Skocz do zawartości

E91 320d Strasznie telepie autem po zapaleniu.


artekch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam e91 320d 163kW 2006

Przy minusowej temperaturze jak auto jest calkowice zimne strasznie telepie oraz jest głośne zaraz po odpalaniu (okolo 5 sec). Miesiąc temu wymieniłem wszystkie świece bo już wtedy zaczą pojawiać się ten problem jak bylo zimno. Po wymianie temperatury byly dodatnie lub lekko minusowe i tego objawu nie bylo. Teraz gdy temp oscyluja w okolicach -5/-20 pojawia sie rano ten problem oraz jak wychodze z pracy gdy silnik jest calkowice zimny. Na początku myslalem ze moze być jedna świeca spalona i to jest przyczyna telepania gdyz nie odpala na jeden cylinder...

Miesiac temu wymienilem 4 świece oraz kupiłem nowy akumulator.

 

Pozdr Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam

 

Panowie może warto podłączyć komputer pod pracujące zimne auto i zrobić skanowanie błędów.......

W waszych dieslach świece są zasilane z elektronicznego sterownika który często ulega uszkodzeniu.

Często wywala błąd świec .......... ludzie wymieniają świece a błąd nie znika.

To nie świece są winne bo te prawie nigdy w CR BMW nie ulegają uszkodzeniu ,uszkodzeniu ulega sterownik (przekaźnik świec- potoczna nazwa ,nie ma tam przekaźnika)

 

Gdy zimno:

Utrudniony rozruch

Nie równa praca zanim nie zagrzeje się silnik.

Biało siwy dymek (dość spory po rozruchu)

 

Naprawiam te sterowniki..... jakby co :mrgreen:

 

Pozdrawiam Krzysiek

Edytowane przez ROGER-NYSA

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam e91 320d 163kW 2006

Przy minusowej temperaturze jak auto jest calkowice zimne strasznie telepie oraz jest głośne zaraz po odpalaniu (okolo 5 sec). Miesiąc temu wymieniłem wszystkie świece bo już wtedy zaczą pojawiać się ten problem jak bylo zimno. Po wymianie temperatury byly dodatnie lub lekko minusowe i tego objawu nie bylo. Teraz gdy temp oscyluja w okolicach -5/-20 pojawia sie rano ten problem oraz jak wychodze z pracy gdy silnik jest calkowice zimny. Na początku myslalem ze moze być jedna świeca spalona i to jest przyczyna telepania gdyz nie odpala na jeden cylinder...

Miesiac temu wymienilem 4 świece oraz kupiłem nowy akumulator.

 

Pozdr Artur

 

 

W tym momencie pozostaje już tylko wymienić sterownik świec. Podłączałeś się pod kompa?

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie, co prawda jeszcze nie sprawdzałem świec czy są ok, ale będzie podpiąć jednak komp skoro to może być wina sterownika. Minus u mnie ok 10stopni a auto nie może zapalić, masakra. Potem kilka sekund chodzi nierówno a potem już ok. Włączałem kilka razy zapłon by zagrzać świece, ale zero różnicy. Wiec pewnie albo świece albo ten sterownik. Ile naprawa sterownika lub nowy/używany?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie same objawy z rana - w nocy temp. spada u mnie sporo poniżej 10 st. C więc myślałem że może świece stanowią problem.

Wylatuję z kraju na tydzień wiec wróce do sprawy po powrocie - postaram się śledzić temat, dajcie znać czy zabawa ze sterownikiem cokolwiek dała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo. Juz od roku mój mechanik trąbi mi ze jest błąd swiec i pokazuje jedną przepaloną. W poniedziałek bede wymianiał, jeśli telepać bedzie dalej wtedy biore sie za sterwonik.

Ps. Ja problemów nie mam z uruchomieniem, od razu pyka, tylko kurcze troszke telepie i szkoda mi buńki wiec trzeba to zrobić :)

 

Roger - ile taka przyjemnośc kosztuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem tak jak Wy to opisujecie, mechanik mi powiedział o świecach, ale inny odrazu obstawiał sterownik/moduł świec żarowych i miał racje, bo lubi padać i każdy to wie. Gdy go kupowałem sprzedawca powiedział, że schodzą jak świeże bułeczki. Sprzedaje oryginał BERU ale bez znaczka BMW, wiadomo o co chodzi. 260zł GSE101 nick PartsExpert jakby ktoś chciał się skontaktować, odbierałem gdzieś na Bródnie Wwa.

Teraz odpala aż miło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Roger - ile taka przyjemnośc kosztuje ?

70zł

 

Naprawiam sterownik i zarazem poprawiam "fabrykę" Po naprawie nie ma prawa się ponownie uwalić... jak padnie oddaję kasę.

Nowy może pracować parę lat ale może się skończyć w tydzień. Nie ma reguły , moim zdaniem wszystkie są wadliwie wykonane dlatego się palą.

Sterowniki składane są maszynowo i w tym tkwi problem, gdyby składali je ręcznie z paroma poprawkami służyły by bez awaryjnie.

Zajmuje mi to 2h po odliczeniu części i wycieczki na pocztę robię to za 40zł czyli 20zł na godzinę . Jak sprzątaczka w Warszawie :duh:

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś wspominał że świece rzadko padają, dziś po diagnozie mechanik stwierdził że wszystkie 4 są do wymiany, po wymianie dopiero będzie można zdiagnozować sterownik. Ale mam nadzieję że skoro świece są uwalone to po wymianie powinno być ok. Lepiej kupić BERU czy NGK? Czy samemu można się brać za wymianę (trzeba jakiś specjalistyczny sprzęt?), Czy po wymianie trzeba kasować błąd czy będą działać bez podłączania komputera. Edytowane przez Peszko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ktoś wspominał że świece rzadko padają, dziś po diagnozie mechanik stwierdził że wszystkie 4 są do wymiany, po wymianie dopiero będzie można zdiagnozować sterownik. Ale mam nadzieję że skoro świece są uwalone to po wymianie powinno być ok. Lepiej kupić BERU czy NGK? Czy samemu można się brać za wymianę (trzeba jakiś specjalistyczny sprzęt?)

Jak sądzę mechanik podłączył kompa i sczytał błędy.....

Dowiedział się że sterownik ma zapisane błędy świadczące o niesprawności świec.

Ja wiem z doświadczenia że w 90% przypadków to uwalony sterownik , nie świece.

Moim zdaniem zaplanowany przez Ciebie sposób usuwania usterki nie jest najlepszy.

 

Nie ma możliwości sprawdzenia świec w tym aucie bez ściągania kolektora.

Planujesz wymianę świec w ciemno. Jest to sporo czasochłonnej pracy + ponosisz koszt świec.

Po złożeniu auta do kupy może okazać się że błędy nadal są......... Cztery świece beru w dobrej cenie to 200zł+ praca. I nie wiem czy ktoś ci wymieni świece w tym aucie za 200zł, więc 400zł za przekonanie się czy winny był sterownik ................... OK

 

jeden minus - auto unieruchomione na minimum 3-4 dni a to już jest problem.

I tak i nie .

Ja wyciągam sterownik w 30 minut. Komuś kto nie ma wprawy zajmie to trochę więcej czasu.

 

Wyciągasz serownik, składasz auto ,cały zabieg na luzie zajmie Ci 40minut max.

Te 3-4 dni jeździsz bez sterownika i nic się nie dzieje (i tak jest uwalony więc nie pracuje jak trzeba)

Sterownik wraca i musisz poświęcić te kolejne 40 minut.

 

Możesz faktycznie rozebrać auto i nie składać go dopóki nie wróci sterownik, ja jednak nie przewiduję takiej opcji.

Zawszone możesz przyjechać do mnie do Nysy i zrobimy zabieg od ręki. Przy okazji machniemy diagnostykę od a do z

 

Możesz kupić nowy BERU (i tak się wcześniej czy później spali-jak wszystkie) Z przesyłką około 300zł i 40 minut pracy.

Moja opcja jest ciekawsza i daje oszczędność w okolicach 230zł :mrgreen: to 50 litrów paliwa, sporo przyjemności z jazdy :) za godzinę z haczykiem pracy.

 

Dla rozsądnych -matematyka. Dla rozrzutnych wygoda. Kto co lubi.......

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

a gdzie ten sterownik się znajduje?

hm.............. bardzo blisko rozrusznika-trochę pod nim.

Dojście od dołu.

 

Materiał WDS przedstawia to tak :

 

http://www.otofotki.pl/img16/obrazki/ao9514_bbbbbbbbb.jpg

 

Dokładniej :

 

http://www.otofotki.pl/img16/obrazki/wn7500_Zrzut_18.jpg

 

W wersji 330d sterownik jest bardziej na środku.

 

http://www.otofotki.pl/img16/obrazki/jz2692_Zrzut_19.jpg

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam
Ktoś wspominał że świece rzadko padają, dziś po diagnozie mechanik stwierdził że wszystkie 4 są do wymiany, po wymianie dopiero będzie można zdiagnozować sterownik. Ale mam nadzieję że skoro świece są uwalone to po wymianie powinno być ok. Lepiej kupić BERU czy NGK? Czy samemu można się brać za wymianę (trzeba jakiś specjalistyczny sprzęt?)

Jak sądzę mechanik podłączył kompa i sczytał błędy.....

Dowiedział się że sterownik ma zapisane błędy świadczące o niesprawności świec.

Ja wiem z doświadczenia że w 90% przypadków to uwalony sterownik , nie świece.

Moim zdaniem zaplanowany przez Ciebie sposób usuwania usterki nie jest najlepszy.

 

Coś tam gość dłubał przy lewym błotniku po sprawdzeniu kompem, i na kartce od diagnostyki napisał "świece sprawdzone do wymiany 4 szt, po tym dalsza diagnostyka dotycząca sterownika "

Jeśli on je wyciągnie (wymiana 192 zł) lub ja sam i okaże się że są dobre to nie będzie to dla niego przyjemne.

Nie da się inaczej jakoś sprawdzić tych świec bez rozkręcania, może jest jakaś możliwość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam
Ktoś wspominał że świece rzadko padają, dziś po diagnozie mechanik stwierdził że wszystkie 4 są do wymiany, po wymianie dopiero będzie można zdiagnozować sterownik. Ale mam nadzieję że skoro świece są uwalone to po wymianie powinno być ok. Lepiej kupić BERU czy NGK? Czy samemu można się brać za wymianę (trzeba jakiś specjalistyczny sprzęt?)

Jak sądzę mechanik podłączył kompa i sczytał błędy.....

Dowiedział się że sterownik ma zapisane błędy świadczące o niesprawności świec.

Ja wiem z doświadczenia że w 90% przypadków to uwalony sterownik , nie świece.

Moim zdaniem zaplanowany przez Ciebie sposób usuwania usterki nie jest najlepszy.

 

Coś tam gość dłubał przy lewym błotniku po sprawdzeniu kompem, i na kartce od diagnostyki napisał "świece sprawdzone do wymiany 4 szt, po tym dalsza diagnostyka dotycząca sterownika "

Jeśli on je wyciągnie lub ja sam i okaże się że są dobre to nie będzie to dla niego przyjemne.

Nie da się inaczej jakoś sprawdzić tych świec bez rozkręcania, może jest jakaś możliwość?

ROGER ewentualnie mógłbym się do ciebie wybrać :) bo nie mam tak daleko (miałbyś świece gdyby okazały się felerne i ile u ciebie wymiana + sprawdzenie sterownika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Coś tam gość dłubał przy lewym błotniku po sprawdzeniu kompem, i na kartce od diagnostyki napisał "świece sprawdzone do wymiany 4 szt

 

To jest naprawdę "mega" tekst.........

 

Do sterownika jak widać na obrazkach ,można się dostać od dołu ,lub od góry po zdjęciu kolektora.

Trochę w obu przypadkach kręcenia jest.

Gdy się wypnie sterownik pozostaje nam przy silniku jego 12-to pinowa wtyczka "x2102" odpowiadająca rozpisce "x2000"

Rozpiska wtyczki.

 

http://www.otofotki.pl/img16/obrazki/wm2961_Zrzut_20.jpg

 

Na jej pinach można by sprawdzić rezystancję poszczególnych świec mierząc do masy.

Jednak moim zdaniem jest to niemożliwe ,ponieważ wtyczka ma krótki 10 centymetrowy przewód, dojście do niej jest kłopotliwe i nie ma możliwości manewru końcówkami miernika.

 

Nie ma możliwości sprawdzenia świec bez zdjęcia kolektora . Mechanik Cię okłamał.

Tyle w temacie :mrgreen:

ROGER ewentualnie mógłbym się do ciebie wybrać :) bo nie mam tak daleko (miałbyś świece gdyby okazały się felerne i ile u ciebie wymiana + sprawdzenie sterownika)

Możemy na ten temat porozmawiać na PW lub telefonicznie. I tak sądzę że zapodałem tu zbyt wiele informacji........ pseudo warsztaty mają pożywkę :cool2:

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

ROGER-NYSA - świetna robota, konkretnie i na temat - BRAWO! (oby jak najwięcej takich forumowiczów).

Gdy mój sterownik świec będzie uszkodzony, to piszę się na naprawę przez ciebie.

 

W moim aucie (E91 330d) po podpięciu modułu do sczytywania błędów pokazuje błąd świec na 1 i 5 cylindrze. Zacznę raczej od wymiany świec w najbliższym czasie, bo świece mają już najprawdopodobniej 5 lat i raczej nigdy nie były wymieniane, więc po takim czasie nie wszystkie będą sprawne. Mam objawy takie, że auto odpala od razu, ale przy większych mrozach przez kilka/kilkanaście sekund trochę "buja" silnikiem.

 

W E46 320d 150km CR miałem podobne objawy, z tym że przy około -20'C nie mogłem odpalić auta (raz mi się tak zdarzyło). Kupiłem nowe świece Beru i sterownik. Zacząłem od wymiany świec (nie bez przygód - problemy z wykręceniem jednej). Okazało się, że wszystkie świece były spalone (auto do -15'C odpalało w miarę dobrze) i po wymianie świec wszystkie problemy ustąpiły - odpalanie w każdych warunkach idealne i bezproblemowe. Odpuściłem sobie wymianę sterownika, (sprzedałem go około roku temu na allegro od ręki, a telefony o sterownik miałem jeszcze przez tydzień, choć aukcja została od razu usunięta - tamtej zimy były problemy z zakupem sterownika, wszędzie go brakowało, nawet w serwisach bmw).

 

Czy da się określić jednoznacznie przez diagnozę komputerową: czy uszkodzony jest sterownik lub która/które świece? Wiadomo że komputer pokaże błędy świec na poszczególnych cylindrach, ale może to być również błąd lub uszkodzenie sterownika na daną świecę - czy się mylę?

Czy pozostaje sprawdzenie świec miernikiem i później ewentualna wymiana?

U mnie pokazało błędy: 4212 i 4252.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

ROGER-NYSA - świetna robota, konkretnie i na temat - BRAWO!

Dziękuję

Czasem lubię sobie porozmawiać , w tym przypadku przyjemne z pożytecznym.

 

Czy pozostaje sprawdzenie świec miernikiem i później ewentualna wymiana?

U mnie pokazało błędy: 4212 i 4252.

 

Nie ma innej opcji jak sprawdzenie świec miernikiem, ja robię to na dwa sposoby . Nie wyciągam do tego świec.......

Pobieżnie sprawdzam rezystancję czy nie ma przerwy. Następnie z zasilacza laboratoryjnego , własnej budowy (wskaźnik napięcia i pobieranego prądu) Podaję zasilanie 5 v i sprawdzam prąd wymuszony nie więcej niż 5 sekund. Im świeca cieplejsza tym prąd mierzony mniejszy , na wychyłowych wskaźnikach widać to wyraźnie (gdy świeca się nagrzewa wzrasta jej rezystancja)

Bywa sporadycznie że świeca zimna mierzona rezystancyjnie nie wykazuje objawów uszkodzenia ,jednak gdy poda się jej napięcie nawet nie zdarzy złapać temperatury od razu robi się przerwa. Dlatego moim zdaniem idealnie jest sprawdzać świece podając na nią na chwilkę zasilanie ( takk zwany pewniak)

 

Pozdrawiam Krzysiek

Edytowane przez ROGER-NYSA

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK juz rozebrane, świece wykręciły się bez problemu. Sprawdziłem narazie tylko omomierzem i 3 nie mają przejścia, ale sprawdze jeszcze na króciutko pod napięciem. Dodam tylko że mechanik pewnie sprawdzał przy wtyczce bo było widac że była ściągana.

Mam tylko pytanie czy wymieniac te uszczelki pod kolektorem, wszystkie sa miękkie i nie wyglądają na uszkodzone, czy ewentualnie w intercarsie je mają? Czy zawór EGR chciałbym go wyczyścić tylko nie wiem czy jak zdejme ta opaske (czerwone kółko na zdjęciu) to czy po złożeniu nie będzie tam nieszczelności??

 

http://img69.imageshack.us/img69/5624/e900.jpg[/img]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

ROGER-NYSA - widzę że u ciebie problem świec żarowych nie dotyczy, tzn. dobrze masz to opanowane i potrafisz sobie świetnie z tym radzić. Jakie idzie napięcie do świec w przypadku ich grzania, 12V czy może tylko 5V?, bo jeśli mniejsze niż 12V to niebezpiecznie jest sprawdzać świece podłączając bezpośrednio pod akumulator (jak to robi wielu forumowiczów).

Ja niestety nie posiadam takiego zasilacza jak ty i przy ewentualnej wymianie będzie musiał mi wystarczyć zwykły miernik.

Dziś po raz pierwszy zauważyłem u siebie kontrolkę grzania świec żarowych (około sekundy) przy temperaturze -6'C. Włożyłem kluczyk i od razu sprzęgło + przycisk start. Kontrolka DDE świeciła się w momencie gdy rozrusznik już kręcił. Może się mylę, ale wydaję mi się że gdybym zwlekał dłużej po włożeniu kluczyka z odpalaniem, pewnie kontrolka świec wcale by się nie pojawiła. Może jest tak, że świece od razu są grzane po włożeniu kluczyka zanim wciśnie się przycisk start + sprzęgło?

 

Do kolegi "Peszko" - opaskę od EGR możesz spokojnie ściągnąć, ale wiadomo że trzeba to robić w miarę ostrożnie.

Moim zdaniem wymiana uszczelek nie jest konieczna jak wyglądają na dobre. Ja u siebie wymieniałem jakiś czas temu, ale to raczej niewiele dało w moim przypadku, bo wycieki jak były z kolektora, to są nadal - bo to cieknie z okolicy słynnych klapek i może tu pomóc tylko wymiana kolektora na nowy lub "zaślepienie klapek".

 

Szkoda że Bmw nie chce zrobić gestu w kierunku swoich klientów, i nie chce wprowadzić do sprzedaży samych wymiennych klapek (kosztowało by to pewnie nie więcej niż 30% ceny kompletnego kolektora). Wydatek około 1800-2000 zł to masakra.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

 

Do kolegi "Peszko" - opaskę od EGR możesz spokojnie ściągnąć, ale wiadomo że trzeba to robić w miarę ostrożnie.

 

Tak zrobiłem:),natomiast wężyk mi się urwał zaraz na końcu rurki od zaworu, ale wygląda że jest go na tyle że powinno sie dać założyć.

Czyli te klapki są w kolektorze? Nic umyje co się da i w poniedziałek do poskładania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.