Skocz do zawartości

e90 benzyna/diesel ?


ArtmanBrd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem tu nowy... od paru dni przegladam to forum i spedzilem juz pare godzin na czytaniu coraz to ciekawszych dla mnie postow i wypowiedzi posiadaczy egzemplarzy "serii 3" i mam juz kolowrotek w glowie i sam nie wiem co myslec...

Nie chcialbym poruszac spornej dyskusji na temat zalet i wad diesla oraz beznyny ale licze na jakies male podpowiedzi i sugestie Was jako doswiadczonych posiadaczy i wlascicieli ciekawych modeli e90,91... :)

Do niedawna bylem "fanem" Audi bedac posiadaczem najpierw modelu A6 a ostatnio przez niecaly rok modelu nowszej A3 2004r. Jednak moim pierwszym autem bylo BMW seri3 1991r. 2.0i benzyna i powiem szczerze bylo to niezawodne auto, stary poczciwy model ze stara jeszcze instalacja gazowa i przez ponad rok czasu auto ani razu mnie niezawiodlo a co ciekawsze jakiekolwiek usterki jakie powstaly to jedynie wymiana akumulatora oraz oleju i filtrow wiec normalna sprawa. auto mialo juz swoj wiek (jakies 5 lat temu bylo to 15 lat) a mimo to jezdzilo sie naprawde swietnie

Nastepnie AUDI A3 z legendarna i niezawodna? jednostka 1.9TDI - no wlasnie czy tak do konca niezawodna? jezdzilem tym rok czasu i fakt pali malo ale czy az tak niezawodna? niby drobnostki ale ciagle jednak COS - problemy z pompowtryskami i nierowna praca silnika, drgania silnika (dwumas;/), utwardzone zawieszenie i ciagle telepotanie, brak jednak takiego "komfortu"...

Z tego co wiem co wyczytalem i co slysze w kolo silnik BMW 2.0i w benzynie niezawodna jednostka na lancuszku, jednak czytajac tutaj widze ze kazdy ma jakies z tym wieksze lub mniejsze problemy. Znowu 320d - filtr czastek DPF, pompa, turbina, co jescze? jakies duperele sie pojawiaja...

 

Pytanie moje brzmi jesli robie srednio rocznie ok 15000 km (trasa i miasto), z tym ze trasa to 30km miedzy jednym miastem a drugim i to niecodziennie... filtr DPF raczej nie bedzie mial mi sie kiedy i gdzie przepalic:) a moze to tylko "strachy na lachy" ? czy rzeczywiscie w zadbanym i sprawdzonym egzemplarzu nie ma sie czego obawiac? nie chcialbym inwestowac w to auto niewiadomo jakie pieniadze a jednak 50tys zl na zakup takiego auta to duzo i chyba nie jest to rownoznaczne z wizytami w serwisie na powaznych usterkach i comiesiecznych wydatkach na poziomie 400-500zl... ?

powiem szczerze ze juz sam nie wiem a jednak mam sentyment do BMW i bardzo mi sie podobaja na dzien dzisiejszy z tych aut ktore sa w moim zasiegu e90 najbardziej mi odpowiada...

Bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi

 

Ps. Do najblizszego serwisu mam 130km i to kolejne pytanie czy kazda drobnostka wymaga serwisu BMW? w moim zasiegu jest np serwis BOSCH (bardzo dobry wydaje mi sie ze na poziomie ASO) ale czy to wystarczy? ASO Audi mialem na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dieselem to jest tak, że zależy na jaki egzemplarz trafisz, jedne się psują inne nie. Jeśli boisz się DPF'a zawsze możesz kupić BEZ.

Z naprawami to bywa różnie.. jednak osobiście bardziej zaufałbym ASO dopłacając parę stówek (przynajmniej nie naświnią Ci w aucie)..

Przyznam, że boję się "garażowych" mechaników bo nie jestem pewien o ich kwalifikacje, a takowe są potrzebne przy E90.. Wiadomo to nie technologiczny prom kosmiczny, ale w porównaniu do mojej poprzedniej "Ałdi" to jest to całkiem komfortowy prom..

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno sam szukałem e90. Sprawa silnika była drugorzędna choć preferowałem w 325i / 330i - jednak najważniejsze dla mnie było to, aby nowy zakup sprawiał najmniej problemów. Początkowo myślałem, że skończy się na 320d, gdyż jest ich najwięcej na rynku (70-80%). Jednak pomimo dużej podaży znalezienie auta bezwypadkowego z małym przebiegiem (udokumentowanym) jest bardzo trudne.

Jeśli szukasz auta, które przede wszystkim nie będzie sprawiało problemów, to jedynym obiektywnym wskaźnikiem jest przebieg, w drugiej kolejności rocznik. Oczywiście znajdą się zaraz osoby, które powiedzą mam 250tys. i zero problemów - ale statystyki są tu nieubłagane - ryzyko rośnie wykładniczo: 2x przebieg przekłada się na 4x więcej problemów.

W końcu kupiłem 320i z przebiegiem 94 tys.km za 47 tys.zł. Najtańszy 320d z przebiegiem <120 tys.km w tej konfiguracji (tzn. bezwypadkowy, skóry, ksenony, automat), to około 72 tys.- wprawdzie 2007r, ale co z tego - przy zakładanej odsprzedaży po 4-5 latach i tak tego nie odzyskam 25 tys. zł. Z kolei koszty eksploatacji, przeglądów przy przebiegu <20 tys.km są niewiele większe w benzynie.

Tyle ekonomia, co do jazdy:

Diesel jest bardziej elastyczny, przyspieszenie od środka obrotów pojawia się niemal od razu, benzynę trzeba rozkręcić. Silnik benzynowy ma skomponowany wydech w taki sposób, że nieźle ryczy na wyższych obrotach (ciarki idę po plecach) - nie wszystkim to odpowiada, ale ja to uwielbiam :D . Przy wykorzystaniu pełnej skali obrotomierza 320d jest tylko nieznacznie szybszy od 320i. Jednak położony niżej i większy moment obrotowy powoduje, że subiektywnie wg większości kierowców 320d znacznie góruje nad 320i - choć myślę, że część wypowiadających się nie jeździła dwoma wariantami.

Co do warsztatów:

Warto skorzystać z opinii na forum. Ja znalazłem polecany warsztat w Gdańsku spoza sieci ASO - jestem zadowolony - odpowiada mi bezpośredni kontakt z mechanikami :cool2: - w porównaniu do izolacji przez jakiś krawaciarzy przyjmujących auto w ASO :( . Profesjonalizm też na dobrym poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to ze w swojej "karierze" przez ostatnie 3 lata jezdzilem dieslami... co prawda Audi nie BMW (najpierw A6 2.5TDI potem A3 1.9TDI) ale jednak w BMW podoba mi sie ta kultura pracy w silniku benzynowym. Bardzo cichutko chodzi ten silnik i to prawda ze przy zwiekszonych obrotach fajnie mruczy. Nie zalezy mi na jakis sportowych super osiagach, mysle ze w przypadku 320i 150KM wystarczy. Pojawia sie tylko pytanie czy w granicach 45-47 tys. zl. jest mozliwosc kupienia takiego egzemplarza 320i w miare na przyzwoitym wyposazeniu - climatronic i ksenon na soczewce - mysle ze to wystarczy (moze kiedys przyjdzie pora na M-pakiet) ?

Jakos mam dosc chyba terkoczacych diesli i obawy a to o pompe a to o DPF i tym podobne tematy zwiazane z tymi jednostkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem posiadaczem E90 320d od 2 lat. Wymieniam tylko to co trzeba. Samochodzik śmiga pięknie nic się przez ten cały czas nie stało, turbina działa bez zarzutu(cholera wie jak długo jeszcze 160.000 przebieg), żadnych stuków puków w zawieszeniu, wszystko uważam pięknie chodzi. Jedna mała sprawa to zaczyna czasami leciutko świszczeć silniczek (chyba) od climatronic-a. Jesli chodzi o konstrukcje BMW to bez zarzutu. Jestem bardzo z niej zadowolony. Przed kupnem sprawdziłem ją w serwisie i pod kompem szczegółowo. Najważniejsze ,wtryskiwacze zajebiście dobre korekty, turbina tez w niezlym stanie, mam 16 stron wydruku. NIe wiem jak śmiga benzyna ,ale ten dieselek mnie podnieca :D (chociaż marzę o 330d i kiedyś pewnie zakupie :D ). Co prawda może nie mam skóry,bizenonów i tempomatu, ale za to pewne auto do jazdy. Pozdrawiam i polecam samochód z klasą dla ludzi z klasą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E46 z tego co wiem mialo 150 kuni.

320i e90 = od 170 koni (2005-2007) w góre

 

Nowoczesne diesele nie terkoczą zbytnio, kultura pracy silnika jest bardzo przyzwoita,a co do benzyny to dam przykład miałem okazje przejechac sie hondą accord 2003r 150hp. Jedynka,gaz potem dwójka gaz, trójka... w porównaniu do 320d to jest wielki kibel, wogole nie jechało (chociaz staralem sie ją wkręcać na obroty).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E46 z tego co wiem mialo 150 kuni.

320i e90 = od 170 koni (2005-2007) w góre

 

jak patrze na allegro to praktycznie wszystkie 320 w benzie maja 150kucy...

wiec cos chyba w tym jest:)

325 maja wiecej ale to juz wieksza przepasc bo chyba 218kucykow z tego co sie orientuje:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
E46 z tego co wiem mialo 150 kuni.

320i e90 = od 170 koni (2005-2007) w góre

 

jak patrze na allegro to praktycznie wszystkie 320 w benzie maja 150kucy...

wiec cos chyba w tym jest:)

325 maja wiecej ale to juz wieksza przepasc bo chyba 218kucykow z tego co sie orientuje:)

 

320i przed liftem (wtrysk wielopunktowy) ma 150KM, a po lifcie jest także silnik z wtryskiem bezpośrednim (podobno nieco bardziej awaryjny, ale oszczędniejszy) i ok. 20KM więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będzie duży problem z benzyną nawet jak się na nią zdecydujesz i spieszę tłumaczyć dlaczego:

 

90% samochodów E90/E91 na polskim rynku pochodzą z niemiec. Nikt w niemczech nie kupuje samochodu za 40k EUR żeby zrobić nim 15k km rocznie - tam są normalne przebiegi rzędu 40-50k km - czyli 2007 = 150-200k km. Duży przebieg? Tylko Diesel!

 

W Polsce taki samochód kupisz za 50-60k PLN

 

Bezyna w E90 to może 1/10 samochodów - ale też trzeba się liczyć z przebiegiem 100k KM i cena nie mniejsza niż w dieslu...

 

Wedug mnie kupując E90 2006-2007 trzeba się przeprosić z dieslem - który zresztą jest bardzo dobry. W/g DEKRY w przebiegu 100-150k KM 2gie miejsce bezawaryjności...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byc moze, wcale nie neguje tego ze diesel jest ok i daje rowniez ciekawe osiagi byc moze nawet lepsze od benzyny! Tylko z tego co tu czytam kazdy straszy tym DPF'em oraz turbina? Teraz praktycznie kazdy diesel ma ten filtr czastek stalych i z tego co sie zdazylem orientowac BMW ma najlepsze rozwiazanie jesli chodzi o ten filtr i jego wypalanie w porownaniu z innymi markami. Nie wiem czy niektorzy tutaj uzytkownicy strasza i niepotrzebnie wywoluja wilka z lasu z wymiana filtra i wydatkiem rzedu 5tys zl. Z drugiej strony slyszalem opinie tutejszych uzytkowniow nowych diesli w mojej okolicy ze wymiana filtra to najgorszy wariant i wcale nie oznacza iz przy przebiegu 200kkm musimy go wymieniac, wystarczy zabieg wypalania go w serwisie w najgorszym przypadku koszt ok 1000zl i po sprawie.

Przeciez ten filtr to nic innego jak "nowego typu katalizator" - czyz nie jest tak?

Sam nie wiem jestem juz bezradny... ostatnie 3 lata jezdzilem dieslem (Audi 2.5 oraz 1.9 TDI) i jakos nie nabralem uprzedzenia do tej jednostki. Przyzwyczailem sie ze trzeba sie obchodzic troche jak z "jajkiem" i uwazac na pompe/pompowtryski, dwumas i tym podobne... a noz moze sie cos trafic ale wcale nie musi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafic zawsze mozna zle a dpf to najmniejszy problem...

 

ewentualna wymiana i koszt 5tys zl to najmniejszy problem? uuu to moze sa jeszcze jakies problemy o ktorych nie wiem i wymagaja w ciagu 2-3 lat uzytkowania auta dolozenia drugiej rownowartosci kosztu jego zakupu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafic zawsze mozna zle a dpf to najmniejszy problem...

 

ewentualna wymiana i koszt 5tys zl to najmniejszy problem? uuu to moze sa jeszcze jakies problemy o ktorych nie wiem i wymagaja w ciagu 2-3 lat uzytkowania auta dolozenia drugiej rownowartosci kosztu jego zakupu:)

 

Robisz 200k km w 2-3 lata?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina -3500zl (około) , ale jak ją kupisz nową i bedziesz szanował to bedzie pewnie służyła do śmierci

Filtr DPF mówią że 5000zł (mi sprzedawca powiedzial ze okolo 2500 pytalem 3 razy,podawałem VIN, albo sie koles nie znał albo nie wiem)

Wtryskiwacze: ponad 1000zł sztuka chyba, mówie o nowych, regeneracja 600

Dlatego warto sprawdzic w dobrym warsztacie (nie koniecznie ASO specjalizującym sie w BMW i posiadającym odpowiedni sprzet i personel) stan techniczny, po podłączeniu do kompa dobry serwisant powie Ci prawde w jakim stanie są te elementy. Nie bój sie o nic jak bedzie dobry stan do bierz, bo za każdym razem jak wsiądziesz do bmki to bedziesz sie cieszył :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko diesel..

 

Co do serwisow ASO czy BOSH? Mysle, ze zalezy od mechanika jaki Ci sie trafi. Oba servisy sa na poziomie. Ja w Boshu robilem generalny przeglad (wraz z wymiana rozrzadu, filtrow , itd) w B6 i bylem mega zadowolony z obslugi. Auto mialem do odbioru tego samego dnia.

http://fm.robsonic.org/robsonic/320d/moja.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.