Skocz do zawartości

CDV (Clutch Delay Valve) - Zawór dławiący


Chris_G

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wielu użytkowników E46, E90,.. narzeka na działanie sprzęgła w tych autach np. cały wątek 1wszy bieg koziołkuje / sprzęgło, dwumas, złe nawyki? http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=123419 - wymieniają sprzęgła, dwumasy i nie zawsze to pomaga.

Przeglądając net natknąłem się na wątek modyfikacji CDV, który według wielu osób jest odpowiedzialny z złą prace sprzęgła w tych autach.

 

Może ktoś z Was zetknął się z tematem ?

 

Na naszym forum mało jest informacji na ten temat, jedynie kolega xxl00 z tego wątku http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=149978&p=1124665&hilit=Zaw%C3%B3r+d%C5%82awi%C4%85cy#p1124665 pochwalił się, że pozbył się tego zaworu.

 

Na zagranicznych forach więcej:

http://www.diymybmw.com/e46/clutch-delay-valve-cdv-delete/

http://335idiy.com/?p=85

http://www.bmw-sport.net/viewtopic.php?f=42&t=83

 

pozd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 225
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Na stronach, które podałeś piszą, że problem dotyczy tylko modeli: E90/91/92/93 3-Series (2005-2010) 325i, 328i, 330i, 335i, i nie wspominają ani słowem o dieslach...podejrzałem na realoem i ten zawór u mnie występuje (320d 2009 LCI, N47). Ktoś z Was próbował to usunąć w E9x ? :)

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś mając problem z efektem ślizgania się sprzęgła w w E39 520d i wymieniając najpierw sprzęgło a potem koło dwumasowe nie udało mi sie pozbyć problemu zacząłem szukać co innego może być jeszcze przyczyną. Na jakiejś amerykańskiej stronie znalazłem zawór CDV. To jest zawór, którego zadaniem jest lekkie opóźnienie w ponownym załączeniu napędu przy puszczeniu sprzęgła np przy zmianie biegu. Miało to poprawic komfort załączenia napędu i oszczędzic troche podzespoły w przypadku mniej doświadczonych kierowców "strzelających" ze sprzęgła. Koledzy z Jułeseju narzekali, że przy ostrym bucie i szybkiej zmianie biegów zaraz po puszczeniu sprzęgła zdarzały się uślizgi sprzęgła. Np tego zaworu nie ma w M5 E39, konstruktorzy wychodzili z założenia, że użytkownik M5 będzie troche bardziej doświadczonym kierowcą niż przeciętna no i raczej będzie potrzebował załączenia napędu błyskawicznie po zmianie biegu bez żadnego opóźnienia.

 

Koledzy z Jułeseju zaczęli robić i sprzedawać lekko zmodyfikowane zawory, które ponoć były pozbawione problemu zbyt dużego opóźnienia i uślizgu sprzegła.

 

NIestety nie znalazłem nigdzie informacji, żeby to mogło być przyczyną problemu, który mnie wtedy właśnie trapił czyli uślizgi sprzęgła na zapiętym juz wysokim biegu przy mocnym bucie. Dlatego temat odpuściłem.

 

Co do lekkiego szarpania autem przy ruszaniu to w poprzedniej E39 tez tak miałem ale po wymianie sprzęgła (przede wszystkim z powodu ślizgania się) po 150 kkm problem ustąpił. Teraz w E91 tez czasem szarpnie przy ruszaniu ale niezawsze i zależnie czy jest zimno czy ciepło. WIększosć użytkowników 2.0d po wymianie sprzęgła aby pozbyć się tego problemu niestety donosi, ze problem po jakimś czasie wraca.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może rzeczywiscie niech ktos spróbuje go usunac i potestowac przez 1000 km, potem zawsze można go wkręcic z powrotem. Kwestia tylko roboty pod autem i odpowietrzenia układu sprzegła (tak samo jak hamulce)

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Trzeba sprawdzić, ktoś na ochotnika ?

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK - poczytałem sobie o CDV już wczoraj. Ale czy usunięcie go rozwiąże problem koziołkowania przy ruszaniu w korku?

 

sprawdź a my się przekonamy :mrgreen:

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK - poczytałem sobie o CDV już wczoraj. Ale czy usunięcie go rozwiąże problem koziołkowania przy ruszaniu w korku?

 

sprawdź a my się przekonamy :mrgreen:

 

:) chyba nie jestem najlepszym kandydatem. Sam tego nie zrobię, a biorąc pod uwagę ceny usług w W-wie, to dość drogi będzie ten test :)

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem wątek z e90post.com i wszyscy są zadowolenie. Powoli skłaniam się do tej zmiany - może ktoś z Was zna jakiś porządny warsztat w WWA który to zrobi w przystępnej cenie (może ktoś jeszcze się zdecyduję i zrobimy grupowy mod :) ?

 

Przy okazji, jeżeli Amerykanie, którzy od zawsze jeżdżą automatami wyrzucają patent BMW ułatwiający/zabezpieczający działanie systemu zmiany biegów - to my też powinniśmy być zadowoleni.

 

Pozostaję jeszcze jedna kwestia: czy zamontować zawór zmodyfikowany czy całkiem go wyrzucić (jakieś różnice oprócz wyglądu układu) ?

 

Zmodyfikowane CDV można oczywiście zamówić do E90 330i a według realoem.com do 320d i 330i są takie same tylko w przypadku E91 (ciekawe czym się różnie 330i dla E90 ?)

 

E90: Informacje szczegółowe E90

E90 318d Limousine, Europa

E90 320d Limousine, Europa

 

E90N: Informacje szczegółowe E90N

E90N 320d Limousine, Europa

E90N 320d ed Limousine, Europa

E90N 320xd Limousine, Europa

 

E91: Informacje szczegółowe E91

E91 318d Touring, Europa

E91 320d Touring, Europa

E91 330i Touring, Europa

 

E91N: Informacje szczegółowe E91N

E91N 320d Touring, Europa

E91N 320d ed Touring, Europa

E91N 320xd Touring, Europa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Panowie ponownie pisze o tym śmiesznym zaworku CDV usunąłem go ok.2 miesiące temu jest poprawa i to znaczna auto nie szarpie w korku czasami ale naprawdę sporadycznie jest delikatne szarpnięcie powodem jest już przypalone sprzęgło które spowodował ten zawór. Opóźnienie jakie na nim występuje jest ok 1.5sekundy od momentu puszczenia pedału sprzęgła do całkowitego załączenia się ponownie sprzęgła. Ten zaworek to nic innego jak "kryza" dławiąca z otworu ok 4mm na wejściu do ok 1mm na wyjściu. Dużo roboty nie ma z tym znajduje się obok skrzyni od strony kierowcy, po wyjęciu tego zaworka przewody daje się połączyć razem bez problemu bez dodatkowych części gwint na jednym przewodzie zewnętrzny na drugim wewnętrzny także po usunięciu zaworka łączymy je razem. W miarę szybko trzeba zrobić żeby dużo płynu nie zleciało lub palcem zastawić wylot z wężyka żeby później zbyt długo nie odpowietrzać bezsensownie. Uzupełnić płyn w zbiorniczku i wszystko na początku może nie być wielkiej różnicy bo sprzęgło już trochę dostało z tym zaworkiem więc teraz musi jak gdyby się na nowo ułożyć u mnie w pełni widoczny efekt był po około 300km(miasto, trasa). Polecam usunięcie dlatego że jak wymienimy sprzęgło a zaworek będzie nie usunięty to nadal nowe sprzęgło będziemy przypalać. Temat ten przerabiałem już trzech bmkach. NIE WYSTĘPUJE PROBLEM Z ODPOWIETRZENIEM SPRZĘGŁA wyprzedzam pytanie jakie na pewno by ktoś zadał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy post , bo mój problem starałem się zlokalizować w różnych innych watkach ale ten staje się najbardziej prawdopodobny. Przy szybkim starcie lub redukcji biegu z wyższego na niższy żeby szybciej przyspieszyć silnik zaczyna się dusić , albo sprzęgło nie łapie i się ślizga. Mam od nowości przejechane 45 tys km i ten problem występuje od nowości auta. Dziwne bo nie zawsze . Myślałem że to paliwo. Ale jak od pewnego czasu zacząłem tankować na Shellu paliwo sprowadzane z Niemiec i problem dalej istniał odpadł problem tylko paliwa. Jest to o tyle dziwne że taki problem nie występuje za każdym razem tylko w sytuacjach na razie zaobserwowanych tzn . szybka jazda lub krótki postój i szybka jazda gdy silnik nie mógł wystygnąć. Jeżdżę nowymi autami z silnikami benzynowymi od 15 lat i z czymś takim mam pierwszy raz do czynienia. O serwisie i gwarancji nie pisze bo dla mnie bmw to dno w porównaniu z poprzednią marką. Ten post wydał mi się najbardziej sensowny do objawów mojego silnika , tylko do cholery po co BMW montuje w nim takie dziadostwo?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to rozwiązanie jest przewidziane pod kątem mniej doświadczonych kierowców, zeby nie strzelali ze sprzęgła i żeby uklad napędowy nie dostawał mocno w tyłek. W M5 E39 nie ma tego zaworka wcale

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem wątek z e90post.com i wszyscy są zadowolenie. Powoli skłaniam się do tej zmiany - może ktoś z Was zna jakiś porządny warsztat w WWA który to zrobi w przystępnej cenie (może ktoś jeszcze się zdecyduję i zrobimy grupowy mod :) ?

 

Przy okazji, jeżeli Amerykanie, którzy od zawsze jeżdżą automatami wyrzucają patent BMW ułatwiający/zabezpieczający działanie systemu zmiany biegów - to my też powinniśmy być zadowoleni.

 

Pozostaję jeszcze jedna kwestia: czy zamontować zawór zmodyfikowany czy całkiem go wyrzucić (jakieś różnice oprócz wyglądu układu) ?

 

Zmodyfikowane CDV można oczywiście zamówić do E90 330i a według realoem.com do 320d i 330i są takie same tylko w przypadku E91 (ciekawe czym się różnie 330i dla E90 ?)

Nie wiem jakie podawałeś numery zaworu CDV, ale przeglądając różne silniki 3.0i i 2.0d (pre i LCI) dostałem w Real.oem odmienne numery części.

Zmodyfikowane zawory CDV, które można kupić np. w Stanach są tylko do wersji 325 / 330 / 335... czy ktoś widział zawory do 320d? Chciałbym usunąć ten wynalazek, ale bez wizualnych oznak ingerencji.

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK to wiem :) ale gdzie w aucie zlokalizowane ? przy skrzyni ? pod autem ? pod maską nie moge tego namierzyć !

i moge to tak normalnie wykrecic ? czy cos w to miejsce trzeba wstawic ?

 

amerykańce piszą ze mozna to rozwiercić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a szukałes już na forum czy ktos tego przypadkiem nie robił?

 

jest to przy skrzyni, dojście od spodu, trzeba zatkać przewód doprowadzający płyn hamulcowy do siłownika, potem odpowietrzyć

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez sie tak czasem dzieje. Myslalem ze to wina sprzegla ale jak widac sprzeglo jest w normie ... :) Co to wogole za patent... :duh: "mniej doswiadczeni kierowcy" hehe . Narazie sie nie decyduje na wymontowywanie tego bo wniczym mi to nie przeszkadza. takie dragania mam sporadycznie jak odpalam rano samochod i odrazu musze wyjechac pod stromy podjazd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.