Skocz do zawartości

E91 320d 163km - nie ciągnie między 2-3 tys.


kamiloo98

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Co może być przyczyna tego, że auto od 2 - 3 tys. obr ma "muła" tzn nie ciągnie jak przedtem. Np przy prędkości 110km/h i na piątym biegu przyspiesznie do 130 jest praktycznie nie możliwe. Natomias auto od 3tys > idzie juz normalnie.

 

Pozdrawiam

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Hmm... możliwe ze to sie zacina ? Teraz już jest OKej, ale niewiem czy problem nie wróci.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może mi powiedzieć jak sprawdzić INPĄ czy przepływomierz jest dobry ? I jeśli nie to czy warto kupować używke za ok 250zł czy lepiej wydać 550zł i mieć nowy.

 

pozdrawiam

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może mi powiedzieć jak sprawdzić INPĄ czy przepływomierz jest dobry ? I jeśli nie to czy warto kupować używke za ok 250zł czy lepiej wydać 550zł i mieć nowy.

 

pozdrawiam

 

 

odepnij po prostu wtyczke i przejedź się - od razu zobaczysz czy auto wróciło do normalnego stanu

 

druga sprawa, jak nie wiesz lub nie umiesz odpiąc tej wtyczki to tak jak pisze koelga - jeśli na 4-5 biegu przy 100-120 km/h wciskasz gaz do dechy a ekonomizer nie idzie na maksymalne spalanie i auto bardzo powoli przyspiesza to na 99% to właśnie przepływomierz.

 

Co do kupna to uważam że tylko nowy - używka nie wiadomo po jakim jest przebiegu i może też zaraz paść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)druga sprawa, jak nie wiesz lub nie umiesz odpiąc tej wtyczki to tak jak pisze koelga - jeśli na 4-5 biegu przy 100-120 km/h wciskasz gaz do dechy a ekonomizer nie idzie na maksymalne spalanie i auto bardzo powoli przyspiesza to na 99% to właśnie przepływomierz.(...)

 

Biadolicie. Miałem taki właśnie objaw, wymieniłem przepływkę. Efekt? Żaden. Wadliwy był inny element.

 

Ten mit o ekonomizerze zauważyłem zadomowił się na forum na dobre :wink: To może być objaw padniętej przepływki, jednak nie tylko jej. Kolejny mit, to adaptacja przepływki po jej wymianie. Owszem, dotyczy modelu E46 w którym w pewnym momencie przeprojektowano przepływomierz (miał wadliwą konstrukcję), przez co zmieniła się jego charakterystyka i konieczne było wgranie nowych map do sterownika silnika.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to sprawa z ekonomizerem działa w E46 i to w 5 biegowej skrzyni, bo w 6 biegowej jest inaczej.

Po drugie może być to przepływomierz ale nie musi.

Trzeba podłączyć się pod komputer i sprawdzić trochę rzeczy, do tego warto wyczyścić EGR, albo wymienić filtr paliwa jak już ma dużo nalatane.

Test przepływomierza i EGR zrobi się w dis, ciśnienie turbiny sprawdzisz w Inpa i DIS, ale myśłe że doświadczenie i sprawna interpretacja odczytów to najważniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja i czyściłem EGr-y, i nowy filtr paliwa i pierniczenie z macaniem węży od turbo, czyszczenie zaworków podciśnienia i wszystko inne łącznie z zalaniem baku Ultimatem na BP a wystarczylło odpiąć jedną wtyczkę od przepływki i już auto jeździło jak nowe :mrgreen: - także od tego NALEŻY zacząć "leczenie" takiego objawu jak ma kolega ponieważ to najprostsza, najtańsza i najszybsza diagnoza :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz pod inpę i sprawdź wartości :

- ciśnienie doładowania

- ciśnienie na szynie CR

- porównaj wartości z przepływomierza (Air Mass) odczytane i te na jakie oczekuje ECU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj VIN lub sam sobie sprawdź na Real OEM z jakim numerem powinieneś mieć przepławkę. Przypuszczam że występuje w większej ilości aut.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka wymieniona nadal to samo. Co to moze byc, niech mi ktos napisze w co wejsc w inpie zeby to sprawdzic

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak napisze jeszcze raz.

 

Przepływomierz dzis podstawiłem okazało się, że nic to nie dało, ponieważ auto dalej muli od 2 - 3 tys. Dziwne jest to, że auto raz ma pełną moc, a raz nie, przejade 20km zgasze auto i moc wraca ( generalnie nie ma na to zasady ), może być tak, że przejade 200km i będzie dobrze, zgasze auto i będzie muł. Żadnych innych objawów nie ma, nie ma tak, że podczas jazdy traci moc ( jesli od poczatku jest to podczas jazdy nie spadnie ). Mam wrażenie jakby coś się zacinało. Co to może jeszcze być. Zrobiłem jeszcze taki eksperyment, że jak auto muliło to zgasiłem, odpiąłem wtyczkę od przepływki i po odpaleniu było to samo, więc chyba można wykluczyć przepływomierz.

 

Proszę o Pomoc

 

Pozdrawiam

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie ten sam problem co Ty, z tym że mi się zaczęły dziać takie rzeczy po regeneracji i ustawianiu turbiny. Była ustawiana dwa razy, po pierwszym razie brał od zbyt wysokich obrotów, po drugim było lepiej, ale teraz się wyłącza tak jak u Ciebie, z tą różnicą, że czasem od odpalenia w ogóle nie ma mocy, a czasem ją straci podczas ostrzejszej jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale u mnie turbo jest zdrowe bo nawet jak się już to "coś" zawiesi to auto idzie jak złe tyle, że od 3 tys. . A może być to filtr paliwa ? Jak myslicie ?

 

Pzder

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy poziom oleju ci sięnie zwieksza ?

Masz pewnie DPF, ciekawe czy sie dopalał czy może juz jest zapchany. Odłącz wydech i sprawdź czy auto ożyło! Spóbuj w DIS włączyć funkcję dolapania DPF, jak pomoże to ok jak nie to DPF do wymiany/wycięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szatynwroc, czytam i nie wierzę z tym odłączaniem wydechu. DPF jest oczujnikowany, wzrost ciśnienia wynikający z jego zapchania szybko zakończyłby się stosownym komunikatem. Do reszty cykliczne występowanie nie pasuje do tej awarii - raz DPF jest zapchany a raz nie? ;) Zapchany DPF może spowodować, że rura wydechowa będzie minimalnie okopcona (a powinna być czyściutka od wewnętrznej strony). Część sadzy przy wysokich obrotach zostanie wydmuchana przez większe ciśnienie spalin.

 

Kamilo, jak będziesz się wybierać w stronę Krakowa to daj znać. Podłączamy komputer, podmieniamy przepływkę (mam swoją starą jak się okazało sprawną) i szybko wyjdzie co jest grane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma dpfa rura jest troszke okopcona ale to normalka, bo diesel zawsze chmurkę musi puścić ( nie mylić z chmurą )

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAk DPF jest zapchany to za wszelką cenę chce sie dopalić, jak auto robi krótkie odcinki to się włacza dopalani i sie nei dopala, więc problem powraca ciagle. Jeśłi niema DPF to problem może być w turbinie a raczej w jej wysterowaniu, masz pewnie sterowanie elektroniczne i turbinę Garret. Trzeba sprawdzić w testach jakie masz ciśnienie doładowania na postoju na wolnych obrotach i przy obrotach 3500. Do tego sprawdź w czasie jazdy jakie maksymalne ciśnienie masz w dolocie. Powinieneś mieć poniżej 2,5 bara. Jeśłi turbo jest źle strowane tołapatki za późno wstają i dlatego nie ciagnie od dołu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)masz pewnie sterowanie elektroniczne i turbinę Garret.(...)

 

:mad2: Nie pewnie, tylko na pewno i najprawdopodobniej to Mitsubishi a nie Garret ...

 

Trzeba sprawdzić w testach jakie masz ciśnienie doładowania na postoju na wolnych obrotach i przy obrotach 3500.

 

:mad2: Problem ma na postoju, czy w czasie jazdy? Takie rzeczy diagnozuje się dynamicznie przy obciążeniu silnika.

 

Do tego sprawdź w czasie jazdy jakie maksymalne ciśnienie masz w dolocie. Powinieneś mieć poniżej 2,5 bara.

 

:mad2: Oczywiście, że poniżej 2,5 bara. Nawet poniżej 2 barów. Pomijając chwilowy overboost który może wystąpić, turbina powinna pompować 1,6 bara ciśnienia względnego. Aczkolwiek po to jest sterowana elektronicznie, aby minimalizować overboost. Wynalazek ekologów aby spełnić EURO5, overboost powoduje przez chwilę pogorszenie paramentów spalin.

 

Jeśłi turbo jest źle strowane tołapatki za późno wstają i dlatego nie ciagnie od dołu.

 

Jedyne z czym się mogę w pełni zgodzić.

 

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.