Skocz do zawartości

E90 320 D Czy i jaki uszlachetniacz do paliwa lejecie?


toker30

Rekomendowane odpowiedzi

Czy w BMW stosuje się uszlachetniacze do paliwa - oleju napędowego?, ewentualnie jaką firmę byście polecili?Wcześniej jak jeździłem Mercedesem znajomi z serwisu polecili mi kanadyjski uszlachetniacz do paliwa Litr 70 zł, bo paliwo w Polsce jest suche co żle wpływa na wtryski fakt faktem stosowałem ten preparat i z wtryskami w w211 problemów nie miałem, nie leje go do BMW bo nie wiem czy to bezpieczne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Ja dolewam sporadycznie dodatek Liqui Moly do silników diesla z common-railem i może to autosugestia ale jakoś silnik pracuje bardziej miekko i troszkę mniej klepie niż bez tego dodatku a i delikatnnie szybciej sie zbiera ( ale to pewnie tylko moje odczucie ;P )

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shell, przecież to nie ten sam shell co w Niemczech....? - ja słyszałem opinię że najlepsze paliwo w Polsce możesz dostać na Statoilu, tam nie robią ludzi w konia, ale tak to już jest ile ludzi tyle opinii....

 

Przypomniała mi sie anegdotka odnośnie shella :

 

NIemiec jedzie do polski swoim mercedesem, miał zatankowac jeszcze przed przejechaniem granicy, ale pomyslał że przeciez cena paliwa na stacji przed granica jest na pewno podwyzszona...? - przejachal granice po jakiś 100 km widzi znajomy szyld stacji shella, nie zastanawiając się zjeżdża od razu i tankuje do pełna, płaci i jedzie dalej i w pewnym momencie, coś jakby się stało z autem - zastanawia się co oni w tej Polsce lepsze drogi od naszych maja czy o co chodzi...? samochód jakby lepiej się drogi zaczął trzymać....ehhehehee - wogóle nie chce jechać, tak solidnie się drogi trzyma.......

 

Myślę żę paliwo kilku stacji jest po prostu przereklamowane, to już nie te czasy gdzie jak człowiek zatankował pełny bak na bp, to robił do 100 km więcej nie tankując gdzie indziej....

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Shell, przecież to nie ten sam shell co w Niemczech....? - ja słyszałem opinię że najlepsze paliwo w Polsce możesz dostać na Statoilu, tam nie robią ludzi w konia, ale tak to już jest ile ludzi tyle opinii....

 

Statoil? Hmmm. Moja znajoma zatankowała nową C klase (przebieg 6kkm) na statoilu i po przejechaniu 5km stanęła. Okazało się, że komplet wtrysków do wymiany :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja staram sie lac na markowych stacjach, nie zadne noname za 'okazyjna' cene, jak jestem u siebie to mam poprostu 2 stacje czy 3 gdzie sprawdzone mam ze paliwo jest ok (shell, BP, czasem Statoil) a w trasie no to no risk no fun ale tylko na takich stacjach, np nie tankuje na lotosie, nie ufam wogole tej stacji, mam 2 zanjomych co sobie zajechali samochody po tankowaniu na lotosie (i to nie tej samej stacji).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie, tylko czasami ten uszlachetniacz jak wspomniałem wyżej: http://www.prestone.pl/produkty/dodatki-do-paliw/prestone-dodatek-do-diesla.html#more-68

 

Nie miałem nigdy problemów z paleniem nawet w te najgorsze mrozy, a paliwo nigdy nie zamarzło. Zależy od ropy jaka się trafi ;)

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w poprzednim aucie E46 320d CR zawsze od jesieni lałem depresator Shella.

Raz nie udało mi się od razu uruchomić auta w największe mrozy. Myślałem że może jest coś nie tak z ropą, może woda w przewodach gdzieś zamarzła... ale okazało się że świece nie grzeją. Kupiłem nowy sterownik i świece Beru, ale okazało się, że spalone były wszystkie świece żarowe i nowego sterownika już nie zakładałem - sprzedałem go na Allegro od ręki.

Instrukcja do 330d mówi, aby nie dolewać do ropy żadnych uszlachetniaczy i dodatków. Nawet nie wiem czy mogę dolewać w mrozy depresator.

 

"Nie tankować rzepakowego esteru metylowego, oleju napędowego bio lub benzyny".

 

"Seryjny układ ogrzewania filtra paliwa zapobiega krzepnięciu paliwa podczas jazdy".

 

"Nie stosować środków poprawiających płynność oleju napędowego, w tym benzyny, bowiem mogą one powodować uszkodzenie silnika".

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grunt to przygotować się do zimy, wymiana filtra paliwa na pewno nie zaszkodzi a pomóc może.

 

Pzdr.

 

 

To jak to jest przed każdą zima wymieniasz filtr paliwa....?

 

Pozdro

 

Nie, ja wymieniam zawsze wszystkie filtry razem. Akurat w tym roku złożyło się tak, że obsługa wypadła 2 tygodnie temu. Ale jak ktoś nie wymieniał filtra dawno, to myślę, że warto. tym bardziej, że wymienia jest prosta a filtr paliwa to nie są jakieś duże pieniądze.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozmawiałem już z kilkoma specjalistami i tak naprawdę najlepiej zalewać samochód najzwyklejszą ropą.

a to dlatego że auto masz wyposarzone w DPF który większość uszlachetniaczy i dodatków niestety zatrzymuje.

jedynym sensem zalewania samochodu takim paliwem byłoby gdyby ktoś wyciął sobie DPF.ale 99% urzytkowników niestety go ma

 

tak więc wybaczcie ale na tego typu dyskusję patrzę troszkę z uśmiechem ;)

http://img860.imageshack.us/img860/2813/podpise90v02.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja leje całorocznie Castrol TDA do diesla, lałem go przez ponad rok w 320D e46 CR, leje go ojciec do 118d, i ja nadal go również wlewam do swojej 320D e90. Czy auto pali mniej? raczej nie...Czy lepiej odpala-ciezko powiedzieć mam garaż...leje go jako uszlachetniacz do naszej beznadziejnej ropy. Paliwo zalewam tylko na ejdnej stacji BP i leje Ultimate. Cena Castrola 24zł...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

 

instrukcja BMW nie poleca wlewania dodatków do paliw :nienie:

 

......Chyba się znają że tak piszą

 

Ja nic nie leje, używam tylko jednego paliwa i nic więcej -------TYLKO JEDEN RODZAJ PALIWA SHELL ON DIESEL V-POVER

 

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozmawiałem już z kilkoma specjalistami i tak naprawdę najlepiej zalewać samochód najzwyklejszą ropą.

a to dlatego że auto masz wyposarzone w DPF który większość uszlachetniaczy i dodatków niestety zatrzymuje.

jedynym sensem zalewania samochodu takim paliwem byłoby gdyby ktoś wyciął sobie DPF.ale 99% urzytkowników niestety go ma

 

tak więc wybaczcie ale na tego typu dyskusję patrzę troszkę z uśmiechem ;)

DPF jest filtrem spalin umiejscowionym przed tlumikiem- takze nie ma mozliwosci zatrzymywania czegos co jest w paliwie przed spalaniem go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Dorzucę swoje 3 grosze; od kiedy kupiłem bunkę tankuję ją tylko v-power diesel'em i nie było najmniejszych problemów z odpalaniem nawet w temperaturach powyżej -25 stopni. Tego lata wypaliłem 4 zbiorniki zwykłego diesla od Shell'a (czytaj: od Lotosa) i nawet moja żona zauważyła różnicę in minus. Może to odczucie, ale na zwykłej ropie pracuje głośniej i gorzej się zbiera, spalanie natomiast jest na takim samym poziomie. Dlatego znowu wróciłem do V-powera.

A uszlachetniaczy nie stosuję, wymieniłem sobie filtr paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja zeszłej zimy przy -28st odpalała na 3 świecach :mrgreen: :mrgreen: i nie trzeba było nic dolewać - paliwo z Nestea. Troche poklepało, porzucało i gdy minimalnie sie zagrzał juz chodził równo :D

Ehh, musze wymienic te swiece przed tą zimą :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozmawiałem już z kilkoma specjalistami i tak naprawdę najlepiej zalewać samochód najzwyklejszą ropą.

a to dlatego że auto masz wyposarzone w DPF który większość uszlachetniaczy i dodatków niestety zatrzymuje.

jedynym sensem zalewania samochodu takim paliwem byłoby gdyby ktoś wyciął sobie DPF.ale 99% urzytkowników niestety go ma

 

tak więc wybaczcie ale na tego typu dyskusję patrzę troszkę z uśmiechem ;)

 

Ja też leję zwykłą ON i nigdy w zimie problemów nie miałem i takich historii jak tu na forum się naczytałem :), i śmieszą mnie takie opinie, że ktoś tam sobie łi-pałera zalał i ma więcej mocy, itd. itp. sru tu tu tu :) hehee. No ale wiadomo, marketing działa a człowiek lepiej się czuje po takim zabiegu. :mrgreen:

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zalewam V-Powera z racji tego że najbliższą stację z tym paliwem mam ok 60 km od domu raczej sporadycznie - kilka razy w roku.

Najczęściej tankuję na Bliskiej i jakiś czas temu zauważyłem, że auto miało sporadyczne szarpnięcia silnikiem podczas jazdy. Silnik pracował i jechał właściwie normalnie. Postanowiłem zalać V-Power. Efekt jest taki (właściwie zauważalny dla mnie od samego początku tankowania tego paliwa) że:

- spalanie raczej na takim samym poziomie, zawsze sprawdzam realne spalanie bo tankuję pod korek i nie odbiega jakoś znacząca na plus, czy na minus,

- na pewno i to nawet znacząco poprawiła się praca silnika, jest bardziej miękka, płynna.

- poprawia się elastyczność silnika, silnik dużo przyjemniej przyśpiesza od najniższych obrotów,

- silnik pracuje ciszej,

- silnik mniej dymi (jestem po chemicznym czyszczeniu DPFa i doskonale widać różnicę na końcówce wydechu - przykopcona mniej o jakieś 30% w porównaniu z normalna ropą z Bliskiej,

- jeśli chodzi o moc, to raczej trzeba by to sprawdzić na hamowni - podobno nie wzrasta bardziej niż o 1-1,5%, a max moc i moment uzyskiwany jest najczęściej przy wyższych obrotach.

Moim zdaniem różnicę na korzyść v-Power nie są jakieś duże, ale da się zauważyć różnicę na plus. Szkoda tylko że różnica w cenie pomiędzy zwykłą ropą jest dosyć spora.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.