Skocz do zawartości

Bład ELV pomoc


Czarek1685047623

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam następujący problem, wczoraj przy odpalaniu samochodu (BMW E91) nagle wyskoczyła mi czerwona kierownica z kłódką na wyświetlaczu z podpisem ,,Steering lock faulty". Po podpięciu pod kompa wyszedł stały błąd ELV, w serwisie chcą odrazu wymieniać kolumnę kierownicy i przeprogramować kompa po wymianie kolumny ale to są grube koszta dlatego pytam się najpierw na forum czy da się to jakoś inaczej rozwiązać, będę wdzięczny za pomoc, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

miałem to samo w poprzedni piątek. Skasowano błędy i póki co jest OK. Kosztowało 450 plus holowanie.

Podobno błąd jest powszechny w rocznikach 2005, 2006. Przy face liftingu w 2007 podobno zmieniono oprogramowanie i problem zlikwidowano. Jednak BMW nie chce tego uznać za wadę fabryczną i przeprowadzić akcji wzywania wszystkich, bo koszty.A przecież przeprogramowanie ze względu na błąd oprogramowania powinno byc darmowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i tak ładną cenę Ci dali, bo mi w FUSie wyliczył typek na szybko, że to będzie 400zł za diagnozę kompem, około 800-1000 kolumna kierownicza plus przestrojenie 800zł więc trochę się przeraziłem, a gdzie Tobie to przestrajali jeśli można wiedzieć?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

460 za przestrojenie czy sprawdzenie plus wykasowanie błędów ?

 

Rzeczywiście amerykanie pisali o tym, że przeprogramowanie CASu nie zawsze wystarczało. Tyle, że to chyba zależało od wprowadzającego dane i oprogramowania. Tam też są różne numery !!!

Szczerze mówiąc nie mam zielonego pojęcia co tak naprawdę zmieniono po face liftingu, że problem zniknął. Najpierw uważałem, że zmieniono kolumnę. Potem, że przeprogramowano CAS. A może obie sprawy na raz ? Jaki wpływ mają na to czujniki skrętu kół ?

Gdy u mnie wystąpił problem podniosłem przód do góry licząc, że odprężone koła pozwolą na odblokowanie kierownicy. Nic z tego.

Ciekawe, że forum poświęconym E87 opisane są kłopoty jednego z użytkowników (trotom ) podobne do naszych, a przyczyną podobno było nieczytanie kluczyka przez system. U mnie oba kluczyki są czytane, z tym, że jeden nie zamyka samochodu. Tylko otwiera i odpala.

Czy to tylko microswitch pod środkowym guzikiem, czy jednak trzeba kupić nowy kluczyk za ok. 300 zł ?

Ktoś coś wie na ten temat, jakieś doświadczenia ? W instrukcji jest napisane, żeby ładować, ale to nie wystarczyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
460 zł programowanie całego auta, nie tylko CAS, info z ASO w Bydgoszczy. U mnie pokazała się raz kiera z kłódką w kolorze pomarańczowym więc dzwoniłem do nich. Potem kupiłem fejs wykasowałem błędy w CAS'ie i od 8 miesięcy nie widziałem już tej kłódeczki. Auto zachowuje się poprawnie. Z tego co wiem mam zwykłą kolumnę nie tą adaptacyjną. Jak pada sterownik w kolumnie to tylko wymiana całej na nową plus programowanie auta, całego a nie tylko CAS.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Ja mam na fejs na D-CAN ale mam też dostęp do żółtej głowicy. Kupiłem fejs od gościa który dorzucił wsady do NCS'a do wszystkich auto do 2009 roku :wink: Koleś jest blisko mojego miejsca zamieszkania czyli z Włocławka. Miałem kilka fejsów i żaden nie chciał zagadać z e90 ...
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.