Skocz do zawartości

Terkotanie górnej/centralnej częsci deski na niskich RPM


sidzi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wykryłem niezidentyfikowane, głośne terkotanie we wnętrzu samochodu. Dźwiękiem przypomina to terkotanie jakiegoś plastiku i wydobywa się z centralnej, górnej części deski rozdzielczej (tak z okolicy czegoś co wygląda jak by było zdejmowalne ale jeszcze nie rozszyfrowałem co się tam kryję). Jestem w stanie to usłyszeć tylko wtedy jak samochód wejdzie na za niskie obroty i szarpnie kilka razy z winy np. wrzucenia złego biegu (nowy samochód więc czasem mi się zdarza :mad2: ) lub po wjechaniu w poważniejszy brak asfaltu (w Polsce nie jest o to trudno :mad2: :mad2: ). Nie słyszę tego podczas przyśpieszania/ruszania/gaszenia silnika.

 

Ma ktoś pomysł co to może być i ew. co skrywa ta "pokrywa?" w górnej części deski rozdzielczej (blisko szyby)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie to o czym piszesz. Dźwięk nie pochodził spod deski, ale z komory silnika. Dobrym testem na to jest zaciągnięcie ręcznego i powolne puszczanie sprzęgła bez gazu - dźwięk powinien się ujawnić przy większych drganiach silnika. W końcu serwis to usunął, ale dla odmiany pojawiło się coś innego (brzęczenie chyba już spod deski przy gwałtownym przyspieszaniu w przedziale 2,8-3,0tys. obr/min). Sprawdź: ozdobną pokrywę na silniku (u mnie to najprawdopodobniej powodowało drgania) i ew. rozbierz plastiki, gdzie jest filtr klimatyzacji (pod maską, okolice podszybia) - nie wiem jakim cudem u mnie nie było uszczelki między jednym a drugim elementem. Początkowo serwis coś tam dokręcał / sprawdzał, ale nic nie dawało rezultatu - Bawaria Janki i Czerniakowska nie dały rady, sprawę załatwił dopiero Inchcape, ale z obecnym brzęczeniem nie może sobie dać rady - dwa razy mieli samochód prawie przez tydzień i lipa :(

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

było kilka takich wątków na forum. W kilku przypadkach problem leżał w źle założenie osłonie silnika. Osłona dotykała rozpórek amortyzatorów, które łączą się przy podszybiu. Drgania silnika/osłony były przenoszone przez rozpórki na podszybie i powodowały trzaski.

 

pozd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo w e87, była wadliwie zalozona osłona plastikowa od silnika po wymianie oleju (trzeba ja wsunąć w odpowiednie otworki).Jesli nie to to ewentualnie sprawdź filtr powietrza i sposób jak jest jego pokrywa zamontowana.

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam/miałem ten objaw, przy około 1800 obrotów i za wysokim biegu. Winna jest obudowa plastikowa silnika, słychać terkotanie jakby w centralnym wyświetlaczu. Z braku czasu odstawiłem małą popelinę mianowicie podłożyłem, wsunąłem otulinę piankową do ocieplania rur w szparę i jest git :lol: ale muszę się tym zająć na serio. Ja załapałem, że to jest wina obudowy stawiając samochód na podjeździe, który mam z górki, ale poprzecznie do kierunku jazdy i wtedy było słychać to drżenie nawet na wolnych obrotach. Oczywiście maskę miałem podniesioną. Musisz wypróbować różnych wariantów, przecież nie usadzisz kogoś na silniku podczas jazdy . Może teściową? :evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i nastała cisza... :D dziękuje wszystkim za odpowiedź, sam w życiu bym nie wpadł że to może być obudowa. Faktycznie, tylna część górnej osłony silnika nie była w poduszkach gumowych i obijała o rozpórki amorków. Poleciałem zgodnie z genialną foto-instrukcją DIY: "[E90/91] 318d/320d - Wymiana filtrów" by paypal i w ciągu 20min miałem problem z głowy. Dziękuje bardzo wszystkim jeszcze raz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i nastała cisza... :D dziękuje wszystkim za odpowiedź, sam w życiu bym nie wpadł że to może być obudowa. Faktycznie, tylna część górnej osłony silnika nie była w poduszkach gumowych i obijała o rozpórki amorków. Poleciałem zgodnie z genialną foto-instrukcją DIY: "[E90/91] 318d/320d - Wymiana filtrów" by paypal i w ciągu 20min miałem problem z głowy. Dziękuje bardzo wszystkim jeszcze raz.

 

Tak się zastanawiam, czy u mnie czasem nadal nie brzęczy pokrywa - najchętniej bym ja zdemontował i pojeździł na próbę bez niej...jest to możliwe? Oglądałem foto-instrukcję, ale dotyczy silnika 163KM - jakie są różnice w zdejmowaniu dla 177KM?

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
W 177konnej wersji, obudowa ściaga się równie łatwo, tylko musisz ręką najpierw przygnieść filc który jest od tyłu silnika, potem wymacać łapką otwór i wpychasz tam bolec od osłony ;) Takie ginekologicznie inspirujące zadanie ;) A jazda bez pokrywy jest troszkę głosniejsza...

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.