Skocz do zawartości

[E90] ciężko wchodzą biegi


Berthold24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w moim E90 w manualu strasznie ciężko wchodzą biegi a najbardziej jedynka. Denerwuje mnie to niemiłosiernie bo często muszę kilkakrotnie "pomieszać" dźwignią żeby wrzucić ten nieszczęsny pierwszy bieg. W mieście jest to strasznie uciążliwe. Nie wiem dlaczego ale często pomaga jak najpierw wrzucę jakiś inny bieg np. 3 lub 5 a dopiero potem 1. Ale mimo wszystko czuję że coś jest nie tak. W moim poprzednim E36 biegi chodziły leciutko jak w maśle a tu taka zmiana. Macie może jakieś pomysły?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 133
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

U mnie jest podobnie,w porównaniu do porzedniego auta (Seat ibiza TDI 2004) zarówno biegi i wspomaganie chodza ciezko :cry: ale to BMW i tak to własnie jest w tych autach :lol:

Kwestia przyzwyczajenia :roll:

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wspomaganie i u mnie chodzi ciężko ale do tego się już przyzwyczaiłem bo w poprzednim E36 nie miałem wspomagania więc teraz i tak jest nieźle ale te biegi to porażka na całej linii. Jak stoję na światłach to już na czerwonym muszę zacząć coś "mieszać" bo inaczej straciłbym połowę zielonego. Czuję że prędzej pozbędę się tego samochodu niż przyzwyczaję do tych biegów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety ten typ tak ma ale pomaga nieznacznie wymiana oleju

 

nie ten typ tak nie ma :nienie: , biegi wchodza z wyczuwalnym oporem ale wchodza precyzyjnie...sugeruje wizyte u mechanika, ktory zna sie na leczeniu serii E9x, jezeli mechanik mowi, ze ten typ tak ma to niestety zna sia na naprawie "skrzyn" tak jak ja :mrgreen: (czyli wcale)...pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety ten typ tak ma ale pomaga nieznacznie wymiana oleju

 

nie ten typ tak nie ma :nienie: , biegi wchodza z wyczuwalnym oporem ale wchodza precyzyjnie...sugeruje wizyte u mechanika, ktory zna sie na leczeniu serii E9x, jezeli mechanik mowi, ze ten typ tak ma to niestety zna sia na naprawie "skrzyn" tak jak ja :mrgreen: (czyli wcale)...pozdr.

 

Dokładnie coś musi być nie tak, u mnie wszystkie biegi wchodzą ok. Może coś z wybierakiem się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie wchodza normalnie, czasem zdaza sie ze 1 wchodzi 'delikatnie' ciezej ale to tylko tyle, normalnie wyczowalny delikatny opor wiec fajnie czuc ze wszedl bieg, ogolnie o ta 1 pytalem sie kiedys w ASO (w berlinie) i mi powiedzieli ze to jest akurat norma spowodowana czymstam juz nie pamietam czym, ale jak ci wszytkie dziwnie wchodza to cos jest nie halo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynka wchodzi najgorzej, aż boje się na siłę pchać, reszta biegów wchodzi powiedziałbym "z wyczuwalnym oporem". Ten wyczuwalny opór biegów 2,3,4,5,6 zignorowałbym i uznał za normę w tym modelu gdyby 1 wchodziła z takim samym oporem. Ale skoro 1 wchodzi duuuużo ciężej to też myślę że coś jest nie halo. Jak będę miał czas to wybiorę się do mechanika ale zanim to nastąpi chciałem się jakoś wstępnie nastawić psychicznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety ten typ tak ma ale pomaga nieznacznie wymiana oleju

 

nie ten typ tak nie ma :nienie: , biegi wchodza z wyczuwalnym oporem ale wchodza precyzyjnie...sugeruje wizyte u mechanika, ktory zna sie na leczeniu serii E9x, jezeli mechanik mowi, ze ten typ tak ma to niestety zna sia na naprawie "skrzyn" tak jak ja :mrgreen: (czyli wcale)...pozdr.

 

 

mi tez biegi wchoda precyzyjnie ale kolega pytal o jedynke ktora niestety wchodzi najciezej z wszystkich biegow co w tej klasie samochodu powinno byc inaczej, a mialem okazje jezdzic roznymi markami i nic takiego nie zauwazylem, a co najciekawsze przed kupnem mojej e90 jezdzilem dwoma innymi innymi rocznikami tez e90 i tez zauwazylem ten sam problem z jedynka wiec jezdzenie po serwisach czy mechanikach na niewiele sie zda ewentualnie wymienia olej w skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety ten typ tak ma ale pomaga nieznacznie wymiana oleju

 

nie ten typ tak nie ma :nienie: , biegi wchodza z wyczuwalnym oporem ale wchodza precyzyjnie...sugeruje wizyte u mechanika, ktory zna sie na leczeniu serii E9x, jezeli mechanik mowi, ze ten typ tak ma to niestety zna sia na naprawie "skrzyn" tak jak ja :mrgreen: (czyli wcale)...pozdr.

 

 

mi tez biegi wchoda precyzyjnie ale kolega pytal o jedynke ktora niestety wchodzi najciezej z wszystkich biegow co w tej klasie samochodu powinno byc inaczej, a mialem okazje jezdzic roznymi markami i nic takiego nie zauwazylem, a co najciekawsze przed kupnem mojej e90 jezdzilem dwoma innymi rocznikami tez e90 i tez zauwazylem ten sam problem z jedynka wiec jezdzenie po serwisach czy mechanikach na niewiele sie zda ewentualnie wymienia olej w skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z jedynką w BMW jest pewnie podobnie jak ze wstecznym, najlepiej wrzucić na postoju a jeśli już w ruchu to wcisnać i przytrzymać 2 sekundy sprzęgło. Jeśli czasem mam problem z wrzuceniem 1 to wystarczy wrzucić 2 i bez puszczania sprzegła na 1 wchodzi bez problemu.

 

Kiedyś jak jeżdziłem jeszcze moim pierwszym autem Punto II to absolutnie zawsze przy wrzucaniu wstecznego słyszałem zgrzyt, wystarczyło wcisnąć sprzegło na 2 sekundy i dopiero wrzucić bieg - co oczywiście było napisane w instrukcji obsługi. Od tego momentu nigdy wiecej nie słyszałem zgrzytu.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Jeżdże 4 miesiące,ale też mogę coś dorzucić na ten temat.Biegi wchodzą z wyczuwalnym oporem,ale precyzyjnie.Powiedzmy,że to norma(poprzednio był Passsat B5,Vectra B i było bez problemów).U mnie jest dziwne zjawisko:Przy przełączaniu biegów jest lekki opór i towarzyszący temu przydźwięk jakby drżenie-takie bżżżżżż!spod mieszka i na lewarku, Może to drobiazg,ale denerwuje-może jakis luz czy coś.Trochę dziwne przy tej marce nie sądzicie?No a wspomaganie po dwóch miesiącach podejrzeń wkońcu mnie pokonało i uwierzyłem,że tak ma być.Może ktos wie coś na temat tych biegów? No, już widzę te odpowiedzi: Kup automat i po sprawie... :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minimalny opór jak najbardziej, wogóle nie nazwał bym tego oporem a świadomością/pewnością że wbiłeś ten bieg który chciałeś i precyzyjnie on wskoczył. Co do hrobotania, to musisz mieć jakieś luzy chyba, jeździłem już kilkoma E9X w manualach i zgrzytów nie słyszałem :)

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W moim e90 320d tez biegi wchodza stosunkowo ciezko. Moze to kwestia przyzwyczajenia i przesiadki z innego auta. Poprzednio jezdzilem seatem ibiza tdi 2003 i zarowno biegi wchodzily znacznie lzej jak i wspomaganie dzialalo przyjemniej. Generalnie to ciezej wchodzi tylko wsteczny i jedynka, reszta leci juz dobrze. Nie wiem czy to auto "juz tak ma" czy cos jednak trzeba wymienic. Poki co pojezdze troche i ocenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety muszę się zgodzić że to auto tak ma... Biegi wchodzą z wyczuwalnym oporem choć precyzyjnie, jeśli musisz wachlować biegami a dopiero później wrzucasz jedynkę to może powoli zbliżać się wymiana sprzęgła :-( Najbardziej irytujące staje się to wtedy jak przesiadamy się z innego auta. W moim przypadku z Audi Sportback-a gdzie biegi wchodziły bardzo delikatnie, wspomaganie bajka a przyspieszenie w porównaniu do e91, przynajmniej z miejsca - znacznie lepsze.

Tyle narzekania a prawda jest taka że do takich cech BMW trzeba się przyzwyczaić lub zmienić auto :-)

Mi się to podoba, kontynuuję przygodę z BMW...

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety muszę się zgodzić że to auto tak ma... Biegi wchodzą z wyczuwalnym oporem choć precyzyjnie, jeśli musisz wachlować biegami a dopiero później wrzucasz jedynkę to może powoli zbliżać się wymiana sprzęgła :-( Najbardziej irytujące staje się to wtedy jak przesiadamy się z innego auta. W moim przypadku z Audi Sportback-a gdzie biegi wchodziły bardzo delikatnie, wspomaganie bajka a przyspieszenie w porównaniu do e91, przynajmniej z miejsca - znacznie lepsze.

Tyle narzekania a prawda jest taka że do takich cech BMW trzeba się przyzwyczaić lub zmienić auto :-)

Mi się to podoba, kontynuuję przygodę z BMW...

Pzdr.

 

Ja niestety właśnie zwykle muszę wachlować biegami żeby wrzucić jedynkę. Z tego powodu nie będę zmieniał auta bo mi się bardzo podoba E90, prędzej bym coś kombinował z biegami. Nie mogę kurczę rozgryźć jakiejś reguły na te biegi, czasem wchodzą dobrze a czasem właśnie trzeba wachlować. Piszę tylko o jedynce bo reszta wchodzi prawidłowo czyli z wyczuwalnym oporem i precyzyjnie. Jak już któryś kolega z forum pisał próbowałem wciskać sprzęgło na 2 sekundy przed wrzuceniem jedynki i to rzeczywiście pomaga ale jeszcze nie wiem czy to ma być ten sposób. Zastanawiałem się już nad sprzęgłem ale poza tym biegiem to nie czuję żadnych innych objawów kłopotów sprzęgłowych. Byłem już u jednego fachowca od BMW w Bydgoszczy, zaprosiłem go na jazdę próbną i powiedział że rzeczywiście ciężko ta jedynka ale wszystko jest w porządku więc może ten typ tak rzeczywiście ma. Może przy okazji urlopu wybiorę się do kolejnego BMW fachowca żeby poznać jego zdanie na ten temat. A odnośnie sprzęgła zastanawiam się czy możliwe jest (oczywiście w warsztacie) wymontowanie sprzęgła aby wizualnie ocenić jego stan i ponowne zamontowanie bez wymiany jeśli jest dobre. Pewnie można to zrobić tylko nie każdemu by się chciało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Ja rowniez potwierdzam, ze ten typ tak ma. Dla mnie to byl kosmos po przesiadce z 407. Wchodza opornie, ale precyzyjnie.

 

Na poczatku myslalem ze cos jest nie tak, ale wsiadlem do 2 letniej E90 szefa i historia jest ta sama.

 

Dziwnie, juz nawet w E46 bylo mniej topornie.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny nie będę i dopiszę, że ten typ tak ma :D …. U mnie każdy bieg wchodzi za pierwszym razem jednak też z lekkim oporem.

 

Ale chciałem przy okazji zapytać, czy jadąc na trójce nie wydobywają wam się jakieś dziwne dźwięki z lewarka zmiany biegów. Ja tak mam, jeśli dotknę gałki zmiany biegów dźwięk ten zanika .Dźwięk przypomina coś jakby plastik ocierał o plastik.

Dotyczy to tylko 3 biegu, sporadycznie, ledwie słyszalnie 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

BMW E90 320D przebieg 48.000km

I u mnie problem z wrzucaniem jedynki i wstecznego jest na tyle powazny ze czasami nie mam mozliwosci iwch wrzucic mimo machania lewarkiem. Dodatkowo czasmi nie moge zrzucic biegu z jedynki lub dwoji na luz..... glownie kiedy na dworze jest zimno.

Ten typ tak nie ma - n ie tak jak moj.

 

JESLI KTOS ROZWIAZAL TEN PROBLEM - prosze o informacje co bylo powodem. Szukac w skrzyni czy w biegach. Wybierak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może poduszki pod skrzynią np... Cała skrzynia może się przesuwać i przez to biegi ciężko wchodzą. Powodem może być nawet koło pasowe.

Sprawdźcie czy żadnych luzów na wale nie macie.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podejrzenia co do luzu na wale bo jak cofam i hamuje konkretnie slysze stukniecie.

co do poduszek, bylem w serwisie i twiuerdza ze sa OK< ale tak na oko, nikt ich nie zdejmowal.

Czyli jak - mozliwe ze wal?

 

Jeśli słyszysz stuki to na 100% one powodują, że coś się przesuwa i biegi Ci ciężko wchodzą. Wyeliminuj te luzy (stuki) i na pewno będzie dobrze.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.