Skocz do zawartości

e91 318 nowe turbo,i ciągnie od 3000 obr..


kris bielsko

Rekomendowane odpowiedzi

witam

potraktuje tego posta jak powitalnie,której nie potrafie znależc..

mam na imie krzysztof.pochodze z Podbeskidzia,i posiadam jak i Wy wszyscy bmw.aaa..i motocykl..;)

pozdrawiam wszystkich

 

oto mój problem

zzdechła mi e91 318 na Chorwacji.pomimo ac,i tak taniej mi ja było scholowac na własny koszt,i tera bede sie wykłocał z pacanami od ubezpieczen

padła turbina.po scholowaniu do kraju zara zawiozłem do mechanka,który robi mi wszystko od 12 lat z autami,i jest szanowanyw oklolicy,szczególnie jesli o bmw chodzi.

załozył nowe turbo,kompa podpiął,jakos tam zawór przu turbinie wymienił,zalał olejem,filtry nowe.odpalamy.chmura sadzy z komina..ale po chwili olej sie wypalił i usąpiło.

jazxdy próbne wykazuja właczanie sie turbiny ok 3000 obr.on twierdzi,że zawalony olejem jest ten cały ekologiczny filtr,i musi sie wypalic,co moze potrwac ze 400km jazdy...yhmm..prawda to szanowni forumowicze,czy fałsz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli olej poszedł w wydech to jest prawdopodobieństwo uszkodzenia DPFu, tzn jego przytkania.

U mnie jak kiedyś poszła turbina w E46 320d lift i olej poszedł w wydech, to natychmiast zgasiłem silnik i laweta do domu. W domu założyłem turbo po regeneracji (śmiga już 3 i pół roku - teraz już u kumpla) i obowiązkowo czyściłem cały układ dolotowy i przemyłem katalizator benzyną - przedmuchałem go później i dopiero odpalenie. U mnie kat przeżył.

Jeśli gorący kat lub dpf dostanie dużą dawkę oleju, to często kończy się to jego nieodwracalnym uszkodzeniem - przytkaniem.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze trzeba by dokładnie sprawdzić jak działa ci turbo i sprawdzić jak z jego regulacją. Który masz rok tego swojego auta?

Co do DPF to tam są jeszcze wyższe temperatury niż w wydechu. Skoro poszło wydechem i wypaliło to znaczy że już oleju raczej tam niema.

Jeśli wymagana jest regulacja turbiny to trzeba podpiąć pod DIS i tam wyregulować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rok 2006

po zalozeniu turbiny ,i odpaleniu fury.dymy szly jak by ktos rafinerie podpalił.. :shock:

prawda jest taka,ze rodzice na Chorwacje autem pojechali z naszymi dzieciakami,i pizło im to..taki pech..że tez nam sie to nie przytrafiło na miejscu,w koncu zrobilismy nia 36 tysi km w 1,5 roku.

 

im wiecej jezdze autem,to lepiej je wyczuwam,i wydaje mi sie ,ze jak by lepiej chodzi..musze ja przepytac na szybkiego ruchu..

a mechanik mój od jutra 14 dni wakacji ma..;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może lepiej a może się przyzwyczajasz. Warto by włączyć serwisowe wypalanie DFP. No i dobra diagnostyka dynamiczna pod obciążeniem. Sczytanie błędów o ile się pokazują. Ale to musi być naprawdę dobra diagnostyka a nie kasowanie błędów na postoju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po przejechaniu 140 km,zaczęła turbina normalnie sie wkręcac w okolicy 1800..kiedys sie w nia nie wssłuchiwalem,a teraz sie wsłuchuje.i takie głosne pssssssst po puszczeniu pedału gazu jest normalne?

i cos mi sie wydaje że szumi w niej jak gaz odpuszczam i szumi to po tym głosnym upuszczeniu luftu psssst...

a moze mi sie wydaje..;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.