Skocz do zawartości

cieknie paliwo po zatankowaniu ???


alan_

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

 

dziś zatankowałem (pełen bak), wróciłem do domu (około 4km), wypakowuję zakupy z samochodu, a tu plama (musiała się zrobić w ciągu 2 minut)

http://i27.tinypic.com/2wd7fo6.jpg

powąchałem i wygląda to na ON (zresztą co innego mogłoby cieć w tym miejscu?)

 

jedna kropelka na 4-5 sekund. wcześniej tego nie widziałem (może cieknie tylko gdy paliwa jest 100% ? - zawsze tankuje do pełna, może wcześniej tego nie zauważyłem, bo to od strony pasażera )

cieknie jak widać na zdjęciu, mniej więcej po środku plamy, około 10cm 'wgłąb' samochodu.

 

co to może być? i czy to groźne? :)

 

 

BTW, wczoraj byłem gdzieś na parkingu i patrzę że cieknie coś z przodu (spod silnika), cofnąłem się, wziąłem to na palec, ale zapachu nie miało (językiem nie próbowałem :) ), więc podejrzewam że to skroplone powietrze gdzieś z przewodów klimy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Cieknie Ci paliwo z przetartego przewodu, trzeba wymienić lub nie tankować do pełna ;) dodam ze do wymiany trzeba wyjąc bak.

 

co do plamy z przodu, dzisiaj w garażu również zauważyłem ze coś wyciekło na wysokości deski rozdzielczej, żadnego płynu u mnie nie ubyło, a i plama była bez zapachu wiec mam nadzieje ze to z klimy woda się skropliła, mógł by ktoś to potwierdzić jeszcze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to z klimy poprostu jest duza roznica temperatur i sie skrapla, stacjonarne klimatyzacje tez tak maja,pozdr

 

nie pisz głupot, w okolicy tylnego koła nie ma prawa nic skraplać sie z klimy. Jestem pewien na 99%, że to problem przetartej rurki odpowietrzającej bak. Miałem to samo ok 2-3 miesiące temu. Koszt wymiany rurki w ASO 800 PLN. Tankowanie nie pod korek tez nie rozwiązuje problemu. Paliwo wlewane do baku dość się pieni i nawet ta piana to płyn wiec tak czy inaczej będzie ciekło.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to z klimy poprostu jest duza roznica temperatur i sie skrapla, stacjonarne klimatyzacje tez tak maja,pozdr

 

nie pisz głupot, w okolicy tylnego koła nie ma prawa nic skraplać sie z klimy. Jestem pewien na 99%, że to problem przetartej rurki odpowietrzającej bak. Miałem to samo ok 2-3 miesiące temu. Koszt wymiany rurki w ASO 800 PLN. Tankowanie nie pod korek tez nie rozwiązuje problemu. Paliwo wlewane do baku dość się pieni i nawet ta piana to płyn wiec tak czy inaczej będzie ciekło.

 

czytales jego wypowiedz z tylu tak paliwo ale tez pytal sie ze z przodu w okolicach deski mial mokro pod spodem tam znajduje sie wezyk od klimy wiec przeczytaj a pozniej mnie obrazaj .pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby to jeszcze bardziej sprostowac węzyk znajduje sie przy skrzyni biegów, dokładnie w połowei samochodu. Jeśli sie cos zbiera raczej wyleciałoby na srodku a nie pod deską rozdzielczą. Nalezy jednak pamietac iz od spodu są osłony i moze po nich woda poleciała własnie w to miejsce wiec wykluczyc sie nie da.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza sie rurka jest przy skrzyni biegow ale ktos kto pierwszy raz ma ztym doczynienia nie zaglada pod samochod tylko stwierdza dopiero jak odjedzie samochodem ze gdzies z przodu ma jakis wyciek.pozdr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza sie rurka jest przy skrzyni biegow ale ktos kto pierwszy raz ma ztym doczynienia nie zaglada pod samochod tylko stwierdza dopiero jak odjedzie samochodem ze gdzies z przodu ma jakis wyciek.pozdr.

:mrgreen: dochodzi jeszcze kwestia wielkosci plamy, zrobilem mala traske i jak stanalem w garazu to w ciagu 2h powstala wodna plama/kaluza o srednicy ~1m, wiec wielka nagroda dla tego, ktory po takiej "plamie" powie gdzie jest rurka, dodatkowo jak odjechalem to "plamo kaluza" z powodu nachylenia powierzchni przesunela sie na miejsce garazowania Sasiada :mrgreen:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to z klimy poprostu jest duza roznica temperatur i sie skrapla, stacjonarne klimatyzacje tez tak maja,pozdr

 

nie pisz głupot, w okolicy tylnego koła nie ma prawa nic skraplać sie z klimy. Jestem pewien na 99%, że to problem przetartej rurki odpowietrzającej bak. Miałem to samo ok 2-3 miesiące temu. Koszt wymiany rurki w ASO 800 PLN. Tankowanie nie pod korek tez nie rozwiązuje problemu. Paliwo wlewane do baku dość się pieni i nawet ta piana to płyn wiec tak czy inaczej będzie ciekło.

 

czytales jego wypowiedz z tylu tak paliwo ale tez pytal sie ze z przodu w okolicach deski mial mokro pod spodem tam znajduje sie wezyk od klimy wiec przeczytaj a pozniej mnie obrazaj .pozdro

 

nie spinaj się z tym obrażaniem, po prostu kolega pisał, że wydaje mu się, ze pod autem jest olej napędowy i patrząc na zdjęcie z postu chodzi o tył auta - tyle.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten problem i że udokumentowałem to więc wstawiam fot. z naprawy wężyka odpowietrzającego.

Ostatnim razem przed założeniem wylalo mi się tego paliwa przez noc chyba z litr.

Więc już dłużej nie czekałem i wymieniłem.

Rozbierania multum żeby dostac sie do tego węzyka :mad2: poprostu masakra :duh:

Koszt jak poniosłem to 155 zł wężyk i 350 zł robocizna w znajomym serwisie.

Koszty w serwis/ASO w przybliżeniu 1300zł.

Fotki:

Wyciek na baku:

http://a.imageshack.us/img294/3360/dsc01784s.jpg

Sprawca wszystkiego - przetarty wąż :lol:

http://a.imageshack.us/img243/4762/dsc01800c.jpg

http://a.imageshack.us/img36/1073/dsc01802o.jpg

Nowy wąż:

http://a.imageshack.us/img299/6765/dsc01808j.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt jak poniosłem to 155 zł wężyk i 350 zł robocizna w znajomym serwisie.

Koszty w serwis/ASO w przybliżeniu 1300zł.

 

Nie prawda, w ASO Tłokiński w Łodzi zapłaciłem 800 PLN brutto za wymianę z częścią.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem że w przybliżeniu :nienie: .

Więc pewno po robocie jakby policzyli ile im zeszło potem po rabatach i targu stanęłoby pewno na 800zł.

Ale i tak się ciesze że zrobiłem to poza ASO bo przynajmnie wiem jak wyczyszczone jest auto z tej ropy bo całe prawe nadkole pod obudowami bylo zchlapane ropą a w ASO napewno by im się nie chciało myć tego pod bierząca wodą. No i 350 zł w kieszeni.

Jeszcze jedno co mnie zmusiło do wizyty poza ASO to prawie dwa tygodnie oczekiwania na wizyte :duh:

A miałem pilny wyjazd w tygodniu więc nie było jak.

 

P.S. - żeby nie było jestem jak najbardziej za serwisowaniem auta w ASO ale czasem siła wyższa :cool2:

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktos moze podac nr czesci tej rurki odpowietrzajacej? czy ona jest taka sama w przypadku anglika wlew mam po prawej tronie auta?

W przypadku anglika jest taka sama.

Numer części masz na fotce którą załączyłem w poście.

(fot. z paragonem i nową rurką z opakowaniem tam na naklejce)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na górnym końcu.

Dlatego ci cieknie paliwo jak zatankujesz pod korek.

 

u mnie było przetarcie ok 10-20 cm od wejścia do baku, wiec raczej na dolnym końcu

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ktos to wymianial sam? jakas porada przed wymiana bo w sobote chce sie za to zabrac

 

dwóch kolegów chyba wymieniało ale nie wiem czy nie przy użyciu warsztatu. Jest troche zabawy z tym, trzeba odpiąc wydech, odpiąć ręczny, opuścić bak. osobiscie nie stronie od prac przy aucie ale raczej sam bym sie za to nie zabierał.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.