Skocz do zawartości

odpowietrzanie hamulców


mcdr

Rekomendowane odpowiedzi

Da się normalnie jak w każdym innym samochodzie.. Wysysasz strzykawką stary płyn ze zbiorniczka, odkręcasz odpowietrznik przy każdym kole (po kolei) wlewasz, odkręcasz, pompujesz itd.. :) Ewentualnie możesz całą operację wykonać przyrządem.

 

1L płynu spokojnie starczy na wymianę płynu w układzie hamulcowym.

 

A to, że zaświecą się wszystkie kontrolki nic się nie martw, po wyrównianiu stanu płynu ham. wszystko pogaśnie, inspekcję płynu kasujesz sobie sam. Ot cala filozofia.

 

 

 

Co prawda nie odpowiedziałem na Twoje pytanie jak odpowietrzyć ale jak wymienić płyn, ale jedno z drugim się wiąże.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego jeżeli nie masz zielonego pojęcia, kanału lub podnośnika na którym podniesiesz całe auto to daj sobie spokój. Podjedź do jakiegoś mechanika i na pewno da sobie z tym radę. Hamulce to bezpieczeństwo i lepiej nie bawić się metodą prób i błędów.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Do odpowietrzania (wymiany płynu hamulcowego) niestety trzeba się troche znać na konstrukcji ukłahu hamulcowego. Jeżeli nie mamy odpowiedniego urządzenia ciśnieniowego niezbędna będzie pomoc drugiej osoby i odpowiednie narzędzia a mianowicie: klucz do odpowietrzników w zaciskach hamulcowych i kawałek odpowiedniego wężyka. W warsztacie koszt nie powiniem byc duży i lepiej niech to zrobi kto się na tym zna. Nie musi byc to warsztat ASO BMW, ważne by byl to ktoś odpowiedzialny i dysponował odpowiednim płynem hamulcowym (najlepiej oryginalnym), bo chodzi o TWOJE bezpieczeństwo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do odpowietrzania (wymiany płynu hamulcowego) niestety trzeba się troche znać na konstrukcji ukłahu hamulcowego. Jeżeli nie mamy odpowiedniego urządzenia ciśnieniowego niezbędna będzie pomoc drugiej osoby i odpowiednie narzędzia a mianowicie: klucz do odpowietrzników w zaciskach hamulcowych i kawałek odpowiedniego wężyka. W warsztacie koszt nie powiniem byc duży i lepiej niech to zrobi kto się na tym zna. Nie musi byc to warsztat ASO BMW, ważne by byl to ktoś odpowiedzialny i dysponował odpowiednim płynem hamulcowym (najlepiej oryginalnym), bo chodzi o TWOJE bezpieczeństwo.

 

 

Płyn oryginalny.. proszę Cię..;) hehehe :lol:

 

Trzeba być niezłym naiwniakiem, a jest w ogóle coś takiego jak oryginalny płyn hamulcowy BMW?

 

Pzdr.

 

 

PS. A co do samej wymiany... wystarczy poszukać na forum..

 

viewtopic.php?p=422963

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za rady

chodził o to ze pojechać nie mogę bo hamulce w ogóle nie działają i mimo otpowietrzania pedał wpada w podłoge i to cały problem jest :( chyba uszkodzona jest pompa w taki wypadku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co do oryginalnch płynów eksploatacyjnych - moje male uzupełnienie dla oszczędnych - oczywiście mozna użyć dowolnego byleby był zgodny jakościowo z oryginalnym. A tak z ciekawości ile kosztuje oryginalny płyn hamulcowy w ASO BMW czy naprawdę 10x drożej?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz kolego napisałem to ironicznie, po prostu takie zoboczenie zawodowe.. Niektórzy ludzie mogą być tak strasznie naiwni ale co zrobić takie życie :D, ori oleje, ori płyny, ori benzyna v power :D ogólnie wszystko ori.. :mrgreen:

 

 

Dobra nie róbmy OT..

 

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ponieważ jak piszesz auto nie da się uruchomić opiszę Ci co mozna zrobić samemu. Potrzebne narzędzia to: podnośnik samochodowy, kobyłka lub inne zabezpieczenie podniesionego samochodu, klucz oczkowy do odpowietrzników, płyn hamulcowy (zgodny jakościowo z tym jaki jest w samochodzie), przezroczysta butelka, kawałek przezroczystego wężyka o średnicy umożliwiającej wciśnięcie na odpowietrznik i druga osoba do pomocy. Zaczynamy od tyłu samochodu. podnosimy samochód w celu zdjęcia jednego tylnego koła. Zabezpieczamy auto przed ewentualnym osunięciem przez podstawienie kobyłki pod próg (nie uszkodzic ozdonmej nakładki). Sprawdzamy kluczem czy odpowietrznik nie jest zapieczony przez delikatne poluzowanie, jezeli jest ok. to na jego koniec nakładamy kawałek przezroczystego wężyka, którego drugi koniec wkładamy do butelki z niewielką ilością płyny tak aby był w nim zanurzony. Druga osoba wsiada do samochodu i energicznie kilka razy przyciska pedał hamulca, po czym wciska go i tak pozostaje. Wtedy należy odkręcic odpowietrzniik i obserwować wypływający płyn lub powietrze z wężyka. Jeżeli przestaje wypływać zakręcamy odpowietrznik, a druga osoba ponawia kilkakrotne przyciskanie i trzyma wciśnięty pedał itd. Czynności te ponawiamy, aż z węzyka zacznie wypływać sam płyn beż powietrza (nawej najmnieszych bąbelków). Jeżeli tak się stanie dokręcamy odpowierznik, zakładamy koło i podnosimy następne itd. wszystkie cztery koła. Jedna ważna uwaga - koniec wężyka powinien być cały czas zanurzony w płynie, bo gdy pomocnik za wcześnie puści pedał zanim zkręcimy odpowietrznik to zaciągnie powietrze do układu i jeszcze jedno cały czas sprawdzamy i uzupełniamy płyn w zbiorniczku na pompie. Dla bardziej zaawansownych - można spróbować dobrać odpowiedni korek gumowy do zbiorniczka z płynem hamulcowym i wtedy podłaczyć wężem ręczną pompkę do kół. Pompująć z umiarem powietrze do zbiorniczka wytworzyć w nim niewielkie ale stałe nadcisnienie i w tym czasie odkrećić odpowietrznik przy kole i obserwować wypływający płyn (jak w poprzedniej wersji). Ten sposób jest wygodniejszy bo umożliwią odpowietrzenie jednego koła na raz bez konieczności kilkakronego zakręcania i odkręcania odpowietrznika. Jeszce jedno płyn hamulcowy jest dość agresywny dla lakieru dlatego zalecam osrożność prze nalewaniu do zbiornika.

Swoją drogą jak to możliwe, że auto samo w garażu straciło hamulce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak nie ma jak jest ori płyn tak samo jak do chłodnic tylko że robi to castrol... ale naklejka BMW musi być.

 

 

:cool2: i cena 10x :D ale dobra niech będzie, że ori hehehe :)))

 

Pzdr.

 

Sory ale nie mogę sie powstrzymać... Oryginalny płyn hamulcowy kosztuje ok 40 zł za 1 litr i jest dziadowską oszczędnością kupowanie byle czego do samochodu który kosztuje parę złotych. Nie jest to oczywiście płyn produkowany przez BMW (oni samochody produkują) lecz jest to płyn który jest produkowany wg norm BMW i są one stałe.

 

Gratuluję autorowi posta uporania się z problemem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak nie ma jak jest ori płyn tak samo jak do chłodnic tylko że robi to castrol... ale naklejka BMW musi być.

 

 

:cool2: i cena 10x :D ale dobra niech będzie, że ori hehehe :)))

 

Pzdr.

 

Sory ale nie mogę sie powstrzymać... Oryginalny płyn hamulcowy kosztuje ok 40 zł za 1 litr i jest dziadowską oszczędnością kupowanie byle czego do samochodu który kosztuje parę złotych. Nie jest to oczywiście płyn produkowany przez BMW (oni samochody produkują) lecz jest to płyn który jest produkowany wg norm BMW i są one stałe.

 

Gratuluję autorowi posta uporania się z problemem :)

 

Ja akurat zalałem Ferodo Racing DOT 5.1 i nie uważam, że to dziadowstwo.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja akurat zalałem Ferodo Racing DOT 5.1 i nie uważam, że to dziadowstwo.

 

Pzdr.

 

Bardzo dobry płyn ale: po pierwsze primo kosztuje okolo 60 zł za litr, po drugie primo nie ma potrzeby stosowania go w "naszych" układach hamulcowych- nic nie daje... (oprócz lepszego samopoczucia).

 

Pozdr.

 

P.S. "Dziadowskie oszczędności" to cytat z filmu "Miś"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja akurat zalałem Ferodo Racing DOT 5.1 i nie uważam, że to dziadowstwo.

 

Pzdr.

 

Bardzo dobry płyn ale: po pierwsze primo kosztuje okolo 60 zł za litr, po drugie primo nie ma potrzeby stosowania go w "naszych" układach hamulcowych- nic nie daje... (oprócz lepszego samopoczucia).

 

Pozdr.

 

P.S. "Dziadowskie oszczędności" to cytat z filmu "Miś"

 

Wiem, że może i nie ma potrzeby, ale zawsze to większa temp. wrzenia, ale co tam. No ja już tak mam, przywiązuję uwagę do tego typu rzeczy ;)

 

A z Misiem nie zajarzyłem :cool2:

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i niestety jest kolejny problem - hamulce sie odpowietrzyły - leci sam płyn i wszystko jest ładnie pięknie ale ...

no i właśnie hamulca dalej nie ma ani troszke - pedał miękki wpada w podłogę bez oporu - czy ktoś wie co dalej ronbić?? pompa padła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i niestety jest kolejny problem - hamulce sie odpowietrzyły - leci sam płyn i wszystko jest ładnie pięknie ale ...

no i właśnie hamulca dalej nie ma ani troszke - pedał miękki wpada w podłogę bez oporu - czy ktoś wie co dalej ronbić?? pompa padła?

 

Jeśli dobrze odpowietrzyłeś.. Raczej pompka :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł ABS w tryb serwisowy (podłączenie pod kompa), inaczej nic nie zdziałasz.

Miałem to w byłej E46.

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem używaną bo nowej nie mogłem nigdzie dostać poza serwisem (1200zł !!! i trzeba było czekac tydzień) - koszt razem z serwem (bo tak sprzedawali), które mi zostało i będe sprzedawał, 350 zł plus wymiana i płyn razem mniej niż 500zł :)

 

dodam, że nowa pompa kosztuje w normalnym sklepie 300-500 zł ale cóż jak nigdzie niedostępna ... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
no i niestety znów problem z hamulcem - pesał zmiękł - przy próbie odpowietrzenia - przód jest ok, z tyłu najpierw leci plyn później powietrze, zakręci sie odpowietrznik i po odkręceniu znów to samo - najpiert płyn a później płyn z bąblami :( co dalej z tym robic:(???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.