Skocz do zawartości

E90 320d spadek,przyplyw mocy,dlawienie


swavek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie,

Kolejny problem,z ktorym walcze od x czasu to bez ustannie niejednostajne zachowanie sie mojego samochodu,Raz jest elastyczny,szybki bardzo czoly na pedal gazu,w nastepnej sekundzie jak gdyby mu ubylo ze sto koni.I tak na zmiane.Na dobra sprawe kazde przycisniecie padala gaz to inne zachowanie sie auta,czasami jest tez rowniez tak,ze jadac na 2 lub trzecim biegu lekko dotykajac gazu auto zaczyna sie dlawic tak jak gdyby odcinalo mu paliwo.Wymienilem przeplywomierz,egr z zaworkiem elektrycznym,filtry,paliwo tankuje tylko na bp lub shell.Na kompi w BMW nie pokazuje zadnych bledow.Jedno co zauwazylem,to ze za kazdym raze gdy wylacze silnik i uruchomie go spowrotem auto przez jakis krotki okres jest super a potem znowu to samo.Juz niemam cierpliwosci chwilami juz chce miec to gdzies,ale jednak trodno mi sie z tym pogodzic szczegolnie po takim momencie gdy auto az rwie do przodu i az sie niechce z niego wysiadac tylko gnac przed siebie i rozkoszowac sie jazda.Czy moze ktos zna odpowiedz na to.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze to byc trywialne ale sprawdz czy "rura" laczaca turbo z silnikiem jest szczelna...mogl poluzowac sie jakis oring (mikro pekniecie, brud,....) i raz caly power idzie tak jak powinien na silnik a raz powstaje mniejsza lub wieksza szczelina, ktora ucieka moc/wiatr :mrgreen: ....wada nie do wykrycia przez komp jezeli trafisz w momnecie pomiaru, ze wszystko gra...mialem taka akcje 100lat temu w sluzbowym VW....pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
U mnie czasami poniżej 2 tys. obrotów przy włączonej klimie jakby się lekko dławił (ale dosłownie lekko) - więc sprężara powoduje lekki spadek mocy przy załączaniu. Temat olałem bo wszystkimi E90 w dieslu co jeżdziłem , efekt był dokładnie ten sam (nawet na "ganz neue" testówce). Sprawdź bez załączonej klimy czy tak się dzieje. Jeżeli tak to może być nieszczelnośc węża do turbo.

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

bez klimy jest to samo.Warunki pogodowe tez bez znaczenia bo jest tak przy kazdej pogodzie. Z regoly dlawienie wystepuje najczesciej jak przejade jakis tam odcinek przy wiekszej predkosci i pozniej redukcja i jazda wolnnym odcinkiem drogi,trzeci bieg wolna jazda lekko dotykam pedal gazu i wtedy najczesciej sie dlawi.jesli chodzi o spadek mocy to bardzo dziwne dla mnie bylo to,gdy wymienilem przeplywomierz.Auto przez caly dzien mialo takie odejscie,ze az sie chcialo jezdzic.Odstawilem na noc i rano znowu cieninzna.Zastanawialem sie czy czujnik temperatury silnika nie ma z tym cos wspolnego.Ktos mi tez radzil zeby sprawdzili mi czy turbo nie daje za duzo mocy czy cos takiego.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy podobny problem :-( U mnie jest widoczny brak brak mocy do 2000obr. Kiedyś myślałem że BMW tak ma ale pojechałem miesiąc temu na hamownię i wyszło, do 2000obr wykres jest prawie płaski po czym ostry przyrost po 2000obr. Ja mam wrażenie że przyczyna jest podciśnienie ale nie chcę nikogo wprowadzić w błąd. Dodam że komp nie wykazuje żadnych błędów.

Kiedyś miałem jeszcze większy spadek mocy, przypadek trywialny - piny w kostce od przepustnicy dobrze się nie stykały :-) kostka była wsadzona ale nie zapięta w dodatku nie było błędu na kompie. Sprawdzić nie zaszkodzi. Powodzenia, będę obserwował wątek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie tez niema zadnych bledow na kompie.Jesli chodzi o przepustnice to kolega mial podobne objawy w vectrze dislu i u niego wyszla przepustnica,takze moze cos w tym jest.Gdzie znajduje sie przepustnica i ta wtyczka u nas w BMW?Dzisiaj byla tragedia mialem wrazenie ze samochod wole nie ma mocy jak probowalem ruszyc z pierwszego biego,kazdy kolejny tez bardzo slabo,samochod pracowal glosno jak by byl niewiadomo jak obciazony.Sprawdzalem dolot powietrza do turbo czy tam jest wszysko szczelne.Gdzie ewentualnie moge sprawdzic jeszcze podcisnienie?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka przepustnicy jest... na przepustnicy :-) Zdejmij główną pokrywę silnika, po prawej jego stronie masz przepustnicę. Znajdziesz bez problemu, dochodzi tam również przewód podciśnieniowy. Sorki ale zdjęcia nie mam. Jak miałem odpiętą przepustnicę to auto przyspieszało dopiero po 3000obr, z dołu muł straszny. Komp nie wykazuje błędu, przepustnica jest w pozycji otwartej. Trochę więcej pali i spaliny są bardziej wyraziste zapachowo :-) Powodzenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe domysły - spostrzeżenia...

Wczoraj byłem w jednym z lepszych warsztatów w wawie celem weryfikacji wykresu - przyczyny mulenia auta poniżej 2200obr. Wyrok padł na przepływomierz ! Jak dla mnie to nie jest takie oczywiste. Czytając forum widziałem wiele wątków gdzie wymiana przepływomierza, czyszczenie egr, wymiana elektrozaworu nie przyniosły rezultatu.

Postanowiłem przeprowadzić małe doświadczenie. Teoretycznie odłączają przepływomierz komputer przechodzi w tryb awaryjny, przyjmuje wartości zadane i teoretycznie auto powinno jechać lepiej niż na uszkodzonej przepływce ?! Odłączyłem przepływkę i ku mojemu zdziwieniu samochód zrobił się jeszcze bardziej mulasty :-( Dodatkowo zrobiłem test GT1-ką gdzie pomiar statyczny wyszedł ok. Niestety nie mogłem sprawdzić obciążeniowo, szkoda.

Pytanie - czy pomimo poprawnego pomiaru statycznego, testu z odłączoną przepływką może się okazać że to jednak wadliwe ustrojstwo ???

Kiedyś w VW miałem przygodę ze zdiagnozowaną warsztatowo uszkodzoną przepływką. Zbędny wydatek, przyczyna była zupełnie inna ale kasa wydana :-)

Nie chcę się znów rozczarować więc proszę o pomoc.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 3 lata później...

U mnie e91 318d 2008r 105kw to samo ustrojstwo. Raz reaguje na pedal gazu raz nie ale za kazdym razem ekonom idzie do konca nawet przy niewielkim nacisnieciu gazu. Po odlaczeniu przeplywki jest tragedia , autem nie da sie wogule jechac . Ten sam objaw tylko ze gorzej przyspiesza a jak puszcze pedla gazu to staje jak wryty jakby paliwo odcinalo do konca.

Dzisiaj jade na kompa zobaczymy co wykarze ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.