoznawców + prawnika do reprezentowania strony to auto na 99% będzie stało jako dowód w sprawie nie wiadomo jak długo...

 

a jeżeli jednak przegrasz sprawę/serię spraw to może okazać się, że koszta (rozprawy/koszta strony wygranej czyli BMW AG) osiągną większą wartości od auta...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Turbo w 320d dość często się sypie.

Ale uszkodzenie układu zasilania i pompy wysokiego ciśnienia?

Coś podejrzanego. Jest naprawdę dużo BMW z Common railem na forum i jakoś nie kojarzę awarii pompy wysokiego ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj to przyjacielu: Jak chcesz bezawaryjne auto kup sobie Mercedesa 3.2 cdi albo3.5 cdi najlepiej e klasse zapłacisz sporo i zero przyjemności z jazdy i sportowego zacięcia zero wyglądu,ale koszty eksploatacji zerowe!!! :D W bmw usterki sie zdarzają :oops:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak rozumiem twoje obliczenia bazuja na używkach w wersji loteria z allegro? jak zapewniają sprzedawcy, każda częsć z demontazu z auta o przebiegu 5-8 kkm

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj to przyjacielu: Jak chcesz bezawaryjne auto kup sobie Mercedesa 3.2 cdi albo3.5 cdi najlepiej e klasse zapłacisz sporo i zero przyjemności z jazdy i sportowego zacięcia zero wyglądu,ale koszty eksploatacji zerowe!!! :D W bmw usterki sie zdarzają :oops:

 

http://www.auto-swiat.pl/1-wady-zalety-silnika-30-v6-cdi-czy-mercedes-dieslem-dobry-wybor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj to przyjacielu: Jak chcesz bezawaryjne auto kup sobie Mercedesa 3.2 cdi albo3.5 cdi najlepiej e klasse zapłacisz sporo i zero przyjemności z jazdy i sportowego zacięcia zero wyglądu,ale koszty eksploatacji zerowe!!! :D W bmw usterki sie zdarzają :oops:

 

...użytkuję także C320cdi Sport Edition i pozwolę sobie Ciebie skorygowac: przyjemnośc z jazdy 60% BMW, sportowe zacięcie 50%BMW a koszty 10%BMW ale jeśli go usztywnic i obnizyc to będzie 90%BMW ...wygląd to sprawa indywidualna i dlatego bez komentarza

...a moje 330d trzyma się bezawaryjnie :D

...i nalezy pamietac, że w poniedziałki i piątki tez sa produkowane samochody :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odradzam Diesel, benzyna jest mniej awaryjna - choć moja dała mi kilka razy popalić. Poza tym ON jest częściej oszukiwany na stacjach, wystarczy poczytać w prasie. Poza tym jakość składania w BMW już jest taka jak narodowość składaczy, a tam Niemców nie jest najwięcej. Najlepsze Ople składają w Gliwicach, najlepsze Fiaty w Tychach. No właśnie kilka lat temu kupiłem synowi Punto 1, dzisiaj ma 16 lat i co? I nic się nie dzieje. Ale eksploatacja to nie tylko paliwo, a do tego umiejętności jazdy. Tutaj bmw ma najczęściej pecha, a jak dołożyć usprawniaczy to czarny scenariusz gotowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj to przyjacielu: Jak chcesz bezawaryjne auto kup sobie Mercedesa 3.2 cdi albo3.5 cdi najlepiej e klasse zapłacisz sporo i zero przyjemności z jazdy i sportowego zacięcia zero wyglądu,ale koszty eksploatacji zerowe!!! :D W bmw usterki sie zdarzają :oops:

 

...użytkuję także C320cdi Sport Edition i pozwolę sobie Ciebie skorygowac: przyjemnośc z jazdy 60% BMW, sportowe zacięcie 50%BMW a koszty 10%BMW ale jeśli go usztywnic i obnizyc to będzie 90%BMW ...wygląd to sprawa indywidualna i dlatego bez komentarza

...a moje 330d trzyma się bezawaryjnie :D

...i nalezy pamietac, że w poniedziałki i piątki tez sa produkowane samochody :norty:

Ja niestety troszke zawiodłem sie na marce BMW , ostatnio pod wiedniem padł mi bezpiecznik numer 8 nawigacja!! Dwie godziny szukałem hotelu!! 5 rano wszystko zamkniete!, od tej pory w trasy jeżdze mercedesem jakos wszystko mi zawsze działa, a co do Bmw polecam całym sercem 118d 20.d 122 km. Bez nawi i bajerów super autko. A tak na marginesie 330 to super bezawaryjne autko tak samo jak mes 3.2 cdi gratuluje wyborów, co innego jak porównasz przebiegi tych autek bmw do 700 -800 tys mes budyn 1000000 remont w poznaniu i kolejne 500000 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.