eXiDe Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Mam pytanie,mój BC odlicza już setki do wymiany oleju.. jak patrzyłem w książce serw. wymiany były robione co 30 000km, stąd moje pytanie co ile km wymieniacie olej w silniku w swoich autkach? Olej jakim jest zalane moje BMW to 0W-30 Castrol SLX Proffesional Powerflow LL-04 i takim go zamierzam zalać, filtry (KNEHT) i olej już mam. Czekam na Wasze opinie.. Po skasowaniu pewnie wyskoczy przebieg do następnej wymiany (podejrzewam, że 30k) Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rbk Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Podobno filtr paliwa Knecht nie bardzo pasuje do 320d E 90 ( jakaś wada konstrukcyjna ) . Od razu zapytam, jaka jest różnica w jeździe pomiedzy 330 d i 320 d, bo zastanawiam się nad zmianą auta, a nasze podlubelskie trasy ( koleiny ) na oponach 225 zaczynają mnie już męczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eXiDe Opublikowano 24 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Podobno filtr paliwa Knecht nie bardzo pasuje do 320d E 90 ( jakaś wada konstrukcyjna ) . Od razu zapytam, jaka jest różnica w jeździe pomiedzy 330 d i 320 d, bo zastanawiam się nad zmianą auta, a nasze podlubelskie trasy ( koleiny ) na oponach 225 zaczynają mnie już męczyć. Podobno... kolego dla mnie istotne są fakty. Nie wydaje mi się, że Kneht ma wadę fabryczną i dalej jest produkowany z taką wadę. Jeśli jest źle dobrany to na pewno nie będzie pasował :8) Różnica jest ogromna. Ale o tym na PW.. ten temat jest o oleju... co ile wymieniać nie o tym jakie filtry włożyć, trzymajmy się meritum. Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rbk Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=53251 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eXiDe Opublikowano 26 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 OK.. a co z tym przebiegiem od wymiany do wymiany.. ? Potrafi mi ktoś pomóc? Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderatorzy Rufio Opublikowano 27 Lipca 2009 Moderatorzy Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 U mnie zaczyna odliczać od 40 tkm/2 lata. A srednio wychodzi wymiana co 25 -35 tkm. Ja będziesz jeździł często na zimnym silniku to nawet tego dystansu nie przejedziesz. http://www.motostat.pl/user_images/18340/icon1.png 330d C43 AMG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Natek Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 kolego eXiDe, zapomnij o oleju SLX, to największe gówno jakie znam. Mam kolege pracującego w ASO BMW chyba w Bialymstoku, na innym forum wklejał fotke silnika po zdjęciu pokrywy zaworów. Wygladało to jakby ktos w tym parzyl kawe po Turecku na Oleju. po prostu takiego szlamu jeszcze nie widzialem. Prędzej Edge lub Mobil ! lub inny z normą LL04. Jeśli chodzi o okresy wymian rozrządu to jeśli producent przxewidział i zaleca wymiane co 30 kkm to napisał to świadomie. Opieram sie na komputerowym odliczaczu, czesto jeżdze po mieście, wiec ten dystans będzie odpowiednio mniejszy sadzomiotacz pędzony gnojówkąSprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eXiDe Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 kolego eXiDe, zapomnij o oleju SLX, to największe [bAD] jakie znam. Mam kolege pracującego w ASO BMW chyba w Bialymstoku, na innym forum wklejał fotke silnika po zdjęciu pokrywy zaworów. Wygladało to jakby ktos w tym parzyl kawe po Turecku na Oleju. po prostu takiego szlamu jeszcze nie widzialem. Prędzej Edge lub Mobil ! lub inny z normą LL04. Jeśli chodzi o okresy wymian rozrządu to jeśli producent przxewidział i zaleca wymiane co 30 kkm to napisał to świadomie. Opieram sie na komputerowym odliczaczu, czesto jeżdze po mieście, wiec ten dystans będzie odpowiednio mniejszy Olej już mam, jeszcze nie wymieniłem, zamierzam to zrobić w next week. Taki był zalewany, nie wydaje mi się, że BMW pozwoliłoby sobie na taką wpadkę.. czy przyczyną - o czym napisaleś - był zły olej?? - SLX? Oj coś to mocno naciągane.. ;) Szlam może być spowodowany czym innym. No nic u mnie taki był zalany.. i taki kupiłem i taki wleję. Ale dzięki za info :) Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eXiDe Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=53251" target="_blank Właśnie jestem w trakcie kończenia przeglądu, no i faktycznie mechanik nie dał rady założyć filtra paliwa KNECHTA, także racja jest wada konstrukcyjna!!! Nie daje się spiąć od strony podgrzewacza. Filtr ma za płytki otwór i nie daje się spiąć takim zabezpieczeniem. A co najśmieszniejsze oryginalnie jest MANN FILTER a obok znaczek BMW, także nie pozostaje nic innego jak kupić i zamontać filtr MANNA Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emiltuning Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 co do rozrządu to w bmw sie nie wymienia.. w silniku jest łańcuch a nie pasek i serwis ze szczecina u którego zasięgałem info powiedział że jeszcze nie zdażyło się aby wymieniali rozrząd. jesli silnik zacząłby głośno chodzić na jałowym biegu to można zacząc coś kombinowac ale tak nie ma potrzeby nic wymieniać.. Silnik jest po prostu tak wsadzony że trzeba by było wciągac cały blok żeby sie do niego dostac bo łańcuch jest całkiem wewnątrz przy kabinie pasażerów. Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eXiDe Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 co do rozrządu to w bmw sie nie wymienia.. w silniku jest łańcuch a nie pasek i serwis ze szczecina u którego zasięgałem info powiedział że jeszcze nie zdażyło się aby wymieniali rozrząd. jesli silnik zacząłby głośno chodzić na jałowym biegu to można zacząc coś kombinowac ale tak nie ma potrzeby nic wymieniać.. Silnik jest po prostu tak wsadzony że trzeba by było wciągac cały blok żeby sie do niego dostac bo łańcuch jest całkiem wewnątrz przy kabinie pasażerów. Łańcuch jest z przedniej cześci silnika (patrząc od zderzaka przedniego) odkręć korek wlewu oleju to go zobaczysz :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kota Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Dokładnie :D w moimtez wystarczy odkręcić korek aby zobaczyć łańcuch rozrzadu :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndiT Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Mam pytanie dotyczace posrednio wymiany oleju. Czy ktos moze mi napisac jakie sa dokladne wymiary sruby zlewowej oleju, czyli srednica gwint itd., oraz czy w tej srubie jest magnes? Zastanawiam sie nad mozliwoscia dopasowania jakiegos czujnika temp, aby wkrecony zamiast sruby zlewowej mogl mierzyc temp oleju. Sprzedam:1. Agregat DSC kompletny2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paypal Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 Exide - podepnę sie pod twój tematZa niedługo przydałoby sie wymienic olej.Nie wiem jak jest w E90, w poprzednim A4 Tdi wymieniałem olej co 12-15 tys km i sobie chwaliłem. teraz na kompie jakies kosmiczne przebiegi mi sie wyswietlają ze niby na oleju mozna robić 30tkm ?? jakoś w to nie wierze :D Lałem jeden z najlepszych oleji - MotulWyczytałem ze olej musi spełniać jakąs normą LL04 - możesz dokładniej to opisać ?? Chciałbym wlac własnie Motula (Castrol to w połowie podróby na rynku) ale nie wiem co to za norma i pasowałoby dopasowac pod nia olej. W Audiku były jakies normy 505.520.itd wiec sie troszke nie orientuje.Jak rozumiem wymianiałes takze filtr oleju i paliwa tak ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1oskar Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 Paypal, ja także średnio wierzę we wskazania komputera i po zakupie samochodu przy okazji wymiany klocków zrobiłem od razu profilaktycznie olej + wszystkie filtry . Generalnie przebiegów strasznych nie robię ( 10-12k km rocznie ), więc planuję taki przegląd zrobić 1 do roku dla świętego spokoju. Motul to rzeczywiście dobre oleje, zalewam do Subaru, w 3-ce wymieniłem na Castrol Edge'a . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eXiDe Opublikowano 12 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 Exide - podepnę sie pod twój tematZa niedługo przydałoby sie wymienic olej.Nie wiem jak jest w E90, w poprzednim A4 Tdi wymieniałem olej co 12-15 tys km i sobie chwaliłem. teraz na kompie jakies kosmiczne przebiegi mi sie wyswietlają ze niby na oleju mozna robić 30tkm ?? jakoś w to nie wierze :D Lałem jeden z najlepszych oleji - MotulWyczytałem ze olej musi spełniać jakąs normą LL04 - możesz dokładniej to opisać ?? Chciałbym wlac własnie Motula (Castrol to w połowie podróby na rynku) ale nie wiem co to za norma i pasowałoby dopasowac pod nia olej. W Audiku były jakies normy 505.520.itd wiec sie troszke nie orientuje.Jak rozumiem wymianiałes takze filtr oleju i paliwa tak ?? Kolego podróby oleju.. nie zaczynajmy tematu... bo to tak jak z paliwami. Wszystie oleje to jedno licho. Kierujemy się opakowaniem i przyzwyczajeniem do marki. Ja zawsze lałem do aut olej Castrola. Filtry - zawsze wymieniam wszystkie przy każdej obsłudze. Zalałem olej zgodny ze spec. BMW taki jak zaleca producent, i taki w sumie miałem zalany wcześniej jak kupiłem auto więc trzymam się tego co było. Komp sam dostosowuje przebieg do wymiany oleju. Wpływa na to styl jazdy. Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lalka281 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Tak sie tylko dolacze do tematu. Filtr paliwa KNECHT rzeczywiscie nie pasuje. Wymieniałem olej 3 miesiace temu i filtr paliwa nie pasowal. Dalo sie go zalozyc, ale nie puszczal paliwa, wiec samochodu nie dalo sie odpalic. Dopiero po zalozeniu filtru mana wszystko gralo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Natek Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Ja nawet nie próbowałem z filtrem paliwa Knechta, choć zawsze kupowałem wszystkie filtry Knechta. tym razem poszedł filtr Mann i wszystko ok. Do paliwa nie kupujcie Knechta sadzomiotacz pędzony gnojówkąSprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paypal Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Exide - podepnę sie pod twój tematZa niedługo przydałoby sie wymienic olej.Nie wiem jak jest w E90, w poprzednim A4 Tdi wymieniałem olej co 12-15 tys km i sobie chwaliłem. teraz na kompie jakies kosmiczne przebiegi mi sie wyswietlają ze niby na oleju mozna robić 30tkm ?? jakoś w to nie wierze :D Lałem jeden z najlepszych oleji - MotulWyczytałem ze olej musi spełniać jakąs normą LL04 - możesz dokładniej to opisać ?? Chciałbym wlac własnie Motula (Castrol to w połowie podróby na rynku) ale nie wiem co to za norma i pasowałoby dopasowac pod nia olej. W Audiku były jakies normy 505.520.itd wiec sie troszke nie orientuje.Jak rozumiem wymianiałes takze filtr oleju i paliwa tak ?? Kolego podróby oleju.. nie zaczynajmy tematu... bo to tak jak z paliwami. Wszystie oleje to jedno licho. Kierujemy się opakowaniem i przyzwyczajeniem do marki. Ja zawsze lałem do aut olej Castrola. Filtry - zawsze wymieniam wszystkie przy każdej obsłudze. Zalałem olej zgodny ze spec. BMW taki jak zaleca producent, i taki w sumie miałem zalany wcześniej jak kupiłem auto więc trzymam się tego co było. Komp sam dostosowuje przebieg do wymiany oleju. Wpływa na to styl jazdy. Pzdr. Ile Tobie średnio wychodzi od wymiany do wymiany ??I czy znacie jakis inny olej niz Castrol który spełnia ta normę BMW ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KreniO Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 NP: MOTUL Specific LL-04 >> http://www.allegro.pl/item884182192_gdansk_motul_specific_ll_04_5w_40_5w40_5l_grat.html Fotki mojej e91 >>>>> http://dawidoo.fotosik.pl/albumy/795868.html <<<< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paypal Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 NP: MOTUL Specific LL-04 >> http://www.allegro.pl/item884182192_gdansk_motul_specific_ll_04_5w_40_5w40_5l_grat.html Podziękował :D Jeszcze jakby mi ktos napisał ile oleju wchodzi fabrycznie to byłbym wniebowzięty :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndiT Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Musisz miec 5.5 litra.Jak bedziesz wymienial olej to prosze zobacz jakie wymiary ma sruba zlewowa czyli srednica gwintu, skok i dlugosc. Bede wdzieczny za info, bo mysle nad tym czy jakiegos czujnika temperatury nie daloby sie dopasowac zamiast tej sruby. Sprzedam:1. Agregat DSC kompletny2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paypal Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Musisz miec 5.5 litra.Jak bedziesz wymienial olej to prosze zobacz jakie wymiary ma sruba zlewowa czyli srednica gwintu, skok i dlugosc. Bede wdzieczny za info, bo mysle nad tym czy jakiegos czujnika temperatury nie daloby sie dopasowac zamiast tej sruby. Az 5,5L ?? W poprzednim dieslu wchodziło mi max 3,5LCo do wymiarów nie ma problemu, jednak ja wymiane bede robił dopiero za jakis miesiąc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eXiDe Opublikowano 13 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Exide - podepnę sie pod twój tematZa niedługo przydałoby sie wymienic olej.Nie wiem jak jest w E90, w poprzednim A4 Tdi wymieniałem olej co 12-15 tys km i sobie chwaliłem. teraz na kompie jakies kosmiczne przebiegi mi sie wyswietlają ze niby na oleju mozna robić 30tkm ?? jakoś w to nie wierze :D Lałem jeden z najlepszych oleji - MotulWyczytałem ze olej musi spełniać jakąs normą LL04 - możesz dokładniej to opisać ?? Chciałbym wlac własnie Motula (Castrol to w połowie podróby na rynku) ale nie wiem co to za norma i pasowałoby dopasowac pod nia olej. W Audiku były jakies normy 505.520.itd wiec sie troszke nie orientuje.Jak rozumiem wymianiałes takze filtr oleju i paliwa tak ?? Kolego podróby oleju.. nie zaczynajmy tematu... bo to tak jak z paliwami. Wszystie oleje to jedno licho. Kierujemy się opakowaniem i przyzwyczajeniem do marki. Ja zawsze lałem do aut olej Castrola. Filtry - zawsze wymieniam wszystkie przy każdej obsłudze. Zalałem olej zgodny ze spec. BMW taki jak zaleca producent, i taki w sumie miałem zalany wcześniej jak kupiłem auto więc trzymam się tego co było. Komp sam dostosowuje przebieg do wymiany oleju. Wpływa na to styl jazdy. Pzdr. Ile Tobie średnio wychodzi od wymiany do wymiany ??I czy znacie jakis inny olej niz Castrol który spełnia ta normę BMW ? Wg wskazań kompa do następnej wymiany pozostało 26000km, olej zmieniałem przy przebiegu 166714 km teraz mam 174163 km, czyli teraz wychodzi, że wymiana jest co 33449km a po resecie wyszło, że 35000. To była moja pierwsza wymiana oleju. Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndiT Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 (edytowane) Dokladnie tyle, wiec musisz kupic 6 litrow. Jak wymienisz olej to bede czekal na info o tej srubie zlewowej. http://www.valvolineeurope.com/english/products/for_consumers/cars_and_vans/finding_the_right_oil Edytowane 13 Stycznia 2010 przez AndiT Sprzedam:1. Agregat DSC kompletny2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się